تحقیق مقاله رایگان آنفلوانزا

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: word کد فایل: 13843
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پیراپزشکی
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان آنفلوانزا

     

    آنفلوانزا یک بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفسی است که با تب، سر درد، درد عضلانی، تعریق، آبریزش بینی، گلو درد و سرفه آشکار می شود.

    اهمیت این بیماری درسرعت انتشار همه گیری، وسعت و تعداد مبتلایان و شدت عوارض آن به خصوص ذات الریه است که به شکل جهانگیر، همه گیریهای وسیع، همه گیریهای کوچک، منطقه ایی و تک گیر مشاهده می شود.

    انسان مخزن اولیه ویروس های آنفلوانزای انسانی است و حیوانات پستاندار مانند خوک، ببر، گربه و پرندگان احتمالا به عنوان مخازن نوعی ویروس جدید آنفلوانزا برای انسان ( آنفلوانزای پرندگان یا مرغی ) می باشند و در برخی کشورها تاکنون تعدادی از افراد که در تماس نزدیک و مستقیم با پرندگان آلوده بوده به این نوع آنفلوانزا مبتلا گشته اند.

    مهمترین راه انتقال آنفلوانزای انسانی تماس ازطریق ترشحات تنفسی درمحیطهای بسته پرجمعیت، دست دادن و روبوسی با افراد مبتلا می باشد که درفصول سرد سال و افرادی که سابقه مصونیت نسبت به این بیماری را ندارند، بیشتر دیده می شود.

    علائم بالینی این بیماری معمولا به صورت شروع ناگهانی تب، لرز، سر درد، درد عضلانی، بی حالی و بی اشتهایی است که گاهی به صورت اشتباه با بیماری سرماخوردگی یکی گرفته می شود.

    در آنفلوانزا علائم شروع ناگهانی دارد، معمولا تب 3 / 38 درجه سانتیگراد به همراه سردرد و خستگی مفرط می باشد اما در سرماخوردگی معمولا علائم شروع تدریجی دارد، تب در بالغین نادر و گاهی اوقات همراه عطسه و آبریزش بینی است.

    بیماران ضعیف و ناتوان، سالمندان بالای 65 سال، زنان باردار، ساکنان آسایشگاهها ، مبتلایان به دیابت، بیماران مبتلا به بیماریهای مزمن (ریوی، قلبی، کلیوی و متابولیک مانند دیابت) و افراد مبتلا به سوء تغذیه از جمله گروههای درمعرض خطر ابتلا به بیماری آنفلوانزا هستند.

    پس از رعایت بهداشت شخصی، قدم دوم پیشگیری استفاده از واکسن آنفلوانزا می باشد که بر اساس ویروس شناخته همان سال تهیه می گردد و در افراد سالم 90- 70 درصد در پیشگیری از این بیماری موثر است ضمن آنکه موارد بستری و عوارض شدید بیماری را کاهش می دهد.

    استفاده از این واکسن جهت پیشگیری به آنفلوانزا، برای کودکان زیر 5 سال و گروههای در معرض خطر ابتلا به این بیماری 80 درصد موثر است و باید قبل از رسیدن سرمای زمستان تزریق شود.

    این واکسن به صورت عضلانی با دوز یک میلی لیتر تجویز می شود که عوارض خاصی هم ندارد و عمده عارضه آن التهاب محل تزریق است اما باید توجه شود افرادی که نسبت به استفاده از تخم مرغ حساسیت دارند از این واکسن استفاده نکنند.

    اگر واکسن در دسترس نبود استفاده از داروی "آمانتادین" یا "ریمانتادین" در سراسر فصل سرما برای این افراد توصیه می شود.

    چنانچه فردی واکسن را درفصول سرد سال که فصل شیوع بیماری است تزریق کند، باید به مدت 15 روز نیز تا هنگام تاثیر واکسن ازاین داروها استفاده کند.

    علاوه بر "آمانتادین و ریمانتادین" داروی "زانامیلیر" و "اسلتامیویر" که به صورت خوراکی تا 5 روز استفاده می شود ( که داروی اسلتامیویر به دلیل محدودیت کمتر در دسترس است ) برای پیشگیری از این بیماری تجویز می گردد.

    استفاده ازمواد غذایی حاوی ویتامین "ث" ، مایعات گرم ، سوپ صاف شده ، شیر ، لبنیات و سبزیجات برای درمان این بیماری توصیه می شود.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان آنفلوانزا

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان آنفلوانزا , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان آنفلوانزا , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان آنفلوانزا , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان آنفلوانزا , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان آنفلوانزا , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان آنفلوانزا , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان آنفلوانزا , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان آنفلوانزا ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان آنفلوانزا
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت