تحقیق مقاله آداب معاشرت

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: word کد فایل: 24884
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله آداب معاشرت

    آداب معاشرت

    رعایت برخی آداب پسندیده به شما کمک خواهد کرد تا شأن و منزلت اجتماعی تان ارتقا یابد. در این متن نکاتی ذکر شده که می تواند در این امر به شما کمک کند.

    هنگامی که با صدای بلند صحبت می کنید ، باعث بالا رفتن سطح استرس میان اطرافیان خود می گردید. بلند صحبت کردن بیانگر آن است که شما قادر به بحث منطقی با دیگران نیستید و عجز شما را در استدلال معقولانه نشان می دهد و این که می خواهید حرف خودتان را با توسل به زور و خشونت به کرسی بنشانید.
    با رعایت این نکات ساده ، دوستان بیشتری خواهید داشت و فردی خوش محضر محسوب خواهید شد.
    1 - همیشه مؤدب باشید

    همواره نسبت به همه مؤدب و با نزاکت باشید.

    2 - هیچگاه دشنام ندهید

    دشنام و ناسزاگویی مطلقاً ممنوع است، چون نشان می دهد که شما قادر نیستید برای بیان عقاید خودتان از واژه ها و لغات مناسب تری بهره بگیرید.

    3 - با صدای بلند صحبت نکنید

    هنگامی که با صدای بلند صحبت می کنید ، باعث بالا رفتن سطح

    استرس  میان اطرافیان خود می گردید. بلند صحبت کردن بیانگر آن است که شما قادر به بحث منطقی با دیگران نیستید و عجز شما را در استدلال معقولانه نشان می دهد و این که می خواهید حرف خودتان را با توسل به زور و خشونت به کرسی بنشانید. همچنین بلند صحبت کردن سبب جلب توجه اطرافیان می گردد، البته توجه منفی.
    4 - کنترل خود را از دست ندهید

    زمانی که شما کنترل اعصاب خود را از دست می دهید و از کوره در می روید، به همه نشان می دهید قادر به کنترل احساسات و هیجانات خود نمی باشید. وقتی هم که شما از کنترل رفتار خودتان عاجز هستید، چگونه قادر به کنترل چیز دیگری خواهید بود؟ همواره خونسردی خود را حفظ کنید ( کار آسانی نخواهد بود اما به زحمتش می ارزد).
    5 - به دیگران خیره نشوید

    زل زدن به دیگران و چشم چرانی نوعی تعرض به دیگران محسوب می گردد. شما که نمی خواهید بی جهت دیگران را مرعوب خود سازید؟
    6 -صحبت کسی را قطع نکنید

    پیش از آنکه اظهار عقیده ای بکنید، اجازه دهید صحبت دیگران به پایان برسد. میان صحبت کسی پریدن، نشانه بی نزاکتی و عدم برخورداری از مهارت های اجتماعی فرد است. اگر نمی خواهید خودبین و از خود راضی به نظر آیید، هیچگاه صحبت کسی را قطع نکنید و هرگاه ناچار به انجام این کار شدید، گفتن جمله «معذرت می خواهم» را از یاد نبرید. مؤدب بودن به مفهوم آن است که برای موقعیت، عقاید و احساسات دیگران احترام قائل شویم.

    7 - همیشه وقت شناس باشید

    مهم است که به وقت دیگران احترام بگذارید. سر موقع در جلسات ، قرار ملاقات ها، موقعیت های شغلی و اجتماعی حضور یابید. علاوه بر آن ، یک فرد متشخص می داند چه زمانی باید میهمانی را ترک کند.
    8 - اسرار زندگی خصوصی خود را فاش نسازید

    آبرو، شرافت،

    صداقت  و بصیرت بزرگترین و مهمترین عامل برای حفظ اعتبار یک فرد متشخص است. جزئیات زندگی شما باید محرمانه باقی بمانند، پس صحبتی در رابطه با زندگیتان به میان نیاورید.

    9 - حرمت بزرگترها را نگاه دارید

    شما باید همانطور که دوست دارید مورد احترام دیگران باشید، خودتان نیز به دیگران احترام بگذارید. متأسفانه امروزه جوانان خیال می کنند همه چیز را می دانند و از همه چیز سر در می آورند و در واقع خود را عقل کل می دانند اما این طور نیست. کافی است به 5 سال پیش خود بیندیشید... یقیناً شما امروز بسیار باهوش تر و با تجربه تر شده اید. اینطور نیست؟ با آنکه 5 سال پیش نیز فکر می کردید همه چیز را می دانید.

    10 - به اشتباهات دیگران نخندید

    این یکی از پست ترین کارهایی است که کسی ممکن است انجام دهد. هنگامی که شما اشتباهی مرتکب می شوید یا خرابکاری می کنید، تنها انتظاری که از دیگران دارید اینست که اشتباهات و خطاهای شما را به رویتان نیاورند و از آنها چشم پوشی کنند. از آن مهمتر شما را به واسطه آنها مورد تمسخر قرار ندهند.
    11 - کلاه خود را از سر بردارید

    شاید امروزه این رسم دیگر هوادار نداشته باشد اما شما باید کلاه خود را به هنگام داخل شدن به منزل از سر بردارید. از آن گذشته هیچگاه با کلاه بر سر میز غذا ننشینید.
    12 - پیش از صرف غذا منتظر بمانید همه میهمانان سر جایشان بنشینند

    زمانی که برای صرف غذا سر سفره یا میز می نشینید ، باید منتظر بمانید تا تمام میهمانان کاملاً سر جایشان بنشینند و آماده صرف غذا گردند. همه افراد باید در یک زمان شروع به صرف غذا کنند.
    13 - فخر فروشی نکنید

    هیچ کس از آدم لاف زن خوشش نمی آید. در هنگام گفتگو درباره مسائل مالی به دارایی های خود اشاره نکنید و ثروت خود را به رخ نکشید.
    14 - مرتب به ساعتتان نگاه نکنید

    هنگامی که در محفلی هستید، مدام به ساعت خود نگاه نکنید مگر آنکه بلافاصله قصد ترک آن محل را داشته باشید. وقتی به ساعتتان نگاه می کنید دیگران اینطور برداشت می کنند که شما خسته و بی حوصله شده اید.

    ده فرمان آداب معاشرت

    نشست های اجتماعی بخش مهمی از کار را تشکیل می دهند. در این گردهمایی هاست که می توان به همراه دوستان تفریح کرد،‌ با مشتری های جدید آشنا شد و قراردادهای مختلف بست.

    اما از سویی دیگر این نشست ها می توانند دام هایی خطرناک باشند. کافی است بیش از حد احساس راحتی کنید و خودمانی شوید، قوانین پنهان اجتماعی را زیر پا بگذارید و در نتیجه به راحتی خود را نابود کنید، در حالی که هیچ وقت نمی فهمید چرا؟

    در متن زیر ده دستور آداب معاشرت آورده شده، که توصیه می کنیم به دقت آنها را بخوانید و سعی کنید به اندازه بیماری وبا از آنها دوری کنید. اگر همکاران بی احتیاطتان می خواهند به این محدوده ممنوعه پا بگذارند، به خودشان مربوط است ولی بهتر است شما حواستان را جمع کنید که درگیر چنین دردسرهایی نشوید.
    عدم توجه: روی برگرداندن از شخصی که در حال صحبت با شماست، نشانه بی ادبی است. بذل توجه یکی از اصلی ترین نشانه های آداب معاشرت، و بهترین تمجید از طرف مقابل است. برای کسب نتیجه بهتر، می توانید با حالت های مختلف صورت و بدن حرکات بدن نشان دهید که به بحث علاقه مند هستید.

    شُل دست دادن: این حرکت نشان دهنده عدم اطمینان شما به خود است. به نرمی دست بدهید. این کار بیانگر اعتماد به نفس، خونگرمی،‌ گشاده رویی و صداقت است. ولی مراقب باشید زیاده روی نکنید و دست طرف مقابل را خیلی محکم نفشارید، چون آن وقت فکر می کند که شما آدمی سلطه جو و طالب برتری هستید.
    پشت کردن به دیگری: زبان بدن (ایما و اشاره ها) شما می تواند شخصیتتان را نشان دهد. اگر به خوبی با همکار خود برخورد نکنید، اعلام کرده اید که هیچ علاقه ای به صحبت ندارید. این کار به نوعی توهین است و می تواند منجر به ایجاد احساسات و تفکرات منفی و حتی خصمانه دیگران نسبت به شما شود.
    سیگار کشیدن: امروزه، در بیشتر قرارملاقات های عمومی از سیگار کشیدن به شدت اجتناب می شود. امتحانش مجانی است؛ در جمع سیگار آتش بزنید تا چه غیر سیگاری ها و چه سیگاری های مطیع قانون از شما بیزار شوند!

    برداشتن ظرف نوشیدنی با دست راست: همیشه نوشیدنی خود را با دست چپ بردارید. این طوری می توانید هنگام برخورد با دیگری، بدون دردسر و ریختن نوشیدنی روی لباس های خود یا طرف مقابل، با او دست بدهید. به علاوه دست راستتان گرم می ماند، چرا که نگهداری نوشیدنی با یخ، دستتان را سرد و مرطوب می کند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله آداب معاشرت

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله آداب معاشرت, مقاله در مورد تحقیق مقاله آداب معاشرت, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آداب معاشرت, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آداب معاشرت, تحقیق درباره تحقیق مقاله آداب معاشرت, مقاله درباره تحقیق مقاله آداب معاشرت, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آداب معاشرت, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آداب معاشرت ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله آداب معاشرت
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت