تحقیق مقاله ساختار ISP

تعداد صفحات: 15 فرمت فایل: word کد فایل: 24065
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ساختار ISP

    سیستم پشتیبانی گویای ISP

    یکی از مهمترین بخش های خدمات رسانی در یک سایت ISP راهنمایی صحیح کاربران در اتصال و استفاده از خدمات اینترنت می باشد که می تواند اعتماد و رضایت کاربران را به دنبال داشته باشد. نرم افزار سیستم پشتیبانی گویای ISP یک محصول کارآمد و قدرتمند در زمینه پشتیبانی کاربران می باشد که برای اولین بار در ایران توسط شرکت آتی نگر طراحی و پیاده سازی شده است. این پشتیبانی از طریق تلفن و بصورت کاملا هوشمند و گویا انجام می پذیرد.

     از مهمترین مزایای استفاده از این نرم افزار عبارتند از:

    ارائه خدمات پشتیبانی بصورت 7*24 در هفته بی نیاز به حضور فیزیکی نیروی انسانی

     کاهش هزینه های پشتیبانی

    دریافت اطلاعات اعتباری کاربر بی نیاز از اتصال به ینترنت

    امکانات نرم افزار:

    اعلام مشکل کاربر در نحوه اتصال به شبکه

    اعلام دقیق وضعیت آخرین اعتبار

    اعلام دقیق وضعیت آخرین اتصال

    اعلام نوع مشکل و خطاهای 3 رقمی اتصال و نحوه رفع آن

    اعلام و آموزش چگونگی تنظیم کامپیوتر کاربر و اتصال به ینترنت

    امکان قراردادن پیام برای مدیر سایت

    امکان قرار دادن اخبار شبکه توسط مدیر

    دریافت Caller ID کاربر و اعلام آن به مدیر سایت

    امکان دریافت گزارش از وضعیت عملکرد سیستم

    قابلیت کنترل و مدیریت از راه دور

    نصب و راه اندازی ISP

    نرم افزارIBS و نسل جدید این نرم افزار با نام IBSng بهمراه چندین نرم افزار جانبی مانند IBSdialer و نرم افزار IAS با امکاناتی از قبیل Bandwidth Management و LAN Accounting ... ، از جمله تولیدات نرم افزاری این شرکت در این زمینه می باشد که توضیحات آنها در قسمت محصولات قابل مشاهده است.

    همچنین با ارائه خدمات فنی شبکه شامل راه اندازی server با سیستم عاملهای Linux و Windows ، تنظیم و راه اندازی router ، تنظیم و راه اندازی VPN، Cache Server ، LAN ، شبکه های wireless وBroadband ADSL متناسب با نرم افزار و سخت افزار شما و ارائه سرویس های مورد نیاز گام دیگری در ارائه خدمات گسترده ارتباطی خود برداشته است.

    این شرکت با تهیه نرم افزارهای open source که قابل استفاده در کلیه ISP ها می باشد ، زمینه بسیار مساعدی جهت تبادل اطلاعات و گسترش آن توسط متخصصان ایجاد نموده است . همچنین با پشتیبانی online در کلیه ساعات و راه اندازی دقیق و تهیه نرم افزارهای جانبی در این زمینه راهگشای بسیاری از مشکلات دارندگان این سرویس پرطرفدار بوده است.

    مشاورین با تجربه این شرکت می توانند با توجه به بسترکاری و نیاز کاربران شما را در جهت راه اندازی ISP ، انتخاب تجهیزات مناسب سخت افزاری ، تنظیمات خاص سیستم عاملهای مختلف از جمله Linux و Windows و نصب نرم افزارهای مورد نیاز جهت تسهیل امور کنترلی ، راهنمایی نمایند.

    هم اکنون با توجه به عقد قرارداد با شرکت ALLIZE TECHNOLOGIES در هند درزمینه فروش و پشتیبانی محصولات و خدمات این شرکت ، امکان استفاده از این امکانات در خارج از ایران نیز وجود دارد

    چگونه می توان تبدیل به یک ISPشد؟

    درکل دو روش برای ISP شدن وجود دارد، یکی تبدیل شدن به ISP مجازی (Virtual ISP) و بازفروشی سرویس یک ISP دیگر تحت نام خودتان می باشد و روش دیگر تبدیل شدن به یک ارائه دهنده خدمات دارای امکانات است به این معنی که شما صاحب تعدادی تجهیزات، که شبکه شما را تشکیل می دهند می شوید.
    با تبدیل شدن به یک ISP دارای امکانات شما صاحب تعدادی روتر و سرور، یک ارتباط اینترنتی از سطح بالاتر و تعدادی خطوط تلفن می شوید. سرویس شماره یکی که هر ISP ارائه می دهد دسترسی از طریق مودم dial-up (dial-up modem access) می باشد. لذا مرکزیت هر ISP حول اینترنت می گردد و مهمترین سرویس آن فراهم آوردن خدمات دسترسی به اینترنت برای مشتریان خود می باشد.

    ISP شدن به چه معنی است؟
    اینترنت چیزی نیست بجز شبکه ای بسیار بزرگ که از هزاران شبکه کوچکتر به هم پیوسته به وجود آمده است. این شبکه ها از زبانهای (پروتوکلهای) مختلفی می باشند، و با این زبانهاست که اجزای یک شبکه با هم ارتباط برقرار می کنند. در مورد اینترنت TCP/IP پروتوکلی است که همه برای برقراری ارتباط از آن استفاده می کننند. کار اصلی ISP آن است که تماس گیرنده های dial-up را به اینترنت متصل نماید.
    مشتریها با استفاده از مودم یا TA، توسط یک برنامه مانند Dialup Networking ویندوز تماس
    می گیرند و توسط پروتوکل نقطه به نقطه (Point-to-Point یا PPP) به شبکه ما متصل می شوند. ارائه این سرویس به این معنی است که توانایی پاسخگویی به تماس مودمهای V.90/K56Flex و نیز ISDN B-Channel وجود داشته باشد. هنگامیکه کاربران متصل شدند، آنها بسته های IP را به شبکه شما ارسال کرده و نیز از آن دریافت می دارند، این وظیفه شماست که این بسته ها را به بقیه دنیا بفرستید و یا در یافت کنید.
    در کل دو دسته مختلف از مشتریها وجود دارد که به دو گروه متفاوت تقسیم می شوند: مصرف کننده های عادی، شرکتها و ادارات. مصرف کننده های عادی شامل تعداد بسیار زیادی از مشتریان شما می شود که به صورت انفرادی از شما خرید می کنند و بسیار ارزشمندند و گروه دوم که معمولاً خواستار خدمات خوبی از شما می باشند و معمولاً بهای آن را هم می پردازند. اینگونه شرکتها معمولاً می خواهند اداره خود را به اینترنت متصل نمایند، که در این حالت شما تکه کوچکی از اینترنت را به سوی آنها روانه می کنید که تحت عنوان subnet شناخته می شود.
    چیزهایی برای ISP شدن نیاز دارید؟
    تعداد بسیار کمی تکه برای کامل کردن پازل ISP نیاز است. با شکستن ساختار شبکه ساختار شبکه یک ISP به سه ناحیه متفاوت، ما بسادگی می توانیم ببینیم که هر تکه جایش کجاست. این سه ناحیه عبارتند از:
    * شبکه دستیابی(Access Network): این قسمت جایی است که سرویسهای دستیابی اضافه می شوند، که می تواند شامل سرورهای دستیابی از دور (Remote Access Sever یا RAS) برای خاتمه دادن به ارتباط مدمهای Dial-up یا DSL برای خطوط اجاره ای باشد.
    * شبکه توزیع (Distribution Network): این همان جایی است که سرویسهای ستون فقرات (backbone services) به شبکه دستیابی شما اضافه می شوند. Ethernet ستون فقرات ISP را تعریف کرده و همه چیز را به هم متصل می نماید.
    * شبکه هسته (Core Network): این قسمت مسئول اتصال شبکه شما به WAN، که در اینجا منظور اینترنت است، می باشد. از آنجا که اینترنت شبکه ای از شبکه هاست لذا این ارتباط تنها اتصالی به یک ISP بزرگتر می باشد.
    اجزاء و بخشهای یک ISP
    اولین قطعه تجهیزات که بسیار مورد توجه است Ethernet Switch است. این قطعه در حقیقت نقش ستون فقرات را برای ISP دارد زیرا تمامی تجهیزات در نهایت به آن متصل می شود. Ethernet استانداردی است که اجازه می دهد تجهیزات شرکتهای مختلف با هم ارتباط داشته باشد، حتی در ISP های خیلی بزرگ دنیا Ethernet چسپی است که همه چیز را به هم متصل می کند.
    شبکه دستیابی یک ISP نقطه ای است که کاربران برای استفاده از سرویسها به آن متصل می شوند.
    معمولی ترین روش اتصال استفاده از dial-up modem می باشد. در گذشته مودمهای جداگانه و Terminal Server ها روشی استاندارد برای On-line شدن بودند، اما امروزه با قیمت ارزان خطوط T1/E1 و مودمهای سریع V.90 یک جعبه جمع و جور بهترین راه حل است، این جعبه جمع و جور سرور دستیابی از دور یا Remote Access Server نامیده می شود. (با ید توجه کرد که می توان سرور دستیابی از دور را به صورت یک سرویس نرم افزاری بر روی یک کامپیوتر اجرا نمود، اما استفاده از سخت افزار مختص این کار بسیار بهینه تر است.)
    RAS از طریق یک خط T1/E1 یا PRI به شرکت تلفن محلی شما متصل می شود و از طرف دیگر به سویچ Ethernet در شبکه شما اتصال پیدا می کند. وقتی کاربر Online می شود، RAS وسیله ای است که با استفاده از یک مودم به تماس پاسخ می دهد. پس از آنکه کاربر dial-in متصل شود بسته های IP را می گیرد و آنها را به اینترنت می فرستد. در زیر طرز کار RAS ذکر شده است:

    1. کاربر با اسفاده از یک مودم و برنامه Dial-up Networking (NUN) با ISP تماس حاصل می نماید و تماس توسط RAS با یک مودم پاسخ داده می شود.
    2. وقتی تماس حاصل می شود و مودمها مرتبط می شوند، یک نشست Point-to-Point مابین کاربر و سرور دستیابی از دور (RAS) آغاز می شود.
    3. از طریق PPP، سرور دستیابی از دور نام کاربر و کلمه عبور را به دست می آورد. این همان نام کاربر و کلمه عبوری است که قبل از تماس گرفتن وارد برنامه DUN شده است.
    4. سرور دستیابی از دور، سرور RADIUS را جستجو می کند و درخواست تصدیق (authenticate) کاربر را می دهد.
    5. با فرض درست بودن نام کاربر و کلمه عبور، RAS به صورت اتوماتیک یک آدرس IP برای کاربر صادر می نماید و نصب ارتباط را به پایان می رساند، کاربر اکنون به شبکه متصل متصل است و می تواند از خدمات آن استفاده نماید.

    قطعه بعدی از تجهیزات روتر (Router) است. این روتر شبکه شما را به خدمات رسان سطح بالاتر متصل می کند. از طریق این خدمات رسان است که شما به شبکه ها و میزبانهای دیگر و یا به عبارت دیگر اینترنت متصل می شوید. یک خدمات رسان سطح بالاتر چیزی بجز یک ISP بزرگتر نمی باشد که سرویسهای اینترنت را به شما می فرستد. به عنوان یک ISP اگر شما یک Subnet را برای یک کاربر و یا ISP دیگر بفرستید، شما خدمات رسان سطح بالاتر او خواهید بود.
    کارهای خدمات رسان سطح بالاتر دادن یک مجموعه آدرس IP (معمولا 256) به شما و نیز Route کردن بسته ها از و به روترتان می باشد. برای اکثر ISP های نه چندان بزرگ این روتر معمولاً یک روتر Cisco 2501 و یا معادلش می باشد. یک CSU/DSU یا NTU روتر را به یک خط T1/E1 یا DSL متصل می نماید. سر دیگر خط T1/E1/DSL در نزدیکترین نقطه وجود خدمات رسان شما به پایان می رسد.
    بعد از اتصال این تجهیزات شما احتیاج به اضافه کردن تعدادی سرور خواهید داشت. سرورهای اولیه ای که هر ISP احتیاج دارد شامل موارد زیر است:

    1. DNS: سیستم تبدیل نام اولیه و ثانویه
    2. RADIUS: جهت اعتبار دادن به کاربر
    3. WWW: سرور وب با کارایی اولیه
    4. Email: سرویسهای POP3/IMAP4 و SMTP ایجاد می کند.

    DNS روشی است که کامپیوتر ها نامهایی همانند www.google.com را به آدرس IP تبدیل می نماید. این کار به این خاطر انجام می شود که همه ترافیک اینترنت بر اساس IP است و نامها تنها برای انسانها کاربرد دارند. به عنوان یک ISP شما خود نیاز به یک سرور DNS برای استفاده
    کاربرانتان خواهید داشت.
    RADIUS که مخفف Remote Authentication Dial-in User Service می باشد، پروتوکل Authentication می باشد، به این معنی که یک Client مانند RAS از سرور RADIUS می خواهد تا اعتبار یک کاربر را تایید نماید. نام کاربران و کلمه عبورشان و نیز اطلاعات دیگر در یک پایگاه داده مرکزی نگهداری می گردد. RADIUS درکل Authentication و Authorization را کنترل می کند و اطلاعاتی درباره هر نشست نگاه می دارد. انواع مختلفی از سرورهای RADIUS مجانی بر روی اینترنت وجود دارد، و تعداد زیادی سیستمهای صدور صورت حساب ISP پشتیبانی از RADIUS را درون بسته های نرم افزاری خود جای داده اند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ساختار ISP

    فهرست:

    سیستم پشتیبانی گویا

     

    نصب وراه اندازی ISP

     

    چگونه می توان تبدیل به یکISP شد؟

     

    سیستم یکپارچه گزارشات ومدیریت ISP

     

    منابع

    منبع:

     

    http://www.acm.org/pubs/corr

     

    http://www.cs.sunysb.edu/website/

     

    http://www.computer.org

تحقیق در مورد تحقیق مقاله ساختار ISP, مقاله در مورد تحقیق مقاله ساختار ISP, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ساختار ISP, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ساختار ISP, تحقیق درباره تحقیق مقاله ساختار ISP, مقاله درباره تحقیق مقاله ساختار ISP, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ساختار ISP, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ساختار ISP ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله ساختار ISP
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت