تحقیق مقاله انواع کاج ها

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23638
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: جغرافیا و برنامه ریزی شهری
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله انواع کاج ها

    نابودی هزاران اصله کاج در زنجان

    مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری زنجان: سرمای کم سابقه زمستان سال گذشته، سبب نابودی بسیاری از درختان شهر گردید300 اصله درخت کاج توپی در سطح شهر از بین رفته است.

    سرمای کم سابقه و یخبندان های شدید زمستان سال گذشته که به جهان سیبریایی معروف است ،سبب نابودی بسیاری از درختان از جمله کاج های توپی ومعمولی و سروها شد .

    ادیبان ،مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری زنجان در گفتگو با خبر نگار سرویس شهرخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان – با اشاره به شواهد علمی و بررسی های کارشناسی انجام شده در سازمان گفت : انتخاب گونه ای از درختان برای کاشت در شهر نیازمند مطالعه وسیع در بازده زمانی حداقل 30 ساله دارد تا درختان قابلیت خود را در خصوص مقاومت در سرما و شرایط اقلیمی موجود نشان دهند و با شرایط محیط سازگارشوند . بنابراین دلیل اصلی عدم استقرار بسیاری از گونه های گیاهی در شهر زنجان ، بروز چنین شرایط به ویژه سرمای طوفانی زمستان زنجان است که باعث حذف بسیاری از گونه های گیاهی شده است . وی وضعیت غیر مترقبه زمستان سال گذشته را به فال نیک گرفت و آن را شاخصی برای انتخاب گونه های مقاوم درختان همیشه سبز از جمله انواع سرو ها ( سرو خمره ای ، سرو بادبزنی ، سرو ناز و سرو نقره ای و ...) عنوان کرد .ادیبان تصریح کرد : با حفظ حداکثر سرانه فضای سبزدر فصول سرد سال ، دیگر شاهد حذف حجم زیادی از درختان نخواهیم بود .وی افزود : سایر درختان از جمله خزان پذیرها نیز دچار سرمازدگی شدند که در فصل بهار سالجاری این تغییرات محسوس تر خواهد شد . مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری زنجان بیان داشت : طبق آمار موجود در سازمان ، 300 اصله درخت کاج توپی در سطح شهر از بین رفته اند .وی انتخاب گونه های کاج و سرو را محدود به باغچه ها و نقاط محفوظ و شرایط ویژه نگهداری در زمستان عنوان کرد .ادیبان بیان داشت : ازبین کاج ها ، کاج سیاه با حداقل واکنش در سرمای زمستان سال گذشته از وضعیت خوبی برخوردار است .وی با بیان اینکه سوز سرمای زمستان سال گذشته در کنترل و پیشگیری شیوع آفات در امسال تا حدودی مؤثر بوده است ، به تمامی علاقه مندان به فضای سبز توصیه کرد تا قبل از انتخاب درخت یا هر نوع دیگری از گیاهان برای کاشت در محوطه و باغچه های منازلشان با واحد مشاوره و کارشناسی سازمان مشورت انجام دهند تا بهترین گزینه برای طرح های کاشتی انتخاب شود .این مقام مسئول در پایان گفت : واحدهای علمی و کارشناسی سازمان با جمع آوری و تفسیر تمام اطلاعات از جمله هواشناسی ، خاکشناسی و شرایط فرهنگی و اقلیمی شهر زنجان در انتخاب گونه ای مناسب از درختان و گیاهان در شهر، بهترین راهنمای شهروندان در امر فضای سبز خواهند بود .

    معرفی برخی از گونه های گیاهی مناسب برای ترمیم و گسترش فضای سبز منطقه

    بهترین مصرف برای انتخاب گونه های گیاهی مناسب برای ترمیم و گسترش فضای سبز گیاهان بومی و سازگار منطقه می باشد

    -        افراها  Acer sp  : از درختان پهن برگ با چوب صنعتی و بعضاً زینتی هستند . برگها اکثراً پنجه ای متقابل و شانه ای شامل 5-3 برگچه نوک دله با دندانه های نامنظم است که در زمستان خزان می کنند میوه های فندقه دارای دو بال است و در تابستان می رسد . افراها در بیشتر خاکها و شرایط مقاوم بوده و گونه های مهم آن عبارتند از افرای سیاه (Acer negundo ) ، کرپ (Acer compester ) و افرای شبه چناری ( Acer pseudo platarius )

     

    -        آیلانتوس(عرعر) Ailanthus altissima : درختی است خزان کننده و سریع الرشد با فرحی گسترده و شاخه هایی چنگال مانند با برگ هایی به رنگ سبز تیره و مرکب از 30-15 جفت برگچه بیضی شکل و درشت – گلهای آن به شکل خوشه ای بزرگ ، مرکب از گلهای سبز رنگ کوچک و میوه های بالدار جذاب و سبز رنگ که پس از مدتی به رنگ قهوه ای متمایل به قرمز در می آیند .

     

    -        بادام تلخ (Amygdalus comunis): درختی است به ارتفاع 8 متر بدون خار – شاخه های جوان کوتاه و متعدد با برگهای تخم مرغی شکل سر نیزه ای یا بیضوی بطول cm  9 و به عرض  cm 3 با قاعده کم و بیش گوه ای که مطمئناً با توجه به ارزش اقتصادی و مقاومت آن در برابر کم آبی در طرح های توسعه فضای سبز بسیار مفید خواهد بود .

     

    -        تنگرس( بادام خارآلود)(Amygdalus lycioies ) : درخچه ای خار آلود با ارتفاع 5/0 متر و با شاخه های جوان که ابتدا صاف و قهوه ای روشن بوده و سپس متمایل به خاکستری روشن یا تیره می شود و دارای خارهای منشعب و سختی است . از این گونه معمولاً در تثبیت خاکها در مناطق فرسایشی استفاده می شود .

     

    -        کاج سیاه: درختی است همیشه سبز با رشد بطئی و بومی اروپای جنوبی ، این درخت نسبت به سرما و خاکهای گچی مقاومت خوبی دارد . فم طبیعی درخت مخروطی و برگهای آن سبز تیره است .

    -        بنه (چاتلانقوش) Pistacia atlantica : درختی است خزان کننده با ارتفاع بیش از cm  15 که دارای تاجی گرد و بزرگ می باشد . برگهای آن شانه ای فرد با 5-2 جفت برگچه گرد و گل آذین خوشه ای باز است . از این دخت صمغی استخراج می شود که ارزش اقتصادی فراوانی دارد .

     

    -        پسته Pistacia Vera : درختی است کوچک با ارتفاع 5 متر و برگهای چرمی شکل صاف و تخم مرغی که در اغلب نقاط ایران می روید . روی برگ سبز و پشت آن مات و کمرنگ است و بردباری آن در مقابل بسیاری از شرایط نامساعد ارافیکی و کلیماتیکی باعث گسترش زیاد آن شده است .

     

    -        سپیدار Populus : درختی است خزان کننده و سریع الرشد که عمر آن حدود 60 سال است ابعاد این درخت متوسط تا بزرگ و تاج باز و تخم مرغی دارد . پوست تنه درخت جذاب و به رنگ روشن  درختان کهنسال تیره رنگ است . برگهای پنجه ای شکل آن در قسمت دی سبز یراق و در قسمت پشتی انبوه از کرک های سفید غدی است .

     

    -        سماق معمولی Rhus coriaria : این  درخت بومی نواحی مدیترانه ای است و در رشته کوههای ایران هم می روید . قامت درخت کوچک و به ارتفاعm 4-3 است.

    برگهای مرکب شانه ای آن بطول  cm 18 می رسد و دارای 5 برگچه است . برگچه های رنگی و گل آذین متراکم خوشه ای و خیای رنگ آن زیبایی این گونه را دو چندان می کند .

     

    -        سرو نقره ای cupressus arizonia : درختی است همیشه سبز با رشد اولیه بطئی و طول عمر زیاد فرم درخت مخروطی تراکم و متقارن است و برگهای فلسی آن کبود نقره ای خام و متراکم است . این درخت نیز به شرایط خشکی و سرمایی بسیار مقاوم است .

    -        سنجد Elaeagnus angustifolia : درختی است با قامت متوسط و برگهای نیزه ای یا بیضی شکل که روی آن نقره ای کبود و پشت آن نقره ای رنگ است به همین علت این درخت از دور به شکل توده نقره ای خام دیده می شود گلهای این درخت زرد رنگ و معطر است .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله انواع کاج ها

    فهرست:

    نابودی هزاران اصله کاج در زنجان

    معرفی برخی از گونه های گیاهی مناسب برای ترمیم و گسترش فضای سبز منطقه

    گونه های گیاهی - پوشش علفی و خاکی مابین پوشش درختی

     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله انواع کاج ها, مقاله در مورد تحقیق مقاله انواع کاج ها, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله انواع کاج ها, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله انواع کاج ها, تحقیق درباره تحقیق مقاله انواع کاج ها, مقاله درباره تحقیق مقاله انواع کاج ها, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله انواع کاج ها, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله انواع کاج ها ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله انواع کاج ها
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت