تحقیق مقاله اندازه فضا های آموزشی

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23659
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی عمران
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله اندازه فضا های آموزشی

    معیار های طراحی ساختمان های آموزشی

    اگر بخواهیم  معیارهای طراحی یک پردیزه و ساختمان های دانشگاه را جمع آوری کنیم، و بایدها و نبایدها و محدودیت ها را شناسائی کنیم اهم آنها بدین قرارند:

    - سیستم آموزشی (گروهی یا دانشکده ای) باید مشخص و سپس بر آن اساس برنامه کالبدی تهیه و تدوین گردد.

    - با توجه به تحولات سیستم آموزشی و علمی و متغیر بودن پذیرش رشته ها و گروه ها، طرح باید از انعطاف پذیری برخوردار باشد، به صورتی که ایجاد تغییرات در طول عمر دانشگاه که حدود 200 سال است و در زمان بهره برداری به سهولت امکان پذیر گردد.

    - شرایط اقلیمی محل باید مورد توجه قرار گیرد و خصوصیات معماری و بافت مجموعه متأثر از آن باشد.

    - مسائل مربوط به زلزله خیزی محل اجرای طرح مورد نظر قرار گیرد.

    - در شکل گیری مجموعه به تناسبات و مقیاس انسانی توجه شود.

    - نحوه گسترش و توسعه ساختمان ها به صورت شعاعی باشد، به نحوی که احداث ساختمان های جدید مانع بهره برداری تدریجی از ساختمان ها نشود.

    - در انتخاب مصالح مصرفی و جزئیات اجرایی اصول معماری سبز و توسعه پایدار مدنظر قرار گیرد.

    - ارتفاع ساختمان ها و تعداد طبقات با توجه به حداقل نیاز به وسایل بالابر مکانیکی انتخاب گردد.

    - استقرار اجزا در ساختمان ها به گونه ای باشد تا حتی الامکان از انتقال ازدحام و سر و صدا به طبقات کاسته گردد.

    - حداکثر استفاده از نور طبیعی مورد نظر قرار گیرد.

    معیارها، ضوابط و بایدها و نبایدهای پیش گفته که توسط شریعت زاده دسته بندی و شناسایی شده است، در طراحی پردیزه دانشگاه کرمان مورد نظر قرار گرفته و سبب شده تا در طراحی بلوک ها و استقرار ساختمان ها در سایت، تمام آنها رعایت شود و از این طریق بود که می شد به فرم های مطلوبی دست یافت.

    فضای ساختمانهای آموزشی

    ساختمان های آموزشی بر پایه سیستم آموزشی گروهی شکل گرفته که برخلاف سیستم دانشکده ای، فضاهایی مانند کلاس های بزرگ، آزمایشگاه ها و کارگاه های مرکزی، سالن های دمونستراسیون و غیره به گروه خاصی اختصاص ندارد و تمام گروه ها بر اساس برنامه زمانی از این فضاها استفاده می کنند و حداکثر بهره برداری از سرمایه گذاری به عمل می آید. تأثیر این امر بافت فشرده ساختمان ها و امکان دسترسی به فضاهای آموزشی از طریق پیاده راه های هم‌کف و راهروهای طبقات اول و دوم بلوک های آموزشی متصل به هم است. طول و عرض محدوده مرکزی پردیزه نیز به صورتی انتخاب گردیده که از هر نقطه و از هر بلوک می توان به صورت پیاده و در فاصله زمانی استراحت بین دو کلاس به مقصد بعدی دسترسی پیدا کرد.

    نگاهی به اندازه فضاهای آموزشی استاندارد

    به دلیل تبعیت از اصل تغییرپذیری فضاهای آموزشی، عناصر ثابت که عمدتاً هادی های عمودی تأسیسات و برق هستند، در فضای بین ستون های دوگانه و به فاصله هر 5/7 متر استقرار داده شده و در نتیجه مابقی سطح از انعطاف پذیری لازم برخوردار است. طرح ساختمان ها بر پایه مدول 5/1×5/1 متر صورت گرفته که اندازه بهینه برای فضاهای آموزشی است و استقرار عناصر و اجزای مستقر در سقف (دریچه ها، چراغ ها، دتکتورها،‌ بلندگوها و غیره) بر پایه شبکه بندی مدولار است، به صورتی که با تغییرپذیری فضا نیازی به تغییر در شبکه های تأسیساتی و برقی نیست. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله اندازه فضا های آموزشی

    فهرست:

    معیارهای طراحی ساختمانهای آموزشی

    فضای ساختمانهای آموزشی

    نگاهی به اندازه فضاهای آموزشی استاندارد

    نماهائی از فضاهای آموزشی

     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله اندازه فضا های آموزشی, مقاله در مورد تحقیق مقاله اندازه فضا های آموزشی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله اندازه فضا های آموزشی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله اندازه فضا های آموزشی, تحقیق درباره تحقیق مقاله اندازه فضا های آموزشی, مقاله درباره تحقیق مقاله اندازه فضا های آموزشی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله اندازه فضا های آموزشی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله اندازه فضا های آموزشی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله اندازه فضا های آموزشی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت