تحقیق مقاله ریکاوری

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: word کد فایل: 24211
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ریکاوری

    ریکاوری

    نرم افزارهای ریکاوری یا بازیابی اطلاعات و ویرایش دیسک سخت یکی از مهم ترین ابزار های کاربران حرفه ای می باشد. اگر به دلایل زیادی مانند فرمت ، پارتیشن بندی ، حذف اشتباه ، ویروس و .... اطلاعات موجود بر روی هارد که ارزش زیادی برای شما داشته اند از بین رفته باشد می توانید آن ها را باز یابی کنید. نرم افزار Data Recovery با بررسی هارد شما سعی به باز گردانی اطلاعات می نماید اما اگر اطلاعات بازگردانی شده معیوب شده باشد و قابل استفاده نباشند باید چکار کرد؟ نرم افزار Drive & Hex Editor یکی از ابزار های کار با هارد به صورت سکتور به سکتور می باشد و شما می توانید به صورت دستی داده های ذخیره شده بر روی درایو خود را مشاهده و بعد از بررسی تغییرات را بر اساس دانسته های لازم اعمال کنید.

    Data Recovery

    GetDataBack - Data Recovery for NTFS V3.30

    این نرم افزار قدرتمند برای بازیابی فایل ها برای فرمت NTFS زمانی که داده ها به دلیل format , fdisk , virus attack , برق و خرابی نرم افزار ها از بین رفته اند می باشد. این نرم افزار قادر است داده ها را حتی زمانی که partition table (جدول پارتیشن) ، boot record (بوت سکتور) ، Master File Table (جدول فایل) و root directory (دایرکتوری اصلی) درایو شما نیز حذف یا از بین رفته باشند را باز گرداند.

    GetDataBack - Data Recovery for FAT V3.30

     این نرم افزار امکان بازیابی اطلاعات برای فرمت FAT را حتی زمانی که partition table, boot record, FAT, or root directory شما نیز بر اثر ویروس ، فرمت ، اف دیسک و یا برق از بین رفته باشد را بازیابی می کند.

     RAID Reconstructor V3.30

    این نرم افزار قدرتمند قادر است آرایش شکسته شده ی RAID Level 5 یا RAID Level 0 را بازیابی کند. حتی اگر شما پارامتر های RAID مثل نظم درایو ها اندازه های block شده را ندانید نرم افزار RAID Reconstructor  با تحلیل درایو شما مقدار صحیح را تعیین می کند. سپس شما قادر خواهید بود فایل های احیا شده را image  گرفته یا در یک دیسک سخت کپی کنید.

     DiskExplorer for FAT V3.30

    با این ویرایشگر قدرتمند دیسک ، شما را قادر می سازد درایو خود را با جزئیات کامل بررسی کنید. این نرم افزار به شما اجازه دسترسی مستقیم به partition table, boot record, FAT or root directory  را دقیقا به سکتور معین می دهد.

    DiskExplorer for NTFS V3.30

    این ویرایشگر بی نظیر دیسک ، پایین ترین نوع دسترسی (low-level access) را به شما برای بررسی دیسک سخت می دهد. شما قادر خواهید بود با این نرم افزار انواع مشاهدات کد گذاری همانند hex, text, directory, MFT entries, partition table, boot record و غیره را بررسی کنید.

    پیدا کردن فضا های گم شده هارد دیسک

    چند شب پیش که درگیر آماده کردن پست قبلی بودم در حین انجام عملیات پشتیبان گیری متوجه نکته عجیبی شدم! درایو C کامپیوتر من حجمش حدودا 16 گیگابایت است خود ویندوز به من می گفت که این درایو 14 گیگابایت از فضایش استفاده شده در حالی که وقتی مجموع حجم فایلهای موجود در این درایو را کنترل کردم حدودا 10 گیگابایت بود، و 4 گیگابایت با رقمی که ویندوز اعلام میکرد تفاوت داشت، راستش همان شب به دلیل احتیاج به چند گیگابایت فضای اضافی مجبور شدم تنبلی را کنار بگذارم و حجم زیادی فایل را روی DVD منقل کنم، گواهیش هم در توییترم موجود است! لذا این تناقض عجیب ذهن من را مشغول کرد.
    اولش فکر کردم شاید بد سکتور باشد لذا با نرم افزارهای مرتبط هارد را چک کردم ولی اثری از بد سکتور نبود بنابراین شروع به سرچ کردم و به نتایج جالبی رسیدم، یکی از دلایل چنین تناقضی این است که مایکروسافت بزرگترین سهام دار بازار سیستم عامل ها در شاهکارش یعنی جناب ویندوز 1 گیگابایت را معادل 1024 مگابایت می داند که البته از نظر فنی درست است اما برخی از تولید کنندگان هارد دیسک 1 گیگابایت را معادل 1000 مگابایت می دانند، بنابراین ممکن است وقتی شما هارد دیسک 200 گیگابایتی این چنینی را می خرید و روی سیستم سوار می کنید ویندوز به شما حجم آن را 186 گیگابایت نشان بدهد که باز هم از نظر فنی درست است!! راستش من مجموع فضای موجود را چک کردم درست بود ولی آنچه در تناقض بود فضای مورد استفاده شده بود یعنی ویندوز می گفت انقدر فضا استفاده شده در حالی که مجموع حجم فایلهای موجود روی هارد رقم کمتری بود.
    از دلایل اصلی چنین اتفاقی نرم افزارهایی مثل فوتوشاپ و... هستند که فایلهای موقت یا temporary تولید می کنند مثلا شما بر روی یک تصویر حجیم در فوتوشاپ دارید کار می کنید در هر مرحله که تصویر را دستکاری می کنید فوتوشاپ فایلی از آن تصویر را به صورت موقت ذخیره می کند تا اگر مثلا undo کردید به مرحله ی قبل بروید، حالا بعضی اوقات به هر دلیلی وقتی فوتوشاپ را بستید این فایلها باقی می مانند و حذف نمی شوند در عین حال شما از وجود آنها بی خبرید و عامل دیگر این قضیه Recycle Bin است که اگر خالی نشود تا هر اندازه که جا داشته باشد و برایش تعیین کرده باشید از 500 مگابایت تا 10 گیگ پر می شود و فضای هارد شما را اشغال می کند.

    من Recycle Bin را هر روز خالی می کنم پس این عامل منتفی بود ولی فایلهای موقت احتمال قویی بود، رفتم سراغ درایو C در My Computer رویش کلیک راست کردم اول Properties را انتخاب کردم و بعد روی Disk Cleanup کلیک کردم، با کلیک روی این گزینه وضعیت درایو مورد نظر شما آنالیز می شود و بعد مواردی مثل حجم فایلهای موقت باقی مانده روی آن یا حجم فایلهای درون سطل اشغال و سایر موارد که از نظر ما پنهان هستند را نشان می دهد، حدسم درست بود در مقابل Temporary Files رقمی معادل دو و نیم گیگابایت نوشته شده بود و زدم پاکش کردم :-) ولی هنوز یک و نیم گیگابایت دیگر از معما باقی مانده بود.

    فکر می کنید این یک و نیم گیگابایت را چه کسی بلعیده بود؟! قابلیت System Restore در ویندوز XP را که می شناسید، در XP ابزار مذکور هر 24 ساعت یکبار یک Restore Point میسازد البته در شرایط خاص این زمان به هر 10 ساعت یکبار هم ممکن است برسد هر Restore Point حجمی بین 2 تا 5 مگابایت دارد و خوب حالا System Restore تا جایی که برایش امکان دارد و تعریف شده است (سقفش 12 درصد از فضای هارد دیسک است) این Restore Point ها را نگه داری می کند. من توی تمام عمرم یکبار هم از این قابلیت ویندوز استفاده نکرده ام پس خاموشش کردم و دسترسی اش را به هارددیسک هم بستم و یک و نیم گیگابایت دیگر را هم پیدا کردم. :)

    البته غیر از آنچه در بالا گفته شد ممکن است اشکال سخت افزاری باشد و احتمال رخ دادن چنین تناقضی در سیستم که زیاد Blue Screen داشته و کرش کرده است نیز وجود دارد که خوشبختانه برای من این دو مورد نبود.

    .ریکاوری ویندوز

    1- در ویندوز ویستا گزینه جهت تهیه ریکاوری وجود دارد فی المثل اگر شما لپ تاپ سونی VAIO دارید در قسمت Help & Support این تکمه گنجانده شده است و اگر نبود با کمی جستجو در لپ تاپ خود این تکمه را بیابید.

    2 - سپس اقدام به گرفتن بکاپ میکنید و عمل بکاپ بطور اتوماتیک از کل سیستم انجام خواهد شد .

    3 - و بعداز اتمام بکاپ می توانید آنرا برای روی DVD رایت کنید و همچنین اگر حجم فضای درایور D خالیست می توانید در هنگام بکاپ گیری محل ذخیره را درایور D انتخاب کنید .

    اما چنانچه نتوانید از خود گزینه بکاپ لب تاپ استفاده کنید میبایست نرم افزار Norton Ghost ورژن 14 را که مخصوص ویندوز وستا + ایکس پی است را دانلود کنید .

    بعداز نصب برنامه و ریجستر کردن آن به گزینه فول بکاپ مراجعه میکنید و اقدام به گرفتن بکاپ می کنید برای انجام مراحل بکاپ متاسفانه آموزش Norton Ghost ورژن 14 موجود نیست اما چون آموزش Norton Ghost 2003 تا حدود زیادی شبیه Norton Ghost ورژن 14 است .

    لذا با مراجعه به تاپیک زیر می توانید هم برنامه Norton Ghost ورژن 14 را دانلود کنید و هم آموزش کامل Norton Ghost 2003 را بصورت تصویری و توضیحی و بزبان فارسی دانلود کنید .

    درضمن برنامه Norton Ghost ورژن 14 دارای گزینه ای برای تهیه برنامه Bootable CD نیز میباشد که بعد از گرفتن بکاپ باید این CD Bootable را نیز درست کنید .

    توضیح اینکه بعداز گرفتن بکاپ می توانید آنرا بر روی DVD رایت و یا در درایور دیگر لب تاپ ذخیره کنید .

    و خود برنامه Norton Ghost را می توانید از روی سیستم لب تاپ حذف و یا پاک کنید و چنانچه یک زمانی لازم بود با استفاده از برنامه CD Bootable که تهیه کرده اید براحتی می توانید ویندوز خودرا بطور کامل ریکاوری کنید .
    بهتر استفاده ازریکاوری کنسول خود ویندوز ایکس پی هست که بدلیل استفاده از دستورات داس برای کاربرای تازه کار زیاد جالب نیست اما مطمئنا کاربران تازه کار هم یک روز تبدیل به کاربر حرفه ای میشن البته همون دستورSFC رو هم بهتره در CMD Console اجرا کنید تا به باقی گذینه هایSFC دسترسی داشته باشید
    برای نصب ریکاوری کنسول دستور زیر راپس از گذاردن CD Windows در CD-Rom در Run اجرا نمایید

    J:\I386\WINNT32.EXE /cmdcons

    توجه داشته باشید که درایو J:\ در دستور فوق درایو CD-Rom میباشد
    بعد از اون سیستم رو ریستارت کرده و بجای انتخاب ویندوز گذینه ریکاوری کنسول را انتخاب نمایید برای تغییر نام فایلهای قدیمی و معیوب سیستم و جایگزین نمودن آنها با فایلهای اصلی و سالماز روی CD Windows با استفاده از نرم افزار ریکاوری کنسول (Recovery Console)ابتدا با استفاده از دستور CD System32 به شاخه System32 پوشهً ویندوز رفته سپس دستور زیر را برای غیر فعال کردن و تغییر نام فایل معیوب تایپ نمایید

    Ren [Space] [File Name] [Space] [New Name]
    Example :
    Ren Kernel32.dll Kernel32.old


    اکنون جهت نصب فایل مخدوش شدهً مزبور و کپی جدید از روی CD دستور زیر را وارد کنید

    Expand [Space] [CD-ROM :\ ][File Address][File Name]

    Example :

    Expand J:\i386\Kernale32.dl_


    به خاطر داشته باشید که معمولا عامل اصلی خرابی ویندوز همین فایل کذاییkernel32.dll هست که در واقع هسته اصلی ویندوز همین فایله که در شاخه C:\WINDOWS\system32 جا خوش کرده توجه داشته باشید که پسوند تمام فایلهای موجود در پوشه i386 بعد از دو حرف اولیه مشخص کننده نوع فایل از آندرلاین استفاده شده مثل: Kernel32.dl_ or *.ex_ or در واقع به این صورت فشرده شده اند و با استفاده از دستور Expand بر روی درایو شماباز میشوند
    برای تعمیر اکسپلورر ویندوز نیز این دو فایل را جایگزین نمایید
    Explorer.exe & Explorer.scf برای بازیابی NTLDR یا NTDetect.com نیز از دستور Expand استفاده کنید برای شناسایی پارتیشن ها و درایوهای موجود در سیستم MAP به همراه پارامتر ,Arc
    Fixboot برای بازیابی Boot Sector
    البته با استفاده از دستور ?/ یاهمون help میتونید به گذینه های بسیاری دست پیدا کنید مثل فرمت ، پارتیشن بندی،فیل هوا کردن، . . . ویه عالمه چیز دیگه
    در واقع ریکاوری کنسول امکانی هست برای دسترسی به سورس ویندوز
    در ضمن بهتره اضافه کنم که همیشه قبل از اینکه ویندوزتون دچار مشکل بشه ریکاوری کنسول رو نصب کنید تا به هیچ عنوان با مشکل مواجه نشید
    اما اگر در حال حاضر نمیتونید وارد ویندوز بشید باید ریکاوری رو از طریقCD نصب ویندوز نصب کنید یعنی مثل وقتی که میخواهید ویندوز نصب کنید شروع کنید و بعد از چک کردن فایلهای سیستمی به جای ادامه دادن نصب معمولی ویندوز گذینه Repair یا همون F2 رو بزنید تا به امکانات ریکاوری کنسول دسترسی پیدا کنید

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ریکاوری

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله ریکاوری , مقاله در مورد تحقیق مقاله ریکاوری , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ریکاوری , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ریکاوری , تحقیق درباره تحقیق مقاله ریکاوری , مقاله درباره تحقیق مقاله ریکاوری , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ریکاوری , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ریکاوری ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله ریکاوری
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت