تحقیق مقاله رایگان طرحی برای مقاوم سازی یک مجتمع شهری

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: word کد فایل: 23819
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی عمران
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان طرحی برای مقاوم سازی یک مجتمع شهری

    طرحی برای مقاوم سازی یک مجتمع شهری :

     خانه هایی برای متفاوت بودن – منچستر uk

     پیش زمینه :

     منطقه هیولم واقع در منچستر انگلستان برای اولین بار در دهه 1850 میلادی به عنوان یک منطقه ارزان قیمت جهت اسکان کارگران صنعتی طراحی و ساخته شد.

     خانه سازی در این منطقه با استفاده از مصالح با کیفیت بسیار پایین بود و خیلی سریع این منطقه به یک منطقه بسیار شلوغ تبدیل گردید. با گذشت یک قرن این منطقه به یک محلع کثیف و بدنامی تبدیل گردید. در دهه 1960 سیستم خانه سازی در این منطقه متوقف گردید و این منطقه با 13 برج و ساختمانهای 6 تا 9 طبقه ای نسبت به سیستم قبلی جایگزین گردید.

     همانند جاهای دیگر این سیستم جدید خانه سازی خیلی سریع نشان داد مناسب برای اسکان قشر کم درآمد با کثرت فرزند نمی باشم.

     این منطقه به سبب فقر و جنایت و استفاده از مواد مخدر بد نام شده بود. در طول دهه 1980 تصمیماتی اتخاذ گردید جهت دوباره سازی این منطقه.

     یک طراحی اولیه در سال 1991 جهت اجرا از طریق مناقصه و بودجه دولتی ارائه گردید. این طرح گسترده را شامل خراب کردن ساختمانها نیز بود. پس از تأمین اعتبار لازم برنده شد.

     مهندسین معمار MBLC یک طرح کلی از آیین نامه طراحی پیروی می کرد را ارائه کردند. با رعایت اصول طراحی و استفاده از آیین نامه های طراحی مربوطه نقشه طراحی شهری این منطقه با مشارکت شورای معماری و اقتصادی هیولم ترسیم گردید. طرح و نقشه توسط شهرداری تائید و سرانجام مقرر گردید MBL تحت نظارت کارکنان شهرداری طرح خود را به اجرا بگذارد. منطقه هیلوم در شرف تبدیل شدن به یک منطقه پر ازدحام با معیارهای شهری بالا بود.

     منطقه هیلوم جهت دوباره سازی به مناطق مختلف تقسیم بندی شد را تعدادی از این مناطق برای فروش بود و این امکان را مهیا کرد خانه ها برای اقشار کم درآمد قابل زیر باشد.

     فروش این مناطق را دو آژانس مسکن بزرگ عهده دار شدند. هر از گاهی این معاملات از طریق سازمانهای شهری انجام شد. در حالیکه در سال 2002 تعدادی بسیار زیادی خانه و آپارتمانهای در مقیاس معمولی ساخته شده بود و مقدار قابل توجهی زمین دست نخورده باقی ماند.

     طرح :

     آغازگر این پروژه یک تعاونی به نام خانه هایی برای متفاوت بودن (Aames Gor chamge) بود که چندین سال قبل در هیولم شکل پذیرفته بود.

     بسیاری از اعضای این تعاونی مشغول اشتغال زایی در این منطقه بودند و یک تعاونی خواهر به نام کار برای متفاوت بودن (morle Gor chamge)برپا گردید. این دو تعاونی با همکاری یکدیگر یک ساختمان متعلق به مجمع و کاربری مختلط را انجام و در نقشه طرح کلی هیولم قرار دادند.

     طرح این پروژه توسط Guinness Trust تحت نظارت و تصحیح گیری اعضای تعاونی ارائه گردید. همکاری داشتن به معماران MBLC آغاز یک جریان کار پیچیده ای به همراه داشت. جلسات روزانه طراحی متعدد قبل از شروع پروژه منجر به طرحهای گوناگون می شد و موضوع خوبی برای مجلات و روزنامه ها می گردید.

     آخرین مدلهای استخراجی از جلسات طراحی منجر به استنتاج شکل ساختمانها و طراحی فضاها گردید. در یک مرحله طراحی فضاهای داخل آپارتمانها در جلسه ایی در یک کلیسای محلی نهایی گردید. در آخر جلسات متوجه انتخاب مصالح و ابزار موردنیاز و ترکیب رنگ آمیزی طرح گردید.

     طرح نهایی بدین صورت ساخته شده را مجموعه در طول یک محوطه محصور با فضای سبز عمومی و ظرفیت پارکینگ محدود صرفاً جهت امور تجاری ساخته شود.

     در قسمت غربی محل احداث پروژه یک خیابان نسبتاً پرتردد امتداد یافته است.

     دفاتر، مغازه ها و سالن اجتماعات در طبقات همکف و اول واقع شده اند و همینطور در قسمت شمال سایت. در شرق قسمت مسکونی واقع شده است محدود به طبقات همکف و اول می باشد با یک نمای دلپذیر غربی به فضاهای سبز عمومی طبقات بالایی به صورت سویت های آپارتمانی می باشند. این آپارتمانها در 6 طبقه در بالهای شمالی و شرقی سر به فلک کشیده اند. بال غربی صرفاً به 4 طبقه محدود شده است.

     سیستم متنوع ارتفاعی این مجموعه سبب بهبود جهت یابی در یافتن واحدهای مختلف ساختمانی شده و نیز سبب گردیده است مجموعه از نورخورشید بهره مندی بیشتری داشته باشد. دسترسی به طبقات بالاتر از طریق یک ورودی بوده به همراه گالریهایی با دسترسی آزاد دور تا دور ساختمان در طبقات دوم و چهارم امتداد دارد.

     گالریهای مذکور دارای باغچه های کوچک در ارتفاع احداث شده اند می باشد. مدیریت طرح تکمیلی مجموعه توسط تعاونی انجام یافته است و قسمتی از خانه ها و دفاتر به اعضای تعاونی اجاره داده شده است.

     اعضای تعاونی اکثراً جوان و بدون فرزند می باشند و طراحی مجموعه احتمالاً جهت اسکان این قشر از مردم بوده عموماً سنینی قشر معیار قویی جهت رشد ممکن می باشند.

     با توجه به توصیفات فوق شاید انتظار برود سایز خانه های باید کوچک باشد در حالیکه این واحدها فضیلتی جهت اسکان مناسب برای خانواده دارد.

     بسیاری از این واحدها را افراد مجرد اجاره می کنند. این موضوع از مشکل بعضی از افراد تعاونی هنگامی تشکیل خانواده داده و تجربه کرده اند فضاهای کوچک نامناسب برای تشکیل خانواده است جلوگیری می کند.

     یک سؤال قابل مطرح است. آیا این سیستم خانه سازی برای خانواده های بچه دارتر مناسب است یا خیر؟

     طبقات بالاتر مانند قبل ارتباط ها تمام واحدها از طریق یک راهروی مشترک می باشد. در طراحی قدیمی هیولم نمایانگر بروز مشکلات فراوانی بود.

     شاید بهتر می شد اگر به جای واحدهای سویتی کوچک از واحدهای آپارتمانی با سایز کوچکتر استفاده می شد. با این وجود دست کم مدیریت تعاونی در برخورد با رفتارهای غیرانسانی و غیراجتماعی بسیار قوی عمل می کند.

     این مجموعه مُدلی است برای آینده در توسعه شهری مورد استفاده قرار گیرد. مطمئناً نمایانگر بسیاری از طرح های شهری موفق می باشد.

     فضای امن داخلی آن محصور شده است. این امر و مقیاس مناسب آن سبب گردیده و خیابانهای نسبتاً متناسب به همراه فضاهای مختلف دیگر قابل طراحی می باشد. تعداد قابل ملاحظه دفاتر و فضاهای تجاری کثیر باعث اشتغال زایی مناسبی برای ساکنین مجموعه می گردد.

     امکاناتی نظیر استودیو و تئاتر اقشار گسترده ایی از مردم را در آغوش می گیرد. اگر این طرح تکرار شود استفاده از امکانات سلامت محیط زیستی پیشرفته نظیر بازیابی آب شرب مصرفی و زباله بسیار مفید خواهد بود. اینها خواسته های اعضای تعاونی نیز بود ولی موفق به انجام آن نشدند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان طرحی برای مقاوم سازی یک مجتمع شهری

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان طرحی برای مقاوم سازی یک مجتمع شهری , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان طرحی برای مقاوم سازی یک مجتمع شهری , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان طرحی برای مقاوم سازی یک مجتمع شهری , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان طرحی برای مقاوم سازی یک مجتمع شهری , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان طرحی برای مقاوم سازی یک مجتمع شهری , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان طرحی برای مقاوم سازی یک مجتمع شهری , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان طرحی برای مقاوم سازی یک مجتمع شهری , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان طرحی برای مقاوم سازی یک مجتمع شهری ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان طرحی برای مقاوم سازی یک مجتمع شهری
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت