تحقیق مقاله تاریخچه زمین

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: word کد فایل: 8123
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: زمین شناسی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله تاریخچه زمین

    تعطیل های عیدنوروزرادرکتاب علوم بخش تاریخچه ی زمین جمع اوری کرده و نوشته ام .زمین شناسان با استفاده ازاثاری که درسنگها وجود دارد اطلاعات زیادی درباره ی گذشته ی زمین جمع اوری می کنند.

    ان ها با مطالعه ی سنگ های رسوبی درباره ی اب وهوای گذشته ی زمین محل دریاهاوخشکیهاونوع گیاهان وجانورانی که زمانی روی زمین زندگی می کرده وامروزه از بین رفته اند اطلاعاتی به دست اورده اند.

    سرگذشت زمین

    مطالعه درباره ی گذشته ی زمین بسیار شبیه به مطالعه در تاریخ ملت هاست.کسی که می خواهدتاریخ تمدن هاوملت ها را مطالعه کند باید شواهد زیادی درباره ی حوادث

     

    گذشته جمع اوری کند.در مطالعه ی تاریخچه ی زمین نیز دانشمندان بایدنظیرهمان کار را انجام بدهند.بیش تر این شواهد از لایه های سنگهای رسوبی و فسیل های درون انها بدست می اید.سنگ های رسوبی معمولا به صورت موازی در روی هم انباشته می شوند و مانند ورق های کتاب اند .در یک سری لایه از جنس سنگ های رسوبی اصولا به لایه های زیرین قدیمی تر از لایه های بالایی هستند اما در صورتی که سنگ های چین خورده باشند نمی توانیم اصل بالا را درست بدانیم و برای تعیین وضعیت گذشته ی انها باید به دنبال شواهد دیگری بگردیم .

    فسیل:درگذشته جانداران فراوانی بر روی زمین زندگی می کردند.برخی از ان ها در زمان ما وجود ندارد.

    فسیل یعنی به اثاری که در جانداران بسیارقدیمی در سنگها باقیمانده است فسیل/سنگواره/می گویند.

    از میان جانداران گذشته فقط تعداد بسیار کمی به صورت فسیل درامده اند جاندارانی که دارای اعضای نرم و فاقداسکلت سخت داخلی یا خارخی بوده اند در برابر عوامل مخرب طبیعی مقاومتی نداشته وپس از مرگ درمجاورت هوا یا زیر اب تجزیه می گردیده یا خوراک جانداران دیگرشده وبدون ان که ازخوداثری به جای گذارند از بین رفته اند .

    در میان جانداران گذشته ی زمین انهایی که دارای اعضای سخت مانند استخان دندان صدف کیتین یا بافت چوبی

    می باشند .امکان فسیل شدنشان وجود داشته است.این جانداران باید بلا فاصله پس از مرگ در محلی قرار گیرند تا در معرض تجزیه و فسادقرارنگیرند.

    مکان هایی برای فسیل شدن

    برای فسیل شدن محیط های رسوبی مانند دریا ها ودریاچه ها مناسب تر از سایر مناطق اند .

    در این مناطق رسوب گذاری شدیداست وبقایای جانداران به وسیله ی روسوبات بهتر مدفومن وپوشیده می شود .

    هم چنین این مناطق -به علت شرایط منا سب  حیات جانداران متنوعی داردکه تعدادشان نیز زیاد است.به همین علت در ان جا امکان فسیل شدن بیشتر فراهم می شود .

    در خشکی ها نیز گاهی فسیل به وجود می اید ولی تعداد ان ها نسبت فسیل هایی که در دریا ها تشکیل شده اند بسیار ناچیز است. یخچال غار طوفان های شن و ماسه شیره های گیاهی مواد نفتی وخاکستر های اتش فشانی شرایطی را به وجود می اورند  که جانوران یا گیاهان قبل از فساد وتجزیه همه یا قسمتی از جسد ان ها سالم بماند.

    استفاده از فسیل ها.

    برخی از فسیل هامانندزغال سنگ ونفت –که به ان ها سوخت های فسیلی هم گفته میشود-به طور مستقیم درتامین انرژی وبرخی موادکاربرده فراوان دارد .از سایر فسیل ها نیز برای تعیین محل بعضی از مواد معدنی استفاده میگردد.فسیل ها در تشخیص اب هوای گذشته نیز قابل استفاده اند.

    به کمک فسیل ها می توان اطلاعاتی درباره ی خشکی ها –دریا ها- دریاچه ها-بیابان ها...به دست اورد

    تحول در حیات با مطالعه در روی فسیل های به دست امده از میان لایه های رسوبی مختلف معلوم شده است که فسیل های موجود در لایه های قدیمی تر /زیرین/در مقایسه باان ها که در لایه های بالایی پیدا می شود ساختمان بدنی ساده تری را نشان می دهد.یعنی هر چه به زمان حاضر   نزدیک میشویم هم ساختمان بدن جانداران پیچیده ترمی شود هم بر تعداد ان ها اضافه .میشود .

    دانشمندان به همین ترتیب توانسته اند اولا:" با نوع تحولات وتغییرات جانداران در گذشته اشنا شوند ثانیا:"نوعی جدول زمانی را به کمک فسیل ها تنظیم کنندکه راهنمای مناسبی برای تعیین قدمت لایه های رسوبی مجهول هم هستند چنانچه در جدول صفحه ی بعد مشاهده میکنید ترتیب پیدایش جانوران از بی مهرها به مهره داران ساده خونسردو سپس مهره داران خونگرم یعنی پرنده ها وپستان داران است.

    گیاهان نیز دراغاز محدود به جلبک های دریایی بودندودرزمان های بعدسرخس هاو انواع موشابه پدیدامدند.

    پیدایش گیاهان گلدارکه انواعی کامل تروپیچیدهتراز اقسام بی گل وهاگدار درزمانهای نزدیک به زنان حال در روی زمین ظاهر شدند.

    دانشمندان با مطالعه ی فسیل ها درباره ی گذشته زمین وتغییرات ان اطلاعات زیادی بدست می اورند.

    کسی که فسیل را مطالعه میکند باید درباره ی جانوران وگیاهان امروزی محل زندگی انها نوع غذا ورفتارهای ان ها اگاهی داشته باشد زمین شناسان گذشته را با امروز مقایسه می کنند مثلا" اگر دربالای کوهی فسیل ماهی یافت شود نشانه ی ان است که در گذشته ان محل دریا بوده است.

    موجودات تک سلولی=‌‌‍‌‌‌‍‌‍)بی مهرگان )(مهره داران)

    ( ماهی ها)(گیاهان)(خزندگان)(پرندگان)(پستانداران).

    تاریخچه ی زمین=وقتی زندگی در دریا شروع شد ابتدا موجوداتی که بدن انها

    فقط یک سلول داشت در دریا ها فراوان شدند.سپس نوبت به جانوران بی مهره رسید.پس از میلیونها سال اولین مهره داران –یعنی ماهی ها –به وجود امدند.باپیداشدن گیاهان زنگی بر روی خشکی ها کمکم جانوران هم روی

    خشکی ها ظاهر شدند.

    سپس اب وهوای کره ی زمین چنان تغییر کرد که محیط مناسبی برایرشد خزندگان به وجود امد در این زمان خزندگان بسیار فراوان وکوناکون شدند.طول بعضی از انها به30 مترمی رسیدبه این خزندگان بزرگ دایناسور

    می گویندکه به معنای سوسمارترسناک است .دایناسور ها در حدود65 میلیون سال پیش از بین رفتند.

    بعد از نابودی داینا سور ها وپرندگان وپستانداران فراوان

    شدند.در این زمان گیاهان نیز زیاد تر شدندوجنگل های

    وسیعی به وجود اوردند.

    زمین شناسان می گویند در ابتدا روی کره ی زمین 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله تاریخچه زمین

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله تاریخچه زمین , مقاله در مورد تحقیق مقاله تاریخچه زمین , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تاریخچه زمین , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تاریخچه زمین , تحقیق درباره تحقیق مقاله تاریخچه زمین , مقاله درباره تحقیق مقاله تاریخچه زمین , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تاریخچه زمین , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تاریخچه زمین ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله تاریخچه زمین
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت