تحقیق مقاله بودجه بندی در پرستاری

تعداد صفحات: 29 فرمت فایل: word کد فایل: 12277
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: آمار
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله بودجه بندی در پرستاری

     

    مدیر دفتر پرستاری وزارت بهداشت گفت: هنوز دفتر پرستاری وزارت بهداشت ردیف بودجه و جایگاه سازمانی تعریف شده ندارد.
    به گزارش فارس، اعظم گیوری امروز در جمع خبرنگاران در محل وزارت بهداشت، افزود: دفتر پرستاری وزارت بهداشت هیچ آمار و اطلاعات مشخصی از فارغ التحصیلان پرستاری بیکار در کشور، پرستاران شاغل در بخش دولتی که به صورت شرکتی فعالیت می‌کنند و نیز پرستارانی که برای کار به خارج از کشور رفته‌اند ندارد زیرا تهیه برنامه و جمع آوری اطلاعات از پرستاران بودجه می‌خواهد.
    وی اظهار داشت: در حال حاضر 143 دانشکده پرستاری در کشور فعال است و سالانه 7 هزار فارغ التحصیل پرستاری در کشور وارد بازار کار می شوند، که مشخص نیست سالانه چقدر از آنها شاغل می شوند.
    وی ادامه داد: تعداد پرستاران شاغل در بخش دولتی در کشور 58 هزار و 204 نفر است و 21 هزار و 570 نفر نیز در بخش خصوصی فعالیت دارند که با احتساب 58 هزار و 473 تخت فعال در بخش دولتی و 19 هزار و 446 تخت بیمارستانی فعال در بخش دولتی تقریبا به ازای هر تخت یک پرستار شاغل است در حالی که این میزان باید به 8/1 پرستار به ازای هر تخت برسد.
    گیوری اضافه کرد: وضعیت پرستاران شاغل در کشور بسیار تاسف بر انگیز است به طوری در بعضی مراکز درمانی پرستاران مجبورند 24 ساعت مداوم کار کنند و به علت کمبود نیرو به اجبار آنان را وادار به اضافه کار می‌کنند، اکثر پرستاران پس از چند سال کار دچار ناراحتی های اسکلتی، دردهای عضلانی، کمردرد و ناراحتی های روحی و روانی دچار می شوند ضمن اینکه بسیاری از آنان در معرض خطر ابتلا به ایدز و هپاتیت قرار دارند در حالی وضعیت حقوق و مزایای آنان چه در بخش دولتی و چه خصوصی به هیچوجه با سختی کار آنها مطابقت ندارد.
    وی گفت: مشکلات زیادی برای جامعه پرستاری کشور وجود دارد، هنوز دفتر پرستاری وزارت بهداشت ردیف بودجه مستقل ندارد، مدیران پرستاری دانشگاههای علوم پزشکی هنوز جایگاه سازمانی تعریف شده ندارند و حقوق آنها حتی از مترون بیمارستانها نیز کمتر است.
    گیوری افزود: مهمترین مشکلات جامعه پرستاری عبارتست از سختی کار، پایین بودن حقوق، غیر عادلانه بودن کارانه بیمارستانها، نبود تعرفه گذاری خدمات پرستاری، ساعت کار بالا، اجرای قانون خصوصی سازی خدمات پرستاری در بیمارستانهای دولتی، اجرای ناقص طرح ارتقای مسیر شغلی، استفاده نشدن از پرستاران در بخشهای توانبخشی و بهداشت و نیز طرح پزشک خانواده و پرستار سفر که متاسفانه هیچ یک از این مشکلات هنوز بر طرف نشده است.
    وی گفت: یکی از بزرگترین مشکلات جامعه پرستاری اجرای ماده 192 قانون برنامه توسعه و سپردن خدمات پرستاری بیمارستانهای دولتی به شرکتهای خصوصی است که می توان از آن به نظام برده‌داری نوین یاد کرد، در این بخشها از پرستاران ماهانه بیش از 250 ساعت کار می‌کشند در حالی که از حداقل حقوق و بیمه محروم هستند و متاسفانه هیچ آمار مشخصی نیز از این پرستاران در اختیار نداریم.
    وی افزود: بر اساس قانون برنامه توسعه چهارم قرار است سالانه حدود 14 هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت استخدام شوند که پیشنهاد ما این است که حداقل 50 درصد آن پرستار باشد که امیدواریم عملی شود.
    مدیر دفتر پرستاری وزارت بهداشت گفت:‌ طرح دیگری نیز تدوین شده است که برای ارتقای سطح علمی و جایگاه شغلی پرستاران درصدی از ظرفیت دانشکده های پرستاری به بهیاران اختصاص یابد و سهمیه‌ای برای پذیرش بهیاران در دانشکده‌های پرستاری در نظر گرفته شود که هنوز میزان آن مشخص نیست و پس از تصویب اعلام می شود.
    گیوری ادامه داد: چارت دفتر پرستاری وزارت بهداشت نیز تدوین شده و به زودی با تصویب آن، ردیف بودجه مستقلی برای این دفتر در نظر گرفته می شود که موجب می شود بتوانیم برای رفع انبوه مشکلات جامعه پرستاری قدمهای بزرگتری برداریم.
    وی گفت: طرحی نیز تهیه شده است که بر اساس آن نظارت و ارزشیابی امور پرستاری در بیمارستانها به صورت دقیق انجام می شود که بر اساس آن علاوه بر تلاش برای رفع مشکلات پرستاران بانک اطلاعاتی قابل قبولی نیز از وضعیت پرستاران راه اندازی می شود.
     

    وی گفت: طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیز تدوین شده و برای تصویب به مجلس رفته است و منتظر تصویب آن در مجلس هستیم.

    برای نخستین بار،بودجه‌ویژه‌ای برای رسیدگی به امور پرستاران اختصاص یافت

     

    رییس دفتر امور پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای نخستین بار بودجه ویژه‌ای برای رسیدگی به امور پرستاران در لایجه بودجه پیشنهادی وزارت بهداشت به مجلس ارائه شده‌است.
     
    دکتر"اعظم گیوری" در جمع خبرنگاران ، مبلغ پیشنهادی بودجه پرستاران را اعلام نکرد اما افزود: این مبلغ پیشنهادی برای رسیدگی به مسایل و مشکلات پرستاران مناسب است که امیدواریم مجلس بدون کم کردن آن ، تصویب کند.
     
    وی همچنین از تشکیل کمیته کشوری ایدز و بحران ویژه پرستاران در سال ‪ ۸۵خبر داد وگفت: با توجه به افزایش شیوع ایدز درجامعه و اینکه پرستاران شاغل در بیمارستانها بیش ازسایر افراد درمعرض ابتلا به بیماریهای عفونی از جمله "‪" HIVو "هپاتیت " هستند، این کمیته تشکیل می‌شود.
     
    وی اظهار داشت: با تشکیل این کمیته ، پروتکل‌های آموزشی برای ایدز و بحران‌ها تهیه می‌شود.
     
    گیوری، با بیان اینکه مربیان بهداشت نیز همچون پرستاران بر اساس این پروتکل در برنامه‌های آموزشی ، با راههای مقابله با ‪ HIVآشنا می‌شوند، گفت:آنان می‌توانند در مدارس آموخته‌های خود را دراین زمینه به دانش‌آموزان انتقال دهند.
     
    وی، بااشاره به اینکه سالانه هفت هزار نفر از ‪ ۱۴۳دانشکده پرستاری‌فارغ التحصیل می‌شوند،اظهار داشت: ‪ ۵۸هزار و ‪ ۲۰۴پرستار در بخش دولتی و ‪ ۲۱هزار و ‪ ۵۷۰در بخش خصوصی مشغول به‌کار هستند.
     
    گیوری، کار زیاد پرستاران ، نداشتن امنیت شغلی ، بالا بودن ساعات کار، دریافت حقوق پایین و تعلق نکردن سختی کار را از جمله مشکلات پرستاران ذکر کرد.
     
    وی گفت:شورای هماهنگی پرستاری برای رسیدگی به امور پرستاران طراحی و تدوین شده که بر اساس آن ارزیابی بر عملکرد پرستاران در حیطه‌های مختلف افزایش می‌یابد.
     
    رییس دفتر امور پرستاری وزارت بهداشت، بها ندادن به شغل پرستاری در کشور را از دیگر مشکلات خواند و افزود: بسیاری از پرستاران فعال و مسلط به زبان انگلیسی ، به دلیل داشتن مشکلات کاری زیاد در کشور به کشورهای دیگر می‌روند.
     
    گیوری در ادامه به مشکلات بهیارها پرداخت و اظهار داشت: یکی از مشکلات بهیارها ، نداشتن راههای مناسب برای ارتقا و پیشرفت در کار است که‌وزارت بهداشت در تلاش است سهمیه‌ای برای شرکت بهیارها در رشته پرستاری اختصاص دهد.
     
    گیوری ،همچنین با بیان اینکه قرار است مدارس بهیاری درسطح کشور جمع‌آوری شوند، افزود: افراد می‌توانند با مدرک دیپلم و گذراندن دوره‌های کوتاه‌مدت به عنوان کمک پرستار در زمینه مراقبت‌های اولیه در کنار پرستاران مشغول به‌کار شوند.
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله بودجه بندی در پرستاری

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله بودجه بندی در پرستاری, مقاله در مورد تحقیق مقاله بودجه بندی در پرستاری, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله بودجه بندی در پرستاری, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله بودجه بندی در پرستاری, تحقیق درباره تحقیق مقاله بودجه بندی در پرستاری, مقاله درباره تحقیق مقاله بودجه بندی در پرستاری, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله بودجه بندی در پرستاری, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله بودجه بندی در پرستاری ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله بودجه بندی در پرستاری
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت