تحقیق مقاله توماس ادیسون

تعداد صفحات: 12 فرمت فایل: word کد فایل: 24737
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: زندگینامه مشاهیر و بزرگان
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله توماس ادیسون

    توماس ادیسون

    » توماس ادیسون» در سال 1847 در شهر «میلان»، در ایالت «اوهایو» امریکا متولد شد. تام در کودکی مانند دیگر بچه ها در مدرسه موفق نبود و مادرش تصمیم گرفت او را در خانه تحت تعلیم قرار دهد. از این رو، تعداد زیادی کتاب به او داد تا مطالعه کند. تام پسری کنجکاو بود و همیشه در تلاش بود تا بفهمد چیزهای اطرافش چگونه عمل می کنند و دوست داشت بتواند کاری کند که آنها بهتر عمل کنند.
    تام در دوران جوانی آزمایشگاهی درست کرد؛ جایی که می توانست ایده ها و نظریاتش را آزمایش کند. او بسیاری از چیزها را در همین آزمایشگاه اختراع کرد. زمانى که ادیسون 7 ساله بود، خانواده اش به میشیگان نقل مکان کردند. 4 سال بعد، توماس به عنوان پسر بچه فروشنده روزنامه و شیرینى در قطار بین پورت هورون و دیترویت مشغول به کار شد. این شغل وقت چندانى از وى نمى گرفت و او مى توانست به اندازه کافى به کارهاى دیگر مشغول شود. او در سال 1862 هفته نامه خود به نام «هرالد هفتگى» را منتشر ساخت. علاوه بر این، ادیسون یک دوره کارآموزى به عنوان تلگرافیست را گذراند و طى سال هاى 1863 تا 1868 در همین رشته به کار خود ادامه داد.
     ادیسون نخستین اختراع خود را که یک دستگاه شمارش برگه هاى راى بود، در سال 1868 به ثبت رساند. اما این دستگاه در کنگره آمریکا مورد استفاده قرار نگرفت؛ چرا که این هراس وجود داشت که بتوان در کار آن تقلب کرد. یک سال بعد، او در نیویورک مدیر کمپانى استاک اند گولد شد، شرکتى را به اسم خود تاسیس کرد و از این زمان به سرعت در کارهایش ترقى کرد.
     توماس ادیسون در سال 1871 با خانم مرى استیل ول (M .Stillwell) ازدواج کرد و در همین سال هم نخستین ماشین تحریر را اختراع نمود. در این دوره او در یک آزمایشگاه در نیوجرسى کار مى کرد. در تاریخ هجدهم ژوئیه سال 1877 ادیسون فونوگراف یا دستگاه ضبط  صدا را اختراع کرد و نخستین انسانى بود که صداى ثبت شده خود را شنید.
     در سال 1879 لامپ اختراعى او که از یک رشته ذغالین ساخته شده بود، بیش از 40 ساعت درخشید. علاوه بر این، ادیسون کار دستگاه تلفن را به وسیله یک میکروفون حاوى ذرات ذغال بهبود بخشید. در سال 1880 در منلوپارک - نخستین کارخانه لامپ سازى- شروع به کار کرده و در کنار این کار به اختراعات دیگر خود از جمله فیوز الکتریکى، دستگاه هاى اندازه گیرى و تکامل دیناموهاى ماشین هاى بخار پرداخت. در سال1883 اثر ادیسون که بعدها به اختراع رشته هاى درخشان و لامپ هاى الکتریکى منجر شد، رسماً به نام او ثبت گردید. تا سال 1890 ادیسون کار فونوگراف را بهبود بخشید و شرکت ادیسون جنرال الکتریک را تاسیس کرد. اما برخلاف شایعات موجود، ادیسون مخترع صندلى الکتریکى نبود. این صندلى توسط یکى از همکاران او به نام هارولد پى براون اختراع شد.
     در سال 1891 ادیسون دستگاه سینماتوگراف، که یکى از مراحل ابتدایى تکامل دوربین فیلمبردارى بود را اختراع کرد. باید متذکر شویم که اختراعات ادیسون که فهرست آن پایانى ندارد، از جمله تلفن، تلگراف، میکروفون و لامپ الکتریکى در واقع تنها بهبود و تکامل کار دستگاه هاى اختراع شده پیشین بودند.
     اختراع مورد علاقه اش، گرامافون یا دستگاه ضبط صوت بود. معروفترین اختراع ادیسون، چراغ حبابی بود. در آن زمان، مردم برای روشن کردن خانه هایشان از چراغ های نفتی و گازی استفاده می کردند. ادیسون می دانست که استفاده از الکتریسیته بسیار ساده تر و ارزانتر خواهد بود. مشکل اینجا بود که کسی نمی دانست چگونه باید این کار را انجام دهد. ادیسون مدت زیادی بر روی ایده اش کار کرد. وی بسیاری از چیزها را مورد آزمایش قرار داد که هیچ کدام عمل نمی کردند، اما هیچ گاه مایوس نشد و کارش را قطع نکرد؛ او به تلاش خود ادامه داد، تا روزی که توانست آنچه را می خواست، بدست آورد. امروز، شما به سادگی می توانید با فشار دادن کلیدی، هر زمان نور و روشنایی را داشته باشید. در سال 1882 ادیسون اولین نیروگاه برق را در نیویورک ایجاد کرد که به 85 مشتری برق می فروخت و توانایی روشن کردن 5000 لامپ را دارا بود. وی همچنین دوربین متحرک را اختراع کرد. بسیاری از ماشین های الکتریکی که امروزه در خانه ها یا مدارس مورد استفاده قرار می گیرد، از ایده ها و نظریات ادیسون نشات گرفته اند.
    اختراع کردن بهترین چیزی بود که ادیسون به آن علاقه داشت. او ابتدا می اندیشید که اشیاء پیرامونش چگونه کار می کنند، سپس فکر می کرد که چگونه می تواند کاری کند که آنها بهتر عمل کنند؛ که به آن الهام می گویند. اما قسمت مشکل کار اینجا بود که ادیسون باید ایده هایش را در عمل پیاده می کرد. او انواع چیزها را استفاده می کرد تا در نهایت، آن چه را که دقیقاً می خواست، پیدا کند. خود او آن را سخت کارکردن و ناامید نشدن می دانست. او می گفت :
    «اختراع یک درصد الهام گرفتن و 99 درصد پشتکار و جدیت است».
    ادیسون در اول فوریه 1893، کار ساختمان «بلک ماریا» نخستین استودیوی تصاویر متحرک را در «وست اورنج» نیوجرسی به پایان برد. او کوشید تا اختراع دوربین فیلمبرداری را به خود اختصاص داده و حق استفاده انحصاری از آن را به دست آورد، اما در روز 10 مارس 1902 ، ادعای او در یک دادگاه استیناف ایالات متحده رد شد. وی در سال 1894، تحقیقاتی را در زمینه ترکیب فیلم و صدا به انجام رساند که سرانجام منجر به اختراع «کینه توفون» گردید. این دستگاه ترکیب ناهماهنگی از کینه توسکوپ و گرامافون استوانه ای بود که با استقبال مردم مواجه نگردید.
    ادیسون در روز 6 ژانویه 1931 درخواست نامه ثبت آخرین اختراع خود « وسیله نگهدارنده اشیاء هنگام آبکاری» را به اداره اختراعات فرستاد، اما پیش از دریافت پاسخ خود و در سن 84 سالگی درگذشت.

     

    معرفی 10 اختراع جالب توماس ادیسون که تا به حال نشنیده اید

    بدون شک زندگی ما بدون اختراعات توماس آلوا ادیسون (Thomas Edison) بسیار دشوار می شد. این خالق شگفت انگیز، فرهنگ ما را در شیوه های بیشماری با دستگاه های معجزه انگیز خود که از آزمایشگاه نیوجرسی وی به وجود می آمد، تغییر داده است.

    ادیسون اولین اختراع خود را در سن 22 سالگی به ثبت رسانید. آخرین اختراع ثبت شده از این دانشمند در سال 1933، دو سال پس از مرگ وی به ثبت رسیده است. در این بین، او تعداد 1093 امتیاز ثبت اختراع در آمریکا و 1200 اختراع ثبت شده در دیگر کشورها را از آن خود کرد. تاریخ نویسان متوجه شده اند که تقریبا در هر دو هفته یک بار در طول عمر او، امتیاز حق ثبت یک اختراع به وی داده می شده است. هر چند برخی از اختراعات او منحصر بفرد نبوده و او در برخی از اختراعات خود با بعضی از مخترعان دیگر درگیر بوده است، اما مهارت ادیسون در بازاریابی و استفاده از نفوذ خود اغلب موجب اعتبار بخشی به او و اختراعاتش می شد.

    اغلب اختراعات ادیسون در هشت رده اصلی قرار می گیرند: باتری ها، قدرت و چراغ های الکتریکی، گرامافون و دستگاه ضبط صوت، سیمان، معدن کاوی، تصاویر متحرک، تلگراف و تلفن. اما در حالی که جایزه Menlo Park یادآور اختراعات اصلی ادیسون یعنی تصاویر متحرک، لامپ نور سفید و گرامافون است، ذهن خستگی ناپذیر او همچنین به برخی از ایده هایی که خیلی مشهور نمی باشند و برخی از آن ها نیز به صورت عمومی عرضه نشدند، فکر کرده است. به ادامه این مطلب برای دانستن اینکه چرا اعضای کنگره به رد ماشینی که آن ها را به کارایی بالاتری می رساند و دیگر اختراع ادیسون که دختران کوچک را می ترساند و والدین آن ها را عصبانی می کرد، توجه کنید. همچنین با خواندن این مطلب می توانید در مورد دستگاهی که می تواند نبوغ ادیسون را حتی امروزه در بین ما نگه دارد، اطلاعاتی دریافت نمایید.


    ثبت کننده رای الکتروگرافیک
    ادیسون یک اپراتور 22 ساله تلگراف بود که توانست موفق به دریافت اولین حق ثبت اختراع خود برای دستگاهی با نام ثبت کننده رای الکتروگرافیک شود. او یکی از چند مخترع آن زمان بود که به توسعه روش هایی برای نهادهای قانونی مانند کنگره ایالات متحده جهت ثبت رای آن ها در یک سبک بهتر نسبت به سیستم اخذ رای صوتی قدیمی، روی آورد.

    در دستگاه ثبت رای ادیسون، دستگاه به میز منشی متصل می شد. در این میز نام قانونگذاران در دو ستون بله و خیر و در حروف چاپ فلزی تعبیه می شدند. قانونگذاران باید برای انتخاب بله و یا خیر، یک سوئیچ را بر روی دستگاه حرکت می دادند و جریان الکتریکی را به دستگاه موجود در میز منشی می فرستادند. پس از تکمیل رای گیری، منشی یک قطعه کاغذ شیمیایی بر روی قسمت بالای حروف فلزی قرار می داد و غلتک فلزی روی آن را اجرا می کرد. جریان موجب ایجاد مواد شیمیایی در کاغذ برای انحلال سمتی که رای می بایست ثبت شود، می شد. چرخ های "بله" و "خیر" سابقه کلی رای را نگه می داشته و نتایج را جدول بندی می کرده است.

    یکی از دوستان ادیسون که او نیز اپراتور تلگراف بوده است، با نام دویت رابرتز دستگاه او را به قیمت 100 دلار خرید و با خود به واشنگتن برد. اما کنگره، علاقمند به هیچ یک از بخش های این دستگاه که موجب افزایش سرعت رای گیری می شد، نشده بود بنابراین دستگاه اخذ رای ادیسون جوان به قبرستان سیاسی فرستاده شد.


    قلم استنسیل پنوماتیک
    ادیسون جد تفنگ تاتو یعنی قلم استنسیل پنوماتیک را اختراع کرده است. در این دستگاه که ادیسون امتیاز اختراع آن را در سال 1876 کسب کرد، از یک نوک میله ای با سوزن فلزی برای سوراخ کردن کاغذ جهت چاپ اهداف، استفاده می شد. این دستگاه به عنوان یکی از اولین دستگاه هایی که توانست به طور موثر به کپی اسناد بپردازد، مهم است.

    در سال 1891، هنرمند تاتو، ساموئل اوریلی، اولین حق ثبت دستگاه تاتو را دریافت کرد که دستگاه وی ظاهرا مبتنی بر همان قلم استنسیل ادیسون بوده است. ظاهرا اوریلی به تولید تنها یک دستگاه اقدام کرده که آن را نیز برای استفاده شخصی بکار می برده است. هیچ تاریخچه ای از فروش دستگاه او موجود نیست.

    اوریلی در سال 1875 از ایرلند به نیویورک مهاجرت کرد. پس از اینکه او دستگاه تاتوی خود را تولید کرد، توجه زیادی به فروشگاه او در میدان چتهام شد. این دستگاه بسیار سریع تر نسبت به تاتوی دستی بوده است و طبق تصور استفاده کنندگان، نتایج تمیزتری را دربرداشت. پس از مرگ اوریلی در سال 1908، دانشجویی تجارت و دستگاه و کار او را در جزیره Coney تا سال 1950 ادامه و ترقی داد.

    جداکننده مغناطیسی سنگ آهن
    احتمالا یکی از بزرگ ترین شکست های مالی حرفه ای ادیسون، اختراع جدا کننده مغناطیسی سنگ آهن بوده است. این ایده که آزمایشگاه ادیسون در طول سال های 1880 و 1890 در حال آزمایش و تجربه آن بود، بنا داشت که با استفاده از مغناطیس به جداسازی سنگ آهن از سنگ معدن های درجه پایین غیر قابل استفاده بپردازد. این بدان معنی است که معادن رهاشده می توانستند بار دیگر از طریق استخراج آهن از شن و ماسه این سایت ها، سودبخش باشند، در آن زمان قیمت سنگ آهن به صورت بی ساقه ای افزایش یافته بود.
    آزمایشگاه ادیسون مشغول توسعه جداساز مغناطیسی سنگ آهن و کاربردی ساختن آن شد. او حق دسترسی به 145 معدن مخروبه را خریداری کرد و یک پروژه آزمایشی را در معدن اوگدن در نیوجرسی آغاز کرد. ادیسون برای پرداخت هزینه این پروژه، به تدریج بیشتر سود شرکت جنرال الکتریک را برای ادامه کار به مصرف رسانید. اما یک مشکل مهندسی منجر به عملی نشدن این پروژه شد و همچنین قیمت سنگ آهن نیز رو به نزول رفت که این مسائل منجر به دست کشی ادیسون از جداکننده مغناطیسی سنگ آهن شد.


    متر برقی
    هنگامی که مشغول کار جدیدی که پیش از آن هرگز وجود نداشته، باشید (مانند ارائه خدمات برقی به شرکت های تجاری و منازل مسکونی )، انواع مختلفی از مسائل و مشکلات پیش می آیند. شما نیاز به راهی برای اندازه گیری مقدار مصرف مشتریان و ارائه صورت حساب به آن ها دارید.

    ادیسون چنین مشکلی را با ثبت اختراع Webermeter در سال 1881 حل کرد. Webermeter شامل دو و یا چهار سلول الکترولیتی با بخش های روی(zinc) در هر دو الکترود و محلول سولفات روی است. روی از یک الکترود به دیگری در نرخی که برق استفاده می شود، انتقال داده می شود. این مترخوان سلول های الکترولیتی را در هر بار خواندن برای سنجش حذف کرده و آن ها را با داده های جدید جایگزین می کند.

    روش حفظ میوه ها
    یکی دیگر از اختراعات ادیسون در نتیجه یک کار آزمایشگاهی با لوله های خلا شیشه ای در توسعه لامپ های رشته ای، اتفاق افتاد. در سال 1881 ادیسون امتیاز اختراع روشی برای حفظ و نگهداری میوه ها، سبزیجات و یا دیگر مواد آلی را در یک ظرف شیشه ای، ثبت کرد. شیشه با مواردی که قصد نگهداری و حفظ آن ها را داریم، پر شده و سپس تمامی هوا از آن توسط یک پمپ هوا مکیده می شود. لوله شیشه ای با قطعه شیشه ای دیگری مهر و موم می شود.

    کاغذ موم از دیگر اختراعات مربوط به مواد غذایی، اغلب به ادیسون نسبت داده می شود، اما این محصول در فرانسه و در سال 1851 یعنی زمانی که ادیسون تنها یک کودک بوده است، اختراع شد. ادیسون نیز از کاغذ موم در کار ضبط صدای خود استفاده کرد که ممکن است همین امر موجب شروع این قصه شده باشد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله توماس ادیسون

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله توماس ادیسون, مقاله در مورد تحقیق مقاله توماس ادیسون, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله توماس ادیسون, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله توماس ادیسون, تحقیق درباره تحقیق مقاله توماس ادیسون, مقاله درباره تحقیق مقاله توماس ادیسون, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله توماس ادیسون, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله توماس ادیسون ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله توماس ادیسون
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت