تحقیق مقاله صنعت جوشکاری ، پیشرفت تکنولوژی و شرایط جدید کار

تعداد صفحات: 11 فرمت فایل: word کد فایل: 13613
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی مکانیک
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله صنعت جوشکاری ، پیشرفت تکنولوژی و شرایط جدید کار

     

    با ورود سیستم های اتوماتیک و روباتیک در صنعت ، طبیعی است که ویژگیهای کلیه پرسنل تحت تاثیر قرار خواهد گرفت . با ماشینی شدن ، استفاده از کارهای یدی به مرور زمان به فراموشی سپرده می شوند. با این وجود گروهی معتقدند که منابع انسانی همچنان اهمیت خود را حفظ کرده و حتی به آن بهای بیشتری نیز خواهد داده شد. جهت شفاف ساختن این مطالب کارگاهی تحت عنوان Worklife 2000 برگزار گردید که در این کارگاه جوشکاری به عنوان یکی از زیر شاخه های تولید و همچنین به دلیل رو به نقصان گذاشتن جوشکاران مورد بررسی قرار گرفت. در این کارگاه مطالبی چون تاثیر روبات بر صنعت جوش ، عواملی که در بر سلامتی جوشکار تاثیر می گذارند و مهارتهایی که پرسنل می بایستی در کارگاههای جوشکاری کسب نمایند ، مورقعیت فعلی و آتی جوشکاری و وضعیت آتی صنعت جوشکاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
    همچنین تاثیر تغییرات تکنولوژی بر رفتار اپراتورها ، جوشکاری و سلامتی ، مدیریت منابع انسانی و توصیه های مهم برای صنایع تولیدی چون بکارگیری روباتها و سایر ماشینها توسط اپراتورهایی که دانش کافی در رابطه با روشهای پایه دارند ، ارائه کار جذاب ، محیط کاری خوب و فرصت های شغلیفرصت های شغلی خوب و حقوق مناسب توسط صنایع و امثالهم نیز ذکر شده است.
     
    صنایع تولیدی در اقصی نقاط دنیا مرتبا با تقاضای روز افزون برای تولید بیشتر و کیفیت بهتر مواجه می باشند. ابزارهای پیشرفته با تکنولوژی جدید جهت طراحی و برنامه ریزی تولید چون طراحی با کمک رایانه، تولید با کمک رایانه،  مهندسی با کمک رایانه به صنعت معرفی می شوند.
    با ورود سیستمهای اتوماتیک و روباتیک ، طبیعی است که ویژگیهای کاری کلیه پرسنل تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. این طور به نظر می رسد که در اثر به کارگیری استراتژی جدید صنعتی ( ماشینی شدن ) ، استفاده از نیرو و کارهای یدی به مرور زمان به فراموشی سپرده می شود. با این وجود گروهی معتقدند که منابع انسانی همچنان اهمیت خود را حفظ کرده و حتی به آن بهای بیشتری نیز داده خواهد شد.
    جهت شفاف ساختن مطالب مورد بحث ، کارگاهی تحت عنوان work life 2000 برگزار گردید. در این کارگاه ، جوشکاری به عنوان یکی از زیر شاخه های تولید که تغییرات تکنولوژیکی در آن به وضوح آشکار بوده و خصوصا صنایع کشورهای اروپایی به دلیل رو به نقصان گذاشتن جوشکاران ماهر توجه خاصی نسبت به آن دارند، مورد بررسی قرار گرفت. در دنیا پیشرفت تکنولوژیکی تدریجی در صنایع جوش قابل مشاهده است. روش ها و مواد جدید مرتبا معرفی می گردند. به موازات پیشرفت های ذکر شده ، واضح و مبرهن است که منابع انسانی نیز رکن مهمی است که نباید به فراموشی سپرده شود. در بسیاری از کشورها ، صنعت جوشکاری با معضل بزرگی مواجه شده و آن عبارت از حفظ نیروی جوشکار ماهر و عدم استقبال جوانان از این فن می باشد. از آنجایی که جهت احراز صلاحیت لازم برای عنوان جوشکار ماهر ، سالها آموزش و تمرین لازم بوده و از سوی دیگر محیط کار جوشکاری پر خطر بوده و تمیز نمی باشد ، لذا خصوصا جوانان چندان تمایلی جهت پذیرش جوشکاری به عنوان شغل آینده خود ندارند. این امر به خصوص در کشورهایی که آمار بیکاری بالا می باشد بسیار نمایان می باشد. واضح است که صنعت جوشکاری می بایستی به فکر چاره بوده و راه حلی جهت این معضل بیندیشد.

     

    در کارگاه مربوطه مطالب ذیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت :

    -    تاثیر اتوماسیون و روبات بر صنعت جوش

    -    انواع عاملی که در محیط کار بر سلامتی جوشکار تاثیر می گذارند.

    -    مهارتهایی که پرسنل می بایستی در کارگاههای جوشکاری سال 2000  کسب نمایند.

    -    موقعیت  فعلی و آتی جوشکاری با توجه به اینکه جوانان رغبت چندانی به پذیرفتن این فن به عنوان شغل آتی ندارند.

    -    چگونه جوشکاران می توانند به عنوان عضوی فعال و مولد تا سن بازنشستگی در این حرفه به خدمت ادامه دهند.

    -    با توجه به عدم تمایل افراد به کار در صنایع تولیدی ، وضعیت احتمالی آینده چگونه خواهد بود.

    -    با توجه به روابط بازار کار ، آیا نیاز به ساختار جدیدی می باشد.

    بطور کلی بحث بر روی تاثیر تغییرات تکنولوژیکی بر شخصیت کاری و مهارتهای مورد نیاز ، موارد پزشکی و مدیریت منابع انسانی متمرکز شده بود.

     

    تاثیر تغییرات تکنولوژیکی بر رفتار اپراتورها

    تجزیه و تحلیل در زمینه معرفی تکنولوژی های جدید ، بر پایه کارهای تحقیقاتی چندین موسسه جوشکاری در نقاط مختلف دنیا انجام پذیرفت. این پروژه توسط آقای Boekholt ، مشاور ارشد یک شرکت بین المللی جوشکاری انجام گرفت.

    تغییرات تکنولوژیکی ذکر شده شامل مکانیزه شدن و استفاده از روبات در صنایع جوشکاری می گردد.

    در زمینه مکانیزه نمودن جوشکاری ، به اهداف مهمی در جهت استفاده از سیستمهای مکانیکی با هزینه کم یعنی استفاده از ماشین های کوچک و یا کله گی هایی که ترچ جوشکاری بر روی آنها نصب بوده نایل گردیدند.

      مزایای این سیستم ساده به قرار زیر است :

    -    حداقل هزینه سرمایه گذاری

    -    بالا بردن بازدهی جوشکاری

    -    تجهیزات قابل حمل بوده و انعطاف بالایی دارند

    -    کیفیت یکنواخت و خوب جوشکاری

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله صنعت جوشکاری ، پیشرفت تکنولوژی و شرایط جدید کار

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله صنعت جوشکاری ، پیشرفت تکنولوژی و شرایط جدید کار, مقاله در مورد تحقیق مقاله صنعت جوشکاری ، پیشرفت تکنولوژی و شرایط جدید کار, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله صنعت جوشکاری ، پیشرفت تکنولوژی و شرایط جدید کار, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله صنعت جوشکاری ، پیشرفت تکنولوژی و شرایط جدید کار, تحقیق درباره تحقیق مقاله صنعت جوشکاری ، پیشرفت تکنولوژی و شرایط جدید کار, مقاله درباره تحقیق مقاله صنعت جوشکاری ، پیشرفت تکنولوژی و شرایط جدید کار, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله صنعت جوشکاری ، پیشرفت تکنولوژی و شرایط جدید کار, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله صنعت جوشکاری ، پیشرفت تکنولوژی و شرایط جدید کار ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله صنعت جوشکاری ، پیشرفت تکنولوژی و شرایط جدید کار
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت