تحقیق مقاله آنالیز سیستم

تعداد صفحات: 10 فرمت فایل: word کد فایل: 24399
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله آنالیز سیستم

    آنالیز سیستم

    آنالیز سیستم یک موشکافی سیستم به بخشهای سازنده اش است به منظور مطالعه ی نحوه ی رابطه ی متقابل و کار این بخشهای سازنده می باشد . آنالیز ساختاری یکی از اولین استراتژیهای رسمی است که برای آنالیز سیستم ها ازسیستمهای اطلاعاتی و کاربردهای کامپیوتنری گسترش یافته است . تحلیل ساختاری مدرن یک تکنیک فرایند محور است که برای مدل سازی نیازهای سیستم به کار می رود . مدلها تصاویر ساختار مندی هستند که فرایندها ، ورودی ، خروجی و فایلهای نیازمند به واکنش بهوقایع را نشان می دهد تحلیل ساختار مند یک استراتژی کلی را عرضه می کند که بسیاری از تکنیک های دیگر – توسعه ی ناشی از مدل انتخاب کرده اند . یک مدل برای بازنمایی واقعیت است درست به عنوان یک تصویر ارزش هزار کلمه را دارد . اکثر مدلها برای بازنمود واقعیت از تصاویر استفاده می کنند . تکنیک های گسترش پیشروی مدل بر ترسیم مدلا تاکید دارند تا نیازها و طرح های سیستم راتعیین کنند . این مدل برای ساخت سیستم نهایی به نقشه ی کلی تبدیل می شود .

    اگر چه قبل از توسعه ی این مدل تعیین مولفه ها و اجزای سازنده ای که سیستم را تشکیل می دهند ضروری است به منظور یاری بهتر به طراح ماشین و کم کردن زمان طراحی عناصر کلیدی ذیل تعیین می شوند : یک حل کننده ی مطلق برای حل معادلات یک نمودار مناسب برای نشان دادن مقادیر پارامتری یک ذخیره ی داده ای برای داده های طراحی عناصر ماشین و یک پردازشگر واژه برای کک در مستند سازی .

    1-4 مدل محیطی

    مرحله ی نخست در هر تحلیل سیستم و گسترش تکنیک توسعه دادن یک مدل کامل از نیازهای کاربر از سیستم جدید است . تعیین آنچه که بخشی از سیستم اسن و نیست ضرورت دارد . بنابراین اولین مدل اصلی که باید توسعه یابد مدلی است که فاصله ی بین سیستم و مابقی جهان را تعریف می کند به عبارتی مابقی محیط . این مدل به عنوان مدل محیطی شناخته می شود . بیرون سیستم راالگو می کند . مدل درون سیستم مشهور به نام محیط رفتاری است که بعداً بحث می شود علاوه بر تعیین آنچه در درون سیستم است و آنچه در بیرون است . همچنین تعریف حد واسطهای میان سیستم و محیط هم اهمیت ویژه ای دارد .

    تعیین این که چه اطلاعاتی از محیط بیرون وارد سیستم می شود و چه اطلاعاتی را سیستم به عنوان بازده و خروجی تولید می کند که به محیط بیرون تحویل می دهد گریز ناپذیر است . سیستم ها خروجی ها را به عنوان یک واکنش به یک رخداد ، یا یک محرک ، در محیط تولید می کند . از این رو یک جنبه ی مهم دیگر از مدل محیطی تعیین رخدادهایی است که در محیط رخ می دهند و سیستم باید پاسخ دهد . توجه فقط بر آن رخدادهایی است که (1)در محیط بیرون رخ می دهند و (2)نیازمند پاسخ واکنش از سیستم است .

    به ناحیه ی درون مرز سیستم به عنوان قلمرو دگر گونی و تغییر اشاره می شود ، که به سادگی بدان معنا ست که همه چیز درون مرز سیستم در معرض تغییر است در حالی که همه چیز خارج از مرز باید در فرم کنونی اش باقی بماند و بررسی نشود مدل محیطی شامل سه جز است :

    بیان هدف

    دیاگرام متن

    لیست رخداد

    1-1-4 بیان هدف

    اولین جز سازنده ی مدل محیطی یک بیان متنی دقیق و مختصر از هدف سیستم است .

    برای کسانی در نظر گرفته شده که مستقیماً در توسعه ی سیستم دخیل نیستند و مزیت های محسوس و کمیت پذیری را خلاصه می کند که توسط سیستم حاصل نمی شود . برای سیستمی که نویسنده قصد پیشرفت دارد که رومیزی طراحی مکانیکی نامیده می شود بیان هدف بدین قرار است :

    هدف از سیستم دسک تاپ طراحی مکانیکی طبقه بندی و منظم کردن تمام منابع . مرتبط با طراحی یک عنصر خاص ماشین مثل فرمولها ، جدول ها ، استانداردها ، نمودارها ، و اطلاعات موجود در اینترنت روی دسک تاپ است . با یک تنظیم در دسترس از منابع فوق الذکرکاربر یک عنصر از انتخابش راطراحی می کند و طرح را مستند سازی می نماید . هدف سیستم فقط کاهش میزان کار و زمان لازم برای یک طرح ماشین برای طراحی یک عنصر فرضی نیست بلکه همچنین هدفش حذف نیاز به ماشین حساب ، خودکار و کاغذ است.

    از قرارمعلوم اگر منابعی که یک طراح اغلب طی فرایند طراحی را تسریع می کن چون طراح دیگر نیاز ندارد از میان صفحات کتابهای طراحی زمانی را برای غربال کردن صرف کند تا داده های مرتبط را تعیین مکان ماید . همچنین با تلفیق حل کننده ها و واژه پرداز می توان مسیر عادی متعارف استفاده از خودکار و کاغذ برای مستند سازی طرح حذف کرد . پس می توان زمان و تلاش لازم جهت یک طرح خاص را کاهش داد .

    2-1-4 دیاگرام متن

    دیاگراممتن یک مورد خاص از دیاگرام جریان داده هاست که در آن یک حباب واحد کل سیستم را نشان می دهد دیاگرام متن چندین ویژگی مهم از سیستم را برجسته می کند :

    -افراد ، سازمان ها ، یا سیستم هایی که سیستم با آنها رابطه دارد .

    اینها به عنوان پایان دهنده هامعروف اند .

    -داده هایی که سیستم ازدنیای بیرون دریافت می کند و باید به گونه ای پردازش شود .

    -داده های تولید شده توسط سیستم و ارسال شده به دنیای بیرون .

    -ذخیره های داده هایی که بین سیستم و پایان دهنده ها مشترکند .

    این ذخایر داده ها یا در بیرون سیستم تولید و توسط سیستم مصرف می شوند یا توسط سیستم تولید و در خارج از سیستم استفاده می شوند .

    -مرز بین سیستم و مابقی جهان

    شکل 1-4 دیاگرام متن برای دسک تاپ طراحی مکانیکی را نشان می دهد .

    دیاگرام متنی

    طراحی مکانیکی

    سیستم دسک تاپ

    ماشین

    طراح داده های طراحی

    طراحی

    اسناد

    اسناد طراحی

    حل کننده ها

    پارامترهای طراحی

    طراحی اینترنت

    اطلاعات

    طراحی

    داده ها

    داده های طراحی

    شکل 1-4 : دیاگرام بافتار برای سیستم دسک تاپ مکانیکی

    3-1-4 لیسترخداد

    لیست رخداد یک لیست بندی ساده ی متنی از رخدادها در محیط است که سیستم باید بدانها پاسخ دهد .این لیست برای سیستم اخیر شامل رخدادهای ذیل است :

    طراح ماشین عنصری را که باید طراحی شود انتخاب می کند .

    طراح ماشین محدودیت های طرح را معلوم می کند . 

    طراح ماشین معادله ی طرح را انتخاب می کند .

    طراح ماشین بوسیله ی ارجاع به نمودار مربوطه مقادیر پارامتر ورودی را تامین می کند .

    طراح ماشین با ارجاع به جدول مربوطه مقادیر پارامترورودی را فراهم می کند .

    طراح ماشین با ارجاع به استاندارد مرتبط مقادیر پارامتر ورودی را فراهم می کند .

    حل کننده پارامتر نا شناخته ی طرح را حل می کند .

    طراح ماشین تبعیت از پارامتر محاسبه شده را با محدودیت طرح چک می کند .

    طراح ماشین پارامتر محاسبه شده را استاندارد سازی می کند .

    10- طراح ماشین برای طرح وابسته و غیر وابسته مجموعه داده هایی تولید می کند .

    11- طراح ماشین مجموعه داده ها را روی نقشه تعیین می کند تا تاثیر تغییرات در مقدار پارامتر طرح را مشاهده کند .

    12- طراح ماشین برای طراحی اطلاعات بررالمنت ماشین اینترنت را جستجو می کند .

    13- طراح ماشین اطلاعات طرح را فهرست بندی می کند .

    14- طراح ماشین به اطلاعات طرح اشاره می کند .

    15- طراح ماشین تحریک می شود که به منبع اشاره کند .

    16- طراح ماشین طرح را مستند می کند .    

       2-4 مدل رفتاری

    در تکمیل موفقیت آمیز مدل محیطی به جهت سر و کار داشتن موفق با محیط لازم است آن چیزی را مدل سازی کرد که رفتار درونی سیستم باید باشد . اینها را به عنوان مدل منطقی می توان بیان کرد . مدل های منطقی نشان می دهند یک سیستم چیست و چه می کند به کار گیری آنها مستقل است به عبارتی سیستم را مستقل از هر کاربری تکنیکی نشان می دهند . این چنین مدلهای منطقی جوهره ی سیستم را نشان می دهند و مزیت های ذیل را دارند:

    مدلهای منطقی انحرافاتی را بر می داردکه نتیجه ی شیوه ی به کار گیری سیستم کنونی یا شیوه ی تفکر هر فرد از به کار گیری سیستم هستند . این برسندرم ما همیشه آن را اینگونه انجام داده ایم غلبه می کند . در نتیجه مدلهای منطقی خلاقیت را ترغیب می کنند .

    مدلهای منطقی ریسک از دست دادن ملزومات را کاهش می دهد چون در مورد جزییات تکنیکی بسیار مشغول شده ایم . این چنین خطاها بعد از اجرای سیستم می توان پر هزینه اصلاح کرد . با جدا سازی آنچه سیستم باید انجام دهد از نحوه ی انجام آن می توانیم نیازهای کامل بودن ، دقت و هماهنگی را بهتر تحلیل کرد .

    مدلهای منطقی به ما امکان می دهند با کاربران نهایی به زبانهای غیر فنی یا اندک فنی رابطه برقرار کنیم مدل سازی فرایند منطقی تکنیکی است برای سازمان بندی و ارائه ی سند از ساختار و جریان داده ها از طری فرایندهای سیستم و یا منطقی ، سیاستها ، و شیوه هایی که باید توسط فرایندهای سیستم اجرا شوند .

    1-2-4 دیاگرام های جریان داده ها

    یکی از پرکاربردترین مدلهای فرایند تحلیل سیستم دیاگرام جریان داده هاست. یک دیاگرام جریان داده ( DFD ) ابزاری است که جریان داده ها را از طریق یک سیستم تصویر می کن و همین طور کار یا پردازش انجام شده توسط آن سیستم را بازگو می کند . برای کمک به درک سیستم کنونی و نشان دادن سیستم مورد نیاز به کار می روند این دیاگرام ها بدنه های بیرونی دریافت و ارسال اطلاعات فرایند تغیر اصطلاحات ، خود جریان اطلاعات و مکانذخیره سازی اطلاعات را مشخص می کند . این دیاگرام ها سلسله مراتبی اند که یک دیاگرام واحد سطح بالا دارد که به بسیاری از دیاگرام های سطح پایین تجزیه می شوند و هر دیاگرام سطح پایین بخشهای مختلف سیستم را نشان می دهند . چون درک نمودارها راحت تر از توضیحات فنی است دیاگرام های جریان داده ها به تحلیل گران کمک می کند با کاربران غیر فنی در مورد سیستم بحث می کنند . می توانند یک بررسی سطح بالا از سیستم را بیان کنند ، در حالی که مرزها و اتصالات به دیگر کاربران و سیستم ها، و همچنین یک تصویر بسیار دقیق تر از بخشهای مجزای سیستم را نشان می دهند بنابراین سیستم فعلی را می توان مطالعه کرد و بعد نیازهای آتی یا مسائل موجودش را مورو توجه قرار داد و یک سیستم تازه و بهتررا طراحی نمود . توسعه ی دیاگرام جریان داده ها به درک سیستم کمک می کند .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله آنالیز سیستم

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله آنالیز سیستم , مقاله در مورد تحقیق مقاله آنالیز سیستم , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آنالیز سیستم , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آنالیز سیستم , تحقیق درباره تحقیق مقاله آنالیز سیستم , مقاله درباره تحقیق مقاله آنالیز سیستم , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آنالیز سیستم , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آنالیز سیستم ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله آنالیز سیستم
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت