تحقیق مقاله نحوه ایجاد یک پایگاه داده

تعداد صفحات: 29 فرمت فایل: word کد فایل: 24241
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله نحوه ایجاد یک پایگاه داده

    تعریف پایگاه داده

    منظور از ایجاد یک پایگاه داده ها ، سازماندهی داده ها به گونه ای است که بتوان میان بخشهای آن ارتباط برقرار کرد و از راه جستجو به هر گونه آگاهی مورد نظر دست یافت .

    پایگاه داده های پیوستار(Relational DATABASE):

    بررسی بیشتر پایگاههای ایجاد شده برای زبانهای گوناگون ، نشان می دهد که از میان سه گونه مهم و شناخته شده " سلسبه مراتبی "، " شبکه ای " و "پیوستار " ، نوع پیوستار بیشترین موفقیت را داشته است . دلیل این امر ، می تواند سادگی نسبی و کارآیی بالای آن باشد . نرم افزارهای آماده ای برای این منظور وجود دارد که با بررسی ، مشاوره و آزمون می تواند مناسبترین نمونه را برگزید .

    شکل داده ها :

      داده های زبانی ، در پایگاه به صورتهای گوناگون گردآوری می شود – چه به شکل متن پیوسته و چه به صورت فهرستهای واژگانی دارای تعریف و یا بدون تعریف و حتی مجموعه یادداشتهای پژوهشی .

     پیوندهای میان داده ها:

      بخشهای متون و اقلام به گونه ای با یکدیگر ارتباط می یابند که امکان جستجو و دستیابی به بیشترین آگاهیها ، در زمانی کوتاه فراهم گردد . مثلأ  با معرفی یک واژه ، بخشی از یک واژه ، یک نشانه اختصاری ، پاره ای از یک متن ، نام نویسنده ، گونه ای از زبان ، نام یک اثر ، مفهوم کلی یک واژه ، و یا نشانه های کلیدی دیگر ، بتوان به تعاریف ، مترادفها ، متضادها ، همخانواده ها ، ترکیبات ، نمونه کاربردی ، تاریخ کاربرد ، نویسنده یا کاربرنده و بسیاری دیگر از اطلاعات مربوط به آن دست یافت و یا آمارهایی از دسته های معینی واژه یا اصطلاح در یک یا چند متن دلخواه به دست آورد .

    ایجاد کردن نمودار پایگاه داده

    شناخت درباره نمودار پایگاه داده

    نمودارهای پایگاه داده یک راه خوبی برای مجسم کردن ساختار و ارتباطات جداول در یک پایگاه داده فراهم می آورد (طرح پایگاه داده). حاوی بودن آنها در داخل پایگاه داده خودش یک روش دستی برای سند سازی طرح می باشد از زمانی که نمودارها به طور خودکار هر تغییری را که شما می سازید منعکس می کنند.

    ایجاد یک نمودار پایگاه داده از یک طرح موجود

    اگر چه ایجاد یک طرح پایگاه داده کامل در داخل پنجره نمودار پایگاه داده امکان پذیر است و ایجاد کردن نمودارها از جداول موجود رایج تر می باشد. ویزاردCreate Database Diagram آن را ساده می سازد. فقط جداولی که شما می خواهید در نمودار موجود باشد را انتخاب می کنیم و ویزارد Create Database Diagram بقیه کار را انجام می دهد. یک بار شما یک نمودار پایگاه داده را با استفاده از Create Database Diagram ایجاد کرده اید و شما می توانید جداول را اضافه و بردارید و مقادیری از جزئیات نشان داده شده را برای هر جدول تغییر دهید.

    ایجاد کردن یک نمودار پایگاه داده

    1- پوشه Diagram را از پایگاه داده Aromatherapyراهبری می کنیم.SQL Server نمودار موجود را در قاب Detailsنشان می دهد.

    2- دکمه New را کلیک کرده SQL Server اولین صفحه از ویزاردCreate Database Diagram را
    نشان می دهد.

    3-Next را کلیک کرده، ویزارد Create Database Diagram یک صفحه را نشان می دهد و از شما برای انتخاب جداولی که در نمودار پایگاه داده موجود می باشند سؤال می کند.

    4- Add Related Tables Automatically را انتخاب کرده و سطح جداول موجود را 2 قرار می دهیم.

    5- در لیست Available Tables ،Oils را انتخاب کرده و سپس Add را کلیک می کنیم. ویزارد Create Database Diagram جدولOils را اضافه کرده و همه جداول مربوط به لیست جداول به نمودار اضافه می شوند.

    6-Next را کلیک کرده و ویزارد Create Database Diagramیک صفحه ای را نشان می دهد که از شما برای تأیید لیست جداول برای اضافه شدن به نمودار پایگاه داده سؤال می کند.

    7-Finish را کلیک کرده و ویزارد Create Database Diagram نمودار را ایجاد می کند.

    راهنمایی: زمانی که SQL Serverیک نمودار پایگاه داده ایجاد می کند آن به وسیله خطوط که ارتباط بین آنها را نشان می دهد مربوط می شوند. شما می توانید خطوط ارتباطی را به وسیله کلیک کردن و درج آنها دوباره تنظیم کنید. برای مثال شما ممکن است بخواهید خطوط را مرتب سازید به طوری که آنها متوجه ستونهای درگیر شده در ارتباط یا آراسته کردن نمودار باشند.

    8- دکمه Save را کلیک کرده SQL Server یک کادر محاوره ای از شما برای نامگذاری نمودار سؤال می کند.

    9- 10 Lesson را به عنوان نام تایپ کرده و سپس OK را کلیک می کنیم.

    تغییر دادن جزئیات نشان داده شده در یک نمودار یایگاه داده

    1- جدول Oils را در نمودار پایگاه داده به وسیله کلیک کردن نام آن در نمودار انتخاب می کنیم.

    2- استاندارد را از لیست پایین رونده نشان داده شده انتخاب کرده زمانی که شما دکمهShow را در نوار ابزار پنجره نمودار پایگاه داده کلیک می کنید. SQL Server نوع داده، طول و کاراکتر تهی برای نشان دادن جداول Oils اضافه می کند.

    راهنمایی: شما می توانید نمایش جداول چندگانه را در نمودار به وسیله انتخاب کردن آنها از Ctrl-Click در نمودار، قبل از انتخاب دکمهShow روی نوار ابزار تغییر دهید.
    3- دکمهArrange Tables را روی نوار ابزار پنجره نمودار کلیک می کنیم.

     SQL Server نمودار پایگاه داده را برای جا دادن فضای کلی مورد نیاز برای جدول Oils مجدد تنظیم می سازد.

    4- دکمه Save را کلیک کرده SQL Server جانمایی نمودار جدید را ذخیره می سازد.

    اضافه کردن یک جدول موجود برای نمودار پایگاه داده

    1- دکمه Add Table را در نمودار پایگاه داده کلیک کرده SQL Server کادر محاوره ایAdd Table را نشان می دهد.

    2- Table Named dtproperties را در لیست انتخاب کرده و سپسAdd را کلیک می کنیم. SQL Server جدول را به نمودار اضافه می کند از زمانی کهdtproperties یک سیستم جدول است که به جداول داده در پایگاه داده مربوط نمی شود، SQL Server هیچ خطوط ارتباطی را برای نمودار اضافه نمی کند.

    3- Close را برای بستن کادر محاوره ای Add Table کلیک کرده و سپس دکمهSave را روی نوار ابزار پنجره نمودار پایگاه داده کلیک می کنیم. SQL Server نمودار را با جدول جدید ذخیره می سازد.

    برداشتن یک جدول از یک نمودار پایگاه داده

    1- جدول Dtpropertiesرا در نمودار پایگاه داده کلیک راست کرده و از منوی Context ، Remove Table From Diagram را انتخاب می کنیم. SQL Serverجدول را از نمودار برمی دارد.

    2- دکمه Save را کلیک کرده SQL Server نمودار را ذخیره می سازد.

     

    استفاده کردن از نمودار پایگاه داده برای نگهداری پایگاه داده

    پنجره نمودار پایگاه داده Enterprise Manager به شما به نگهداری طرح پایگاه داده در داخل محیط گرافیکی اش اجازه می دهد. شما می توانید جداول جدید را اضافه و تغییر داده و ارتباط بین آنها را حفظ کنید.

    تغییر دادن طرح پایگاه داده

    یکی از مفیدترین قابلیتهای پنجره نمودار پایگاه داده توانایی برای اصلاح پایگاه داده در داخل نمودار خودش می باشد.Graphical Display یک ابزار ویژه برای مجسم کردن جداول و ارتباطات در پایگاه داده تان می باشد و توانایی برای اصلاح طرح به طور مستقیم به شما برای ساختن تنظیمات فرعی (جزئی) به طور آسان اجازه می دهد.

    اضافه کردن یک ستون به یک جدول در پنجره نمودار پایگاه داده

    1- جدولOils را در نمودار پایگاه داده به وسیله درج کردن به سمت پایین ترین گوشه سمت راست بزرگ می کنیم تا اینکه یک سطر از شبکه ستون نشان داده می شود.
    2- در اولین سل خالی در فیلد Column Name کلیک کرده و یک ستون جدید به نام Description اضافه می کنیم. نوع داده اش را بهvarchar و طول آن را 50 قرار می دهیم.
    راهنمایی: توجه کنید که نام جدول برای جدولOils یک علامت (*) به دنبال دارد. SQL Server هر جدولی که در پنجره نمودار پایگاه داده تغییر پیدا کرده است را علامتگذاری می کند، برای نشان دادن اینکه تغییرات هنوز ذخیره شده است. بعد از آن SQL Server طرح پایگاه داده را تغییر نمی دهد تا اینکه شما نمودار را ذخیره سازید. شما می توانید از پنجره نمودار پایگاه داده برای آزمایش کردن خوب تغییرات قبل از اینکه آنها اعمال شوند استفاده کنید. اگر شما محتوی ذهن تان را تغییر دهید مانند بستن یک پنجره بدون ذخیره سازی و تغییر دادن آن پایگاه داده تان همان طوری که بوده باقی خواهد ماند.

    3- دکمه Arrange Tables را برای اینکه SQL Server نمایش جدول را مجدد سایز بندی کند کلیک می کنیم.

    4- دکمهSave را کلیک کرده SQL Server یک کادر محاوره ای را نشان می دهد که از شما برای تأیید تغییرات جدول Oils می پرسد.

    5-Yes را کلیک کرده، SQL Server جدول Oils را با ستون جدید به هنگام می کند و علامت (*) را از Oil Table Display برمی داریم.

    ایجاد کردن شئی های پایگاه داده

    1- یک ناحیه خالی از پنجره نمودار پایگاه داده را کلیک راست کرده و جدول جدید را از منوی Context انتخاب می کنیم. SQL Server کادر محاوره ای نشان می دهد که نامی برای جدول جدید درخواست کند.

    راهنمایی: شما می توانید همچنین یک جدول جدید به وسیله کلیک کردن دکمهNew Table روی نوار ابزار پنجره نمودار پایگاه داده ایجاد کنید.

    2-Images را به عنوان نام جدید تایپ کرده و سپس OK را کلیک می کنیم. SQL Server جدول را به نمودار اضافه می کند.

    3- دو ستون برای جدول جدید اضافه می کنیم.

    Allow Nullsطول نوع داده نام ستون

    No 4 Int OilID No 16 Image picture

    4- ستونOilID را به وسیله کلیک کردنGray Box در سمت چپ نام ستون انتخاب کرده و سپس دکمه کلید اصلی را روی نوار ابزار پنجره نمودار پایگاه داده کلیک می کنیم. SQL Server ، OilID را به عنوان کلید اصلی از جدول قرار می دهد.

    5- جدول را کلیک راست کرده، در زیر منوی Table View رفته وColumn Names را انتخاب می کنیم. SQL Server ،Table Display را تغییر می دهد.

    6- دکمهSave را کلیک کرده SQL Server یک کادر محاوره ای را به شما نشان می دهد و برای تأیید تغییرات در طرح پایگاه داده سؤال می کند.

     7-Yes  را کلیک کرده SQL Server جدول جدید را برای پایگاه داده اضافه می کند.
    ایجاد کردن یک ارتباط در پنجره نمودار پایگاه داده

    1- ستون OilID را در جدول Oils در نمودار پایگاه داده انتخاب می کنیم و آن را برای ستون OilID را در جدول Image درج می کنیم. SQL Server کادر محاوره ایCrate Relationship را باز می کند.

    راهنمایی: شما می توانید هر تغییری را که برای ارتباطات نیاز دارید در این کادر محاوره ای بسازید.

    2-Ok را کلیک کرده، SQL Server کادر محاوره ای را می بندد.

    راهنمایی: توجه کنید که خط ارتباط بین جداولImages , Oils یک کلید کوچک در هر سر آن دارد. این نشان می دهد که ارتباط یک به یک می باشد تا زمانی که ارتباط بین کلیدهای اصلی می باشد. یک علامت کوچک تعریفی در سر دیگر خط ارتباط نشان می دهد که جداول زیادی در آن طرف ارتباط وجود دارد.

    3- دکمهSave را کلیک کرده، SQL Server یک کادر محاوره ای را نشان می دهد که از شئی برای تأیید تغییرات طرح پایگاه داده سؤال می کند.

    4-Yes را کلیک کرده، SQL Server نمودار و به هنگام سازی طرح پایگاه داده را ذخیره می سازد.

    در محیط SQL Server شما جداول، نماها و دیگر شیءها که مربوط به تنظیم اطلاعات در یک پایگاه داده می باشد را ذخیره می کنید. بنابراین اولین گام برای نمایش دادن یک برنامه پایگاه اطلاعاتی، به طور آشکار، ایجاد پایگاه داده می باشد و در این درس خواهیم آموخت که چگونه آن را انجام دهیم.

    ایجاد کردن پایگاه داده ها

    برای هر پایگاه داده منطقی، SQL Server دو فایل فیزیکی ایجاد می کند: یکی برای Objects و دیگری برای Transaction Log .

    راهنمایی: اگر چه به وسیله SQL Server پیش فرض یک محل یکسان برای هر دوی پایگاه داده فایل و Transaction Log پیشنهاد می کنیم. در یک سیستم Production شما باید معمولاً Transaction Log را در یک محلی دیگر ترجیحاً روی یک ماشین دیگر ذخیره سازید که آن را ممکن می سازد به بازگرداندن پایگاه داده در حالتی از ناتوانی سخت افزار که خوانده شدن از دیسک جلوگیری می کند.

     

    ایجاد کردن یک پایگاه داده جدید

    اگر چه آن ممکن است به ایجاد یک پایگاه داده جدید به وسیله انتخاب دستور New Database در منوی محتویات پوشه Database که ساده ترین راه برای استفاده کردن از Create Database Wizard می باشد.

    نسخه برداری کردن و باز گرداندن پایگاه داده ها

    هیچ مسئله ای نیست که چگونه زمینه قرار دادن یک تکنولوژی معتبر باشد. مواردی که اتفاق می افتد: قصورهای سخت افزارهای کامپیوتر، نرم افزارهای بر هم خورده که از دور خارج می شوند و اشتباهات که کاربرها سبب می شوند بهترین محافظت تان کپی گرفتن منظم از داده ها و ذخیره سازی آنها در جای مطمئن می باشد. که Taking a Backup نامیده می شود. اگر هر موردی پیش آید شما می توانید از نسخه پشتیبان برای باز گرداندن پایگاه داده که قبلاً دچار مشکل شده استفاده کرد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله نحوه ایجاد یک پایگاه داده

    فهرست:

    تعریف پایگاه داده

    شکل داده ها

    ایجاد کردن نمودار پایگاه داده

    تغییر دادن جزئیات نشان داده شده در یک نمودار یایگاه داده

    استفاده کردن از نمودار پایگاه داده برای نگهداری پایگاه داده

    ایجاد کردن شئی های پایگاه داده

    نسخه برداری از یک پایگاه داده

    باز گرداندن یک پایگاه داده

    استفاده کردنThe Database Maintenance Plan Wizard

     

    منبع:

     

    WWW.VD.ir

     

    WWW.mobin.com

     

    WWW.Diva.com

تحقیق در مورد تحقیق مقاله نحوه ایجاد یک پایگاه داده, مقاله در مورد تحقیق مقاله نحوه ایجاد یک پایگاه داده, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نحوه ایجاد یک پایگاه داده, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نحوه ایجاد یک پایگاه داده, تحقیق درباره تحقیق مقاله نحوه ایجاد یک پایگاه داده, مقاله درباره تحقیق مقاله نحوه ایجاد یک پایگاه داده, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نحوه ایجاد یک پایگاه داده, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نحوه ایجاد یک پایگاه داده ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله نحوه ایجاد یک پایگاه داده
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت