تحقیق مقاله رایگان تشریح یک نمونه ماهی

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: word کد فایل: 13997
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: زیست شناسی
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان تشریح یک نمونه ماهی

    تشریح یک نمونه ماهی

    در این آزمایشگاه طی 13 جلسه دانشجویان با ریخت شناسی ماهیان (دهان گرد تا آزاد ماهیان با تأکید بر ماهیان ایران) – زیست سنجی ماهی- ساختار فلس و انواع آن و روشهای تعیین سن در ماهی – اسکلت ماهی‌ها (جمجمه، اسکلت احشائی، پوستی و ستون فقرات و باله)- سختار عضلات، آبشش و قلب ماهی – دستگاه داخلی ماهی (آزاد ماهی و کپور ماهی) – دستگاه عصبی و اندام‌های حسی- رفتار شناسی – تعیین جنسیت ماهیان- تهیه اسکلت ماهی آشنا می‌شوند.

      

    - آزمایشگاه بیماریها و انگل‌های ماهی:

     

    عملیات این درس شامل دو قسمت می‌باشد 1- عملیات  آزمایشگاهی، 2- بازدید از کارگاههای مزارع پرورش ماهی در آزمایشگاه طی 10 جلسه دانشجویان با تشریح ماهیان سردآبی و گرم آبی با تأکید بر بیماریها – جداسازی انگل‌های تک یاخته‌ای ، منوژن، دیژن، سستود، آکانتوسفال و ترماتود از قسمتهای مختلف ماهی و همچنین روش فیکس کردن، شناسایی آنها و کشت باکتریها و آنتی بیوگرام و تشخیص باکتریها گرم مثبت و منفی آشنا می‌گردند.

     در بازید از کارگاهها و مزارع که شامل بخش سردآبی و گرم آبی می‌باشد. دانشجویان با نقاط بحرانی کارگاهها از نظر احتمال شیوع بیماریها  و راههای نفوذ انگلها آشنا می‌گردند. 

    - آزمایشگاه هیدروبیولوژی:

     در این آزمایشگاه طی 10 جلسه دانشجویان با روشهای نمونه‌برداری از ستون آب به کمک وسایل خاص نمونه‌برداری، فیتووزئوپلانکتونها توسط تور پلانکتون گیر از محیطهای طبیعی و استخرهای پرورش ماهی آشنا شده و روش‌های جداسازی، فیکس کردن، نگهداری به مدت زیاد، شناسائی زئوپلانکتونها بخصوص کلادوسرها و سیکلوپس‌ها در حد جنس و گونه و نحوه محاسبه بیوماس آنها را فرا می‌گیرند.  

    - آزمایشگاه تکثیر و پرورش آبزیان:

     

    عملیات این درس شامل دو بخش 1- آزمایشگاه 2- بازدید از مراکز تکثیر و پرورش میگو می‌باشد.

     در آزمایشگاه طی 8 جلسه دانشجویان با ریخت شناسی میگو های بالغ، تشخیص مراحل مختلف چرخه زندگی میگوها، اندام شناسی، تشخیص جنسهای نر و ماده، روش تشخیص میگوی آب شیرین (ماکروبرانشیوم) میگوهای آب شور (موزی، هندی و ببری)، خرچنگ آب شیرین و شاه میگوی خلیج فارس (لابستر) آشنا می‌شوند. در بخش بازدید‌ها نیز از مراکز تکثیر و پروش میگو و نرم تنان، تولید غذاهای زنده و مزارع پرورش میگو و نرم تنان بازدید می‌نمایند. علاوه بر آن شناسایی انواع صدفهای پرورشی و مراحل مختلف زندگی آنها و چگونگی زیست سنجی آنها و آموزش داده خواهد شد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان تشریح یک نمونه ماهی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان تشریح یک نمونه ماهی , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان تشریح یک نمونه ماهی , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان تشریح یک نمونه ماهی , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان تشریح یک نمونه ماهی , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان تشریح یک نمونه ماهی , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان تشریح یک نمونه ماهی , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان تشریح یک نمونه ماهی , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان تشریح یک نمونه ماهی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان تشریح یک نمونه ماهی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت