تحقیق مقاله رایگان خوش اخلاقی

تعداد صفحات: 5 فرمت فایل: word کد فایل: 5676
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: روانشناسی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: اخلاق - خوش اخلاقی
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان خوش اخلاقی

    خوش اخلاقی

      خوش اخلاقی در زندگی آثار زیادی در پی خواهد داشت که عبارتست از :

    1 – ایجاد انس و محبت
    2 – از بین رفتن زمینه های اختلاف
    * ایجاد انس و محبت : یکی از آثار خوش اخلاقی در زندگی ایجاد انس و محبت است، وقتی پدر و مادر در زندگی و مهمتردر محیط خانواده از اخلاق خوش برخوردار باشند، زندگی را برای یکدیگر خوش آیند می سازند، صلح و آرامش را در زندگی ایجاد می شود و در نتیجه افراد با یکدیگر انس زیاد پیدا کرده و به یکدیگر محبت و عشق می ورزند.
    امام علی (علیه السلام)می فرمایند : خوش خلق باش که برایت محبت جذب می کند.
    امام علی (علیه السلام)می فرمایند : در اثر نرم خویی، دیگران با انسان مأنوس می شوند.  

     

      • از بین رفتن اختلافات :

    به طور کل در زندگی، انسان با رفتارهایی رو به رو می شود که در بعضی اوقات میل اوست که در نتیجه، تشکر و قدردانی وی را می طلبد و در بعضی اوقات مطابق با میل او نمی باشد که در نتیجه می بایت با خوش اخلاقی آن را اصلاح کرد نه اینکه در مقابل آن واکنش بد نشان داد که نتیجه آن رفتارهای بدتر خواهد بود.
    انسانی که خوش اخلاق باشد، با رفتارش می تواند دیگران را اصلاح کند و اختلافات زیادی را حل و فصل بنماید.
    • امام علی (علیه السلام)می فرمایند : با خوش اخلاقی، زندگی شیرین و نیکو می شود.

    • امام علی (علیه السلام)می فرمایند : هر کس اخلاقش نیکو شود، زندگی اش پاک و نیکو می شود.

    امام باقر علیه‏السلام فرمود: در بنی اسرائیل مرد عاقل متمولی بود که یک زن عفیفه داشت و از او پسری شبیه به خود داشت و یک زن غیرعفیفه داشت از او هم دو پسر داشت. چون وقت احتضارش رسید گفت: اموال من مال یکی از شماها باشد.
    چون از دنیا رفت آن سه پسر هر یک مدعی شدند که پدر مالش را به او داده، و با یکدیگر مخاصمه کردند، پس ترافع نمودند خدمت قاضی، او گفت: بروید نزد سه برادری که از آل بنی غانم هستند از آنها سئوال کنید.
    رفتند نزد یکی از آنها دید پیرمرد افتاده‏ایست، از او سئوال کردند، گفت: بروید نزدم برادر بزرگ‏ترم و از او سئوال کنید. آمدند نزد برادر وسطی، دیدند مرد میانه سالی است، گفت: بروید نزد برادرم که بزرگ‏تر از من است از او سئوال کنید. رفتند نزد او دیدند او به نظر کوچک‏تر از هر دو اینها می‏رسد. تعجب کردند و علت را پرسیدند.
    گفت: برادر اولی که نزدش رفتید از هر دوی ما سنش کمتر است لکن زوجه بداخلاقی دارد. برادر وسطی زوجه‏ای دارد که گاهی او را از اذیت می‏کند و گاهی او را مسرور می‏کند، اما من زوجه‏ای دارم که همه اوقات مرا مسرور می‏کند و ابدا مکروهی از او به من نرسیده لذا شباب و جوانی من محفوظ مانده.

    پیامبر اکرم مصداق زیبایی اخلاقی در اسلام هستند و برای آنکه بتوان به خوبی و شایستگی ویژگیها و خصوصیات اخلاقی ایشان را الگو قرار داد، باید به شناختی عمیق از آن حضرت نائل شد 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان خوش اخلاقی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان خوش اخلاقی , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان خوش اخلاقی , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان خوش اخلاقی , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان خوش اخلاقی , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان خوش اخلاقی , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان خوش اخلاقی , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان خوش اخلاقی , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان خوش اخلاقی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان خوش اخلاقی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت