تحقیق مقاله ورود بستنی به ایران

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: word کد فایل: 8487
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم تغذیه
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: بستنی - تولید بستنی - شیر
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ورود بستنی به ایران

    ورود بستنی به ایران

     

    شاید تاریخچه تولید بستنی در ایران به حدود 60 سال پیش برگردد . اما در دهه های 30 و40 بود که بستنی فروش ها برای خود اسم و رسمی پیدا کردند .

    در سالهای اولیه تولید بستنی ، شکر و شیر و ثعلب را در استوانه های فلزی که در بشکه های چوبی قرار داشت ، می‌ریختند و اطراف استوانه های فلزی را با نمک و یخ می‌پوشاندند . یخ و نمک باعث می‌شد دما به حدود 20 درجه سانتیگراد زیر صفر برسد . با این روش تولید بستنی حدود هشت ساعت طول می‌کشید . اما تاریخچه ورود دستگاههای بستنی ساز به ایران به اواخر دهه 40 برمی‌گردد .

    بتدریج و با گذشت زمان تعداد بستنی فروشیها و به تبع آن مشتریان آنها بیشتر شد . دستگاههای بستنی ساز دیگر کار بستنی فروشها را راحت کرده بود و دیگر نیازی به صرف هشت ساعت وقت برای تهیه بستنی نبود . ظرف های بلوری هم کم کم جای خود را به ظروف یک بار مصرف پلاستیکی دادند . کم کم بستنی های کارخانه ای هم باب شد ، بستنی های یخی و شیری ، با انواع چوبی ، قیفی ، لیوانی و ...

    و حالا دنیای از طعم و رنگ در بستنی ها وجود دارد . انواع شکلاتی و زعفرانی ، قهوه ، نسکافه ، قهوه ، پرتقالی و ...که البته تنوع تولید بستنی در ایران در مقایسه با آنهایی که در تولید این ماده خوراکی پیشرو هستند اصلاً قابل مقایسه نیست . جالب است بدانید در ژاپن بستی با طعمها ی ماهی شور ژاپنی ، کاکتوس ، هشت پا ، سیب زمینی شیرین ، زبان گاو ، خرچنگ ، بادمجان و جلبک هم تهیه می‌شود .

    البته اخیراً خبر رسیده که در ایران هم قرار است از ماهی فیتوفاک بستنی تولید شود . این روزها بستنی ماهی در جهان فقط در ژاپن تولید و مصرف می‌شود و ایران با تولید این نوع بستنی به دومین تولید کننده بستنی ماهی در دنیا تبدیل خواهد شد . گذشته از این طعمهای عجیب و غریبی وجود دارد  که البته هنوز در کشور ما باب نشده ، بستنی ها این روزها با اشکال متنوعی به دست مصرف کننده می‌رسند .

    بستنی ها به دو گروه شیری و یخی تقسیم می‌شوند در بستنی های یخی از اسانسها و رنگهای خوراکی و شیرین کننده ها استفاده می‌شود . بستنی های که از شیر تهیه می‌شوند خود بر دو نوع اند یکی از نوع کارخانه ای و دیگر انواع سنتی که داخل مغازه ها تهیه می‌شوند . در این بستنی ها از شیر خشک استفاده می‌شوند ، تنها این مسئله از نظر بهداشتی ایرادی ندارد ، اما عیبی که این بستنی ها دارند ، مربوط به افزودنی های آنها است ، زیرا انواع اسانسهای شیمیایی که باعث خوشرنگی و خوش بویی بستنی ها می‌شوند ، به آنها اضافه می‌کنند . اما بستنی های که با نام سنتی و با زعفران و خامه درست می‌شوند ، اگر ماده ای که به نام زعفران استفاده می‌شود ، واقعاً زعفران باشد ، خوب است ، اما بعضی از بستنی فروشیها از گلرنگ استفاده می‌کنند . گلرنگ در مقایسه با زعفران با قیمت بسیار پایین و در عطاری ها عرضه می‌شود ، این  ماده تا حد کمی خاصیت سمی دارد اما زعفران اگر به میزان کم در غذا ها مصرف شود حتی ارزش غذایی هم دارد و مفید است . اما شیر و خامه هایی که به بستنی های سنتی اضافه می‌شود ، اگر پاستوریزه باشد ، باز هم مشکلی لیجاد نمی‌شود ،اکما اگر محل تولید ونحوه نگهداری بهداشتی نباشد این بستنی ها تبدیل به منبع غنی آلودگی میکروبی می‌شوند .

    اگر هفته ای دو بار بستنی بخورید ، البته نه به جای وعده اصلی غذا ، مشکلی پیش نمی‌آید .اما مواظب باشید که با بستنی خوردن زیاد چاق نشوید .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ورود بستنی به ایران

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله ورود بستنی به ایران, مقاله در مورد تحقیق مقاله ورود بستنی به ایران, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ورود بستنی به ایران, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ورود بستنی به ایران, تحقیق درباره تحقیق مقاله ورود بستنی به ایران, مقاله درباره تحقیق مقاله ورود بستنی به ایران, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ورود بستنی به ایران, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ورود بستنی به ایران ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله ورود بستنی به ایران
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت