تحقیق مقاله سیب با ترجمه

تعداد صفحات: 10 فرمت فایل: word کد فایل: 25314
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله سیب با ترجمه

    سیب

    سیب (نام علمی: Malus domestica) یک میوه درختی سردسیری از خانواده گلسرخیان است که انواع مختلفی دارد، مانند سیب گلاب(Gala apple)، سیب سرخ، سیب سبز و سیب وحشی. این میوه خوش عطر و طعم حاوی مقدار زیادی پتاسیم، سدیم، کلسیم، برم و فسفر و مقادیر زیادی ویتامین آ و ب می‌باشد.

    خواص شیمیائی

    سیب دارای ویتامین و مواد مغذی زیادی است و بی‌مناسبت نیست.

    موادی که در یک سیب متوسط وجود دارد به شرح زیر است:

    انرژی ۲۵۸ کالری

    پروتئین ۱/۲ گرم

    چربی ۱/۶ گرم

    مواد نشاسته‌ای ۵۹/۶ گرم

    کلسیم ۲۴ میلی گرم

    فسفر ۱۰ میلی گرم

    آهن ۱/۲ میلی گرم

    ویتامین آ ۳۶۰ واحد

    ویتامین ب ۱ ۰/۱۵ میلی گرم

    ویتامین ب ۲ ۰/۰۸ میلی گرم

    ویتامین ب ۳ ۰/۱ میلی گرم

    ویتامین ث ۱۸ میلی گرم

    ناگفته نماند که ویتامین‌های موجود در سیب بیشتر در پوست سیب و زیر پوست آن قرار دارد بنابراین آنهایی که می‌توانند پوست سیب را هضم کنند بهتر است که آنرا با پوست بخورند و اگر می‌خواهید پوست آن را بکنید بهتر است که سیب را خیلی نازک پوست کنید.

    خواص داروئی

    سیب یک میوه قلیایی است و تمیزکننده بدن است و به‌علت دارا بودن پکتین زیاد آب اضافی بدن را خارج می‌سازد

    سیب را می‌توان برای برطرف کردن اسهال حتی برای کودکان به‌کار برد. بدین منظور سیب را باید رنده کرد و استفاده نمود. سیب را می‌توان پخت و برای آنهایی که روده تنبل دارند آن را روی آتش ملایمی بپزید البته حتماً از ظرف لعابی یا تفلون استفاده کنید زیرا به این طریق پکتین و ویتامین‌های آن حفظ می‌شود.

    شربت سیب بهترین دارو برای درمان سرفه و گرفتگی صدا می‌باشد. برای تهیه شربت سیب یک کیلو سیب را شسته و با پوست قطعه قطعه کنید و در یک لیتر آب بپزید سپس آن را با پارچه نازکی صاف کنید و چند تکه قند به آن اضافه کنید و دوباره روی آتش ملایم قرار دهید تا قوام بیاید و آن را از روی آتش بردارید روزی سه تا چهار فنجان از این شربت بنوشید.

    سیب دارای مقدار زیادی کلسیم است و کلسیم سیب به بدن کمک می‌کند که کلسیم غذاهای دیگر را نیز جذب کند.

    خوردن سیب یبوست را برطرف می‌کند و برای خستگی مفرط مفید است.

    دم کرده برگ درخت سیب ادرارآور است و درمان‌کننده التهاب کلیه و مثانه می‌باشد.

    نوشیدن آب سیب داروی مؤثری برای درمان سرماخوردگی و گرفتگی صدا و سرفه‌است.

    سیب مقوی کبد و اشتهاآور است.

    سیب برای درمان تنگی نفس بسیار مفید است حتی بوئیدن سیب نیز این خاصیت را دارد.

    سیب پخته تقویت‌کننده معده و کبد و دفع کننده سودا و سموم بدن است.

    سیب حرارت را از بدن خارج می‌سازد.

    سیب را رنده کنید و در دستمال بپیچید و روی چشم بگذارید درد چشم را برطرف می‌کند.

    خوردن سیب حتی برای آنهائی که بیماری قند دارند مفید است چون قند خون را بالا نمی‌برد.

    کسانی که می‌خواهند لاغر شوند حتماً باید سیب را با پوست بخورند.

    دم کرده گل سیب داروی سرفه و تورم مجرای تنفسی است.

    سیب داروی خوبی برای درمان زخم‌ها می‌باشد.

    سیب بهترین دارو برای سوء هاضمه است زیرا دارای مقدار زیادی پکتین می‌باشد.

    آب سیب را حتی می‌توان برای تنقیه استفاده کرد. این تنقیه برای بیماری‌های روده بسیار مؤثر است.

    پوست سیب را مانند چایی دم کنید و بیاشامید این چائی بهترین دوست کلیه است.

    آب سیب را با ابمیوه‌گیری در منزل تهیه کنید و فوراً آن را بنوشید زیرا در اثر ماندن آنزیم‌های خود را از دست می‌دهد.

    آب سیب برای زیبایی پوست استفاده زیادی دارد به‌خصوص برای از بین بردن چین و چروک پوست مؤثر است بدین منظور آب سیب را صبح و شب روی پوست گردن و صورت بمالید و ماساژ دهید البته همیشه آب سیب تازه استفاده کنید.

    استفاده دیگر از سیب برای لطافت پوست: سیب پخته‌است سیب را بپزید و سپس له کنید و با شیر مخلوط کنید و این مخلوط را به‌صورت نیمه‌گرم روی پوست بگذارید و پس از چند دقیقه آن را بردارید.

    خواص سیب ترش

    سیب ترش قابض است و حالت استفراغ و دل به‌هم‌خوردگی را از بین می‌برد.

    سیب ترش را بپزید درمان اسهال خونی است.

    آب سیب ترش مخلوط با انار برای تقویت معده و درمان اسهال و دل به‌هم‌خوردگی به‌کار می‌رود

    رب سیب ترش علاج اسهال، استفراغ و درد و غم است.

    مربای شکوفه سیب برای ضعف معده و ازدیاد نیروی جنسی مفید است.

    سیب ترش برای آنهایی‌که مزاج گرم دارند بسیار مفید است بالعکس آنهایی‌که مزاج سرد دارند باید سیب شیرین بخورند

    سیب در قدیم معالج نقرس و بیماری‌های عصبی بوده‌است.

    زیان‌های سیب

    همانطور که قبلا گفته شد سعی کنید همیشه سیب را با پوست بخورید زیرا مقدر زیادی پکتین در پوست سیب وجود دارد. سیب‌هایی که در بازارهای داخل ایران یا آمریکا و کانادا به فروش می‌رسد روی آن دارای یک لایه چربی برای حفاظت آن می‌باشد بنابراین حتماً این سیب‌ها را به دقت بشویید. آنهایی‌که دارای معده ضعیف هستند باید سیب را بسیار نازک پوست بگیرند که پکتین‌ها و ویتامین‌های آن از بین نرود.

    سرمازدگی سیب

    میزان مقاومت بافت های مختلف گیاهان برحسب نوع و جنس آنها و حالات مختلف تکامل در زمان های مختلف رویش در مقابل سرما ویخبندان متفاوت است.درجه حرارت هایی که سبب بروز خسارت در گیاه می شوند در مراحل مختلف گل و میوه درمکانهای  مختلف یکسان نبوده و با همدیگر اختلاف دارند از طرفی وضع هر گل با توجه به موقعیت خاص قرار گرفتن آن در روی درخت از نظر میزان تشعشع و درجه حرارت فردی متفاوت است و نیز چندین گل که به ظاهر شبیه یکدیگر و در شرایط مشابه قرار دارند به دلیل تفاوت های درونی میزان مقاومت های مختلفی را نسبت به یک درجه حرارت از خود نشان می دهند. تعیین دقیق حرارت خطرناک که موجب از بین رفتن بافت گل یا میوه های جوان می شود در تمام سطح باغ و برای همه درختان عملاً میسر نیست.
    مقاومت در مراحل مختلف رشدی

    میزان مقاومت ارقام در مراحل رشد شکوفه از غنچه تا تشکیل میوه متغیر می باشد. هر چقدر جوانه گل از مرحله غنچه به باز شدن کامل نزدیک تر شود درجه مقاومتش به سرما کمتر می گردد تا موقعی که میوه تشکیل می شود به حداقل می رسد به طوریکه در این مرحله صدمه سرما  5 تا10 برابربیشتر از زمان گل می باشد.

    طولانی شدن دوره سرما در کلیه مراحل اثر منفی روی شکوفه ها خواهد داشت.ارقام مختلف درختان میوه به علت خصوصیات مورفولوژیکی گل ها و برحسب مبداء و منشاءآنها در مقابل سرمای بهاره مقاومت های متفاوتی از خود نشان می دهند. ارقامی که گلبرگ ها نیمه باز هستند و میله های جنسی را می پوشانند و ارقامی که گلهای آنها در داخل شاخ و برگ قرار دارند در مقابل سرما مقاوم ترند

    مشاهدات نشان داده که قوی یا ضعیف بودن یک درخت تأثیر عملی در درجه دوام یا مقاوت گل های آن در مقابل سرما ندارد.قوی بودن درختان در رشد و نمو رویشی تأثیر گذار است. در مواردی نیز مشاهده شده است که بعد از صدمه دیدن شکوفه ها از سرما یکسری شکوفه های ثانوی باز می شود .به طور کلی خاصیت ترمیمی از نظر محصول اگر هم در بعضی انواع ارقام باشد ارزش عملی برای باغدار ندارد .

    اثرات حرارت قبل از بروز سرما در میزان مقاومت شکوفه ها

    آزمایشات روی گیاهان یکساله مانند کلم نشان داده است که اگر آنها قبل از بروز هوای سرد در محیط نسبتاً سردی قرار داشته باشند کمتر صدمه خواهند دید و مقاومتشان به سرما بیشتر خواهد شد این موضوع تا حدودی در باغات نیز صدق می کند، دربعضی اوقات میزان حساسیت به سرمادر شکوفه های برخی ارقام مانند سیب ،گلابی و گیلاس که به سرعت در یک هوای گرم باز شده باشند در دوره قبل از باز شدن  کمتر از دوران بعد از باز شدن می باشد . اگر حرارت چندین روز پایین باشد و در سطح گل ها رطوبتی نباشد حرارت کشنده برای شکوفه های باز در هلو، زردآلو، بادام و بعضی آلو ها حدود 5/5- درجه سانتی گراد و برای سیب 4- درجه سانتی گراد پیش بینی شده است در حالیکه در شب های بی ابر که برگشت تشعشع زیاد می باشد شکوفه ها در حرارت های بالاتر از درجات ذکر شده فوق از بین خواهند رفت ،در چنین شب هایی شکوفه ها و میوه های جوان و ریز در اثر تشعشع قسمتی از حرارت پتانسیل خود را از دست می دهند و عملاً بافت گل و میوه بیشتر از هوای مجاور خود سرد می شود .و حرارت آنها و میوه های جوان و ریز چند درجه کمتر از درجه حرارت هوای محیط می گردد  و به ظاهر به نظر ومی رسد که در حرارت بالاتر صدمه دیده اند مثلاً اگر درجه حرارت هوای باغ حتی یک کمی از درجه انجماد آب (صفر درجه) بالاتر نیز باشد در اثر تشعشع طولانی ممکن است حرارت شکوفه ها و میوه ها به چند درجه زیر صفر برسد و از بین بروند .
    علائم خسارت و صدمه سرمازدگی

    تخمدان  حساس ترین اندام زایشی گیاه در برابر سرما بوده و اگر این ها سالم باشند در اکثر موارد گل سالم تلقی می شود . اگر سرما بعد از عمل تلقیح درسیب حادث شود گل های سیب مقداری از خسارت وارده از سرما به بذرها را تحمل کرده و میوه ها به رشد خود ادامه می دهند در برخی از ارقام سیب رشد میوه ها تا مرحله رسیدن کامل ادامه پیدا می کند، ولی این قبیل میوه ها کوچکتر از اندازه معمولی می باشند. گلابی از این حیث از سیب بهتر عمل می کند و میوه اکثر ارقام گلابی علی رغم از بین رفتن بذورقادرند سریع به رشد خود ادامه داده و به طور طبیعی برسند.در انواع هسته دارها ممکن است میوه صدمه وارده را ابتدا نشان ندهد ولی در آخرین مراحل درشت شدن قبل از رسیدن ،میوه صدمه دیده از سرما معمولاً مقداری صمغ ترشح می کند و حالت طبیعی خود را از دست می دهد این قبیل میوه ها ممکن است به مرحله رسیدن نرسند و قبل از آن بریزند اگر صدمه سرما زیادتر باشد آنها بعد از گل کردن در مدت کمی خواهند ریخت در هسته داران اگر قاعده مادگی صدمه ببیند خیلی به ندرت ممکن است میوه بتواند به نمو خود تا حد رسیدن ادامه دهد . در هلو بعد از تلقیح و شروع اولین مراحل تشکیل میوه حساس ترین قسمت را آوندهای اطراف تخمدان تشکیل می دهند بعد به ترتیب جدارهای تخمدان ،قسمت گوشتی میوه،حساسیت به سرما را دارا می باشند.برای بروز خسارت سرمازدگی حتماً نیاز به کاهش دما به زیر صفر نمی باشد بلکه تجربیات نشان داده که که در بعضی گیاهان پایین آمدن درجه حرارت برای چند روز حتی در حرارت های کمی بالای صفر در موقع گل موجب وارد آمدن صدمه به محصول شده است و این صدمه ناشی از صدمه مستقیم به گل و اعضای جنسی آن نیست بلکه به علت عدم رشد لوله پولن در اثر سردی محیط می باشد .این تأخیر در رشد موجب می شود که پولن و گامت های آن در لوله به موقع نتوانند وارد تخمدان شوند و خود را به تخمک برسانند در نتیجه گل قبل از انجام تلقیح در اثر به وجود آمدن طبقه جدا کننده در زیر تخمدان یا دمگل بریزد وجود هوای سرد و بارانی و باد حتی اگر به زیر صفر نرسد در درختانی که تلقیح آن ها به وسیله زنبور باید انجام گیرد موجب عدم فعالیت حشرات یا تقلیل آن ها شده و از این راه عدم تشکیل میوه و کمی یا فقدان محصول را سبب خواهد شد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله سیب با ترجمه

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    کتاب میوه‌ها و گیاهان نویسنده: آرزو صارم بافنده

تحقیق در مورد تحقیق مقاله سیب با ترجمه , مقاله در مورد تحقیق مقاله سیب با ترجمه , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سیب با ترجمه , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سیب با ترجمه , تحقیق درباره تحقیق مقاله سیب با ترجمه , مقاله درباره تحقیق مقاله سیب با ترجمه , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سیب با ترجمه , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سیب با ترجمه ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله سیب با ترجمه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت