تحقیق مقاله کالبد شکافی یک کار چاپی

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: word کد فایل: 11601
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: گرافیک
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله کالبد شکافی یک کار چاپی

    مقدمه

    یکی از تمرینات بسیار کارآمد در زمینه حرفه ای شدن در چاپ و تشخیص مسائل مختلف آن بررسی و کالبد شکافی یک کار چاپی است.

    این تمرین را می توانید با داشتن یک لوپ یا ذره بین چاپ با قدرت بزرگنمایی بیش از 8 برابر به خوبی انجام دهید. در مواردی چنانچه لوپ های قوی تری داشته باشید کارآیی های پژوهشی مختلفی به شما می دهد. در این خصوص بزرگنمایی 50 برابر را به شما پیشنهاد    می کنیم که تا حدودی کار میکروسکوپ را انجام می دهد. لذت دیدن برخی جزئیاتی که با این لوپ به شما دست می دهد ارزش خریدنش را دارد. چه باید کرد؟

    از امروز نمونه های چاپی مختلفی که در پیرامون خود می بینید بردارید و با لوپ به جزئیات آن نظر کنید. اگر با ترام و جزئیات آن آشنا نیستید به مقالات قبلی یا به سایت Afravi.com  رجوع کنید. شناخت ترام و جزئیات آن کمک بسیار موثری به این بررسی و کالبد شکافی می کند. نمونه های جمع شده را یکی یکی نگاه کنید. اگر در نمونه هایتان جعبه وجود دارد آن را باز نمایید و درباره جزئیات آن که توضیح آن داده خواهد شد دقت نمایید. چه چیزهایی بایستی کنترل شود؟

    بسیار خوب اکنون نمونه های مختلف جمع شده را که شامل لیبل، جعبه، بروشور، کاتالوگ و موارد متعدد دیگر است در کنار خود دارید این نکته را در نظر داشته باشید که احتمالاً موارد مشکل دار داخلی بسیاری خواهید یافت اما نمونه های خارجی به دلیل اینکه کالاهای صادراتی هستند عیب و نقص کمتری دارند بنابراین سعی کنید از همه نمونه های داخلی و خارجی در مجموعه خود داشته باشید. در مورد بسته بندی محصولات، این نکته کاملاً مشخص است که کالای ارزشمند در بسته بندی نفیس تر ارائه می شود به عبارت دیگر چون قیمت و ارزش کالا زیاد است، می توان روی جعبه آن نیز سرمایه گذاری کرد و نمونه جعبه بهتری ارائه نمود. در این مورد بسته بندی بسته عطرهای مختلف حرفهای بسیاری برای گفتن دارند، این نوع جعبه ها را نیز در مجموعه خود اضافه نمایید اکنون موارد زیر را در مورد تک تک نمونه ها بررسی کنید.

    1- خروجی فایل چگونه است؟

     

    کار را با لوپ بررسی کنید. خروجی فایل از چه نرم افزاری گرفته شده؟ از نرم افزارهای برداری یا بیت مپ؟ (برای دریافت تفاوت های بردار و بیت مپ به مقالات قبلی یا سایت Afravi.com و یا کتاب "آنچه طراحان گرافیک و ناظران چاپ می دانند" مراجعه کنید.
    با لوپ روی نوشته به خصوص نوشته های ریز و ظریف نگاه کنید. چنانچه خروجی بردار  می باشد نوشته ها یا به عبارت دیگر خم ها صاف و مرتب است. اما اگر خروجی بیت مپ باشد همین قسمت ها کنگره دار یا به عبارت دیگر رنجه رنجه دیده می شود.

    این اتفاق زمانی حادث می شود که کار نهایی خود را در نرم افزارهای بیت مپ مثل Photoshop بسته اید یا اینکه کار نهایی را تبدیل به تصویر کرده باشید.

    شاید از خود بپرسید که، کارهای چاپی‌ای که به شکل بیت مپ خروجی گرفته شده از این نظر مشکل خاصی ندارد و کسی با ابزار لوپ به کار نگاه نمی کند؟

    درست است اگر یک کار چاپی که ضرورت داشت از نرم افزارهای برداری چون CorelDRAW یا FreeHand   خروجی گرفته شود، از Photoshop خروجی بگیریم در نظر عوام بدون مشکل است. اما این نکته را یقین بدانید که مقایسه همین کار با نمونه ای که از برداری خروجی گرفته شده در نظر عوام هم متفاوت دیده خواهد شد و بدون ابزار هم، کار چاپی بهتر از نمونه مشکل دار، تشخیص داده می شود. اما گرافیست حرفه ای یا ناظر چاپ با کارفرمای غیر مطلع از مسایل فنی تفاوت دارد. بنابراین وقتی کارهای مختلف را مرور می کنید به نوع خروجی بردار یا بیت مپ دقت داشته باشید و اشکالاتی که در اثر خروجی بیت مپ ملاحظه می کنید را مد نظر بگیرید و از انجام آن در کار خود، پرهیز کنید. مشکلاتی چون کاهش وضوح طرح گرافیکی در نوشته ها  بخصوص نوشته های ریز.

    2- کار چاپی چند رنگ است؟

    در این مورد نظر شما را به مقاله قبلی جلب می کنم (چگونه تعداد رنگهای یک کار چاپی را تشخیص دهیم)  به اختصار اینکه نمونه ها را کنترل نمایید و تعیین کنید که کار چاپ شده چند رنگ است یا اینکه لازم بود این نمونه بخصوص چند رنگ چاپ شود تا زیباتر و نفیس تر باشد.

    3- شیوه چاپ نمونه ها چیست؟

    نکته با اهمیت دیگری که بایستی به آن دقت داشته باشید شیوه چاپ نمونه های جمع آوری شده است شیوه چاپ به موارد متعددی بستگی دارد از جمله: جنس چاپ شده مثل (کاغذ، مقوا، BOPP ،PVC ، فلز و ...)، کیفیت جنس چاپ شده (مثل دقت ترام‌ها، وضعیت چاپی و ...) شکل جنس چاپ شده (ورق، به حالت قوطی، شکلهای مختلف دیگر و ...) و حتی تیراژ آن (1 نسخه یا 000/000/1 نسخه). اما دقت کنید که شکل جنس چاپ شده ممکن است بعد از چاپ تغییر کرده باشد (به شماره 4 در همین مقاله رجوع کنید)

    از اینجا شروع کنید که جنس نمونه چاپ شده را بررسی نمایید. اگر جنس مورد نظر کاغذ و مقواست احتمال اینکه افست باشد وجود دارد مشروط به اینکه کیفیت چاپ خوب باشد یعنی دقت ترام ها حدوداً بین lpi 150 تا lpi 200 باشد. برای تشخیص دقت ترام یا lpi به مقاله dpi, ppi lpi,   در سایت Afravi.com رجوع نمایید. در آن مقاله یاد خواهید گرفت که lpi کارهای چاپی را چگونه تشخیص دهید. اما اگر کار چاپی روی BOPP  (جنس هایی مثل انواع چیپس ها و پفک ها) صورت گرفته و کیفیت چاپ نیز در حد lpi 120  تا lpi 200 است و البته تیراژ آن نیز زیاد است (مثل پفک نمکی یا انواع چیپس و بستنی چوبی) یقیناً چاپ به یکی از روشهای هلیو یا فلکسو انجام شده است.

    چاپ هلیو دقیق تر از فلکسو است اما ممکن است نمونه چاپی در دست شما با نمونه ای از ماشین چاپ هلیو چاپ شده باشد که کیفیت خوبی نداشته است. بنابراین پارامتر کیفیت در تشخیص شیوه چاپ هلیو و فلکسو قابل استفاده نیست. در این مورد باز هم لوپ به کمک شما خواهد آمد. ماهیت چاپ فلکسو با توجه به استفاده از کلیشه های برجسته به گونه ای است که در اطراف بخش های مختلف به نظر می رسد که خط نازکی ایجاد شده است. به عنوان مثال در اطراف نوشته های تک رنگ با لوپ نگاه کنید اثر چاپ فلکسو را مشاهده خواهید کرد

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله کالبد شکافی یک کار چاپی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله کالبد شکافی یک کار چاپی, مقاله در مورد تحقیق مقاله کالبد شکافی یک کار چاپی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کالبد شکافی یک کار چاپی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کالبد شکافی یک کار چاپی, تحقیق درباره تحقیق مقاله کالبد شکافی یک کار چاپی, مقاله درباره تحقیق مقاله کالبد شکافی یک کار چاپی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کالبد شکافی یک کار چاپی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کالبد شکافی یک کار چاپی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله کالبد شکافی یک کار چاپی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت