تحقیق مقاله افسردگی

تعداد صفحات: 11 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23652
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: روانشناسی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله افسردگی

    مقدمه :

    براساس تحقیقات انجام شده فرد افسرده خودرا بازمانده بی کفایتی می بیند که باید حکم تقدیر ناکامی محرومیت وذلت وشکست را بپذیرد در این نتیجه که تفاوت آشکاری میان ارزیابی شخص انتظارات وامیال انسان افسرده وموقیتهای واقعی اش که گاه حیرت انگیز هم هست وجود دارد معلوم شد که افسردگی حاصل اختلال فکری است فرد افسرده درباره خود ومحیط و آینده اش برداشتی منفی وشخص دارد . ذهنیت بدبینی بر روحیه انگیزه ورابطه اش با دیگران اثر گذاشته اسباب افسردگی وتک در خاطر او را فراهم می کند با توجه به انبوه اطلاعات پژوهشی وبا لینی که مردم می توانند با استفاده از چند روش به نسبت ساده برنوسانات روحی وخفت طلبی خود غالب شوند انسان افسرده ونگران باطرز تلقی وغیر منطقی با مسایل برخورد می کند و به ذلت می رسد .

    افسردگی تقدیر ناچاری انسان نیست با مطالعه کتاب افسردگی می توان سبب احساس افسردگی را یافت ودر اسرع وقت از شر آن خلاص شد برای این کار به کمی صرف وقت احتیاج هست تا مانند ورزشکاری که هر روز تمرین می کند به تدریج بر توانایی واستقامت خود بیفزاید .

    با آنکه افکار سبب افسردگی تخریب شده وبی اساس است قدرتمندی از حقیقت ایجاد می کند .

    احساس وواقعیت لزوما یکی نیست با این احساس غیر طبیعی هم مثل احساسات ناشی از افکار درست وتعریف نشده طبیعی ودرست به نظر می رسد ودر نتیجه واقعی بودن آنها کمترین تردیدی به خود راه نمی دهد به همین علت که افسردگی را جادوی سیاه ذهن ناامیده اند .

    روانشناس افسردگی – دیوید برنز – مترجم مهدی قراچی داغی ص 16و15

    روانشناس افسردگی – دیوید برنز – مترجم مهدی قراچی داغی ص 21

    تعریف افسردگی

    افسردگی گرفتاری عجیبی است افسردگی نه به خاطر شناخت دقیق حقیقت که ناشی از خطای ذهن است ذاتی نیست ساختگی واز روی ساده دلی است .

    هنگام افسردگی روحیه کسل وتصویر ذهنی خراب می شود وجسم از انجام وظایف خویش باز می ماند قدرت اراده تحلیل می رود واعمال به گونه یی است که انسان را به جانب شکست وناکامی سوق می دهد به همین خاطر است که انسان افسرده این قدر بی روحیه است .

    افسردگی بزرگترین مسئله ای است که سلامت نوع بشر را تهدید می کند ودر واقع چنان گسترش وسعی دارد که در میان ناراحتی های روانی می تواند به عنوان سرماخوردگی معمولی تصور شود .

    دیوید برنز  چاب یازدهم پائیز 1379  صفحه 45

    مولف دیوید برنز چاب یازدهم پائیز 1379  صفحه 25-29

     

    علل افسردگی

    علل افسردگی وسالمندان 1- اختلاف مغزی 2- عوامل بیوشیمیایی 3- علل روان شناختی

    این علل افسردگی در سالمندان وجود بیماری های جسمانی ومصرف دارو برای درمان آن باشد کم کاری یا پرکاری غده تیروئید ،بیماری کوشینگ ،بیماری پارکینسون ، اختلاف قلب وعروق وریه کمبود ویتامین B12  واسید فولیک ،سرطان وسکته مغزی را نام برد . بسیاری از داروهایی که سالمندان مصرف می کنند می تواند در افراد مستعد موجب ایجاد افسردگی شود .

    یکی ازعلل احساس افسردگی این است که مرتب وبدور ازهرگونه واقع بینی خود را آماج حملات بیرحماه انتقاد قرار می دهید ومحکوم می شوید اغلب شعله های سرکش انتقاد وجودتان را در بر می گیرد علتش این است که راه برخورد با انتقاد را نمی شناسید وبا روشهای موثر مقابله با آن آشنا نیستید وحال آنکه احاطه به هنر ومهارت مبارزه کلامی وبرخورد آگاهانه با انتقاد کار ساده ای است.

    علت بسیاری از افسردگی ها انتقاد دیگران است .

    مولف دیوید برنز    چاپ یازدهم  1379    صفحه 142

    مولف –دیستیری پاپولوس –جنیس پاپولوس   صفحه 89

    علت اغلب افسردگی ها 1- تفکر هیچ یا همه چیز همه امور را سیاه وسفید می‌بیند اگر نتیجه کارتان عالی نباشد خود را‌ناکام‌وشکست‌خورده‌تلقی می‌کنید.

    2- تعمیم مبالغه آمیز جزیی ترین حادثه منفی رابه حساب شکست همیشگی می گذارید .

    3- فیلتر ذهنی : شبیه قطره جوهری که چون بر لیوان آبی چکیده همه آب را رنگی می کند حوادث جزیی را به قدری بزرگ می کنید که حقیقت در میانه اش محو می شود .

    4- بی توجهی به امر مثبت : تجربه های مثبت را به هر دلیل بی اعتبار می دانید ودر نتیجه باورهای منفی را دروجود خود می کارید .

    5- نتیجه گیری شتابزده : بدون دلیل تفسیرهای منفی می کنید الف ذهن خوانی بدون دلیل فکر می کنید که دیگران نسبت به شما واکنش منفی دارند وزحمات تحقیق بیشتر را هم به خود نمی دهید ب –اشتباه پیشگو پیش بینی بدبینانه می کنید که عین واقعیت رامی گویند .

    6- درشت بینی ، ریز بینی ، درباره ماهیت موضوعات مانند شکست کوچکی که خورده اید ویا موقعیت دیگران یا مبالغه بیش از حد می کنید یاارزش صفات مثبت ویااهمیت ناکامی دیگران را به هیچ جلوه می دهید .

    7- استدلال احساس : مزمن را براین می گذارند که احساسات منفی لزوما ماهیت حقیقتی امور را نشان می دهند . چون احساس می کنم حتما همینطور

    است .

    8- برچسب زدن :شدیدترین نوع تعمیم مبالغه آمیز است به جای توضیح اشتباه به خودبرچسب اشتباه می زنید گاه هم برچسب رامتوجه دیگران می کنید .

    9- شخص سازی : خود را سبب حوادثی می بیند که د راصل مسئول آن نبوده اید .

    مولف : دیوید برنز     چاپ یازدهم  1379       صفحه 49-50

     

    علایم افسردگی

    علایم افسردگی 1- کم اشتهایی یا بی اشتهایی 2- کم خوابی ویا پرخوابی ( خواب زدگی )

    3- فقدان انرژی یا احساس خستگی

    4-عزت نفس در سطح پایین

    5- متمرکز ضعیف یا اشکال در تصمیم گیری

    6- احساس درماندگی

    تحمل علایم افسردگی از جمله دوری از اجتماع ،کاهش تمرکز فکر کمبود انگیزه ،کم شدن حرکت فکر وگفتار اختلال در اشتها وخواب برای بیمار ومشکل ویا غیر ممکن است .

    یکی از رایج ترین علایم شیوایی درکودکان افزایش فعالیتهای روانی – حرکتی بیش فعالی ،حواس پرتی فشار در تکلم ، اختلال در خوابیدن ،کاهش ظرفیت ، تحمل ناکامی ها ووجود طغیان های خشم آلود است کودکان بزرگتر ممکن است با سیر سریع افکار – پرش افکار خود وبزرگ پنداری روبرو گردند .

    افسردگی حساسیتهای خلقی – احساس پوچی وبی ارزشی –تفکر نسبت به مرگ وتوقعات زیاد از دیگران سالمندان که در زندگی از مهارتهای لازم برخوردار نیستند . تسلط وکنترل نسبت به زندگی خود را از دست داده اند شاهد مرگ ومیر عزیزان ونزدیکان خود هستند فرزندانشان آنها را تنها گذاشته توجهی به آنها ندارند دچار افسردگی می گردند .

    علائم افسردگی عبارتند از یبوست – اسهال – درد – بیخوابی – یا متمایل به خواب بیش از حد خستگی از دست داد میل جنسی ،سرگیجه ، حالت لرزوبی حس تعدادی از علائم مرضی وجود دارند که به وجود ناراحتی جدی روانی دلالت می کنند ولی آن را ثابت نمی کنند واین موارد علاوه بر برنامه رشد روحی که در این کتاب شرح داده می شود وتوسط خود فرد اجرا می گردد مستلزم مشاوره و مدارا توسط یک متخصص سلامت روانی است .

    پاره ای از علائم مرضی عبارتند از : این باور که مردم برعلیه شما دسیسه و توطئه می چیند تا شمارا آزار دهند .

    یا بکشند تجربه عجیب وغریبی که یک فرد معمولی قادر به درک آ‎ن نیست این عقیده که نیروهای خارجی ذهن و بدن شماراکنترل می کنند این احساس که سایر مردم می توانند افکارش را بشوند ویا فکرتان را بخوانند شنیدن صداهای غیر واقعی دیدن چیزهای که وجود خارجی ندارند دریافت پیام های شخصی که از برنامه های تلویزیون یا رادیو پخش می شود افرادی که این علائم مرضی را دارند معتقدند که از سلامت کامل برخوردارند وممکن است پیشنهاد مداوای روانپزشکی را با سوء ظن وخشم ومقاومت پذیرا شوند .

    علائم مرض فیزیکی بدن افسردگی از این نظریه حمایت می کند که لااقل در پاره ای افسردگی تغییرات ارگانیگ وجود دارد این تغییرات بیقراری فعالیت عصبی شدید مانند قدم زدن یا دستها را به هم فشردن یا کندی بی احساس وبی حرکتی احساس می کنید به سنگینی یک تن آجر هستند وهیچ کاری نمی کنید شاید تغییرات روزانه ای نیز در وضع خود احساس می کنید (بدتر شدن علایم مرضی هنگام صبح در یبوست غیر عادی شدن اشتها معمولا کم می شود وگاهی هم افزایش می یابد اختلال در قدرت تمرکز وکاهش علاقه به مسایل جنسی اگر نوعی نابهنجاری وجود دارد که در بعضی افراد زمینه را برای افسردگی مساعدی می سازد این نابهنجار ی احتمالا نوعی اختلال درعوامل شیمیایی بدن است همانطور که علت بیماری از بیماریهای ژنتیکی همین است .

    مولف : دیسیتری پاپولوس  ،جنیس پاپولوس   صفحه 210

    مولف : دیسیتری پاپولوس  ،جنیس پاپولوس   صفحه 100

    مولف دیوید ده بورنز                             صفحه 77

    مولف : دیوید برنز       چاپ یازدهم 1379      صفحه 350

     

    دوره وضوابط تشخیص افسردگی :

    افسردگی تحریک پذیری یانگرانی کم اشتهایی واز دست دادن وزن یا برعکس پر اشتهایی وافزایش وزن اختلال درخواب ، کم خوابی ویا بی خوابی با الگوی نامنظم کمبود وانرژی

    کمبود انرژی : کوفتگی وخستگی مفرط تغییر در میزان فعالیت به صورت کاهش یا افزایش کاهش میل جنسی شدت علایم افسردگی درمساعات مختلف شبانه روز تغییر کند که آنرا نوعا تغییرات روزانه درخلق می نامند . تغییراتی که در سطح فعالیت وفرایند ذهنی انسان افسرده حادث می شود تهیج روانی – حرکتی ویاکندی روانی حرکتی نام دارد و بیماری افسردگی توان شخصی برای حضور فعال در زندگی جوشش با دیگران افتخار به موقعیتهای گذشته وانجام کارها ومسئولیتهای روزمره ودر حقیقت کلیه ابزاری که برای ثبوت ارزش ومطرح وموثر بودن لازم است ا زدست می رود دروه افسردگی انبوهی از علایم بیمار ناخوشایند ممکن است پدیدار شود اما اکثر آنها با پایان یافتن دوره تخفیف می یابد .

    لیکن بیماری با از بین رفتن علایم به پایان نمی رسد .

    مولف : دیوید ده بورنز      صفحه 52

    مولف : دیوید ده بورنز     صفحه 53

    ضوابط تشخیص دوره افسردگی عمده :

    خلق وخوی افسرده یا زود رنج در بیشتر ساعات روز وتقریبا همه روزه براساس اظهارات بیمار مانند (احساس غمگین یا پوچی می کنم ) ویا مشاهدات سایرین مانند« گریان به نظر می رسد »

    کاهش قابل ملاحظه درعلاقه شخصی به لذت بردن از تمامی ویا نزدیک به تمامی فعالیتهای روزانه دربیشتر ساعات روز براساس اظهارات بیمار ویامشاهدات سایرین .

    کاهش عمده وزن بدون پرهیز یا رژیم غذایی خاص ویا افزایش قابل ملاحظه وزن

    کم خوابی ویا پرخوابی

    برقراری ویاکندی روانی حرکتی تقریبا همه روزه

    مولف : دیوید ده بورنز       صفحه 58

     

    عوارض افسردگی :

    مخرب ترین عوارض افسردگی همین کاهش میل به کار وفعالیت است افسرده موجود کم حوصله ای است که انگیزه ای برای کارکردن ندارد وچون باکارنکردن امکان موفق شدن واحساس موفقیت کردن وجود نداردوشدت افسردگی بیشتر می شود وانسان افسرده نه تنها از منابع طبیعی انگیزه ولذت محروم است بلکه با کاری نکردن وحاصلی نداشتن از خود ناراضی شده بیش از پیش وکنج انزوا فرو می برد .

    انسان افسرده ونگران با طرز تلقی منفی وغیر منطقی با مسایل برخورد می کند وبه ذلت می رسد .

    با کمی زحمت می توان انگاره های فکری را تغییر داد .

    با ازمیان برداشتن نشانه های در دورنج می توان مجددا به شادابی رسید وارج وقربی پیدا کرد .

    در صورت استفاده از روش های مناسب برای رسیدن به این موقعیت به زوال طولانی احتیاج نیست 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله افسردگی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله افسردگی , مقاله در مورد تحقیق مقاله افسردگی , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله افسردگی , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله افسردگی , تحقیق درباره تحقیق مقاله افسردگی , مقاله درباره تحقیق مقاله افسردگی , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله افسردگی , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله افسردگی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله افسردگی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت