تحقیق مقاله هنر متجدد و بازاری

تعداد صفحات: 39 فرمت فایل: word کد فایل: 5881
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: هنر
قیمت قدیم:۱۶,۵۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله هنر متجدد و بازاری

     

    گرچه هنوز جامعه ی دوقطبی فرهنگی ما، اشاعه دهنده ی سنت گرایی است، لیکن شور و شرر تجدد و مدرنیته نیز گاهی بر دلهای هنرمندان تازه به دوران رسیده ی ما سایه می افکند، هرچند سنت گرایان نادانسته همیشه و هنوز از مقبره ی اشرار مدرن می ترسند و با این وجود از تیر و ترکش آنها در امان نبوده اند. زیرا همیشه در طولِ تاریخ ثابت شده است که افکار، چشمها و دهان اجتماع را نمی توان بست.

    به مدرنیسم و پست مدرنیسم از بالای حصار سنت گرایی خود سرک کشیده ایم و با پیامهایی آنها بوسیله ی کتاب، اینترنت و ماهواره بصورت چاپارخانه ای تا حدودی دست و پا شکسته آشنا گشته ایم، لیکن ما کجا و آنها کجا.

    چاپارخانه های کوروش مدتها طول می کشید تا نامه ای را از دولت پارس به بلاد روم و یونان برسانند و باز هم بیش از یکسال به درازا نمی کشید اما هایپررئالیسم های ما حداقل 20 تا 40 سال بعد پا در رکاب لگام گسیختگان مدرن بالد غرب می گذارند و صدای تبانچه ی موج سوم را بعد از این مدت می شنوند و کانسپچوال آرت پس از شنیدن ناملایمات و بد و بیراهه ها از منتقدان لی لی کنان بعد از سالها خستگی، در دوران کهولت پا به میدان هنرمندان قهرمان و همیشه در صحنه ی علم مان می گذارد و جوانه ی بیمار دیگری می زند که روح سنت گرایان کیمیاگرمان را به خود می لرزاند.

    براستی چه زمانی از موج چهارم خبری می رسد؟ می گویند در بلاد غرب دوران موج چهارم رو به سراشیبی گذاشته است. آیا هنوز از پست مدرنیسم خبری هست و رژان بودریار هنوز از امر واقعی (نشانه ها) صحبت می کند؟ گیجی و سردرگمی سبکهای مختلف از کلاسیک گرفته تا شاخه های پست مدرنیسم از کیچ و اشلاک گرایی تا دیکانستکچرالیسم و از پردازهای نگارگری و قلم موی، موگربه ایی گرفته تا رئالیسم کمال الملک، چنان زندگی هنریمان را به هم زده است که شیرجه ی بزرگ هاکنی را از آنِ داوینچی می دانیم. خدا را شکر که گروهی از روی عمد یا نادانسته یا از روی خیرخواهی و شاید هم خودخواهی طی چند سالی جوی ساخته که مباحث آموزش هنر، یا هنر متجدد و بازاری را براه انداخته اند تا شاید گوشی شنوا و یا دستی توانا پیدا کنند. هرچند دریغ که این مباحث صرفاً در محافل یا مجلات هنری مطرح و درج شوند و یا از گلیم خود فراتر گذارند که مبادا همین پاره گلیم مندرسئسان را نیز به یغما ببرند.

    و اما هنر بازاری که در هر فرهنگ همچون پوشش و لباس لازمه ی جامعه است و تجددگرایی نیز در ذات انسانها نهفته است. چون اگر آوانگارد (پیشرو) نبود، انسان اولیه از غارهای خود هم بیرون نمی آمد. البته در سیر تاریخ و در بسیاری از مواقع هنر سنتی ملعبه ی هنر مدرن شده و پیشروها بارها از کاسه ی سنت گرایان دیگ ساخته اند و نادانسته پیداست که هنرمند متجددگرا تا بخواهد حرف خود را به کرسی بنشاند باید زحمت آسیاب رفتن را به خود بدهد و موهایش را آنجا سفید کند.

    بله، بدنبال تجدد بودن، یعنی آه در بساط نداشتن، یا بساط را پر از آه کردن و تلاش کردن برای دستیابی به نوآوری و تصرف چند خطی از تایخ، هنر بازاری یعنی ارتزاق به گونه ایی که بتوانیم فقط شکم خویش را سیر گردانیم و این طبیعی است که مدرنیسمهای ما هر کدام برای بدست آوردن قوت لایموت هم شده به هنر بازاری روی می آورند. مگر اینکه بخت و اقبال یاریشان کند و بلعکس ما، به جای سنگ، از آسمان برایشان سکه تمام بهار آزادی ببارد. یا اینکه قبلاً پدرش سکه های باریده شده را جمع کرده باشد.

    هنرمندان بازاری یا خوشنویس می شوند و پرده ای یا برگی از کاغذ را به الفاظ قشنگ منقوش می نمایند و یا فارسی نویس چلیپا و با پلاتر و پلاتر کاتر رقیب می شوند و یا کمی جلوتر بیاییم و هنرمندان پیرو و مثلاً کوبیسم فویسم و … را بگوییم که بقول بعضی ها دمده شده است و برای اینکه نشان بدهند هنرمندند کوبیسم یا فویسم و یا کنستراکتویسم جدید را، بقول خودشان می آورند و اگر بخواهند ایرانی مدرن شوند، یا زنده رودی می شوند یا عربشاهی و یا روحبخش و فدای را شکر که بینالهای ما هم که پر از اینهاست. پیروان پروپا قرص دومینیک انگر را مثال بزنیم که در ابتدای انقلاب صنعتی و دوران ناپلئون به سر می برند و به پیروی از لویی داوید، «مرگ ما را»، را دوباره زنده می کنند.

    بهتر است قبل از اینکه دست به گریبان یکدیگر شویم و آب در اجاق یکدیگر بریزیم به فکر چاره ای برای برنامه هایی به جذابیت باب راس باشیم. هرچند که برنامه هایی چون هنرمندان نوگرا در شبکه چهارم آنهم در زمانی از روز که خالی از مسأله نیست، نیز در نظر گرفته شده است ولی آنچه که می تواند جامعه ای را به سوی هنری امروزی و نو بکشاند و قضاوت نو و کهنه را بر عهده آن بگذارد.

    متأسفانه بر عهده ی افرادی، غیرمتخصص و ناآگاه که با نشستن بر مسند ناآگاهی خویش چه بخواهند، چه از آن گریزان بشاند سروگارشان با هنر می افتد و ناخواسته مبلغان هنر پیش پا افتاده و هنرمندان زبان درازپا در گود نهاده می شوند و اینچنین ریشه ی ضعیف و خشکیده ی این نهال نورسیده را که از تنه ای کهن همچون نقاشی ها و مفرغ های لرستان، کاشیکاریهای اصفهان، گلیمهای هرسین و …. جان گرفته است را می خشکانند.

    آخر کلام اینکه داس را برنداریم و به برداشت هوا برویم، کاشتن و همیاری و آبیاری می خواهد تا فصل درویی برسد که:

    هیچ وازر وزر غیری برنداشت                                  هیچ کس ندرود تا چیزی نکاشت

    پی ساختمان را محکم کنیم سپس طرح را بر پیشانی دیوار نقش بزنیم و باید اعتراف کرد که اینگونه مباحث زمینه ساز حرکتهایی است که بی منفعت نیست چو:

    به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل                          که گر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم

    «عیسی امیری چولاندیم»

    از همینگوی تا پترُف ، 100 سال :

    هنگامی که ارنست همینگوی در 1899 دیده به جهان گشود، این اندیشه به ذهن هیچکس خطور نمی کرد که او در دوران حیات خویش رُمانی را با عنوان پیرمرد و دریا بنگارد و نوبل ادبی 1954 را به خود اختصاص دهد. همچنین هیچکس این تصور را نداشت که دقیقاً صد سال آینده با اقتباس از یک شاهکار.‌انیمیشنی به جهان عرضه شود تا هم گرامی داشتی برای این چهره ی ادبی باشد و هم اثری ماندگار در تاریخ فیلمهای متحرک.

    همینگوی در سال 1917 تحت عنوان راننده ی آمبولانس صلیب سرخ راهی جبهه ی ایتالیا شد. او در این جنگ متحمل جراحات بسیاری گشت و هنگام بازگشت تجارب و تصاویر زیادی در ذهنش ماندگار شده بود که تا آخر عمر روح و خاطر او را آزرده می ساخت. برخی معتقدند این تجربه ها دلیل بر دلاوری شگرف آن مرد بود و برخی دیگر بر این عقیده اند که همینگوی چنان در جبهه ترسیده و از خود شرمنده گشته بود که از آن پس در تمام لحظه های زندگی، سخت نیازمند این بود تا دلاوری خود را بیازماید.

    پس از انتشار و موفقیت زود هنگام رمان پیرمرد و دریا، برسون در سال 1952 نامه ای در تمجید آن می نویسد که او در پاسخ چنین می گوید: «راز توفیق پیرمرد و دریا در این است که هیچ رمزی در آن نیست. دریا مساوی است با دریا، پیرمرد با پیرمرد و پسر با پسر» او سرانجام صبح روز اول ژوئیه 1961 با شلیک گلوله به سر خویش خودکشی کرد.

    الکساندر پترُف و پیرمرد و دریا :

    کارگردان: الکساندر پترف

    متحرک سازی: الکساندر پترف، دیمتری پترف

    استوری برد: الکساندر پترف

    تدوین: دِنیس پاپیون

    موسیقی: مایکل کریوو

    براساس رمان پیرمرد و دریا :

    سانتیاگو پیرمردی است ماهی گیر. او هشتاد و چهار روز است هیچ صیدی نداشته، چهل روز از این هشتاد و چهار روز را پسری همراه او بوده، اما به دستور پدر و مادر، پسر همراه قایق دیگری به صید می رود. پس از مناظره ای میان پیرمرد و پسر، پیرمرد راهی درای می گردد تا بزرگترین صید خود را به چنگ آورد.

    در واقع تمام ماجرا صحنه های جدال بر سر جَبر و اراده است. آرمان و اراده ی سانتیاگوی پیر که همانا صید بزرگترین ماهی عمر خویش است و نبرد با هر آنچه که مانع از به ثمر رسیدن این آرمان گردد، نبرد با جبر طبیعت و با آنچه را بداقبالی و بدطالعی می نامند، با افتادگی و ناتوانی خویش، نبرد نَه با نیشخندهای اطرافیان که با نفس و زبونی و ضعف خویش و تثبیت دوباره ی اینکه هنوز هم به رَغم پیری و کهولت می تواند هر آنچه را برایش آرمان و آرزوست «بخواهد و بتواند» و با تمام قدرت به چنگ آورد، همان گونه که به روشنی در طول انیمیشن صحنه های جدال و بالیدن به قدرت خویش را در او می بینیم.

    از جمله ی سکانس مچ انداختن با مرد سیاه پوست و صحنه های نبرد با کوسه ماهی که آشکارا در می یابیم، آنجا که آرمان و ارزشهای انسان مورد تعدی قرار می گیرد چگونه روح هر انسانی، حتی سانتیاگوی پیر و ناتوان به جدال با آن برمی خیزد و طغیان می کند.

    سانتیاگوی پترف، یک ارنست همینگوی دیگر است که پس از رمان پیرمرد و دریا باز هم با ما سخن می گوید، البته همان حرفها ولی با گویشی دیگر و در قالب تصویر متحرک. پیرمرد تمثیلی از طبع والای انسانیست. انیمیشن پیرمرد و دریا تحکیم دوباره ی پیرمرد و دریا بود که در رویارویی با این شاهکار بزرگ (انیمیشن و رمان) تنها می توان به احترام در مقابل آن سر تعظیم فرود آورد.

    جوایز انیمیشن پیرمرد و دریا :

    برنده ی اسکار بهترین انیمیشن کوتاه (مارس 2000، لوس آنجلس)، برنده ی جایزه ی بزرگ به عنوان بهترین انیمیشن کوتاه از نظر بازدید کنندگان در فستیوال بین المللی انیمیشن و اَنِسی فرانسه‌ (2000)، جایزه ی اول فیلم های 15 تا 30 دقیقه ای چهاردهمین دوره ی فستیوال جهانی انیمیشن زاگرب (کرواسی، ژوئن 2000)، برنده ی جایزه ی بزرگ ماهی طلایی در جشنواره ی بین المللی انیمیشن فیلم برای کودکان (مسکو، نوامبر 1999)، برنده ی بهترین انیمیشن دوبعدی و بهترین فیلم پردازی در جشنواره ی // (میامی فلوریدا، 2000)، برنده ی جایزه ی جینی (//) از آکادمی سینما و تلویزیون کانادا به عنوان بهترین انیمیشن کوتاه (ژانویه 2000، تورنتو) برنده ی جایزه ی بزرگ فستیوال بین المللی انیمیشن کُرُک (اکراین، اکتبر 1999) و بسیاری جوایز دیگر.

    تکنیک و تکنولوژی ساخت و پخش : انیمیشن پیرمرد و دریا اولین انیمیشن رنگ و روغن روی شیشه با استفاده از فیلم های قطع بزرگ (هفتاد میلیمتری 15 سوراخ) می باشد. با به کارگیری این سیستم برای رسیدن به تصاویری با فشردگی و وضوح مشخص بزرگترین فریم های استفاده شده در تاریخ ساختن فیلم های متحرک تا آن زمان بوجود آمد.

    برای جلوگیری از ارزش و وضوح بیشتر تصاویر نهایی از نوعی سیستم حرکتی افقی و موجی شکل فیلم در پروژکتور استفاده شد. همچنین بهره جستن از سیستم پیشرفته ی پخش صدا یا 6 تا 8 کانال همراه استفاده از فیلم های قطع 70 میلیمتری واقعیت گرایی تصاویر را تا حد بسیار زیادی بالا برد.

    سیستم پخش پروجکشن فیلم های قطع بزرگ که به دو شیوه ی پرده ی گنبدی و پرده ی تخت قابل نمایش می باشد، بیننده را به گونه ای در مرکز وقوع حوادث فیلم قرار می دهد و با تصاویر و صداها همراه می سازد که مخاطب آن را به معنی واقعی احساس می کند.

    به بیان دیگر نمایش فیلم روی پرده ای به ارتفاع حدود 25 متر نتیجه ی استفاده از فیلم های قطع هفتاد میلیمتری در این فیلم بود همین امر باعث می شود، تمام میدان دید پیرامونی بیننده که در محدوده ی پرده ی گنبدی شکل قرار می گیرد، پوشش یابد و این امر موجب القای هرچه بیشتر فضای انیمیشن بر بیننده می شود.

    الکساندر پترف پیش از این برای ساختن دو اثر دیگرش یعنی گاو و پری دریایی نیز نامزد اسکار شده بود. او برای ساختن پیرمرد و دریا از تکنیک بسیار پیچیده ای استفاده نمود که انگشت شماری از انیماتورها در سراسر دنیا به آن تسلط دارند.

    ریجستریشن در فرآیند چاپ :

    بسیار شنیده می شود که در کارهای چاپی ترام پر شده است و یا ترام چاپ شده بزرگتر دیده می شود و یا جابجایی در رنگها از شفافیت تصویر کاسته است، آیا براستی چنین اشکالاتی وجود دارد؟

    اگر بخواهیم با دقت، مراحل مختلف کارهای چاپی را بررسی کنیم، می بینیم که مبحث ریجستریشن می تواند از اهمیت فوق العاده برخوردار باشد، اکنون بصورت اختصار به این مبحث بسیار بااهمیت خواهیم پرداخت.

    ریجستریشن یا همان کایل رنگ می تواند بنا به موضوعات و موارد استفاده و یا سلیقه های مختلف به شکلهای گوناگونی ارائه شود. در طراحی و ساخت ریجستریشن می توان موضوعات متنوعی را در نظر گرفت که با آنها بتوانیم به بهترین شکل ممکن از این کنترل کننده کارهای چاپی در زمان چاپ یک طرح استفاده نمائیم. البته باید بدانیم که کیفیت تصاویر یک کار چاپی تنها به ریجستریشن و رزولوشن وابسته نیست.

    بلکه تمامی حلقه های این زنجیر از ابتدا که اسکن شروع می شود همگی از اهمیت خاصی برخوردارند و ما باید با دقت به تمامی این مراحل رسیدگی نمائیم. اگر تمامی مراحل پیش از چاپ به خوبی طراحی و ارائه شود، دیگر نیازی به تصاویر اورژینال طرح در هنگام چاپ وجود ندارد و اپراتور با شناخت کافی از کاربرد ریجستریشن می تواند کار چاپی را بصورت صحیح و با کیفیتی عالی و مطابق با استاندارد چاپ نماید.

    امروزه، کمتر کاریدارای اورژینال می باشد. زیرا اکثر کارهای طراحی شده در کامپیوتر خلق می شوند، بنابراین اپراتور چاپ برای یک چاپ صحیح و استاندارد، باید الگو و مبنایی نامتغیر داشته باشد تا بتواند همیشه در حول و محور آن حرکت نماید و بنابراین شناخت این نوار حاوی اطلاعات (ریجستریشن) خود یکی از موارد بسیار مهم و ضروری است.

    نشان به اضافه ای که در نوار ریجستریشن بکار رفته است برای انطباق رنگها بر روی هم می باشد. کلمه (//) معرف // آبی و کلمه (//) معرف // سرخ و کلمه (//) معرف // زرد و کلمه (//) معرف // می باشد. از هر چهار رنگ اصلی یک تکه 100% در ریجستریشن آورده شده است تا اپراتور به راحتی بتواند غلظت مرکب را در حد لازم بر روی کاغذ محاسبه نموده و رنگ به راحتی بر روی کاغذ بنشیند. غلظت رنگ مرکب باید با دستگاه دنسیتومتر (غلظت سنج) محاسبه گردد. در صورت نبودن دستگاه دنسیتومتر می توانید از کتابچه های اطلس رنگ استفاده نمائید.

    از هر چهار رنگ اصلی یک تکه 50% در ریجستریشن آورده شده است که از اهمیت بسزایی برخوردار است و اپراتور باید ترام را در همان حد حفظ نموده و اجازه رشد بیش از آن را به ترام ندهد. رشد ترام می تواند از 1% تا 99% ادامه داشته باشد این عمل بصورت منحنی بوده و بیشترین و چشمگیرترین این رشد در 50% مشاهده می شود.

    از هر چهار رنگ اصلی یک تکه ترام 50% درشت نیز در ریجستریشن تعبیه شده است. این حرکت برای آشنایی چشم غیرمسلح و بدون استفاده از لوپ (ذره بین) و سریعتر دیدن و چک نمودن اپراتور می باشد و دارای خانه هایی مربع شکل (بصورت صفحه شطرنج) است.

    بلوکه خاکستری رنگ بالانس، تشکیل شده از ترکیب سه رنگ (//) (//) (//) است که ترکیب آنها باید رنگ کاملاً خاکستری را بوجود آورد و از این جهت در کنار رنگ خاکستری 50% مشکی قرار گرفته است و در صورتی که رنگ خاکستری بوجود آمده بالانس نباشد، سریعاً چشم قادر به تشخیص آن می باشد (لازم به توضیح است که رنگهای زرد و سرخ بنا به نوع ماهیت مرکب در اکثر موارد از رشد بیشتری برخوردار می باشند و به همین دلیل درصد آن را برای ساخت خاکستری و مشکی پائین تر می گیرند.)

    در هر چهار رنگ اصلی بلوکه ای که دارای اشکال مختلفی است وجود دارد که باید آنها دقیقاً مطابق با شکلی که بر روی زینک ثبت گردیده است بر روی کاغذ اثر گذارد. خطوط افقی و عمودی کنار هم برای آنست که اگر لرزشی در سیلندر زینک یا لاستیک باشد اثر خود را بصورت سایه بر روی کاغذ گذارد و جهت آن نیز اینگونه مشخص می شود. دایره های کوچک و ریزی که در وسط آنها بصورت نقاط سیاه و سفید وجود دارد، مقدار پرکردگی کار چاپی و ترامها را به وضوح مشخص می نماید.

    بلوکه ای با ترامهای مختلف از ترام 1% تا 6% در ریجستریشن تعبیه شده است. این بلوکه حساس، با ترامهای ضعیف برای دقت در خروجی فیلم ایمجستروکپی آن بر روی زینک می باشد. در مرحله کپی زینک با این اعمال به راحتی می توانیم پریدگی ترام را از روی زینک مشخص نمائیم.

    گردآوری شده توسط:

    چاپ و نشر سخنور، مجهز به مشاین آلات چاپ افست، مسطح و لیتوگرافی

    چاپ کتاب، مجلات، کاتالوگ، جعبه و انواع اتیکت های بسته بندی

    نیشابور خیابان فردوسی شمالی جنب مخابرات قدیم تلفن: 2225712  فکس: 2224204  همراه: 09151515258

    اسطوره و معنا :

    اسطوره ها را به شیوه های گوناگون می توان تفسیر کرد: می توانند تصویر تجسم یافته نیروهای کیهانی باشند، مانند زمانی که هرج و مرج مقهور نظم می شود، می توانند بازتاب رویدادهای تاریخی از قبیل احداث دیوارهای شهر و بازگشت پیکره های آئینی باشند، می توانند صرفاً در خدمت مقاصد آئینی باشند، به عنوان مثال، بازخوانی در جشن سال نو، و رویدادهای آنها می تواند بازتاب چرخه طبیعت باشد، و به این ترتیب مخاطبان اطمینان حاصل کنند که خدایان ملی را در کنترل قرار دارند. هنگامی که اسطوره های بین النهرین را مرود توجه قرار می دهیم همه این تفسیرها انکان پذیراند.

    همچنین می توانیم مضمون های تکرار شونده ای را مشخص کنیم، از قبیل نبرد با دشمنان عظیم الجثه ناممکن، یا وقایع عجیب و چاره ناپذیر، جستجو برای نامیرایی یا جوانی جاودانه، و سفر به جهان زیرین. قهرمانان اسطوره مشخصات جهان شمولی دارند:

    شجاعت، شرافت، وفاداری و زیبایی. ولادت آنها غالباً معجزه آسا است، یا مادر و یا پدرشان آسمانی است. شیوه ای که یک اسطوره بر یک اجتماع تأثیر می گذارد، با تأثیرگذاری یک تمدن بر تمدنی دیگر فرق زیادی ندارد، و اسطوره های بین النهرین نشان های آشنایی در زبان ها و زمان های دیگر دارند.

    اما از یک جهت استثنایی هستند. اسطوره هایی که در این کتاب توصیف شدند در زمره نخستین اسطوره های مدرن و ضبط شده قرار دارند. منشاء آنها در غبار زمان گم شده است، اما احتمالاً به زمان احداث نخستین شهرها طی هزاره های چهارم تا سوم ق. م. بازمی گردند، زمانی که خصوصیات خدایان به پادشاهان واقعی نسبت داده می شد، و منزلت خدایانی خاص تعمداً ارتقا داده می شد تا منزلت مراکز پرستش آنها، و به این وسیله ساکنان آنجا ارتقا پیدا کند.

    گستردگی دامنه موضوع، شخصیت ها و مکان در این اسطوره ها، در طول هزاران سالی که آنها را از مخاطبان جدیدشان جدا می کند، جذابیت خاصی به آنها بخشیده است. شاید ما غربی ها چنان غرق در سنت های ادبی و مذهبی نشأت گرفته از دوران کلاسیک یونان و کتاب مقدس باشیم که به پیروی از دیدگاه متأخر و پیچیده خود کیفیت هایی را به آنها نسبت دهیم که برای مردم بین النهرین باستان موضوعیت نداشته است. شاید صرف درک یک دیدگاه چند خدایی برای ما دشوار باشد، و تازه باید این نکته مهم را نیز به خاطر داشته باشیم که دانسته های ما ناقص است. آنچه که ما در اختیار داریم فقط تعدادی قطعه کوچک در یک پازل بزرگ است، بدون آن که از طرح کلی آن تصوری داشته باشیم. و نیز باید به خاطر بسپاریم که این کتیبه ها به هیچ وجه به منظور این که ما آنها را بخوانیم نوشته نشده اند.

    با این همه، بررسی دقیق، خصوصیات و الگوهایی را روشن می کند که می تواند ما را به ژرف کاوی بیشتر در این اسطوره ها رهنمون شود. دیده ایم که چگونه سرعت حوادث همواره باوقار و کند است، چگونه تغییر یک مکان همواره تحت تأثیر رفتن قهرمان اسطوره به مکانی دیگر است. تمهیدی وجود ندارد که نشان دهد «در این فاصله» در زمان و مکانی دیگر بر سایر شخصیت های داستان چه می گذرد، فقط یک راوی می تواند داستان را در یک زمان بیان کند. طرح داستان به شیوه های ساده و گوناگون پیش می رود:

    با رؤیاهایی که رویدادهای آینده را پیش گویی می کنند، با گفتگوهایی که میان طرفین متخاصم درمی گیرد، و با دستورات و اندرزهایی که خدایان می دهند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله هنر متجدد و بازاری

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله هنر متجدد و بازاری , مقاله در مورد تحقیق مقاله هنر متجدد و بازاری , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله هنر متجدد و بازاری , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله هنر متجدد و بازاری , تحقیق درباره تحقیق مقاله هنر متجدد و بازاری , مقاله درباره تحقیق مقاله هنر متجدد و بازاری , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله هنر متجدد و بازاری , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله هنر متجدد و بازاری ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله هنر متجدد و بازاری
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت