تحقیق مقاله رایگان چاپ ژیکله

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: word کد فایل: 11564
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تحقیق و مقاله رایگان
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان چاپ ژیکله

    چاپ ژیکله

    چاپ ژیکله یک فرآیند جوهر افشان است که در آن میلیون‌ها قطره مرکب در هر ثانیه از نازل‌های هد جوهرافشان به روی یک سطح چاپ‌پذیر مثل کاغذ پاشیده می‌‌شود.

     

     

    هنرمندان در طول تاریخ به دنبال راه‌هایی بوده‌اند تا بتوانند اثر خود را با تکنولوژی‌های مختلف به گونه‌ای کاملاً واقعی بازسازی و تکثیر کنند. آلبرت دورو در سال ۱۵۰۰ میلادی تلاش کرد با استفاده از فرآیندهای چاپ برجسته کارهای هنری خلق کند. هنرمندان دیگر از سال ۱۸۴۰ تاکنون با استفاده از روش‌های عکاسی و چاپی سعی در بازسازی کارهای هنری خود داشته‌اند.

    سال‌های اخیر هنرمندانی چون وارهول، کیلتن اشتاین، روزنکوئیت و راشنبرگ با استفاده از فرآیند چاپ سیلک و شیوه‌های دیگر چاپی، آرت ورک تولید کردند.

    آرت ورک (Art work) در حقیقت به معنی یک کار هنری است و علت این نام‌گذاری هم تلاش هنرمندان برای خلق یک اثر هنری از طریق شیوه‌های چاپی بوده است. ولی امروز این واژه مفهومی عام‌تر پیدا کرده است و به هر نوع اریژینالی اطلاق می‌‌شود.

    چاپ ژیکله  که با تولید چاپگر IRIS- Printer پیوند خورده است – را می‌ توان یک پاسخ تکنولوژیک به این خواسته تاریخی هنرمندان دانست. چاپ ژیکله یکی از شاخه‌های صنعت جوهرافشان است. ژیکله (Giclee) واژه‌ای فرانسوی و به معنی پاشیدن یا افشاندن می‌‌باشد.ماهنامه صنعت چاپ در شماره ۲۲۶ (مهرماه سال ۸۰) مطلبی در معرفی چاپ ژیکله به چاپ رسانده است.

    در این مقاله آمده است:

    چاپ ژیکله یک فرآیند جوهرافشان است که در آن میلیون‌ها قطره مرکب در هر ثانیه از نازل‌های هد جوهرافشان به روی یک سطح چاپ‌پذیر مثل کاغذ پاشیده می‌‌شود. میزان پاشیده شدن قطرات مرکب – که از گلبول قرمز خون کوچک‌تر هستند – به روی کاغذ، دقیقاً توسط کامپیوتر کنترل می‌‌شود تا از این طریق نقاط رنگی در ابعاد مختلف با دقت و ظرافت در کنار یکدیگر قرار بگیرند. با این‌که درام دستگاه با سرعت ۱۵۰ اینچ در ثانیه می‌‌چرخد، چاپ یک کار در ابعاد ۱۲۰*۹۰ سانتی‌متر حدود یک ساعت به طول می‌‌انجامد. همچنین تنها تجهیزاتی که می‌‌توانند خروجی نهایی بالاتر از dpi۱۴۰۰ ارایه کنند، برای چاپ در این روش انتخاب می‌‌شوند.

    کاغذهای مورد استفاده در سیستم ژیکله بسیار مرغوب و خاص هستند. معمولاً برای این چاپ از بوم نقاشی، کاغذ های آب رنگ (water color)، پلاستیک‌های شفاف و کاغذهای گلاسه چاپ عکس استفاده می‌‌شود.

    انتخاب مرکب نیز در چاپ ژیکله اهمیت فراوانی دارد. در چاپ ژیکله علاوه بر مرکب‌های آب پایه، از مرکب‌های پیگمنتی که عمر طولانی دارند نیز استفاده می‌‌شود. اپسون یک نوع مرکب خاص ارایه کرده که برای چاپ ژیکله مناسب است و ادعا می‌‌کند طول عمر این مرکب روی کاغذ به صد سال می‌‌رسد و پس از آن رفته رفته محو می‌‌شود. البته کاغذ مورد استفاده نقش مهمی در استحکام مرکب بازی می‌‌کند و برخی از مرکب‌ ها روی کاغذهای خاص، طول عمر بیشتری دارند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان چاپ ژیکله

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان چاپ ژیکله, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان چاپ ژیکله, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان چاپ ژیکله, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان چاپ ژیکله, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان چاپ ژیکله, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان چاپ ژیکله, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان چاپ ژیکله, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان چاپ ژیکله ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان چاپ ژیکله
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت