تحقیق مقاله مهندسی نرم افزار

تعداد صفحات: 17 فرمت فایل: word کد فایل: 5175
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله مهندسی نرم افزار

    مهندسی نرم افزار

     

    مهندسی نرم افزار ( SE ) طراحی ، توسعه و ثبت نرم افزار با بکارگیری تکنولوژی ها و کار با علم کامپیوتر ، مدیریت پروژه ، مهندسی محدوده های کاربرد طرح همبست ، مدیریت دارایی دیجیتال و دیگر زمینه ها است .

    اصطلاح مهندسی نرم افزار پس از 1968 عمومیت یافت در حین کنفرانس نرم افزار NATO 1968 بوسیله ریکس fl باور و از آن به بعد گسترش یافت .

    این اصطلاح معانی متفاوت خاصی دارد :

    • بعنوان اصطلاح کنونی غیر رسمی برای محدوده وسیعی از فعالیت ها که قبلاً در برنامه ریزی و تحلیل های سیستم بکار می رفت .
    • بعنوان اصطلاح وسیع کلیه جنبه های کار برنامه ریزی کامپیوتر در مقابل تئوری برنامه ریزی کامپیوتری که علم کامپیوتر نامیده می شود .
    • بعنوان اصطلاح حمایت از یک راهکار خاص برای برنامه ریزی کامپیوتری که باید بعنوان قاعده مهندسی به جای هنر آن به کار رود و از کد بندی اعمال توصیه شده ای حمایت می کند که به شکل متدلوژی های مهندسی نرم افزاری می باشند .
    • مهندسی نرم افزار کار ، کاربرد یک راهکار سیستماتیک ، قانونمند و کمی برای توسعه عملکرد و حفظ نرم افزار است که کاربرد مهندسی در نرم افزار است . ( مطالعه راهکارهایی در استاندارد IEEE  610,12

    محدوده و تمرکز :

    مهندسی نرم افزار با مفهوم ، توصیه و تعدیل یک سیستم نرم افزاری است که این قاعده با شناسایی ، تعریف ، شناخت و اصلاح ویژگی های لازم نرم افزار منتج سرو کار دارد .

    این ویژگی های نرم افزاری می تواند شامل مواردی شود که آمادگی طرح و مختصات تکنیکی است که اگر مناسب اجرا شود منتج به نرم افزاری می شود که می تواند برای برآورد این الزامات اصلاح شود .

    مهندسی نرم افزار همچنین مربوط به ویژگی های فرآیند توسعه نرم افزار است . در این زمینه با ویژگی های هزینه توسعه ، طول توسعه و ریسک های توسعه نرم افزار سرو کار دارد .

     

    نیاز به مهندسی نرم افزار :

    نرم افزار در مواردی یافت می شود که اطمینان زیادی انتظار می رود ، در شرایطی مثل بررسی و کنترل طرح های نیروی هسته ای یا خطوط هوایی ، چنینی کاربردهایی شامل میلیونها خط رمز می شود که ماشین مدرن پیچیده ای است بعنوان مثال : یک خط هوایی مدرن میلیونها بخش دارد و نرم افزار این خط هوایی 4 میلیون خط رمز دارد .

     

     

     

    تکنولوژی های و اعمال :

    مهندسین نرم افزار از بسیاری از تکنولوژی ها و اعمال متفاوت دفاع می کنند یا عدم توافق زیاد این بحث 60 سال است که ادامه دارد و همیشه ادامه خواهد داشت مهندسین نرم افزار تکنولوژی ها و اعمال وسیعی دارند و متصدیان از تکنولوژی متنوع ، به جمع آورنده ها فرآیندهای کلمه و غیره استفاده می کنند . متصدیان تلاش فراوانی مثل برنامه ریزی مزدوج ، بررسی های رمز و ملاقات های روزمره ، هدف هر مهندس نرم افزار باید ایده ای از مدل طراحی می باشد که شفاف باشد و خوب ثیت شده باشد .

     

    ویژگی SE چیست؟

    ریاضیات: برنامه ها ویژگی های ریاضی زیادی دارند مثلاً اصلاح وپیچیدگی الگاریتم های زیاد که مفاهیم ریاضی قابل اثبات هستند، برنامه ها محدودند. لذا دراصل توسعه دهندگان به روش ریاضی برنامه های بسیاری می دانند. استفاده ازریاضیات در مهندسی نرم افزار اغلب روشهای رسمی نامیده می شود.ولی تئوری محاسبه اثبات مفید برنامه راثابت می کند، ریاضیات برای قطعات رمز کوچک کار می کند ومقیاس بندی مشکلی دارد.

    مهندسی: مهندسی نرم افزار یک قاعده مهندسی است چون راهکارهایی وویژگیهای خاصی برای مهندسی دارد. تحلیل ،تثبیت و رمزبندی مناسب غلاتی از یک مهندس می باشند. دیویدپارنز معتقد است که مهندسی نرم افزار مهندسی است .برنامه هاارزیابی می شوند مثلاً عملکرد ومقیاس برنامه ها تحت یارکار متفاوت ارزیابی می شود. موثر بودن پردازش ها، شبکه های سریعتر، پایه های اطلاعاتی نوین مباحث مهندسی اند. معادلات ریاضی گاهی از ارزیابی هااستتناج می شود. راهکارهای ریاضیات برای تحلیل وسیع سیستم خوب عمل می کند اما اغلب مقایسه اجزای کوچک رمز بی معنی است.

    تولید :

    برنامه ها بعنوان توالی مراحل ساخته می شوند، تعریف مناسب وانجام این مراحل شبیه خط تولید است . مدافعین امید به بهبود تولید توسعه گران کیفیت برنامه های نهایی دارند. این راهکارپردازش های متفاوتی دارد در حالی که دیگران از قبیل مولفین programmers stone این نظریه را پذیرفته اند که درواقع قادر اجرای هوش مصنوعی است. یک طراح خط تولید را شبیه سازی می کند.

    مدیریت پروژه :

     پروژه های نرم افزار تجاری خواهان مدیریتند. اینها بودجه هاو برنامه ریزی هایی برای تنظیم هستند. استخدام و هدایت افراد، منابع لازم که تمامی اینها درمحدود، مدیریتند.

     

     

     

     

    هنرهای شنیداری و تجسمی :

    برنامه ها حاوی اجزای هنرمندانه اند مثل نوشتنی یا نقاشی، صحبتهای کاربر باید خوشایند باشد وارتباط صوتی و دیداری مطلوب را به کاربران نهایی می دهد.آنچه مدنظر است"طراحی خوب"است که اغلب ذهنی است وحس زیبایی را مشخص می کند .

    بدلیل اینکه هنرمندان گرافیک اجزای گرافیک برای صحبتهای کاربر گرافیکی خلق می کنند ، طراحی گرافیک طرح و واکنش درموقعیت طراح همبست دارد.

    -بتهای کاربرمستلزم شناخت تکنیکی گرافیکی با رمز است تکنولوژی انیمیشن کامپیوتر، خودکار بودن تولید گرافیک ، جمع بندی گرافیک ها با تکنولوژی ثبت صوتی وکاربرد ریاضی است. می توان گفت که مهندسی صوتی تصویری لازم است.

    همبست های کاربر یا متن خواندنی می تواند از کپی رایت تخصصی و نوشته تکنیکی ارتقاء یابد.

    رمز باید برای برنامه ریزان خوشایند باشد . نام متغیر یا نام طبقه یک سوال هنری است.

    عملکرد :

    عمل نرم افزار نوشتاری مستلزم این است که توسعه گران انرژی یافتن پاسخ ها به خود را از کیبرد بیابند. خلق نرم افزار عملکردی است که شبیه آنچه است که ورزشکاران در زمین انجام می دهند. هنرمندان و موسیقی دانان روی صحنه برخی معتقدند که SE برای خلق رمز نیاز به تهیج دارد. گاهی اوقات یک جرقه خلاق برای خلق معماری یا واحد رمز برای حل مشکل خاصی مورد نیاز است .دیگران معتقدند که قاعده یک نسبت کلیدی است ،برنامه ریزی مزدوج تاکید بر این نقطه نظر دارد. برخی براین تاکید دارند.

    شاخه ای ازکدام زمینه ؟

    آیاSE شاخه ای از برنامه ریزی است یک شاخه از علم کامپیوتر یک شاخه از مهندسی رسمی یا زمینه ای که خودش است. در این مورد بحث زیادی شده است و مفاهیم خاصی دارد جواز آن یک مبحث قطب بندی است به برخی از آن دفاع می کنند وبرخی مخالفند.

     

    شاخه برنامه ریزی :

    برنامه ریزی تاکید بر نوشتنی رمز دارد مستقل ازپروژه ها ومشتریان. مهندسی نرم افزار تاکید نوشتنی رمز و کاربرد آن دارد. بعنوان یک شاخه برنامه ریزی SE هیچ جواز خاصی یا مبحث تخصصی ندارد.

     

    شاخه علم کامپیوتر:

    بسیاری معتقدند که مهندسی نرم افزار بخشی از علم کامپیوتر بدلایل خاصی است آنها از اینکه SE بخشی از علم کامپیوتر باشد دفاع می کنند. هم علم کامپیوتر و هم مهندسی نرم افزار از برنامه ها مراقبت می کنند،علم کامپیوتر تاکید بر حقایقی مفید دارد، برخی معتقدندکه علم کامپیوتر مانند فیزیک و شیمی مهندسی رسمی است. بعنوان شاخه ای از علم کامپیوتر ،SE احتمالاً جواز اندک موارد تخصصی کمی دارد.

     

    شاخه مهندسی :

    برخی از متصدیان ومحصلین SE از قاعده SE بعنوان مهندسی دفاع کردهاند و معتقدند که عمل مهندسی شامل استفاده از ریاضی ، علم وتکنولوژی روز می باشد برای هدفمند بودن،SE مدل مهندسی مجاز و تخصصی را برمی گزینند.

     

    زمینه ای مجزا :

    اخیراً مهندسی نرم افزار هویت خود را یافته اندو زمینه مجزایی شده است ،متصدیان میدانند که جامعه عظیمی در حق خود هستند ،مخندسی نرم افزار نیاز به ایجاد شکلی از مقررات مناسب برای موارد خود دارد.وجواز آن در آمریکا نامناسب است زیرا خلق نرم افزار بیانگر مشکلی از نوشتنی است و برنامه ریزان باید جواز داشته باشند ومهندسین نرم افزار باید دارای جواز دولتی باشند والاّ مجرمند حتی اگر نرم افزار را بدون جواز دولت توسعه دهند تخلف محسوب می شود.

    انجمن آمار آمریکا مهندسین نرمافزار کامپیوتر را به عنوان دسته فرعی تخصصی کامپیوتر به همراه مشاغلی از قبیل دانشمند،برنامه ریز و توزیع کننده شبکه میدارند،BLS تمامی قواعد مهندسی دیگررا طبقه بندی می کند منجمله مهندسین سخت افزار کامپیوتر که بعنوان مهندسین هستند. 

    تخصص مهندسی نرم افزار :

    از سال 2004 انجمن آمار کار آمریکا 760840 مهندس نرم افزار را که در این شغل در آمریکا بودند را شناسایی کرد . در مقایسه 4/1 میلیون متصدی در زمینه مهندسی ترکیبی دارد . حدود 5/1 میلیون متصدی در اروپا ، آسیا و جای دیگر وجود دارد . پیش آهنگان SE شامل یری پوهم و فردیروکز ، CAR هوار و دیوید پارناس می باشند ، بحث SE کیفی بودن فرد و کسانی که استاندارد را تنظیم می کنند می باشد 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله مهندسی نرم افزار

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله مهندسی نرم افزار, مقاله در مورد تحقیق مقاله مهندسی نرم افزار, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مهندسی نرم افزار, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مهندسی نرم افزار, تحقیق درباره تحقیق مقاله مهندسی نرم افزار, مقاله درباره تحقیق مقاله مهندسی نرم افزار, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مهندسی نرم افزار, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مهندسی نرم افزار ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله مهندسی نرم افزار
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت