تحقیق مقاله سیگنال های چشم

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: word کد فایل: 24371
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: روانشناسی
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله سیگنال های چشم

    سیگنالهای چشم

    در سر تا سر تاریخ ، با چشم و تاثیرش بر رفتار انسانی مشغول بوده ایم . همگی از عبارت هایی نظر «به او چشم غره رفت » ، « چشمان درشتی دارد» چشمان دغلبازی دارد» چشمان وسوسه انگیز دارد آن انعکاس نور را در چشمش دارد با « چشمش شوراست » ، استفاده کرده ایم. وقتی از این عبارت ها استفاده می کنیم ندانسته به اندازه مردمک چشم فرد و رفتار خیره اش اشاره می کنیم. HESS  در کتاب خود به اسم « چشم سخن چین » می گوید که چشم ها افشاننده ترین و دقیق ترین سیگنالهای ارتباط بشری را می دهند چون نقطه کانونی در بدن هستند و مردمک ها مستقل عمل می کنند.

    در شرایط روشنایی ، مردمک ها به محض تغییر حالت و رویکرد فرد از مثبت به منفی و بالعکس ، منقبض یا فراخ می شوند . وقتی کسی هیجان زده می شود ، مردمک ها تا 4 برابر اندازه معمولی خود فراخ می شوند.

    بر عکس ، حالت رفتاری عصبی و منفی باعث می شود مردمک به گونه ای منقبض شود که معمولا به اسم « چشمهای ریز و گرد» یا « چشم مار » معروف اند. چشمها در عشقبازی هم مصرف زیادی دارند ، زنان برای تاکید تصویر چشم خود آرایش چشم استفاده می کنند. اگر زنی مردی را دوست داشته باشد مردمک چشمش را برای فراخ می کند و آن مرد این سیگنال را به درستی رمزگشایی می کند ، بدون این که بداند خود مردهم او را دوست دارد.به همین علت ، رودررویی های رومانتیک اغلب در مکان های به طور مبهم روشن  می گیرد که باعث فراخی مردمک ها می شود.

    عاشقان جوان به چشم هم عمیقا نگاه می کنند و ناآگاهانه دنبال گشاد شدگی مردمک هستند. هر کدام از فراخی مردمک چشم دیگری هیجان زده می شوند . تحقیقات اثبات کرده که وقتی فیلمهای مستهجن که زنان و مردان را در وضعیت های جنسی نشان می دهند را به مردان نشان دادند ، مردمک چشمشان تا حدود 3 برابر اندازه معمول شان فراخ شد. وقتی همان فیلمها به زنان نشان داده شد مردمک شان حتی بیش از مقدار ثبت شده مردان گشاده شد ، که در مورد این اظهارنظر که زنان از فیلمهای مستهجن کمتر از مردان تحریک می شوند شک و شبهه ایجاد می کند.

    بچه های کوچک مردمک هایی بزرگتر از بالغین دارند و مردمک شان هنگامی دائما گشاد می شود که بالغین در تلاش برای تا حد امکان جذاب به نظر رسیدن و دریافت توجه دائمی حاظرند.

    تستهای انجام شده با بازیکنان جزه کارت نشان می دهد که افراد جزه زمانی بازیهای کمتری را بردند که رقبای شان عینک آفتابی یا تیره می زدند.برای مثال ، اگر رقیبی در بازی پوکر 4 آس داشته باشد گشاد شدگی سریع مردمک چشمش را ناخودآگاه طرف خبره درک می کند ، فرد جزه ای که حس می کند که در

    دست بعد نباید قمار کند. عینک های آفتابی یا تیره ای که رقیبان می زدند سیگنالهای چشم و در نتیجه افراد خبره بازیهای کمتری را نسبت به معمول می بردند.

    تماشا کردن مردمک مورد استفاده تاجران جواهر چین باستان بود کسانی که گشاد شدگی مردمک خریداران را هنگام مذاکره در مورد قیمت ها می دیدند . قرن ها قبل ،روسپی ها چند قطره گیاه بلادون در چشم خود می ریختند تا مردمک شان فراخ شود و زیبا و دلپسند به نظر برسند.Aristottle onassis مشهور به گذاشتن عینک های آفتابی در زمان مذاکره در مورد معاملات تجاری بود طوری که چشمانش افکارش را بر ملا نمی کردند.

    کلیشه ای قدیمی می گوید " هنگام صحبت کردن با کسی به چشم او نگاه کنید" وقتی با دیگران ارتباط برقرار می کنید یا مذاکره می کنید ، نگاه کردن به مردمک آنها را تمرین کنید و بگذارید مردمک ها احساسات واقعی آنها را بیان کنند.

    رفتار خیره

    فقط زمانی است که با فرد دیگری " چشم به چشم " می شوید که مبنای واقعی برقراری ارتباط را می توان بنیان گذاشت. در حالی که بعضی افراد می توانند باعث شوند هنگام مکالمه با ایشان کاملا احساس راحتی کنیم ، بعضی دیگر باعث می شوند در محضور باشیم و بعضی دیگر غیر قابل اعتماد به نظر می رسند. این در اصل با طول مدتی وابسته است که آنها به ما نگاه می کنند یا به هنگام صحبت شان نگاه خیره ما را نگه می دارند .وقتی فردی نابکار می شود یا از دادن اطلاعات خودداری می کند ، چشمانش چشم ما را کمتر از یک سوم زمان می بینند.

    وقتی نگاه خیره فردی نگاه شما را بیش از دو سرم زمان می بیند ، به معنای یکی دو چیز است ؟ اول ، او شما را بسیار علاقمند یا جذاب می بیند ، که در آن صورت نگاه خیره با مردمک های گشاد شده همراه است ، دوم ،وی نسبت به شما خصومت دارد و چالش و مبارزه طلبی غیر کلامی از خود صادر می کند ، که در آن صورت مردمک ها محدود می شوند. ARGGLE اعلام کرد که وی دریافته هنگامی که فرد A  فرد B را دوست دارد ، زیاد به او نگاه می کند . این باعث می شود فرد B فکر کند A او را دوست دارد ، پس B هم در عوض A را دوست خواهد داشت . به عبارت دیگر ، برای ساختن حسن تفاهم با فرد دیگری ، نگاه خیره شما باید 60 تا 70 درصد از زمان به او نگاه کند. باعث می شود او هم شما را دوست بدارد . تعجبی ندارد ، که فردی عصبی و ترسو که نگاه خیره شما را کمتر از یک سوم ببیند . در هنگام مذاکره از عینک های تیره باید همیشه پرهیز کرد چون باعث می شود دیگران حس کنند به آنها خیره شده اید.

    طول مدت زمانی که یک فرد به دیگری زل می زند مثل اکثر ژست ها و حرکات بدنی از نظر فرهنگی تعیین می شود . اوپایی های جنوبی تکرار زیادی از خیرگی دارند که برای دیگران دلخور کننده و توهین آمیز است و ژاپنی ها هنگام گفتگو به جای صورت به گردن زل می زنند. همیشه مطمئن شوید که پیش از نتیجه گیری شرایط فرهنگی را مد نظر دارید.

    حدود 30 روز تمرین آگانه زمان می برد پیش از آن که تکنیک های ذیل برای بهبود مهارتهای ارتباطی به طور موثر استفاده شوند.

    نگاه خیره تجاری (  159)

    هنگام بحث در سطح تجاری ، تصور کنید که در پیشانی فرد مقابل مثلثی وجود دارد . با ادامه نگاه خیره خود به این منطقه ، جدی جدی به وجود می آورید و فرد دیگر حس می کند که شما معنای تجارت را می فهمید . به شرطی که نگاه خیره تان پایین تر از سطح چشمان فرد مقابل زوده شما قادر به حفظ کنترل رابطه خواهید بود.

    نگاه خیره اجتماعی ( 115)

    هنگامی که نگاه ممتد به پایین تر از سطح چشم فرد می افتد ، جو اجتماعی گسترش می یابد .آزمایشات در مورد نگاه خیره آشکار می کند که در طول مواجهه های اجتماعی چشمان فرد خیره نگاه کننده هم به ناحیه مثلثی در صورت فرد مقابل نگاه می کند ، در این مورد بین چشم ها و دهان.

    نگاه خیره صمیمی و شخصی ( 111 )

    نگاه خیره بین چشم ها و پایین چانه تا قسمتهای دیگر بدن فرد است .در رودرویی های نزدیک ناحیه ای مثلثی میان چشم ها و سینه و برای نگاه خیره دور از چشم تا کشاله ران است . مردان و زنان از این نگاه خیره برای نشان دادن علاقمندی خود استفاده می کنند و آنها یی که علاقه دارند نگاه را بری گردانند.

    نگاه کوتاه یک طرفی

    این نگاه کوتاه برای برقراری ارتباط علاقه یا خصومت به کار می رود .هنگام ترکیب با ابروهای اندکی بالا رفته یا یک لبخند ، نشان گر علاقه است و اغلب به عنوان سیگنال نافردی به کار می رود. اگر با ابروهای رو به پایین پیشانی چروکیده یا گوشه های دهان رو به پایین ، علامت شک ، خصومت یا نظر انتقادی است.

    چکیده

    منطقه ای از بدن فرد مقابل که نگاه خیره تان را بدان هدایت می کنید می تواند اثری قوی بر نتیجه هر رودررویی چهره به چهره داشته باشد . اگر مدیری باشید که می خواهید کارمندی تنبل را مواخذه کنید ، کدام نگاه خیره را به کار می گیرید ؟ اگر از نگاه ممتد اجتماعی استفاده کنید ، کارمند به سخنان شما توجه کمی می کند ، بدون توجه به بلندی یا تهدید کنندگی صدای تان.نگاه خیره اجتماعی نیش زبان و کلام شما را می برد و نگاه صمیمی کارمند را هراسیده یا غفلت زده می کند . نگاه تجاری نگاهی مناسب است ، چون تاثیری قوی بر گیرنده دارد و به او می گوید شما چقدر جدی هستید.

    آنچه مردان به عنوان نگاه " انگیزان" شرح می دهند که زنان برای برقراری ارتباط با نگاه اجمالی یک وری و نگاه خیره صمیمی استفاده می کنند. اگر مرد یا زنی بخواهد سخت بازی کند تا ببرد ، فقط باید از استفاده از نگاه خیره صمیمی بپرهیزد و در عوض از نگاه خیره اجتماعی بهره بگیرد. استفاده از نگاه خیره تجاری در طول عشقبازی باعث می شود مرد یا زن به عنوان سرد یا غیر دوستانه لقب گذاری شود. نکته این است که هنگام استفاده از نگاه خیره صمیمی در مورد شریک جنسی بالقوه ، بازی را می برد. زنان در ارسال و دریافت این نوع نگاه خیره کارشناس اند ولی متاسفانه ، اکثر مردان نه . مردان معمولا زمانی آشکار و واضح هستند که از نگاه خیره و صمیمی استفاده می کنند و در کل از این که نگاه خیره صمیمی دارند ناآگاهند ، بیشتر برای سر خوردگی زنانی که آنان نگاه را منتقل می کنند.

    ژست انسداد چشم

    بعضی از آزار دهنده ترین افراد با زنانی که سر و کار داشتیم نهایی آنهایی اند که به هنگام صحبت از ژست  eye – blockاستفاده می کنند. این ژست ناخودآگاه رخ می دهد و تلاشی توسط فرد است که شما را از نگاهش دور کند چون از شما خسته است و حس برتری به شما دارد. در مقایسه با درصد زمان 6 تا 8 چشمک زدن در هر دقیقه در طول گفتگو ، پلک ها بسته می شوند و برای ثانیه ای بیشتر بسته باقی می ماند چون فرد آنأ شما را از ذهنش پاک می کند. دور از نظر نگه داشتن نهایی بسته نگه داشتن چشم و به خواب رفتن است ولی در طول رو در رویی تک به تک به ندرت این اتفاق رخ می دهد.

    اگر فردی بر شما حس برتری داشته باشد ، این ژست با حالت سر خم شده به عقب ترکیب می شود تا به شما نگاهی طولانی بکند ، که معمولا به اسم "از بالای دماغ دیدن" معروف است. وقتی در طول گفتگویی این ژست را دیدید ، علامت آن است که روش مورد استفادتان عکس العمل منفی ایجاد می کند و در صورتی می خواهید ارتباط موثر صورت بگیرد رویه ای تازه ای لازم است. ( 112)

    کنترل کردن نگاه خیره فرد

    بحث در این نقطه ارزش دارد که هنگامی که به فردی سخنرانی بصری با استفاده از کتاب ، نمودار ، تصویر و غیره  می دهید نحوه کنترل کردن نگاه خیره فرد اهمیت دارد تحقیق ها نشان می دهد که از اطلاعات تقویت شده به مغر یک فرد ، 87 در صد از طریق چشم ، 9 درصد از طریق گوش ، و 4 درصد از طریق حواس دیگر می آید. اگر ، برای مثال هنگام صحبت کردن شما ، فردی به وسائل کمک آموزشی بصری شما نگاه کند ،‌اگر پیغام شما با آنچه وی می بیند ارتباط مستقیم نداشته باشد او فقط اندازه ی 9 درصد پیغام را دریافت می کند .

    اگر با آن وسائل کمک آموزشی مرتبط باشد ، ولی فقط 25 تا 30 درصد از پیغامتان را می گیرد اگر به آنها نگاه کند. برای حفظ حداکثر کنترل نگاه خیره ، برای اشاره به وسائل کمک آموزشی بصری از قلم یا چوب اشاره استفاده کنید ودر عین حال آنچه را که فرد می بیند را به زبان بیاورید ( 113). بعد ، قلم را از روی کک آموزشی بصری بردارید و آن را میان چشمان وی و خود بگیرید ( 114). این کار تاثیر آهن ربایی در بلند کردن سر دارد طوری که به چشمهای شما می نگرد و آنچه می گویید را می بینید و می شنوید ، پس به حداکثر جذب پیغام تان می رسد. مطمئن شوید که کف دست دیگرتان به هنگام صحبت دیده می شود.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله سیگنال های چشم

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله سیگنال های چشم, مقاله در مورد تحقیق مقاله سیگنال های چشم, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سیگنال های چشم, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سیگنال های چشم, تحقیق درباره تحقیق مقاله سیگنال های چشم, مقاله درباره تحقیق مقاله سیگنال های چشم, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سیگنال های چشم, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سیگنال های چشم ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله سیگنال های چشم
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت