تحقیق مقاله گرمایش القایی

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: word کد فایل: 12645
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی تاسیسات
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله گرمایش القایی

    استفاده از گرمایش القایی برای پیش گرم برای پیش گرم کردن و تنش کاهی

    این مقاله با استفاده از گرمایش القایی در مورد پیش گرمکنی و پس گرمایی و تنش کاهی جوش ها بحث می کند. این مقاله بر این امر تاکید دارد که این تکنولوژی چیست، چگونه کار می کند، و چگونه می توان از آن در کارها صنعتی استفاده کرد. در این مقاله همچنین چندین نمونه واقعی از اینکه این تکنولوژی چگونه در کاربردهای واقعی استفاده شده است، بیان شده است. اگرچه بیشتر صنایع از گرمایش القایی برای چندین دهه استفاده کرده اند، اما برای کاربردهای صنعتی و ساختمان سازی یک پدیده جدید است. برخی شرکت ها با انجام جوشکاری های در حد گسترده از گرمایش القایی برای پیش گرمایی قبل از جوشکاری و تنش کاهی بعد از جوشکاری استفاده می کنند.

    گرمایش القایی: چگونه کار می کند.

     

    سیستم های گرمایش القایی از گرمایش بدون برخورد ( بدون تماس) استفاده می کنند. آنها به صورت الکترومغناطیسی گرما را القا می کنند که بیشتر با استفاده از المان
     ( عنصر حرارتی) در تماس با یک قسمت برای هدایت گرما صورت می گیرد، و همچنین از گرمایش مقاومتی استفاده می کنند. برای گرمایش القایی بیشتر شبیه دستگاه میکروویو عمل می کند یعنی دستگاه سرد می ماند در حالیکه غذا از دورن می پزد. در یک نمونه صنعتی از گرمایش القایی، گرما در بخشی از آن با قرار دادن آن در میدان مغناطیسی با فرکانس بالا ایجاد می شود. میدان مغناطیسی جریان های فوکو را داخل آن ایجاد می کند، مولکول های آن قسمت را تحریک کرده و گرما تولید می شود. چون گرمسازی اندکی زیر سطح فلزی ایجاد می شود، هیچ گرمایی هدر نمی رود. شباهت گرمایش القایی به گرمایش مقاومتی این است که هدایت و رسانایی برای گرم کردن از طریق آن بخش یا قسمت لازم است. تنها مقاومت در این است که منبع گرما و دماهای ابزار با هم تفاوت دارند. فرایند القا درون این بخش گرما تولید می کند و فرآیند مقاومتر روی سطح بخش را گرم می کند. عمق گرمایش به فرکانس بستگی دارد. فرکانس بالا ( مثلا 50KHZ) نزدیک سطح را گرم می کند در حالیکه فرکانس پائین ( مثلا 60HZ عمیق تر در آن بخش نفوذ کرده و منبع گرمایشی را تا عمق 3 قرار می دهد که باعث گرم کردن بخش های ضخیم تر می شود. بوبین القا زیاد گرم نمی شود، زیرا کنداکتور (رسانا) برای جریان ایجاد شده بزرگ است. به عبارت دیگر، بوبین نیازی ندارد تا زیاد گرم شود و قطعه کار را گرم کند.

    اجزا سیستم گرمایش القایی:

    سیستم های گرمایش القایی می توانند سرد شده با هوا یا مایع باشند که این امر به نیازهای کاربردی بستگی دارد. جزء اصلی و مشترک در هر دو سیستم، بوبین القا است که برای تولید گرما در آن قسمت استفاده می شود.

    سیستم سرد شده با هوا، این سیستم شامل منبع انرژی ( قدرت) (5KW یا25KW)، روکش (عایق) القایی و کابل های همراه می باشد. روکش القایی شامل بوبین القایی است که عایق کاری شده و در یک جلد Kevlar قابل تعویض و با دمای بالا دوخته شده است. این نوع سیستم القایی می تواند شامل یک کنترل کننده برای کنترل و مشاهده و کنترل دما بصورت اتوماتیک باشد. سیستمی که به کنترل کننده مجهز نشده، باید دارای اندیکاتور، دما باشد. سیستم همچنین می تواند شامل کلید کنترل از راه دور خاموش – روشن باشد. از سیستم های خنک شده با هوا می توان برای مواردی با دمای 400 استفاده کرد، که این امر باعث تعیین آن به عنوان فقط یک سیستم پیش گرمایی می شود.

    سیستم سرد شده با مایع، چون مایع بهتر از هوا سرد می شود، این نوع سیستم گرمایش القایی برای مواردی که به دماهای بالاتر نیاز دارند، مناسب است مانند پیش گرمایی با دمای بالا و تنش کاهی. تفاوت های اصلی این سیستم به سیستم سرد شد. با هوا این است که در این سیستم آب سردتری افزوده می شود و از شیلنگ سرده شد. با مایع قابل انعطافی استفاده می شود که بوبین القایی در ان قرار دارد در سیستم های سرد شده با مایع همچنین معمولا از یک کنترل کننده دما و ثبت کننده دمای توکار (سوار شده روی دستگاه) استفاده می شود. که در کاربردهای تنش کاهی اجزا مهمی هستند. شیوه تنش کاهی به مرحله ای تا 600 الی 800 نیاز دارد که به دنبال آن افزایش دمایی تا تقریبا 1250 داریم، بعد از مدتی توقف، تا دمای 600 الی 800 درجه و با کنترل سرد می شود. ثبت کننده دما داده ها را روی پروفیل دمای واقعی بخش و براساس ورودی ترموکوپل جمع آوری می کند، که نیاز تضمین کیفیت برای کاربردهای تنش کاهی است. نوع کار و کد قابل اجرا شیوه و روش واقعی را تعیین می کنند.

    فواید گرمایش القایی:

    گرمایش القایی فواید بی شماری دارد که شامل یکسانی گرمایی خوب و کیفیت گرمایی خوب، کاهش زمان دور، و مواد مصرف شدنی بادوام می باشد. گرمایش القایی همچنین ایمن، قابل اعتماد، آسان برای استفاده دارای قدرت و توان موثر و همه کاره و متنوع است.

    یکسانی و کیفیت: گرمایش القایی به جابه جایی کویل یا فاصله گذاری حساس نیست. معمولا، کویل ها را باید جنبه های گرمایش القایی که آن را برای شکل های پیچیده جذاب و جالب می سازد، توانایی آن برای تنظیم کویل ها در طول فرآیند گرمایشی برای منطبق کردن قسمت های بی مانند و انباره حرارتی می باشد. اپراتور می تواند فرایند را شروع کرده اثرات فرایند  گرمایشی را در زمان واقعی تعیین کند و وضعیت سیم پیچی را برای تغییر نتیجه اصلاح کند. کابل های القایی را می توان بدون منتظر ماندن برای سرد شدن هوا در پایان سیکل حرکت داد.

    گرمایش القایی در کاربردهای جوشکاری:

    این تکنولوژی خودش را روی تعدادی پروژه به اثبات رسانده است که شامل خط لوله های گاز و نفت، ساخت تجهیزات سنگین و حفظ و تعمیر تجهیزات معدن کاری می باشد.

    خط لوله نفت: عملیات نگهداری خط لوله نفت آمریکایی شمالی باید لوله را قبل از جوشکاری روکش های تعمیری یا لوازم و قطعات اتصال Stopple به خط لوله های با قطر شکم 48 اینچ گرم کرد.

    در حالیکه کارگران می توانند تعمیرات زیادی را بدون متوقف کردن جریان نفت یا تخلیه آن از لوله انجام دهند، هنوز خود نفت خام مانع از جوشکاری می شود زیرا نفت در حال جریان گرما را جذب می کند. در مشعل های پروپان باید جوشکاری را قطع کرد تا گرما حفظ می شود زیرا نفت در حال جریان گرما را جذب می کند. اغلب نمی تواند دماهای جوشکاری مورد نیاز را فراهم سازد. شرکت نگهداری از گرمایش القایی به عنوان یک راه حل  استفاده کرد. کارگران از دو سیستم 25 با روکش های موازی برای بدست آوردن دمای پیش گرمایی 125 روی قطعات تعمیری روکش دور آن استفاده کردند. در نتیجه انها زمان چرخه را از 8 تا 12 ساعت به 4 در هر جوشکاری کاهش دادند. پیش گرمایی برای تعمیر اتصالات Stopple مشکل تر بود.زیرا دیواره قطعات اتصالی ضخامت بیشتری داشت. با گرمایش القایی شرکت از چهار سیستم 25 با مجموعه روکش موازی شده استفاده کرد. ‌آنها از دو سیستم در هر طرف T استفاده کرد. یک سیستم روی خط اصلی استفاده شد تا نفت را پیش گرم کند و سیستم دوم برای پیش گرم کردن T در اتصال جوش پیرامونی استفاده شد. دمای پیش گرم کنی 125 بود. اینکار زمان جوشکاری را از 12 تا 18 ساعت به 7 ساعت کاهش داد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله گرمایش القایی

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله گرمایش القایی, مقاله در مورد تحقیق مقاله گرمایش القایی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله گرمایش القایی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله گرمایش القایی, تحقیق درباره تحقیق مقاله گرمایش القایی, مقاله درباره تحقیق مقاله گرمایش القایی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله گرمایش القایی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله گرمایش القایی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله گرمایش القایی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت