تحقیق مقاله بخش آگلومراسیون و احیاء

تعداد صفحات: 10 فرمت فایل: word کد فایل: 11776
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی الکترونیک
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله بخش آگلومراسیون و احیاء

    وظیفه اصلی اگلومراسیون تولید آگلومره با شرایط فنی مناسب جهت مصرف در کوره بلند است ، مصرف آگلومره نسبت به مصرف مستقیم سنگ آهن به دلیل یکنواختی آنالیز مواد شیمیایی و احیاء پذیری بهتر به راندمان کوره بلند تا میزان 30 درصد گردیده و همچنین مصرف کک را تا میزان 70 درصد کاهش می دهد .

     

    انبار مواد خام
     وظیفه اصلی انبار مواد خام عبارتست از :
     الف-  دریافت مواد اولیه مناسب از نظر کمی و کیفی و ذخیره سازی آنها 
     ب-  همگن کردن مواد
     ج - ارسال مواد به واحدهای مصرف کننده 
    - این انبار دارای 15 سکو با ظرفیت هر سکو هفتاد تا هشتاد هزار تن می باشد . 

     

     

     

     کارگاه بونکر های مواد آماده
     وظیفه این کارگاه دریافت و آماده سازی و ارسال مواد خام مورد نیاز با ترکیب شارژی مناسب جهت تولید آگلومره با شرایط فنی مورد نظر به کارگاه پخت است . این کارگاه دارای 7 ردیف 19 تایی بونکر 90 متر مکعبی جهت دریافت و ارسال می باشد .

     

     

    کارگاه پخت
     وظیفه این کارگاه دریافت مخلوط مواد خام سنگ آهن دولومیت کک و پخت و تبدیل آن به سنگ منگنز اکسید نوردی با شرایط آگلومره مورد نیاز کوره بلند می باشد.

     

     

    وظیفه اصلی  بخش تولیدات کک  و مواد  شیمیایی تولید کک بعنوان  ماده  سوختنی و احیاء کننده اصلی  درکوره بلند می باشد .

     

    کارگاه ذغال
     کارگاه ذغال وظیفه دریافت ذغال ازمعادن ذخیره سازی و تهیه  شارژ مناسب حهت باتریهای کک سازی را به عهده دارد این کارگاه متشکل از تجهیزات انباشت و برداشت ذغال سرند  خردکن و 40 عدد  سیلو  جهت ذخیره  سازی  ذغال به ظرفیت 100هزار تن ذغال می باشد . 

     

     

     

     

    کارگاه کک سازی
     این کارگاه تولید  کک از ذغال سنگ وارسال ان به بخشهای کوره بلند وآگلومراسیون می باشد کارگاه کک سازی متشکل ازدوباطری یکی دارای 8 5  سلول ودیگری دارای 72 سلول است  این کارگاه ذغال سنگ مورد نیاز خود رااز کارگاه ذغال دریافت نموده وسپس به وسیله ماشین شارژ حدود 21 تا22 تن ذغال از برج ذغال تحویل ودر سلولهای کک شارژ می گردد آنگاه درمدت معین (به نام پریود کک که بین 15 تا 19 ساعت می باشد )  فرایند تبدیل ذغال به کک صورت می گیرد .

     

     

     

     
    کارگاه بازیابی مواد
     وظیفه کارگاه بازیابی مواد  تصفیه مقدماتی گاز کک تولید شده توسط باطریهااست. دراین کارگاه قطران  سولفات آمونیوم بنزول خام و فنلات سدیم , جدا شده و این گاز برای تصفیه نهایی به کارگاه تولید اسید سولفوریک  ارسال می شود  ازگاز باقیمانده به عنوان یک ماده  سوختنی در نیروگاه ذوب آهن وهمچنین کوره های نورد وتولیدات نسوز استفاده می شود .

     

     

     

     

    بخش کک سازی و تولید مواد شیمیایی

     

     

     

    کارگاه پالایش بنزول
    کارگاه پالایش بنزول از سه واحد بنزول خام پالایش قطران وتولید فنل تشکیل شده است  وظایف این کارگاه به شرح زیر می باشد الف- دریافت بنزول خام از کارگاه بازیابی مواد وتولید محصولات بنزنی شامل بنزن تولوئن گسیلن وسولونت در واحد پالایش بنزول .
    ب - دریافت قطران از کارگاه بازیابی مواد , جهت تولید فراورده های قطرانی و دریافت  فنلات سدیم ازکارگاه بازیابی مواد  .

     

     

     

     

    کارگاه اسید سولفوریک
    وظیفه این کارگاه جداسازی گاز هیدروژن سولفوره ازگازکک وتولید اسید سولفوریک در اثر واکنشهای شیمیایی بااستفاده ازکاتالیزور پنتااکسید وانادیوم ونیز تصفیه نهایی گاز کک می باشد .

     

     

    کارگاه آماده سازی پاتیل
    وظیفه این کارگاه نسوز چینی وآماده ساختن پاتیلهای چد ن جهت ذوب گیری می باشد.

     

     

    تاسیسات بونکرها وذخیره سازی مواد
    تهیه وذخیره سازی مواد اولیه مورد نیاز کوره بلند وظیفه این کارگاه است . ظرفیت بونکرهای کوره بلند  شماره  1و2   به ترتیب 2150 m3 و 6194 m3  می باشد.  

     

    بخش فولاد سازی

     

    د ر بخش فولاد سازی  تبد یل چدن  تولید شده د ر کوره بلند  به فولاد  با آنالیز و ابعاد   مناسب انجام   می گیرد.

     

    کارگاه میکسر
    وظیفه اصلی میکسر ذ خیره سازی وتامین چد ن با ترکیب شیمیایی یکنواخت برای کارگاه کنورتور می باشد . این کارگاه دارای دومیکسر با ظرفیت اسمی 1100 تن است . جلوگیری از افت درجه حرارت مذاب و یکنواخت کردن درجه حرارت و هماهنگ نمود ن روند کار کوره بلند و کنورتور و جلوگیری از توقف پاتیلهای حامل چد ن از دیگر مزایای وجود این انبار های ذخیره چد ن می باشد.

     

     

    کارگاه کنورتور
    هدف کارگاه کنورتور تبد یل چد ن مذاب به فولاد با مارکهای مشخص می باشد . این کارگاه دارای سه کنورتور بوده که ظرفیت تولید هرکدام 130 تن می باشد . در این کارگاه انواع فولادهای ساختمانی وصنعتی تولید می گردد. روند کار این کارگاه به این نحو است که پس از شارژ آهن قراضه , آهن اسفنجی همراه با  چد ن تخلیه شده از میکسر و د یگرکمک ذ وبها درکنورتور با دمش اکسیژن خالص به مد ت معینی در داخل مذاب ، ناخالصیها وکربن اضافی موجود حذ ف و چد ن به فولاد تبد یل می گردد

     

    به منظورایجاد خواص مشخصی در تولید فولاد با مارک مورد نظر درموقع تخلیه فولاد از کنورتور مقداری مواد آلیاژی نظیر فرومنگنز ، فروسیلیس و کک ریزه به فولاد افزوده می شود ،آنگاه پس از اندازه گیری درجه حرارت وتعیین کربن موجود در مذاب اقدام به تخلیه ذ وب می شود.

     

    کارگاه L.F
    فولاد تولیدی کنورتوربرگشتی از ریخته گری که نیاز به هموژن کردن ، گرم کردن یا تصحیح آنالیز داشته باشد ، به این کارگاه ارسال می شود.   دراین کارگاه گازهای بی اثر مانند ازت وآرگون به مد ت مورد نیاز به درون مذاب د میده می شود تا این که فولاد  مذاب ازنظردرجه حرارت وترکیب شیمیایی کاملا همگن شده ونیز ازناخالصیهای غیرفلزی تصفیه شود .

     

    همچنین باایجاد قوس الکتریکی اقدام به گرم نمودن فولاد می شود.کوانتومتر موجود در کارگاه ، در مواقع افزودن مواد آلیاژ کننده به فولاد ، ترکیب شیمیایی نمونه برداشته شده از پاتیل را در زمان بسیارکوتاهی مشخص می نماید .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله بخش آگلومراسیون و احیاء

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله بخش آگلومراسیون و احیاء , مقاله در مورد تحقیق مقاله بخش آگلومراسیون و احیاء , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله بخش آگلومراسیون و احیاء , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله بخش آگلومراسیون و احیاء , تحقیق درباره تحقیق مقاله بخش آگلومراسیون و احیاء , مقاله درباره تحقیق مقاله بخش آگلومراسیون و احیاء , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله بخش آگلومراسیون و احیاء , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله بخش آگلومراسیون و احیاء ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله بخش آگلومراسیون و احیاء
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت