تحقیق مقاله اختراع لباس کار ایمنی با ترجمه

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: word کد فایل: 24412
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: سایر موضوعات
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله اختراع لباس کار ایمنی با ترجمه

     این شرح به زبان ساده و توضیح مختصری است در مورد ( لباس ایمنی در برابر خطر برق گرفتگی ) که به وسیله فرزاد ایمانی اختراع و در تاریخ 29/5/1385 به شماره 36016 در اداره کل ثبت شرکتها و مالکیتهای صنعتی در کشور جمهوری اسلامی ایران به نام وی به ثبت رسیده است.

     شرح : برق نعمت بزرگی است که نصیب بشریت گردیده . بسیار مفید و در صورت بی احتیاطی بسیار خطرناک است. این اختراع ( لباس ایمنی در برابر خطر برق گرفتگی ) باعث می شود بخش عظیمی از این خطرها که همان برق گرفتگی افراد است مرتفع گردد.

     مهندسین و متخصصین و کارگرانی که با برق و دستگاههای سبک و سنگین برقی سر و کار دارند با پوشیدن این لباس کار در محل کار، با خاطری آسوده و اطمینان کامل و بدون هیچگونه نگرانی می توانند کار و فعالیت مفید نمایند که در نتیجه کار، صحیح تر و سریع تر انجام می شود و هم کیفیت و هم کمیت کار و تولید بالا می رود. سالانه تعداد زیادی از این عزیزان که بسیار مفید برای صنعت کشور هستند به علت برق گرفتگی کشته یا نقص عضو می گردند و هم اینکه خانواده هایی نیز بی سرپرست می شوند در این میان سازمانهای متعدد بیمه هم متحمل هزینه های سنگینی می شوند چون سالانه مبالغ هنگفتی را به عنوان دیۀ فوت و غرامت نقص عضو می پردازند.

     اینجانب سیستمی ارزان قیمت را طراحی و در درون لباس کار قرار داده ام که فرد می توان با پوشیدن آن لباس کار، بدون استفاده از دستکش و دیگر مواد عایق با اطمینان با برق و دستگاههای برقی کار کند.

     برای توضیح در مورد این لباس کار توجه شما را به آزمایشهای زیر و دیگر توضیحات جلب می نمایم.

     در شکل شماره (1) اگر کلید KI را وصل کنیم لامپ LI روشن می شود حال اگر همانند شکل (2) دو کنتاکت لامپ را به وسیله سیم، اتصال کوتاه کنیم و کلید K2 وصل کنیم لامپ خاموش می ماند. چرا؟ چون سیم اتصال کوتاه مقاومت الکتریکی کمتری نسبت به مقاومت لامپ دارد. و جریان برق مسیری را که مقاومت الکتریکی کمتری دارد انتخاب می نماید . و همین باعث خاموش ماندن لامپ می شود.

    با توجه به آزمایش قبل می توان آزمایش دیگری را نیز انجام داد.

     اگر همانند شکل زیر به یکی از دستهای یک انسان سیم فاز و به دست دیگرش سیم نول را وصل کنیم، ( مثلاً 220 ولت ) آن شخص دیگر دچار برق گرفتگی می شود.

     اما در این آزمایش اگر ماقبل از اینکه برق را به آن فرد وصل کنیم یک سرسیمی مناسب را به یکی از دستهای آن شخص و سر دیگر آن سیم را به دست دیگرش وصل کنیم در این صورت دو دست شخص موردنظر در حالن اتصال کوتاه قرار می گیرد. در این حالت اگر سیم فاز را به یکی از دستهایش و سیم نول را به دست دیگرش وصل کنیم آن شخص دچار برق گرفتگی نمی شود این آزمایشها را می توان در دو پا و یا یک دست و یک پای شخص نیز انجام داد و نتیجه این خواهد بود که شخص دچار برق گرفتگی نمی شود البته این فرد در قسمت کمی از دست که بین سیم دارای برق و سیم اتصال کوتاه قرار دارد احساس برق گرفتگی می کند ولی چون ناحیه خطرناکی از بدن نیست مهم نخواهد بود. حسن این شوک هم این است که فرد، برق گرفتگی را در انگشتان خود حس کرده و بلافاصله خود را از محل اتصال دور می نماید.

     در این لباس یک دستکش، یک دستبند و دو کفپوش به کار رفته که به طور خلاصه به توضیح آنها می پردازیم :

     دستکش : از یک لایه پارچه که روی آن لایه سیم مسی پخش ده و یک لایه چرم که روی این لایه ها را می پوشاند، درست شده. ( به عبارتی این دستکش سه لایه می باشد)

     دستبند : از دستبندهای پارچه ای می باشد که سطح داخلی آن از سیم های مسی پوشیده شده

     کفپوش : این کفپوش از دو لایه پارچه که بین آنها سیم های مسی قرار گرفته تشکیل شده

     از لایه سیم هر کدام از اجزاء بالا یک سیم به بیرون هدایت می کنیم و همانند شکل این سیم ها به وسیله سیم های قرار گرفته درون لباس به هم وصل می شود. در این حالت دستکش به یک دست و دستبند به دست دیگر وصل می شود و همچنین کفپوش ها درون کفش قرار می گیرند.

     در این صورت اگر یک دست و پا یا هر دو دست یا هر دو پا به برق وصل شود ( فقط در مناطقی که رطوبت هوا زیاد است مثل جنوب کشور عزیزمان ایران ) جریان برق از طریق لایه سیم درون دستکش یا دستبند یا کفپوش و سیم قرار گرفته درون لباس تخلیه می گردد و شخص دچار برق گرفتگی نمی شود به عبارتی جریان برق مسیر راحت تر را انتخاب می کند.

     دلیل برق گرفتگی در هوای مرطوب:

     دستکش های چرم در هوای مرطوب جریان برق را از خود عبور می دهند و به همین دلیل برق گرفتگی رخ می دهد همچنین دستکش های لاستیکی به دلیل گرما و عرق کردن دست ها مورد استفاده قرار نمی گیرد. در نتیجه با این لباس افراد با یک دستکش چرم کار می کنند و با دست دیگر که دستکش ندارد، می توانند کارهای حساس برقی را انجام دهند. البته برای حفاظت از پوست دست می توان از دستکش چرمی استفاده کرد. ( پوشیدن دوم دلخواه می باشد).

     اطمینان می دهم این لباس کار ( ایمن در برابر برق گرفتگی ) بسیار مطمئن و راحت و ارزان بوده و برای هر نوع شرایط کاری و محیطی بسیار مناسب است به طوریکه در محیطهای مختلف با دماهای مختلف، آزمایشات چندین بار به درستی و دقت با ولتاژهای مختلف عملاً انجام گرفته و نتیجه کاملاً مثبت بوده است و تنها قادر به تحمل ولتاژی نیست که در صورت نزدیک شدن و بدون اتصال به آن انسان را دچار برق گرفتگی می کند.

     ( ولتاژهای بسیار بالایی که از طریق قوس الکتریکی از فاصله دور انسان را دچار برق گرفتگی می کند) لازم به ذکر است که آمار برق گرفتگی با این ولتاژها پایین می باشد. به این دلیل، چون هر شخصی که با برق کار می کند می داند که در صورت نزدیک شدن به این ولتاژ دچار برق گرفتگی می شود و از آن فاصله می گیرد از طرف مقابل آمار برق گرفتگی در ولتاژهای پایین تر از آمار برق گرفتگی در ولتاژهای بالا بیشتر است. دلیل آن را هم می توان چنین توضیح داد:

     افراد با ولتاژهای پایین معمولاً بیشتر سروکار دارند و مطمئن هستند که ، تا با این ولتاژها برخورد نکنند، دچار برق گرفتگی نمی شوند. ولی با یک اشتباه کوچک دچار برق گرفتگی می شوند . مثل رانندگانی که بستن کمربند ایمنی را جدی نمی گیرند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله اختراع لباس کار ایمنی با ترجمه

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله اختراع لباس کار ایمنی با ترجمه , مقاله در مورد تحقیق مقاله اختراع لباس کار ایمنی با ترجمه , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله اختراع لباس کار ایمنی با ترجمه , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله اختراع لباس کار ایمنی با ترجمه , تحقیق درباره تحقیق مقاله اختراع لباس کار ایمنی با ترجمه , مقاله درباره تحقیق مقاله اختراع لباس کار ایمنی با ترجمه , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله اختراع لباس کار ایمنی با ترجمه , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله اختراع لباس کار ایمنی با ترجمه ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله اختراع لباس کار ایمنی با ترجمه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت