تحقیق مقاله فناوری اطلاعات با ترجمه

تعداد صفحات: 13 فرمت فایل: word کد فایل: 9136
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله فناوری اطلاعات با ترجمه

    فناوری اطلاعات و الکترونیک چیست؟

    فناوری اطلاعات و الکترونیک واژه ای است که در سال 1998 در لایحه اصلاحی نمایندگان به بخش 508 از قانون نوسازی یکار گرفته شد. بخش 508 ملزم میکند که فناوری اطلاعات و الکترونیک که توسعه یافته ، بدست آمده ، وجود دارد یا بوسیله دولت فدرال مورد استفاده قرار گرفته است بایست قابل دسترسی باشد.

    فناوری اطلاعات و الکترونیک شامل سخت افزار و نرم افزار رایانه ، سیستمهای عامل ، اطلاعات مبتنی بر وب و کاربردهای آن ، تلفنها و سایر محصولات ارتباطی ، تجهیزات ویدئویی و محصولات مولتی مدیا ، کیوسکهای اطلاعاتی،و محصولات اداری همانند ماشینهای فتوکپی و نمابرمی باشد.

    به طور رسمی به تمامی این تجهیزات عموماً به سادگی "فناوری اطلاعات" یا "IT"اطلاق می شود. با اینحال،از دیدگاه قانونی ، نیازی به توسعه تعریف فعلی دولت فدرال از فناوری اطلاعات احساس می شود که بایستی انسجام تعریف اولیه را نیز حفظ کند.

    اداره فدرال از طرف  Architectural and Transportation Barriers Compliance Board (Access Board) مسئول انتشار این تعریف شده است. در اینجا تعریف رسمی از "فناوری اطلاعات والکترونیک" و" فناوری اطلاعات" ارائه شده که توسط بخش استانداردهای دسترسی به فناوری اطلاعات و الکترونیک هیئت Access منتشر شده است.

    فناوری اطلاعات والکترونیک:

    شامل فناوری اطلاعات و هرگونه تجهیز یا سیستم ارتباط داخلی یا زیر سیستمی از تجهیز است که در ایجاد ، تغییر یا تکثیر داده ها یا اطلاعات بکار گرفته می شوند. واژه فناوری اطلاعات والکترونیک شامل محصولات ارتباطی ( همانند تلفنها)،کیوسکهای اطلاعاتی و ماشینهای معاملاتی ، سایتهای شبکه جهانی اطلاعات ،و تجهیزات اداری همانند دستگاههای کپی و ماشینهای فاکس می باشد ولی محدود به اینها نیز نمی باشد.این واژه در بر گیرنده هر ماشینی که شامل فناوری اطلاعات است و بعنوان بخش داخلی محصول بکار گرفته می شود و عملیات اصلی همانند دریافت،ذخیره سازی،تغییر،مدیریت، جابجایی،کنترل ، نمایش،سوئیچینگ،مبادله،ارسال یا دریافت اطلاعات یا داده ها را انجام نمی دهد ، نیست . برای مثال تجهیزات HVAC (گرم کننده ، تهویه مطبوع)همانند ترموستاتها یا وسایل کنترل کننده درجه حرارت و تجهیزات پزشکی که در آنها فناوری اطلاعات بخشی از عملیاتشان است ، جزو فناوری اطلاعات محسوب نمیشوند.

    فناوری اطلاعات:

    هر گونه تجهیز یا سیستم با ارتباط داخلی یا زیر سیستمی از تجهیزات که در بدست آوردن ،ذخیره سازی ، تغییر،مدیریت، جابجایی،کنترل ، نمایش،سوئیچینگ،مبادله،ارسال یا دریافت اطلاعات یا داده ها مورد استفاده قرار می گیرد. واژه فناوری اطلاعات شامل رایانه ها ، تجهیزات جانبی ، نرم افزار ، سخت افزار و روشهای مشابه با آنها ، خدمات (شامل خدمات پشتیبانی) و منابع مربوطه است.

    فناوری اطلاعات (IT) ،بر اساس تعریف موسسه فناوری اطلاعات آمریکا (ITAA) عبارت است از

    " مطالعه ، طراحی ، توسعه ، بکارگیری ، پشتیبانی یا مدیریت سیستمهای اطلاعاتی مبتنی بر رایانه مخصوصاً نرم افزارهای کاربردی و سخت افزار رایانه". به طور خلاصه IT با استفاده از رایانه های الکترونیکی ، نرم افزار رایانه برای تبدیل ، نگهداری ،محافظت ، پردازش ، ارسال و دریافت اطلاعات به صورت ایمن سروکار دارد.

    اخیراً رایج شده است که از واژه ای استفاده شود که در برگیرنده حوزه ارتیاطات الکترونیک نیز باشد و بهمین دلیل مردم تمایل دارند که از واژه ICT (فناوری اطلاعات و ارتباطات) استفاده کنند.

     

    فناوری اطلاعات در حال حاضر:

    امروزه، واژه فناوری اطلاعات جنبه های مختلفی از محاسبه و فناوری را در بر گرفته است ، و این وازه بیشتر از قبل منطقی بنظر میرسد.چتر فناوری اطلاعات می تواند بسیار گسترده باشد بنحوی که حوزه های متعددی را تحت پوشش قرار دهد. متخصصان IT کارهای زیادی را انجام میدهند که از مراحل نصب تا طراحی شبکه های پیچیده رایانه ای و پایگاه های اطلاعاتی را شامل میشوند.برخی از کارها را که متخصصان IT انجام می دهند عبارت است از :

    مدیریت داده ها

    شبکه کردن رایانه ها

    طراحی سیستم پایگاه داده

    طراحی نرم افزار

    سیستمهای مدیریت اطلاعات

    مدیریت سیستمها

    مدیریت اطلاعات:

    مدیریت اطلاعات شامل تمامی امور مرتبط با مدیریت داده ها بعنوان یک منبع با ارزش است. تعریف رسمی ارائه شئه از طرف DAMA این است که :" مدیریت منابع اطلاعاتی عبارت است از توسعه و بکار گیری ساختارها ، سیاستها ، روشها و دستورالعملهاییکه باعث ندیریت صحیح تمامی نیازهای اطلاعاتی در طول عمر شرکت می شود." این تعریف کاملاً گسترده است و در برگیرنده تعدادی متخصص می شود که ممکن است هیچ تماس مستقیمی با جنبه های سطح پایین مدیریت اطلاعات همانند مدیریت بانکهای اطلاعاتی رابطه ای نداشته باشند.

     

    سرفصلها در مدیریت داده ها عبارتند از:

    تجزیه و تحلیل داده ها

    سیستم مدیریت پایگاه داده

    مدلسازی داده ها

    اداره پایگاه داده

    ایجاد انباره داده ها

    انتقال داده ها

    امنیت داده ها

    مدیریت متا داده (بایگانی داده ها و مدیریت آنها )

    معماری داده ها

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله فناوری اطلاعات با ترجمه

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله فناوری اطلاعات با ترجمه , مقاله در مورد تحقیق مقاله فناوری اطلاعات با ترجمه , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله فناوری اطلاعات با ترجمه , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله فناوری اطلاعات با ترجمه , تحقیق درباره تحقیق مقاله فناوری اطلاعات با ترجمه , مقاله درباره تحقیق مقاله فناوری اطلاعات با ترجمه , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله فناوری اطلاعات با ترجمه , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله فناوری اطلاعات با ترجمه ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله فناوری اطلاعات با ترجمه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت