تحقیق مقاله موتور های دیزلی چند زمانه و میل لنگ ها

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23624
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی مکانیک
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله موتور های دیزلی چند زمانه و میل لنگ ها

    بررسی نقش میل لنگ ها در موتور های دیزلی چند زمانه

    محاسبه تنش مکانیکی اجزاء شاهین در پاتیل حمل مذاب مس، به کمک روش اجزای محدود

     

    طرزکار

    همانگونه که اشاره شد موتورهای دیزل بر اساس نحوه کارکردن به دو دسته موتورهای 4 زمانه و 2 زمانه تقسیم می‌شوند. لیکن در هر دوی این موتورها چهار عمل اصلی انجام می‌گردد که عبارتند از مکش یا تنفس - تراکم - انفجار و تخلیه اما بر حسب نوع موتورها ممکن است این مراحل مجزا و یا بصورت توام انجام گیرند.

     

    سیکل موتورهای دیزل چهارزمانه

                      زمان تنفس :

         پیستون از بالاترین مکان خود (نقطه مرگ بالا) به طرف پایین‌ترین مکان خود در سیلندر (نقطه مرگ پایین) حرکت می‌کند در این زمان سوپاپ تخلیه بسته است و سوپاپ هوا باز است. با پایین آمدن پیستون یک خلا نسبی در سیلندر ایجاد می‌شود و هوای خالص از طریق مجرای سوپاپ هوا وارد سیلندر می‌گردد. در انتهای این زمان سوپاپ هوا بسته شده و هوای خالص در سیلندر حبس می‌گردد.

           زمان تراکم :

       پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا (تا نقطه مرگ بالا) حرکت می‌کند و در حالیکه هر سوپاپ بسته‌اند (سوپاپ هوا و سوپاپ تخلیه) هوای داخل سیلندر متراکم می‌گردد و نسبت تراکم به 15 تا 20 برابر می‌رسد. فشار داخل سیلندر تا حدود 40 اتمسفر بالا می‌رود و بر اثر این تراکم زیاد حرارت هوا داخل سیلندر به شدت افزایش یافته و به حدود 600 درجه سانتیگراد می‌رسد.

           زمان قدرت :

       در انتهای زمان تراکم در حالیکه هر دو سوپاپ همچنان بسته‌اند و پیستون به نقطه مرگ بالا می‌رسد مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به درون هوا فشرده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده می‌شود و ذرات سوخت در اثر این درجه حرارت زیاد محترق می‌گردند. پس از خاتمه تزریق سوخت عمل سوختن تا حدود 3/2 از زمان قدرت ادامه پیدا می‌کند.

       فشار زیاد گازهای منبسط شده (به علت احتراق) پیستون را به طرف پایین و تا نقطه مرگ پایین می‌راند. حرکت پیستون از طریق شاتون به میل‌لنگ منتقل می‌شود و موجب گردش میل‌لنگ می‌گردد. در این مرحله حرارت گازهای مشتعل شده به 2000 درجه سانتیگراد می‌رسد و فشار داخل سیلندر تا حدود 80 اتمسفر افزایش می‌یابد.

           زمان تخلیه :

       با رسیدن پیستون به نقطه مرگ پایین در مرحله قدرت ، سوپاپ تخلیه باز می‌شود و به گازهای سوخته تحت فشار اولیه اجازه می‌دهد سیلندر را ترک کند. پس پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا حرکت می‌کند و تمام گازهای سوخته را بیرون از سیلندر می‌راند. در پایان پیستون یکبار دیگر به طرف پایین حرکت می‌کند و با شروع زمان تنفس سیکل جدیدی آغاز می‌گردد.

    مشکلات صنعت قالب سازی میل لنگ در ایران

    صنعت قالبسازی میل لنگ در ایران در هر سه زمینه کیفیت، زمان تحویل و قیمت قالب دچار مشکل و نابسامانی است. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله موتور های دیزلی چند زمانه و میل لنگ ها

    فهرست:

    بررسی نقش میل لنگ ها در موتورهای دیزلی چند زمانه

    طرز کار موتورها

    زمان تنفس

    زمان تراکم

    زمان قدرت

    زمان تخلیه

    برررسی مشکلات قلبسازان میل لنگ در ایران

    منبع:

     

    www.millangtarashan.com

    www.magazin.com

تحقیق در مورد تحقیق مقاله موتور های دیزلی چند زمانه و میل لنگ ها, مقاله در مورد تحقیق مقاله موتور های دیزلی چند زمانه و میل لنگ ها, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله موتور های دیزلی چند زمانه و میل لنگ ها, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله موتور های دیزلی چند زمانه و میل لنگ ها, تحقیق درباره تحقیق مقاله موتور های دیزلی چند زمانه و میل لنگ ها, مقاله درباره تحقیق مقاله موتور های دیزلی چند زمانه و میل لنگ ها, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله موتور های دیزلی چند زمانه و میل لنگ ها, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله موتور های دیزلی چند زمانه و میل لنگ ها ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله موتور های دیزلی چند زمانه و میل لنگ ها
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت