تحقیق مقاله رایگان چرا اچ آی وی خطرناک است؟ Why is HIV dangerous

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: word کد فایل: 12597
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم پزشکی
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان چرا اچ آی وی خطرناک است؟ Why is HIV dangerous

    اگر سیستم دفاعی بدن به ویروس حمله کرده و آن را می کشد، پس چرا اچ. آی. وی. یک مشکل است؟
    ویروس های مختلف به قسمت های متفاوت بدن حمله می کنند. بعضی ها ممکن است به پوست، دیگری به شش ها و یا قسمت های دیگر حمله کنند. سرماخوردگی های عمومی هم به وسیله یک ویروس ایجاد می شوند. چیزی که ویروس اچ. آی. وی. را چنین خطرناک می سازد این است که مستقیماً سیستم دفاعی بدن را هدف قرار داده و به آن حمله می کند. جایی که معمولاً بدن را از شر ویروس ها رها می کند.
    این ویروس خصوصاً به یک نوع مشخصی از سلول های سیستم دفاعی بدن حمله می کند که بدون آن مبارزه با سیستم دفاعی بدن برای ویروس مانند رفتن به تعطیلات و بسیار راحت است و اچ. آی. وی. می تواند در تمام بدن منتشر می شود.           

    این فرایند قابل رویت نیست وهیج راهی وجود ندارد تا بتوانیم با مشاهده اشخاص تشخیص بدهیم که شخصی آلوده به ویروس اچ. آی. وی. است. تنها یک نوع تست خون آن هم حدود سه ماه بعد از وارد شدن اولین ویروس به بدن می تواند وجود آن را در خون آشکار کند. ممکن است شخصی که آلوده به ویروس اچ. آی. وی. شده است، تا سال های سال کاملاً سالم به نظر رسد و خود را در سلامت کامل احساس کند. ممکن است که حتی ندانند که آلوده به ویروس هستند. سپس هنگامی که سیستم دفاعی بدن تقلیل یافت و ضعیف شد آن ها بطورشدید و روزافزونی نسبت به بیماری ها آسیب پذیر می شوند. بیماری هایی که معمولاً در شرایط طبیعی بسیار ساده درمان می شوند.
    ایدز چیست؟
    ?What is AIDS
    نام بیماری ایدز(AIDS) از حروف اول کلمات زیر گرفته شده است و به معنی
    نقص ایمنی اکتسابی است:
    ( Acquired Immuno Deficiency Syndrome ) یک سیستم دفاعی زیان دیده و معیوب نه تنها به وسیله ویروس اچ. آی. وی. که در مرحله اول به آن حمله ور شده آسیب دیده است بلکه همچنین با عفونت های دیگر مورد حمله قرار می گیرد. این سیستم دفاعی آسیب دیده دیگر توانایی و قدرتی برای مقابله و کشتن ویروس هایی که تا پیش از این مزاحمتی برایش نداشتند را ندارد. ویروس اچ. آی. وی. دفاع بدن را روز به روز کاهش می‌دهد تا حدی که هر میکروبی حتی میکروبهای بسیار ضعیف هم فرصت پیدا می‌کنند که بدن را بشدت بیمار کنند.
    همچنان که زمان می گذرد، شخصی که به ویروس اچ. آی. وی. آلوده شده است، نسبت به قبل بیشتر و بیشتر به بیماری مبتلا می شود، معمولاً چندین سال بعد از آلودگی و ورود ویروس به بدن، آن ها مبتلا به مریضی های خاص ناشناحته و عجیب متعددی می شوند. این مرحله ای است که به آن می گویند کسی به ایدز مبتلا شده است. وقتی که شخص به بیماری های وخیم خطرناک جدی دچار می شود و یا زمانی که تعداد سلول های دفاعی در بدن شخص آلوده زیر میزان مشخصی به شدت افت کرده باشد.
    در کشور های مختلف تفاوت های اندکی در تعریف این مرحله وجود دارد که چه زمانی یک شخص را مبتلا به بیماری ایدز و یا هنوز شخص آلوده به ویروس اچ. آی. وی. بنامند.
     


    ایدز ( Acquired Immune Deficiency Syndrome ) یک حالت به شدت وخیم است ودر این مرحله بدن دفاع بسیارضعیفی در برابر هر نوعی از عفونت و بیماری را دارد.

     

    آی. وی. چیست؟      
    ?What is HIV    
    اچ. آی. وی. یک ویروس است. ویروس موجود زنده بسیار کوچکی است که می تواند خودش را تکثیرکند و منتشر شود. اما نمی تواند به تنهایی از خودش زنده باشد. یک ویروس به بدن یک میزبان برای زندگی و تکثیر نیاز دارد.   
    زمانی که ویروس به بدن شخصی راه پیدا کرد، شروع به تکثیر یا به عبارت دیگر شروع به شبیه سازی و کپی از خودش درسلول های بدن این شخص می کند. یک ویروس می تواند سلول هایی که داخل آن جای گرفته و از آن تغذیه می کند را معیوب کرده و به آن آسیب برساند. این یکی از راه هایی است که بدن را آلوده کرده و بیماری را بوجود می آورد.
    سیستم دفاعی بدن مجموعه ای از سلول ها است که در بدن شما با ویروس ها و عفونت ها مقابله می کند. در انسان، سیستم دفاعی بدن معمولا ویروس ها را به سرعت یافته و سریع می کشد.    
    اشخاص آلودگی به اچ. آی. وی. را از شخص دیگری که پِیش از این آلوده شده است دریافت می کنند. اگر آنها آلوده شدند همینطور می توانند آلودگی به ویروس را به شخص دیگر انتقال دهند.           
    در واقع این راهی است که اچ.آی. وی. شیوع پیدا کرده و منتشر می شود.

    اچ. آی. وی. مخفف "ویروس نقص ایمنی انسان" است.       
    در دنیا آن را با نام "Human Immunodeficiency Virus" می شناسند.       
    به کسانی که آلوده به اچ. آی. وی. شده اند اچ. آی. وی. مثبت "+HIV" و یا اچ. آی. وی. پوزتیو "HIV positive" می گویند.
     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان چرا اچ آی وی خطرناک است؟ Why is HIV dangerous

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان چرا اچ آی وی خطرناک است؟ Why is HIV dangerous , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان چرا اچ آی وی خطرناک است؟ Why is HIV dangerous , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان چرا اچ آی وی خطرناک است؟ Why is HIV dangerous , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان چرا اچ آی وی خطرناک است؟ Why is HIV dangerous , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان چرا اچ آی وی خطرناک است؟ Why is HIV dangerous , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان چرا اچ آی وی خطرناک است؟ Why is HIV dangerous , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان چرا اچ آی وی خطرناک است؟ Why is HIV dangerous , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان چرا اچ آی وی خطرناک است؟ Why is HIV dangerous ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان چرا اچ آی وی خطرناک است؟ Why is HIV dangerous
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت