تحقیق مقاله شیوه یادگیری برمبنای مسئله

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: word کد فایل: 24377
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مدیریت
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله شیوه یادگیری برمبنای مسئله

    شیوه یادگیری برمبنای مسئله :

    آیا کارآفرینی قابل تعلیم است؟

    علیرغم تصدیق عمومی اهمیت فزاینده برنامه های کارآفرینی، بحث پیرامون رفتار آموزشی رسمی بر موفقیت کارآفرینان شدت گرفته است. آیا کارآفرینی قابل تعلیم است؟ مؤسسه Mangement Gurv مطمئنا این گونه فکر می کند :

    اغلب چیزهائی که شما درباره کارآفرینی می شنوید تماماً غلط است. آن جادوگری نیست اسرار آمیز نمی باشد و با ژنتیک کاری ندارد. آن در حقیقت یک انضباط است، شبیه سایر انضباط قابل یادگیری است.

    استاد میر (Stuart Meyse) از دانشکده مدیریت دانشگاه Northwestern دیدگاه مشابهی را ارائه می دهد ... من نمی توانم به دانشجوها ویژگی شخصیتی لازم برای ریسک کردن را آموزش دهم ولیکن می توانم به آنها تحلیل این خطرات را یاد دهم. خطرات ناشی از انتخاب ها و یاد دهم اشتباهاتی را که در گذشته انجام داده اند.

    دیدگاه های علمی مبتنی بر یافته های ناشی از مطالعه بر مبنای تجسم دانشجو است. این دانشجویان شامل در گروه از دانشجویان MBA در کارآفرینی بودند. یک گروه آمریکائی و گروه دیگر ایرلندی. وقتی که از این دانشجوها سؤال گردید نظر شما درباره اینکه آیا آموزش کارآفرینی توانسته نتایج یادگیری موردنظر آنها را برآورده سازد، 72 درصد پاسخشان مثبت بود به این معنا که کارآفرینی قابل تعلیم است. آنها همچنین امتیاز 95 درصد را در حمایت از قرار گرفتن کارآفرینی بعنوان یک موضوع درسی در برنامه درسی MBA بودند.

    از این رو برخلاف اظهار نظرهای اتفاقی درباره توانائی آموزش کارآفرینی، سودمندی آموزش و یاددهی با این وجود تصدیق گردید.

    برنامه کارآفرینی در دانشگاه صنعتی Republic

    پیش زمینه موجود :

    دانشگاه صنعتی Republic سومین انستیتو در سنگاپور است که به بحث PBL در برنامه تحصیلی خود پرداخته است. در یک برنامه تحصیلی PBL، مسأله اول می آید به صورت مجموعه از مسائل از بازتاب تا حد ممکن واقعی نسبت به شرایط جهانی ارائه می شود. در این دانشگاه صنعتی اجرای PBL ساختار بندی شده است به گونه ای که یک ماژول در برنامه درسی به 16 مسأله تقسیم شده که بایستی در 16 هفته از نیم سال تحصیلی کامل شود (به سایت www . rp.sg/ced رجوع شود) دانشجویان در گروه های کوچک تیمی برای حل یک مسأله بخصوص در یک روز فعالیت می کنند تا طی یک تحقیق، به یادگیری ویژه ای دست یافته و یادگیری خود محوری و آموزش هم تیمی را تجربه کنند این برنامه کارآفرینی که DE نامیده می شود (Developing Enteprise) یک طراحی انتخاب آزاد بوده که بصورت اجرای آزمایشی برای دانشجویان سال دوم و سال آخر دانشگاه که علاقه عمیق تری به کاوش و تحقیق در دینامیک فرآیندهای کارآفرینی نشان دادند، انجام شد.

    استفاده از مسائل در شبیه سازی موقعیت های کارآفرینی :

    بایستی اعتراف کرد که مسائل مناسب و خوب در PBL مهم هستند بطوریکه حس کنجکاوی دانشجویان را که نیاز به تحلیل و بهبود یادگیری دارند را تحریک می کند.

    DE انتخابی یک سری موضوعات تجاری واقعی را در قالب کلاس بصورت مسائل درست می گنجاند. که اغلب بصورت مقالات روزنامه، کلیپ های تصویری، قطعات سنجشی از مدارک طبقه بندی شده، گزارشات مالی شرکت و موقعیت های نقش محدودی تا بازتاب های واقعی هستند. هدف این است که به دانشجویان در فرموله کردن ایده هایشان درباره شروع یک مشارکت جدید و تجربه واقعیت های دنیای تجارت کمک شود. اگرچه در یک محیط ایمن و عاری از خطر.

    جدول I یک خلاصه ای از اینکه چگونه دو مسأله مورد استفاده DE برای بالا بردن آگاهی دانشجویان پیرامون موضوعات بحرانی، اغلب توسط کارآفرینان مشتاق یا مبتدی های جوان مورد صرف نظر واقع می شود. مسأله اول در مورد معمای Alex است که توجه دانشجویان را به این جلب می کند که قبل از اینکه آنها وارد هم تجارتی می شوند بایستی دنبال چه چیزهائی باشند.

    داستانهای فراوانی در روزنامه ها وجود دارد، درباره اینکه تاخت و تاز یک کارآفرین تازه کار در تجارت هائی شبیه حق امتیاز چای، سالن های پیرایش مو، مغازه های تعمیر موتور یا آژانس های مسافری به سرعت به شکست انجامید.

    مسئله دشوار درباره این موضوع این است که بسیاری از این کارآفرینان در ارزیابی صنعتی که تجارت در آن هست و نیز سطح رقابتی که وارد شوندگان جدید با آن مواجه هستند دچار اشتباه می شوند.

    مسئله معمای Alex، نیاز کارآفرینی را به بررسی ایده تجارت و صنعت تجارت مربوطه را نشان می دهد. پیرو فرآیند PBL در این دانشگاه، راه حل ابتدائی مسأله در جلسه اول و در حالیکه دانشجویان تمامی حقایق سناریو را یادداشت می کنند، ارائه می شود. سؤال ها نوشته شده، سؤال هائی که آنها پاسخی برای آن ندارند و در نهایت تعیین می شود موضوعی که آن ها بایستی دنبال آن باشند چیست.

    پس از آن دانشجویان در هر تیم فعالیت ها را بین خودشان تقسیم کرده و هر کس به دنبال جمع آوری اطلاعات و منابع رفته، برگشته تا یافته هایش را با هم کلاسی های خود در جلسه دوم به اشتراک بگذارند.

    در این جلسه دوم، دانشجوها که به شکاف های ایده های حدس زد، خود پی برده اند، تصمیم می گیرند خوشان راه حلی برای تطابق یافته و در جلسه سوم ارائه دهند.

    در ارائه های مجزای تیمی، تمام سه گروه قادر هستند که در درجات مختلف آنچه که پیرامون نیاز به انتخاب صنعت قبل از تجارت فهمیده اند، شرح دهند. آنها همچنین قادر خواهند بود تا بصورت شمرده، در مورد اینکه هر صنعت طول عمر خود را داشته و بهترین حالت این است که داخل صنعتی شوند که نوپا می باشد، صحبت کنند.

    اشخاص پی گیر درباره یادگیری دانشجوها در زمینه سر محورهای تفکراتشان بینشی کسب می کنند که مجبور هستند در پایان هر جلسه PBL ثبت کنند. در زیر سر محورهای بحث دانشجویان درباره سؤال «آِیا شما در دانشگاه صنعتی Republic یک کافه باز می کنید» آمده است.

    دانشجوی A :

    خب، من در ابتدا توسط تمام دانشجوهای دانشگاه RP یک برآورد انجام می دهم. درباره هزینه، محل، فروش تولید، جو موجود و سایر موارد. اما بعد از ماندن به مدت یک سال و نیم در این دانشگاه، من در اینجا کافه باز نمی کنم. دلیلش این است که : دانشگاه RP یک دانشگاه مستتر و ثابت با تعداد دانشجوهای زیاد نیست (بازار کوچک) برآوردها معمولاً به رسمیت شناخته نمی شوند و غلط هستند (تحلیل غلط بازار) نداشتن پول کافی (عدم سرمایه) درآمد حاصل از فروش در کافه بایستی سر به سر و یا کمی سودمندتر از فروشگاه Megabite باشد، اما اهالی دانشگاه RP پیش از این از گرانی غذاهای Megabite شکایت داشتند، کافه نوپا بوده و بدون مارک تجاری است و مردم زیادی خطر احداث چنین کافه ای را نمی کنند. رقبای قوی، Megabite و Jiffyvan اهالی RP وقت کافی برای جستجو ندارند ولی خواهند تنها غذا خورده و اطراف کافه بنشینند. با این فاکتورهای موجود بر سر راه موفقیت، من نمی خواهم که تلاشی برای باز کردن یک کافه بکنم که به احتمال قوی در یک زمان کوتاه شکست خواهد خورد.

    تقریباً 80 درصد کلاس پاسخ هائی شبیه همین ها را دادند. نفر پی گیر دریافت که این یک مشاهده جالب است بطوریکه ایده باز کردن کافه ای که توسط دانشجوها انجام شود، توسط اکثر دانشجویان مورد بحث قرار گرفته بود. اغلب این دانشجوها با هم تیمی هایشان درباره نبود یک جای دیگر برای خوردن طعام در محوطه دانشگاه ابزار ناراحتی کرده اند، و فکر کردند که این ایده باز کردن کافه با ملاحظات کم نسبت به سایر فاکتورها یک ایده مطمناً پیروز است.

     دانشجویان DE درباره اهمیت درک صنعت آموخته بودند که می تواند بر عمر بازار RP تأثیر بگذارد همچنین تحلیل رقابت را با استفاده از مدل پنج اثرۀ Michaael Porter برای دستیابی به نتیجه گیری منطقی تر.

    نتیجه حاصل از یادگیری

    متن مسأله

    عنوان مساله

    دانشجویان باید یاد بگیرند که :

    اهمیت درنظر گرفتن عمر یک صنعت برای فرصت تجاری تعیین شده

     فشارهائی که جذابیت یک صنعت را تعیین می کند

     چرا برخی صنعت ها نسبت به سایر مشارکت های جدید، مساعدتر هستند.

    مسأله مورد دیدگاه ساده اتخاذ شده توسط افراد جوان در قبال شروع یک تجارت است مساله با درنظر دو دانشجو که درباره نقش Alex و Joe صحبت می کنند شروع می شود دو دست درگیر بحث درباره شروع تجارت با همدیگر. در خلال گفتگو، این حقیقت سنگین که اغلب تجارت ها در یک سال به شکست می انجامد پیش کشیده می شود که لازم است قبل از شروع به کار تکالیف کافی انجام شود. این فاکتور توسط پدر Joe که به صورت وکیل مدافع پلید عمل می کرد، پیش کشیده شد که اشاره می کرد در صنعتی که شما می خواهید وارد آن شوید تحت فشار خواهید بود.

     در جلسه سوم، هر تیم بایستی یک صنعتی را جذاب به نظر می رسد پیشنهاد کند و با توجیه کلامی از پیشنهاد خود دفاع کند.

    معماری Alex

    دانشجویان باید درک کنند که :

    اهمیت یافتن شریک با مجموعه هنرهای مکمل در یک تیم شروع به کار کرد.

     وظایف و اهمیت تیم ها در ساختن موفقیت آمیز یک مشارکت جدید

    مسأله درباره Georgina ، یک فارغ التحصیل تازه دانشگاه که دنبال یک شریک برای شروع کار است. او مجبور است حدود هفت نفر حرفه ای با مهارت های مربوطه را برای تیم مشارکتی انتخاب کند.

     مسأله توسط هیئت دانشجو که وظایف هشت کاراکتر مساله را بر می دارند آغاز می شود. هر کاراکتر قدرت خود را در قانع کردن Georgina نشان می دهد که آنها شریک تجاری که مناسبی برایش خواهند بود.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله شیوه یادگیری برمبنای مسئله

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله شیوه یادگیری برمبنای مسئله , مقاله در مورد تحقیق مقاله شیوه یادگیری برمبنای مسئله , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله شیوه یادگیری برمبنای مسئله , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله شیوه یادگیری برمبنای مسئله , تحقیق درباره تحقیق مقاله شیوه یادگیری برمبنای مسئله , مقاله درباره تحقیق مقاله شیوه یادگیری برمبنای مسئله , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله شیوه یادگیری برمبنای مسئله , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله شیوه یادگیری برمبنای مسئله ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله شیوه یادگیری برمبنای مسئله
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت