تحقیق مقاله چاپ سیلک

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: word کد فایل: 11576
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: گرافیک
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله چاپ سیلک

     

    چاپ سیلک توسط یه وسیله کوچیک انجام می گیره  که توی خونه هم می شه باهاش کار کرد این وسیله، کوچیک وقابل حمل هستش و یک چهار چوب داره که بسته به ابعاد کار
    متغیره .این دستگاه یه وسیله مکانیکی میباشد که یکی از اجزای اون توری نام دارد رنگ از روی این توری ها بر روی کار قرار می گیرد.

     

    همونطور که قبلاً گفتم نوع چاپ برای طراحی خیلی مهمه طرحی که قراره سیلک کار بشه باید.
    دارای  نقاط درشت باشه، طرح باید واضح باشه و محدوده رنگها (اگر می خواد بیشتر از یک رنگ کار کنید ) مشخص و ترجیحاً کمی  فاصله دار باشند. این برای آن است که رنگها در هم ادغام نشود.

    این تصویر  برای چاپ سیلک بر روی نایلون آماده شده است .

    مراحل چاپ سیلک به صورت زیر می باشد :

    1) طراحی طرح ، با توجه به اصول گفته شده .

    2) از روی طرح پرینت سیاه وسفید در ابعاد لازم برای چاپ گرفته می شود مثلا برای چاپ روی نایلون کادر وسط نایلون رادر نظر گرفته وطرح را با آن ابعاد پرینت می گیریم .

    3) کاغذ پرینت شده را به روغن پارافین آغشته کرده تا کاملا شفاف شود .

     

    4) روی توری دستگاه سیلک داروی مخصوص کار سیلک را زده وصبر می کنیم تاخشک شود.
    5) طرح روغن زده شده را به توری پرس می کنیم .

    6) میز نور را روشن کرده تا به طرح نور تابانده شده وطرح بروی توری منعکس شود مدتی صبر می کنیم این زمان به نوع داروی مصرفی سیلک بستگی دارد .

    7) بعد از انعکاس طرح بر روی توری آن را با آب شستشو داده  ومی گذاریم خشک شود .

    مراحل انجام شده را به اصطلاح  تهیه شابلون یا کلیشه می گویند .

     

    8) شابلون را به دستگاه سیلک بسته کار را (کاغذ ،نایلون و...) در زیر دستگاه بدقت قرار می دهیم.
    9)رنگ را روی توری ریخته و با کاردک مخصوص آن را بر روی توری می کشیم .

    10) بعد از اتمام رنگ ریزی کار را از زیر دستگاه براشته پهن می کنیم تا خشک شود. برای کار نایلون عمدتا از طناب جهت خشک  کردن استفاده می کنند. در بعضی موارد نیز از مواد خشک کن در رنگ برای سریعتر خشک شدن کار کمک می گیرند.

    11) برای هر تعداد رنگ یک توری (شابلون ) تهیه می شود.

    12)از کلیشه ها یا همان شابلون ها می توان در نوبت های دیگر  چاپ سیلک استفاده کرد .

    13)از چاپ سیلک بیشتر برای چاپ روی انواع نایلون ، پلاستیک های دسته دار ،کرافت (ساکهای کاغذی ) ظروف یک بار مصرف ،تی شرت های تبلیغاتی و...استفاده می کنند.

    البته این عمل را می توان با دستگاه های که مخصوص اینگونه چاپ ها هستند نیز انجام داد که به آن چاپ تامپو می گویند .این چاپ به مراتب کیفیت بهتری نسبت به چاپ سیلک دارد .

    با این دستگاه میتوان چاپ چهار رنگ را روی نایلون  انجام داد. در این نوع چاپ رنگ به راحتی از پلاستیک جدا نمی شود اما اگر در چاپ سیلک از مواد خوبی استفاده نکنند رنگ به راحتی از پلاستیک کنده می شود. کشور ترکیه چاپ بسیار زیبای بر روی پلاستیک انجام می دهد تا جایی که من اطلاع دارم  سوپر مارکتهای معتبر ،شرکتهای تولیدی بزرگ که به ساکهای تبلیغاتی (کرافت ) ونایلونهای دسته دار در تیراژ بالا نیاز دارند به خاطر کیفیت بالای کار به ترکیه سفارش می دهند. (متاسفانه) تصویر زیر یک نمونه های از کرافت می با شد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله چاپ سیلک

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله چاپ سیلک, مقاله در مورد تحقیق مقاله چاپ سیلک, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله چاپ سیلک, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله چاپ سیلک, تحقیق درباره تحقیق مقاله چاپ سیلک, مقاله درباره تحقیق مقاله چاپ سیلک, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله چاپ سیلک, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله چاپ سیلک ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله چاپ سیلک
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت