تحقیق مقاله رایگان دروغ گویی

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23795
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: روانشناسی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان دروغ گویی

    بسیارند افرادی که از دروغ گویی اظهار گلایه می کنند وبه رغم تلاش برای از بین بودن این عادت زشت در افراد ، ناکام می مانند . آنها سعی می کنند تمام نیازهای این افراد را برطرف کنند و او را از همنشینی با افراد دروغگو نا صالح دور نگاه دارند. با این حال ، او باز هم دروغ می گوید و دورغ گویی فرد زمینه بی اعتمادی بزرگان را فراهم می کند. دانستن این نکته حائز اهمیت است که دروغ گویی از امری کوچک و ساده آغاز می شود واگر با آن بر خورد مناسبی صورت نگیرد ، به تدریج به مرضی خطرناک تبدیل می شود . دروغ گویی به طور ذاتی در درون هیچ فردی نیست و این در واقع محیط ناسالم است که باعث به وجود آمدن این رفتار زشت می گردد. البته باید بدانیم که نباید به اجبار از این افراد بخواهیم راست بگوید ، بلکه باید شرایط مناسب برای دروغ نگفتن را فراهم کنیم .

     

    دروغ گویی عادتی ناپسند است که از دوران کودکی آغاز می شود و دارای انواع مختلف ، از جمله : تخلیی ، اکتشافی ، شاخدار و واقعی است . مقطع سنی کودک ، قرار گرفتن او در گروه جوشی ، اجاره نداشتن در بیان حقیقت ، خودنمایی کودک ، ترس و اجبار در اجرای دستورهای پدر و مادر ، بر نیامدن از عمده مسئولیت های سنگین ، الگو برداری از دورغ گویی پدر و مادر ، شنیدن دروغ مصلحتی از بزرگسالان و....... در بروز دروغ گویی در کودکان موثر است . خوش قولی والدین ، آماده بودن برای شنیدن حقایق تلخ و شیرین از زبان کودک ، استفاده نکردن از تنبیه ، تحقیر نکردن کودک ، ارائه الگویی مناسب از خود در ذهن کودک و عمل به آنچه از او می خواهیم ، می تواند در پیشگیری و اصلاح دروغ گویی فرزندان موثر باشد .  

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان دروغ گویی

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

     (روان شناسی تربیتی از دیدگاه منش شناسی ) ترجمه ی دکتر محمد مهدی خدیوی زند . تهران : انتشارات زوار

    احمدی ، محسن ( 1383) روان شناسی و تربیت تهران انتشارات شهید حسین فهمیده 

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان دروغ گویی, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان دروغ گویی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان دروغ گویی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان دروغ گویی, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان دروغ گویی, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان دروغ گویی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان دروغ گویی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان دروغ گویی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان دروغ گویی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت