تحقیق مقاله کنترل صدا در محیط های کاری

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: word کد فایل: 6747
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی صنایع
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله کنترل صدا در محیط های کاری

    یکی از راه های کنترل صدا در صنعت کنترل در شنونده از طریق استفاده از وسایل حفظت فردی میباشد.

    1-ایر پلاک earplug (گوش بند)

    2-ایر ماف ear muff (گوش پوش)

    ایر پلاگ  earplug

    این وسیله از نوع پلاستیک نرم میباشد که داخل گوش قرار میگیرد و صدا را 20 تا 30 db کاهش میدهد.نکته قابل توجه در استفاده از این نوع گوشیها این است که بهداشت فردی در حین استفاده از آن رعایت گردد.در واقع اگر این گوشی بیشتر از مدت زمان تاریخ مصرف آن مورد استفاده قرار گیرد و یا احیانا جهت استفاده مجدد شستشو داده شود. با تجمع گرد و خاک درون منافذ آن در هنگام استفاده میتواند منجر به آلودگی و عفونت شدید گوش گردد.

    ایر ماف ear muf

    این گوشی روی گوش خارجی را میپوشاند و برتری آن نسبت به ایر پلاک این است که موجب تحریک و عفونت مجرای گوش نمیگردد.علاوه بر آن با توجه به اینکه از طریق استخوان پشت گوش روی گوش قرار میگیرد.مانع تاثیر سر و صدا می شود.ولی شرایط استفاده از آن به علت وزن آن روی گوش کمی سخت تر میباشد.از آنجاییکه مزیت استفاده از این گوشی قابل مقایسه با نوع قبلی نمبی باشد توصیه می گردد تا ازاین نوع گوشی استفاده شود تا در دراز مدت دچار آلودگی صوتی نشویم.

    باید توجه داشت که دراثر عدم رعایت نکات بهداشتی و ایمنی در محیط کار هرساله حدود میلیونها حادثه ناشی از کار در سرار دنیا اتفاق می افتد که منجر به مرگ ، ازکارافتادگی کلی و جزئی می شود . حوادث همواره برای قربانیان درد و رنج ببار می آورد که بعضی از آنها خانواده فرد مصدوم را دچار اضطراب و ناراحتی شدید می کند و بخصوص هنگامی که با مرگ و یا ازکارافتادگی دائمی همراه باشد اثرات جبران ناپذیری در زندگی به جای می گذارد .

    این است که امروزه سیستم های استاندارد جهانی ( ایزو ) یک سیستم حفاظت -  ایمنی و بهداشت در محیط کار را با نام ( OHSAS  ) و یا همان ( ISO 18000 ) را برای کلیه کارخانجات توصیه می نمایند که تقریبا" همه ابعاد بهداشت – حفاظت و ایمنی را پوشش می دهد .

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله کنترل صدا در محیط های کاری

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله کنترل صدا در محیط های کاری , مقاله در مورد تحقیق مقاله کنترل صدا در محیط های کاری , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کنترل صدا در محیط های کاری , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کنترل صدا در محیط های کاری , تحقیق درباره تحقیق مقاله کنترل صدا در محیط های کاری , مقاله درباره تحقیق مقاله کنترل صدا در محیط های کاری , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کنترل صدا در محیط های کاری , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کنترل صدا در محیط های کاری ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله کنترل صدا در محیط های کاری
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت