تحقیق مقاله دلایل عدم تمایل یادگیری زبان انگلیسی در بین دانش آموزان و دانشجویان ایرانی

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: word کد فایل: 9917
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: روانشناسی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله دلایل عدم تمایل یادگیری زبان انگلیسی در بین دانش آموزان و دانشجویان ایرانی

    دانشجویان ایرانی

    در اکثر موارد دانش آموزان و دانشجویان ایرانی در یاد گیری زبان خارجه بعنوان زبان دوم وشاید هم زبان یا لهجه سوم دچار مشکل هستند در بعضی از زبانها ساختار جمله زبان اصلی  با زبان دوم کاملاً متفاوت می باشد وچون اکثر دانش آموزان برای یادگیری زبان دوم با ساختار زبان اصلی مقایسه     می کنند لذا یادگیری مشکل می شود بعنوان مثال در زبان فارسی ساختار جمله به شکلی است که اگر زبان انگلیسی با آن مقایسه شود،یادگیری مشکل است.

    2) شیوه تدریس در بین دبیران با یکدیگر متفاوت است بنابراین ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان و دانشجویان در طی سالهای متوالی با هم دیگر فرق   می کند و تا حدودی انگیزه را از بین می برد بنابراین اگر برنامه ریزی شود تا تمامی دبیران یک رشته طی دوره های خاص شیوه هایی مناسب و یکسانی داشته باشند در یادگیری دانشجویان کمک می کند .

    3)دانش آموز بعد از اتمام دوره تحصیل در صورتیکه در مکانی مشغول به کار شد شاید زبان انگلیسی یا زبان خارجه دوم زیاد به کارش کمک نکند          ( حداقل در جامعه ما )

    4)در بعضی از شهرها که زبان رسمی کشور صحبت نمی شود بلکه با لهجه خاصی صحبت می شود یادگیری زبان خارجه بعنوان زبان سوم میباشد تا قدری مشکل می باشد .

    5)از عوامل مهم دیگری که باعث می شود که دانش آ‌موزان در یادگیری زبان خارجه ضعیف باشند غییر نظام آموزشی از نظام قدیم به نظام جدید و از سیستم ترمی به سیستم سالی واحدی باعث افت در آموزش می شود بعنوان مثال در نظام ترمی دانش آموز در ترم اول سال تحصیلی 77 - 76 را در زمان را انتخاب می کند و ترم دوم همان سال زبان ندارد و در سال تحصیلی بعد یعنی 78 - 77 در ترم دوم موفق به گرفتن واحد زبان خارجه می شود که خود بخود 1 سال تحصیلی وقفه در یادگیری درس زبان بوجود می آید و با توجه به اینکه یکی از بهترین راههای یادگیری زبان تکرار می باشد و        می بایستی مرتب در تماس با درس زبان باشند حداقل روزی 2 ساعت بنابراین این فاصله طولانی یک سال باعث فراموشی و عدم علاقه به یادگیری می شود.

    یکی دیگر از عوامل عدم یادگیری زبان خارجه در بین بعضی از دانش آموزان ساعات کم هفتگی برای تدریس در مدارس می باشد می بایستی ساعات آموزشی بیشتر حداقل به دو برابر برسد تا تکرار برای دانش آموز بیشتر شود .

    از مهم ترین عوامل عدم علاقه دانش آموزان به یادگیری زبان عدم تطابق الگو های زبان مادری با زبان خارجی می باشد که با توجه به اینکه دانش- آموزان عادت به تطبیق یک زبان با زبان مادری را دارند و قطعا دچار اشتباه می شوند و نیز در تدریس دچار اشکال و ایرادی می شود .

    با توجه به سئولاتی که از دانش آموزان مختلف پرسیده شده اکثر قریب به اتفاق علت آنرا بر می گردانند به اینکه زبان خارجه چه تاثیری در زندگی آینده و کار اجتماعی دارد بنابراین فقط در حد نمره قبولی در دبیرستان و گذراندن واحد در دانشگاه اکتفا می کنند و کمتر دانش آموز یا دانشجویی با میل و علاقه خود به کلاسهای تقویتی و یا مکالمه خارج از مدرسه می روند و یا در محیط خانه با وسایل کمک آموزشی سعی در یاد گیری زبان دارند .

    یکی از بهترین راه کارهای ایجاد علاقه د انگیزه در دانش آموزان و یا دانشجویان به یادگیری زبان دوم اینست که به آنها باور دهیم که با یادگیری زبان دوم شخصیتی جدای از شخصیت خود دارند و مزیتی جدای از سایر اشخاص دارند .

    معلمان بهترین وسیله در علاقمند کردن دانش آموز و یا دانشجویان   می باشند از این طریق که ایجاد انگیزه کنند و نقش آینده ای آنرا مشخص کنند.

    یکی دیگر از راههای مهم گذاشتن کلاسهای ضمن خدمت و دوره های آموزشی سراسری یکسان برای مدرسان و دبیران بصورت یکسان می باشد و ایجاد المپیادهای گسترده و وسیع در سطح استانها و کشورها و بصورت جهانی است .

    از دیگر عوامل علاقه به یادگیری زبان انگلیسی در بین دانش آموزان و دانشجویان عدم استفاده از زبان خارجه در زندگی می باشد . وقتیکه دانش- آموزان یا دانشجو دلیلی به نیاز مبرم و ضروری به استفاده از زبان نمی بیند و یا اصلاً کاربردی ندارد خود را ملزم نمی داند تا اگر در محل کار یا زندگی مجبور به ترجمه متنی باشد و یا مجبور باشد که به شکلی در ارتباط با زبان خارجه باشد بناچار حتی بدون رفتن به کلاسی خود را ملزم به یادگیری زبان       می داند . اگر ضریب درسی زبان خارجه مفاد امتحانات درسی دانشگاهها را بالا ببرند می تواند عامل ایجاد انگیزه در یادگیری زبان باشد .

    یکی دیگر از عوامل عدم یادگیری زبان مدت زمان کمی است که در دوران تحصیل برای آن در نظر گرفته اند . نظر اکثر مردم این است که در سال ابتدای ورود به مدرسه مانند کتاب فارسی ، کتاب انگلیسی هم در کنار بقیه دروس و کتابهای درسی باشد به روشی مناسب و با متونی مناسب تدریس شود بنابراین دوران 2 ساله کوتاه راهنمایی و همچنین دوران 3 ساله منظم   ( نظام جدید ) دوره دبیرستان و دوره فشرده و پر حجم با ساعت کم دوره دانشگاهی می تواند از عوامل عدم یادگیری زبان انگلیسی باشد . بنابراین شاید لازم باشد امتحان و ارزشیابی پایانی و یا دوره های هم به صورت شفاهی مهمتر از کتاب باشد . چون در ارزشیابی به روش کتبی ممکن است تقلب و یا شانسی مؤثر باشد . ولی در ارزشیابی به روش تست کاملاً دبیر یا ارزیابی -کننده متوجه می شود که دانش آموز یا دانشجو تا چه حد آشنایی دارد و تا چه حد توان یادگیری زبان را دارد .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله دلایل عدم تمایل یادگیری زبان انگلیسی در بین دانش آموزان و دانشجویان ایرانی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله دلایل عدم تمایل یادگیری زبان انگلیسی در بین دانش آموزان و دانشجویان ایرانی, مقاله در مورد تحقیق مقاله دلایل عدم تمایل یادگیری زبان انگلیسی در بین دانش آموزان و دانشجویان ایرانی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله دلایل عدم تمایل یادگیری زبان انگلیسی در بین دانش آموزان و دانشجویان ایرانی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله دلایل عدم تمایل یادگیری زبان انگلیسی در بین دانش آموزان و دانشجویان ایرانی, تحقیق درباره تحقیق مقاله دلایل عدم تمایل یادگیری زبان انگلیسی در بین دانش آموزان و دانشجویان ایرانی, مقاله درباره تحقیق مقاله دلایل عدم تمایل یادگیری زبان انگلیسی در بین دانش آموزان و دانشجویان ایرانی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله دلایل عدم تمایل یادگیری زبان انگلیسی در بین دانش آموزان و دانشجویان ایرانی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله دلایل عدم تمایل یادگیری زبان انگلیسی در بین دانش آموزان و دانشجویان ایرانی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله دلایل عدم تمایل یادگیری زبان انگلیسی در بین دانش آموزان و دانشجویان ایرانی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت