تحقیق مقاله مدیریت مالی

تعداد صفحات: 21 فرمت فایل: word کد فایل: 9068
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: حسابداری
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله مدیریت مالی

    مدیریت مالی

    صورت های مالی مبنا

    صورت مالی چیست؟ چه چیزی را نشان می دهد ؟ چرا باید به آن توجه کرد؟

    اینها سوالات خوبی هستند و پاسخی هم دارند.

    یک واحد تجاری جدا از مالکان آن، یک واحد تجاری می بایست اسناد مالی خود را حفظ کند .این کار مستلزم وجود یک سری قوانین فدرال و ایالتی است . اما حتی اگر قوانین وجود نداشته باشد، حفظ اسناد، معقولانه به نظر می رسد . شرکتهای تجاری کالاها و خدمات مهمی را برای اعضای جامعه تأمین می کنند . برای مرد شغل ایجاد می کنند ، با مالیاتی که می پردازند جاده ها بازسازی می شود و پارکها و مدارس ساخته می شوند و این آرزوی تمام مردم است که شرکتهای تجاری جامعه آنها موفق باشند .

    صاحبان واحدهای تجاری ریسک می کنند . اگر هیچ کس تمایلی به خرید کالاها و خدمات آنها نداشته باشد ، چه اتفاقی می افتد ؟

    صاحب شرکت برای شروع تجارت دقت و پول خود را صرف می کند ، زمینی را خریداری می کند و یا ساختمان و تجهیزات را خریداری می کند . افرادی را بر کار در شرکت به کار می گیرد و … وی تمام این کارها را به امید موفقیت در تجارت انجام می دهد . و اگر در تجارت خود موفقیت کسب نکند ، ممکن است تمام پس انداز (سرمایه) خود را از دست دهد ، کارکنان او بادی به دنبال شغل بگردند و بدهی طلبکاران نیز پرداخت نشود .

    اگرچه اطلاعات مالی ممکن است موفقیت یک شرکت را تضمین نکند اما به صاحبان شرکت کمک می نماید در تجارت تصمیمات معقولانه ای اتخاذ نمایند . این اطلاعات همچنین می تواند به بانکها و یا طلبکاران کمک نماید تا نسبت به پرداخت وام یا سرمایه گذاری ارزیابی بهتری داشته باشند . و سازمان دارایی کشور نیز نسبت به جمع آوری صحیح مالیات علاقه مند می باشد . بنابراین اطلاعات مالی با اهداف گوناگون تنظیم می شوند . اطلاعات مالی به اشکال مختلف تدوین می شوند اما مهمترین نوع آن به شکل صورتهای مالی می باشد . اطلاعات مالی مرتبط به هم به شکلی که برای تصمیم گیریهای مهم شرکت مفید واقع شود ، در صورتهای مالی جمع آوری می شود . اگر این کار ممکن نبود تمام فرآیند جمع آوری اطلاعات ، اتلاف وقت بود . اطلاعات بسیار زیاد هم به همین میزان بی فایده می باشد . صورتهای مالی حجم زیادی از معاملات را در ردیفهای کوچکتر خلاصه می کنند . اطلاعات مالی بر آنکه مفید واقع شوند می بایست منظم و سازمان یافته باشند .

    تست سریع :

    صورت های مالی مؤسسات تجاری :

    الف) شامل ترازنامه ، صورت سود و زیان و اظهارنامه مالیاتی می باشند 

    ب) اطلاعاتی در مورد میزان سوددهی و وضعیت مالی شرکت ارائه می نماید .

    ج) اولین قدم در فرآیند حسابداری می باشد .

    د) با صرف هزینه ای توسط هیئت استانداردهای حسابداری مالی تنظیم می شود .

    صورتهای مالی عموماً فرم یکسانی دارند و از قوانین یکسانی پیروی می کنند . این مسأله ، تمام افراد را در یک زمینه کاری یکسان قرار می دهد و مقایسه شرکتهای مختلف با یکدیگر و یا ارزیابی عملکرد مالهای مختلف یک شرکت را ممکن می سازد سه صورت مالی اصلی وجود دارد :

    1 صورت درآمد

    2 ترازنامه

    3 صورت گردش نقدینگی

    هر صورت مالی ، موضوع مخصوص به خود دارد . صورتهای مالی مختلف با هم یک تصویر مالی جامع از شرکت ، نتایج فعالیتهای تجاری آن ، شرایط مالی آن و منابع و موارد استفاده نقدینگی را تشکیل می دهند . ارزیابی عملکرد گذشته به مدیران کمک می نماید تا استراتژیهای موفقیت آمیزی اتخاذ کنند ، هزینه ای غیر ضروری را حذف کنند برای آینده بودجه مناسبی تعیین نمایند . مدیرانی که مجهز به این اطلاعات باشند قادرند تا به موقع تصمیمات تجاری لازم را اتخاذ نمایند .

    فرآیند حسابداری به طور خلاصه :

    1 معاملات تجاری را ثبت و ضبط می نماید .

    2 معاملات تجاری را در حسابهای مناسب طبقه بندی می کند .

    3 اطلاعات مربوط به معاملات را در دفاتر حساب ثبت می کند .

    4 ترازهای دفاتر حساب را خلاصه کرده و گزارش مربوط به آنها را در صورتهای مالی ثبت می نماید .

    پنج نوع حساب وجود دارد :

    1 حساب سرمایه

    2 حساب بدهی

    3 حق سهام مالک (حق سهام سهامدار برای سرمایه گذاری در شرکت)

    4 حساب هزینه ها

    تمام این حسابها در یک سیستم حسابداری در یک جدول مربوط به حسابها ، لیست می شوند . این حسابها به ترتیب بالا قرار می گیرند . این جدول ها به ما کمک می نماید تا صورتهای مالی را به وسیله حسابهای کاملاً منظم که به همان ترتیب در صورتهای مالی استفاده می شوند ، تنظیم نماییم .

    صورتهای مالی :

    ترازنامه ، تراز تمام سرمایه ها ، بدهیها و حقوق سهام سهامدار را نشان می دهد.

    صورت درآمد ، تراز تمام درآمدها و هزینه ها را نشان می دهد .

    ترازنامه و صورت درآمد می بایست با یکدیگر هم خوانی داشته باشند تا با GAAP هماهنگ باشند صورتهای مالی که به صورت جداگانه ارائه می شوند با GAAP سازگار نیستند . این کار برای ارائه یک تصویر مالی حقیقی و کامل از شرکت به کاربران صورتهای مالی ضروری می باشد .

    تمامی حسابها در ترازنامه ها یا صورتهای درآمد ، و نه در هر دو آنها ، استفاده می شوند . تمامی حسابها تنها و تنها یک بار در صورتهای مالی ثبت می شوند . ترازنامه ، تراز حسابها در یک تاریخ مشخص را نشان می دهد . صورتهای مالی مجموع حسابهای درآمد و هزینه را در طی یک دوره معین که معمولاً یک سال می باشد ، نشان می دهد . صورت درآمد را می توان در برای هر دوره زمانی تنظیم کرد و شرکتها اغلب این صورتها را به صورت ماهانه یا سه ماهه تهیه می کنند .

    در سازمانها اینطور معمول است که صورتی از سود انباشته و یا حقوق سهام سهامدار تهیه می کنند اما یکی از این صورتها مورد نیاز GAAP نمی باشد . این صورتها ، یک نوع ارتباط میان صورت درآمد و ترازنامه ایجاد می کند . این صورتها همچنین سبب هماهنگی میان حقوق سهام سهامدار و سود انباشته از آغاز تا پایان می شود .

    ترازنامه

    سرمایه

    بدهیها

    + حق سهام مالک

     

    صورت درآمد

    درآمدها

    هزینه ها    

    درآمد خالص

     

    سود انباشه

    درآمد خالص

    سود سهام   

    سود انباشته

    صورت گردش نقدینگی , سومین صورت مالی می باشد که از طرف GAAP برای بررسی کامل خواسته می شود . صورت گردش نقدینگی میزان ورود و خروج نقدینگی را طی یک دوه زمانی که معمولاً یکسال می باشد نشان می دهد .

    دوره زمانی صورت گردش نقدینگی با دوره صورت درآمد منطبق می باشد . در حقیقت ، ترازهای حساب در صورت گردش نقدینگی استفاده نمی شوند . این حسابها مورد تحلیل قرار می گیرند تا منبع (ورود نقدینگی) و استفاده (خروج نقدینگی) نقدینگی را در طول یک دوره تعیین نمایند .

    سه نوع گردش نقدینگی وجود دارد :

    1 جریانهای نقدینگی عملیاتی که با فعالیتهای عادی شرکت ایجاد می شوند .

    2 جریانهای نقدینگی سرمایه گذاری که از طریق خرید / فروش سرمایه : ساختمان ، املاک غیرمنقول ، اوراق بهادار و تجهیزات ایجاد می شوند .

    3 جریانهای نقدینگی تأمین مالی که از محل سرمایه گذاران و یا سرمایه گذاریهای بلندمدت ایجاد می شوند .

    کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) از شرکتها می خواهد تا مطابق مقررات GAAP در تنظیم صورتهای مالی خود عمل نمایند و این بدان معناست که شرکتها اجازه ندادند هر چرا که خواستند انجام دهند . مدیران اجرایی شرکت انرون به دلایل شخصی دست به جعل اطلاعات مالی بردند چرا که از این طریق میلیونها دلار به جیب بردند . حسابرسان شرکتهای مستقلی هستند که توسط واحدهای تجاری به کار گرفته می شوند تا مشخص سازند که آیا تمامی مقررات GAAP و حسابهای مالی به درستی در صورتهای مالی رعایت شده است یا خیر .

    در مورد انرون و آرتورافدرسون ، حسابرسان نتوانستند مشکلی در صورتهای مالی پیدا کنند و در برخی موارد ممکن است در انجام مسئولیت های خود به عنوان مسئول حسابداری ، کوتاهی نمایند . 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله مدیریت مالی

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله مدیریت مالی, مقاله در مورد تحقیق مقاله مدیریت مالی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مدیریت مالی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مدیریت مالی, تحقیق درباره تحقیق مقاله مدیریت مالی, مقاله درباره تحقیق مقاله مدیریت مالی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مدیریت مالی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مدیریت مالی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله مدیریت مالی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت