تحقیق مقاله برنامه ریزی آموزشی

تعداد صفحات: 14 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23703
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله برنامه ریزی آموزشی

    مدرسه یک سازمان با مجموعه هدفمند است که هدف اصلی آن آموزش و تربیت دانش آموزان تعریف شده است اما هر واحد آموزشی می تواند بر اساس دیدگاه مدیریتی حاکم بر آن و به اقتضای شرایط و ویژه گیهای خاص خود اهدافی را در دستور کار خود قرار دهد و برای رسیدن به این اهداف با تکیه بر امکانات مادی و منابع انسانی برنامه هایی را تدوین و به مرحله اجرا گذارد.

     قطعا برنامه ریزی بعنوان امری ضروری و اجتناب ناپذیر در هر سازمانی وجود دارد که این برنامه ها بصورت جزیی و اجرایی و زمانبندی شده در قالب تقویم اجرایی قابل ارائه است . برنامه ریزی واحد آموزشی گرچه به امکانات انسانی و مادی مجموعه بستگی دارد امااساس آن را نگرش مدیریتی تشکیل می دهد.

     

    برنامه ریزی راه و روشی منظم و سیستماتیک برای هدایت فعالیت های انسانی، اهداف ومقاصد مشخص است.      برنامه ریزی درسی و آموزشی، ترکیب پیچیده ای از اهداف آموزشی، محتویات دوره، استراتژیهای آموزشی،پیامدهای یادگیری، تجارب آموزشی، ارزیابی محیط آموزشی، روش های یادگیری، برنامه زمان بندی شده برنامه کاری وعملیاتی و... می باشد که نیازمند توانائیهای عملی، خلاقیت، تحقیق و تفحص، صرف وقت و دقت نظر است.

    سیر برنامه ریزی آموزشی،پرورشی آموزشگاه

    1-      تشخیص واعلام نیاز

    2-      بررسی وضع موجود (مطالعات توصیفی)

    3-      بررسی آئین نامه ها وقوانین

    4-      بررسی نظرات صاحب نظران

    5-      تدوین اهداف برنامه

    6-      تعیین راهکارهای دستیابی به اهداف برنامه

    7-      تدوین برنامه ریزی عملیاتی و اجرایی

    8-    کارشناسی و تایید برنامه تدوین شده                                                                                                                         

    9- اجرای برنامه                                               

               10- ارزیابی

     

     

     

     

     *محورهای اساسی و اصول حاکم بر برنامه های پیشنهادی سالانه

     - توسعه و تعمیق تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان و سر لوحه قراردادن سیره رسول اکرم (ص) .                                                  

     - توسعه فرهنگ اتحاد ملی و انسجام اسلامی با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری .

     - توسعه و تجهیز و افزایش بهره وری مدرسه.

      - توسعه  روشهای فعال تدریس وارتقا کیفیت آموزشی در جهت نیل به اهداف دوره ی ابتدایی .

     - تقدیر از دانش آموزان ممتاز و برجسته و ایجاد رقابت سالم  بین دانش آموزان (طرح ستارگان درخشان)

    سیر برنامه ریزی آموزشی،پرورشی آموزشگاه

    1-      تشخیص واعلام نیاز

    2-      بررسی وضع موجود (مطالعات توصیفی)

    3-      بررسی آئین نامه ها وقوانین

    4-      بررسی نظرات صاحب نظران

    5-      تدوین اهداف برنامه

    6-      تعیین راهکارهای دستیابی به اهداف برنامه

    7-      تدوین برنامه ریزی عملیاتی و اجرایی

    8-    کارشناسی و تایید برنامه تدوین شده                         9- اجرای برنامه                                                          10- ارزیابی

     

     *محورهای اساسی و اصول حاکم بر برنامه های پیشنهادی سالانه

     - توسعه و تعمیق تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان و سر لوحه قراردادن سیره رسول اکرم (ص) .                                                  

     - توسعه فرهنگ اتحاد ملی و انسجام اسلامی با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری .

     - توسعه و تجهیز و افزایش بهره وری مدرسه.

      - توسعه  روش های فعال تدریس وارتقا کیفیت آموزشی در جهت نیل به اهداف دوره ی ابتدایی .

     - تقدیر از دانش آموزان ممتاز و برجسته و ایجاد رقابت سالم      بین دانش آموزان (طرح ستارگان درخشان)

    - توسعه  وتعمیق  فعالیتهای مکمل  وفوق برنامه وبرگزاری آزمون ها، المپیادها، بنیه علمی ،جشنواره های( فرهنگی – علمی و آموزشی)، انتشار پیکهای آموزشی ،ویژه نامه های تابستانه ونوروزی،و نشریه ی داخلی  ....

    *مهمترین اولویتهای کاری و طرح های سال تحصیلی 87-86

    ج7

    برنامه ریزی و تعیین برنامه های آینده،تضمینی بر پیشرفت آموزشگاه خواهد بود. دبستان پسرانه شماره 3امام حسین(ع) نیز برای پیشرفت و تحقق اهداف از پیش تعیین شده خود ، برنامه هایی برای سال تحصیلی 87-86،در زمینه های مختلف تنظیم نموده است. امیدواریم که به یاری خداوند تمامی این برنامه محقق، و باعث پیشرفت روزافزون این آموزشگاه گردد.

    این طرح ها و برنامه ها به شرح زیر می باشد:

    1-طرح استاندارد سازی و بهبود کیفیت ارزشیابی تحصیلی ( استفاده از آزمون عملکردی ) (هدفمند کردن تکالیف)

    آن دسته از وسایلی که می کوشند  تا بسنجند که چگونه کسی می تواند  کاری را انجام دهد غالبا آزمونهای عملکردی نام دارد.

     

    هدف از این طرح تهیهوسایلی هستندکه به عنوان مکمل آزمونهای کتبی می توانند معلمان را در بهتر سنجیدن میزان موفقیت فراگیران در رسیدن به هدفهای تحصیلی یاری می دهند.در این نوع آزمونها از فراگیران خواسته می شود تا به انجام نوعی رفتار اقدام کنند نه اینکه فقط سوالهایی جواب دهند.

    بدنه اصلی آزمون عملکردی فعالیتی است که معلم طراحی میکند تا دانش آموزدر آن درگیر شودیا ممکن است را بامشکلی مواجه کند و از اوبخواهدکه راه حلی ارائه نماید .

    تلفیق تکالیف عملی در برنامه ی آموزشی دانش آموز وتبدیل او به یک فراگیر فعال باعث می شود تا رغبت و انگیزه لازم برای مشارکت در فرایند یادگیری را پیدا کند .

     

     

    2-طرح تقویت  شورای  آموزگاران و معاونین

          هدف از این طرح مشارکت معلمان ،مربیان و معاونین در تصمیم گیری های آموزشی و پرورشی و همچنین ایجاد موقعیتی است که در آن فکر جمعی و طرح ریزی گروهی ممکن می گردد و فرصت برای ارائه عقاید و آرای سودمند افراد صاحب نظر به دست می آید. تبادل اندیشه و نظر و بسیاری از امور و کارها ی دیگر که موجب رشد و پرورش همکاران آموزشگاه می شود .

    3-طرح کیفیت بخشی به آموزش

    ( پرورش روحیه پژوهشگری در دانش آموزان )

    درآموزه های جدید تربیتی ، برآموزش و پرورش مبتنی بر پژوهش تاکید می شود و به جای ارائه دانش و مهارت ها به شکل از پیش تعیین شده به دانش آموزان ، معلمان باید تلاش کنندفرایند یادهی – یادگیری را به شکلی طراحی و پیش ببرند که دانش آموزان ،خود به تولید دانش دست بزنند. یکی از روش های مهم ، پژوهش روحیه پژوهشگری در دانش آموزان است .این طرح تغییر وتحول در شیوه تدریس معلمان ومربیان ایجاد خواهد کرد .

     استفاده بهینه تر از کارگاه ها و آزمایشگاه هاو اختصاص ساعات غیر درسی به استفاده از این امکانات، تلاش خواهیم کرد با کار عملی بیشتر، در کنار دروس تئوری میزان یادگیری و روحیه خلاقیت و پژوهش در بین دانش آموزان افزایش یابد.

     

     

    4-طرح  انجمن های علمی (باشگاه نخبگان)

    این طرح به منظور تقویت نشاط علمی در میان دانش آموزان ممتاز و حمایت از فعالیت های خود جوش پژوهشی و راهنمایی و مشارکت دانش آموزان مستعد و توانمند در جهت بالندگی علمی و فرهنگی آموزشگاه و با هدف تربیت انسانهایی فرزانه نه صرفا دانشمند تشکیل می شود.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله برنامه ریزی آموزشی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله برنامه ریزی آموزشی, مقاله در مورد تحقیق مقاله برنامه ریزی آموزشی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله برنامه ریزی آموزشی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله برنامه ریزی آموزشی, تحقیق درباره تحقیق مقاله برنامه ریزی آموزشی, مقاله درباره تحقیق مقاله برنامه ریزی آموزشی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله برنامه ریزی آموزشی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله برنامه ریزی آموزشی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله برنامه ریزی آموزشی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت