تحقیق مقاله تابلو های تبلیغاتی ( بیلبرد )

تعداد صفحات: 35 فرمت فایل: word کد فایل: 14333
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی الکترونیک
قیمت قدیم:۱۶,۵۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله تابلو های تبلیغاتی ( بیلبرد )

    سوئیچر دوربین جدید

     

     پیشرواجرای سیستمهای پیشرفته حفاظتی تلویزیونی (مداربسته)وارسال تصاویرودیتا ازطریق فیبرنوری – کابلهای فلزی – بصورت بی سیم وشبکه کامپیوتر و اینترنتی درایران باسابقه فعالیت اجرای پروژه های سیستمهای مراقبتیبادانش فنی روزجهان درمراکزمهم صنعتی وتجاری واجتماعی وامنیتی وحساس کشور, خدماتپیشرفته تخصصی خودراطبق آخرین استانداردهای جهانی وبااستفاده ازپیشرفته ترینتکنولوژی روز این صنعتبه متقاضیانباشرایط ذیل ارائه مینماید

     

    در شهر تهران علاوه بر آلودگی هوا آلودگیهای بصری هم مردم را اذیت می کند ولی مردم خودشان متوجه نیستد و نمی دانند که آلودگی های بصری هم میتواند  پیش زمینه اختلالات حسی وعاطفی و تصویری آنها باشد.

     

    منظور از آلودگی بصری همان ناهماهنگی تصویری و محیطی اطراف ماست.

    الان که تبلیغات هم گسترش پیدا کرده تنوع تابلوها و آگهی های تجاری در سطح شهر مردم را با موجی از ابهامات روبرو کرده که اینها میتواند با یک سیستم منضبط و علمی راهگشای بسیاری از مشکلات شهری باشد و چهره زیبایی مخصوصا به فضای فرهنگی و اصیل شهرها بدهد که در این بین نقش طراحان محیطی و گرافیستها بسیار حائز اهمیت است.

    من میخواهم به مسئله تابلوهای تبلیعاتی که به آنها بیل بورد هم میگویند، بپردازم.

    تابلوهای تبلیغانی چند نوعند یکی آنهایی که در مکانهای بزرگ مثل بزرگ راهها نصب میشوند که عمدتا مستطیلی هستند دوم آنهایی که در پیاده روها نصب میشوند که چون فضای کمتری وجود دارد قطعشان عمودی است و سوم تابلوهایی که در راهروها یا آسانسورها و ... نصب شده است.

    توجه داشته باشید که قطع کار در نوع طراحی میتواند اثر داشته باشد مثلا در تابلوهای بزرگ که به آنها بیل بورد هم میگویند احتیاج نیست که حتما رنگهایی با کنتراست (تضاد) زیاد داشته باشیم. نکته دیگر این است که ما در میادین یا پارکها تابلوهایی میبینیم که خیلی حساب شده هم هستند ولی متاسفانه استفاده نادرست از قطع های متفاوت و هم استفاده از داربستهایی نامناسب تر باعث سردرگمی بیننده و از بین رفتن سلامت بصری آنها میشوند.

     

    نکته بعدی این است که رساندن پیام در زمان کم ارزش زیادی دارد بخاطر همین موضوع نباید در پوسترها و تابلوهای تبلیغاتی از عناصر تصویری زیادی استفاده کرد، مخصوصا در بزرگراهها و مکانهای شلوغ ، چون کسی که سوار ماشین است تا بیاید مفهوم تابلو را در آن شلوغی درک کند ، عبور کرده و رفته است

     

    مدیرعامل سازمان زیباسازی‌شهرداری‌تهران گفت: نیمی ازتابلوهای تبلیغاتی نصب شده در بزرگراههای تهران به‌منظور رعایت استانداردهای تبلیغاتی و نیز کاهش ضریب خطای دید رانندگان جمع‌آوری می‌شوند.

     

    حجت‌الله ملاصالحی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا مرکز تهران افزود: تعداد تابلوهای تبلیغاتی در برخی بزرگراهها همچون "همت، مدرس و رسالت" از حدمجاز فراتر رفته است و مشکلاتی را در تردد خودروها دراین مسیرها ایجاد کرده ضمن اینکه از لحاظ استانداردهای تبلیغاتی نیز مشکل دارد.

     

    وی خاطرنشان کرد: تابلوهای تبلیغاتی موجود در بزرگراهها بیش از سه هزار مترمربع است که با برچیده شدن بخشی از این تابلوها، در بزرگراهای "یادگار امام، امام علی و نواب صفوی" که فاقد تابلوی تبلیغاتی است، تابلو نصب خواهد شد.

     

    مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران افزود: تا پایان سال جاری این تابلوها ساماندهی شده و پس از آن تابلوی تبلیغاتی جدید در بزرگراههای پایتخت نصب نخواهد شد.

     

    به گفته وی، پس از ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی بزرگراههای تهران، این تابلوها در خیابان‌های اصلی پایتخت همچون "ولی‌عصر، شریعتی و جمهوری اسلامی" ساماندهی شده و در تمام معابر تهران به طور یکسان تابلو توزیع می‌شود.

     

    ملاصالحی درخصوص تبلیغات گسترده در خیابان جمهوری اسلامی، با اظهار بی‌اطلاعی از اقدام انجام شده، گفت: نباید چنین اقدامی صورت می‌گرفت و بر اساس طرح شهرداری نصب تابلوهای جدید در این معبر ممنوع است.

    وی بابیان اینکه‌طرح ساماندهی تبلیغات خیابان جمهوری تدوین شده و باید اجرا شود، افزود: تبلیغات بی‌رویه انجام شده در سال‌های اخیر در این خیابان موجب شده چهره‌ای نامناسب داشته و مغایر با اصول شهرسازی و حقوق شهروندی باشد.

     

    تعاریف پیام های تجاری

    تعاریف تبلیغات تجاری بسیار مختلف و متنوع است. تعاریفی را که در منابع مختلف آمده است می‌توان دستمایه‌ای برای آغاز بررسی و تحلیل هر یک از عناصر تبلیغات تجاری در نهایت رسیدن به تعریفی متناسب با مسئله سیاست‌گذاری قرار داد.

    تعاریف موجود در کتاب‌های عربی ، تحت عنوان “ الاعلان”‌و در کتاب‌های انگلیسی، تحت عنوان “Advertising ”  آمده است. اما مشکل اساسی ، جستجوی این مبحث در کتاب‌های فارسی است . از دیر باز ، واژه‌های مختلفی برای این مفهوم در زبان فارسی مورد استفاده قرار گرفته است . واژه‌های آگهی، آگهی کردن، تبلیغات تجاری یا بازرگانی، آگهی‌های تبلیغاتی، آگهی‌های تجاری یا بازرگانی یا حتی واژه تبلیغات به شکل عام، از آن جمله‌اند.

    در اینجا دو مسئله اهمیت دارد: نخست اینکه برای یافتن تعاریف این پدیده ، به دنبال چه واژه‌هایی باید باشیم و دیگر اینکه ، واژه گزیده ما برای این مفهوم چه می‌تواند باشد. در پاسخ به پرسش نخست باید گفت ، از آنجا که تمامی واژه‌های یاد شده برای این مفهوم به کار رفته است ، طبیعی است که در جستجوی خود نیز باید به دنبال همه آن‌ها باشیم . البته درباره واژه عام تبلیغات ، باید به دنبال قرینه‌هایی باشیم که آن را به موضوع مورد بحث ، منحصر کند. اما در مورد پرسش دوم به نظر می‌رسد که ترکیب آگهی با صفات تجاری و بازرگانی ، این مفهوم را هرچه بیشتر اقتصادی و وابسته به فروش کالا می‌کند. علاوه بر اینکه اصولاً آگهی ترجمه واژه انگلیسی “Advertisement ” است و تنها یکی از جنبه‌های این فرآیند ارتباطی است و واژه تبلیغات ، مفهومی گسترده‌تر از آن را دربر می‌گیرد . به همین دلیل ، می‌توان گفت که انتخاب واژه تبلیغات تجاری یا بازرگانی برای این مفهوم ، که امروزه نیز بیشتر مصطلح  شده، شایسته‌تر است.

    به هر حال ما در این جستجو به تعاریفی برخوردیم که مهمترین آنها را در اینجا می‌آوریم:

    -    تلاش برای ارایه آموزه‌ها، ‌ایده‌ها، دلایل، شواهد یا ادعاها از طریق رسانه‌های ارتباطی ، برای تقویت هدفی یا مبارزه با هدف ضد آن .

    -    هر نوع معرفی غیرشخصی و ترویج ایده‌ها، کالاها و یا خدمات در مقابل پول که به وسیله فرد یا مؤسسه مشخصی انجام گیرد.

    -    عمل یک آگهی روزنامه و یا آگهی دیواری و یا در تلویزیون ، ایجاد ارتباط با مردم ، انتقال اطلاعات یا ایجاد بحث یا تأثیر گذاشتن در افراد است که در نتیجه فکر خواننده یا بیننده را نسبت به کالا و یا خدماتی که آگهی شده عوض نموده یا آن را تقویت می‌کند و در نتیجه این تأثیر رفتار آن‌ها نیز تغییر می‌یابد.

    -    کلیه خدمات بازرگانی و هنری برای ازدیاد فروش محصول.

    -    پیش‌بینی و تهیه پیام‌های سمعی و بصری که در ازای پرداخت بهای نشر ، توسط یک یا چند عامل تبلیغاتی به اطلاع مردم رسانیده می‌شود. این پیام‌ها، حامل خبری از خصوصیات و امتیازات یک کالا ، یک خدمت ، یک فکر و یا یک شیوه عمومی خواهند بود که اطلاع از آنها موجب ازدیاد فروش کالا یا استقبال عمومی از خدمت و فکر ، یا قبول و اجرای شیوه عمومی مورد نظر از طرف مردم خواهد بود.

    -    جمیع اقدامات مؤثر در عقیده ، تصور و تصمیم‌گیری فرد فرد انسان‌ها یا گروهی از آنان.

    -    هرگونه وسیله‌ای که انسان‌ها را از روی میل ، وادار به انجام عملی نماید.

    -    نمایشی که به وسیله یک شخص یا یک مؤسسه معین انتشار یابد و هدف آن ، نفوذ در عقاید و اعمال مردم باشد.

    -    انتشار اطلاعاتی که مبتنی بر عقاید و وصف خدمات و کالاها باشد؛ به طوری که عکس‌العمل آن بتواند با قصد آگهی‌کننده هماهنگی داشته باشد.

    -    ایجاد اعتقاد در مردم به آنچه که ما خود نیز بدان اعتقاد داریم .

    -    پیام‌های دیداری-گفتاری که از طریق وسایل تبلیغاتی با پرداخت وجه مردم را به طریقی علاقه‌مند و موافق یک نوع محصول ، یک خدمت ، یک فکر ، یک نقطه نظر و یا یک مارک بخصوص می‌نماید.

    -    دست‌زدن به اقداماتی ، استفاده از راه‌هایی و بکار بردن از وسایلی به قصد جلب توجه گروه‌های انسانی به حقانیت آیینی ، یا اصالت پدیده‌ای و دعوت ایشان به گرویدن بدان آیین و بهره گرفتن از شیئی که در فعالیت‌های تبلیغاتی برای اثبات صحت و برتری آن کوشش شده است .

    -    پیامی که به منظور ترویج عقیده و یا کالایی از طرف یک منبع- که بوسیله همان آگهی به جامعه معرفی می شود- به کمک وسایل تبلیغاتی به گروه‌های خاصی منتقل شده و برای انجام آن پول پرداخت گردد .

    -    یکی از پنج عامل اساسی ارتباط که بوسیله تاجران و صاحبان صنایع برای ترغیب مردم در خرج‌کردن  پول به خاطر کالا یا خدمت به کار می رود .

    -    کلیه اشکال ترغیب عمومی برای ایجاد تقاضا و بازار برای یک محصول یا یک خدمت که بوسیله صاحب کالا یا موسسه برای خریداران احتمالی بوسیله ارسال پیام مستقیم و یا از طریق وسایل تبلیغاتی انجام می‌شود.

    -    مجموعه‌ای از فعالیت های مختلف که به اشکال و درجات متفاوت برای عملی ساختن هدف‌های تجاری مدیران شرکت ها یا صاحبان کارخانجات انجام می‌گیرد.

    -    فعالیت‌های خاصی در بازارکه هدف آن آگاه‌ساختن مردم از محصولات و خدماتی است که به فروش  می رسد. تبلیغ درحالی که مردم را آگاه و کالا را مشهور می‌سازد ، آنها را به امری ترغیب می نماید .

     

     

    نگاهی بر تاریخچه آگهی‌ های تجاری

     نخستین آگهی‌تبلیغاتی، پیامی درباره آپارتمان‌هایی در لانگ‌ایسلند[1] بود که در اواخر 1922 از طریق رادیو پخش شد. آگهی‌های تلویزیونی، کار خود را به‌طور جدی، بعد از جنگ جهانی دوم آغاز کردند. در خلال پنج دهه گذشته، تحولات زیادی در عرصه‌های فن‌آوری و امور اجتماعی صورت گرفته است. آگهی‌های تلویزیونی در دوره حاکمیت آیزنهاور زاده شدند. با گذشت زمان و تغییرات حاصل از آن آگهی‌ها نیز تغییر کردند. از این تغییرات می‌توان به پیشرفت‌های فنی در زمینه رنگ، نوارهای ویدئویی و گرافیک‌های رایانه‌ای را نام برد.

    در هر سال قیمت تولید و پخش آگهی‌های تلویزیونی، با نسبتی منظم افزایش یافت. از سوی دیگر، زمان استاندارد آگهی از 60 ثانیه به 30 ثانیه کاهش یافت. در این اواخر آگهی‌دهندگان میل دارند که پیامشان سریع و درعرض 15 ثانیه عرضه شود. با کم شدن زمان پخش آگهی‌ها، بر تعداد آن‌ها افزوده شد. ضرباهنگ سریع آگهی‌ها، بینندگان را واداشته تا با دقت بیشتری به آن‌ها نگاه کنند.

    آگهی‌های تلویزیونی در عمر کوتاه خود مورد حمله یا تمجید واقع شده‌اند. برخی از آگهی‌ها در جشنواره‌های معتبر، افتخارآفرین بوده‌اند و پخش برخی دیگر، همچون آگهی‌های مربوط به انواع سیگار، از امواج رادیو و تلویزیون ممنوع شده است.

     

     

     

    در مورد محدود کردن تبلیغات بر روی اتوبوس های شرکت واحد بهانه ای شد که به تجربه خوبی از تبلیغات محیطی اشاره کنم.

     چسباندن پوستر ، نصب سیلک و پلاکارد ، بیلبردهای ثابت / سیار و در نهایت اتوبوس های شرکت واحد ابزارهای محدود روابط عمومی برای تبلیغات محیطی در شهر است که گزینه آخر  به گفته مجریان تبلیغات آن بزرگترین رسانه تبلیغات محیطی است.

    همیشه در حرکت بودن تبلیغات و در معرض دید بودن دو  ویژگی خاص این فضای تبلیغی است.

    که در مقایسه با بیلبرد یا پوستر و سیلک مطمئنا اتوبوس در حرکت همراه با تبلیغات بیشتر توجیه بیشتری دارد و چه تبلیغات بیرونی آن و چه تبلیغات برای مسافرین ، بهترین زمان ها را برای عرضه پیام به مخاطب را فراهم می کند.

    تبلیغات ثابت بر روی اتوبوس و داخل آن برای کالاها و خدمات مناسب است و  برای برگزاری مراسم و برنامه های زمان دار امکان  نصب پوسترها  بر روی اتوبوس ها فراهم شده  و می توان برای همایش ها و برنامه هایی که نیاز به تبلیغات محیطی است ، گزینه مناسبی است و تاثیر آن بیشتر از چسباندن هزاران پوستر بر در و دیوار شهر است.

    روابط عمومی شرکت واحد مجری این تبلیغات است و در تجربه ای که من داشتم در روزهای مقرر پوسترها به خوبی نصب شد. از نظر هزینه هم نسبت به بیلبرد و چاپ سیلک به نظرم به صرفه بود.

     

      مشتریان اغلب به آرم شرکت‌ها توجه زیادی نشان می‌دهند، زیرا این علامت‌ها بر "ارزش" محصولات و خدمات می‌افزایند. گاه این "ارزش" به مهم‌ترین عامل تحریک کننده‌مشتریان برای خرید و استفاده ‌از محصولات و خدمات ، تبدیل می‌شود.

    این جا است که علامت تجاری و یا آرم معنایی گنگ می‌یابد. قبل از هر چیز این "ارزش" دقیقا به چه معنا است؟

    ارتباط نوع محصول و نام شرکت و ارزش مطروحه نیز بسیار با اهمیت است. حرفه‌ای‌های بازاریابی، همه‌این موارد را تبلیغات می‌نامند.مشتریان عاشق تبلیغات هستند، بنابراین آرم ها را نیز دوست دارند. خبرگان در امر بازاریابی، انتخاب یک آرم یکدست و کامل را کلید همه مشکلات بازاریابی می‌دانند.

     

     

     

    حال، راز طراحی موفق یک آرم چیست؟

    قبل از پاسخ به این سؤال، بیایید سه رویکرد رایج بسیاری از بازاریابان را در توسعه وطراحی آرم، با کمک گرفتن از انس های تبلیغاتی مشاورین و مؤسسات طراحی آرم، بررسی کنیم.

    البته این نظریات اغلب پایه واساس درستی ندارند و از نظر من این افراد تاکنون نتوانسته اند علامت تجاری موفقی طراحی کنند. به هر حال این سه رویکرد عبارتند از:

    1- دکوراسیون

    2- الحاق

    3- Golem

     

    در روش اول این طور به نظر می رسد که تمایز، عاملی برای جلوه بیش تر است. متخصصین با اشاره به نام‌ها و نشانه‌های طراحی شده اظهار می کنند: "ما آرم‌هایی متمایز از رقیبان خود، طراحی می کنیم، به این ترتیب مشتریان، ما را از بقیه تمیز می‌دهند."

    این روش، رویکردی کاملا ابتدایی است و برای افزایش اعتبار باید آن را با عواملی از دو رویکرد دیگر تلفیق کرد.

     

    روش"الحاق"، ارزش‌های مربوط به آرم و سایر مفاهیم مورد نظر را به اسم، نشانه و هم‌چنین موضوعات مربوط به رویکرد قبلی اضافه می کند. روند منطقی این جریان به این طریق پیش می رود:

    مشتری، آرم و "ارزش" های افزوده به آن را که به شکلی زیبا تصویر شده، در پیغام های الکترونیکی دیده، بلافاصله احساس می کند که این علامت تجاری نیازهای اورا برآورده می‌کند. طرفداران طراحی آرم های احساساتی ادعا می‌کنند، آن ها نیز تقریبا از این روش استفاده می کنند. (مثلا آنها در تبلیغات، احساسات را برانگیخته و آن را تحریک می کنند).

     

    در رویکرد سوم، بازاریابان، سعی می کنند، تبلیغات‌شان با هویت انسانی و شخصیت پردازی همراه باشد. به این ترتیب مشتری با آرم ارتباط برقرار می‌کند.

    به عقیده نویسنده، این سه نگرش، شرکت ها را به بیراهه کشانده، موجب شده پتانسیل و نیروی لازم برای طراحی آرم را ندیده بگیرند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله تابلو های تبلیغاتی ( بیلبرد )

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله تابلو های تبلیغاتی ( بیلبرد ), مقاله در مورد تحقیق مقاله تابلو های تبلیغاتی ( بیلبرد ), تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تابلو های تبلیغاتی ( بیلبرد ), مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تابلو های تبلیغاتی ( بیلبرد ), تحقیق درباره تحقیق مقاله تابلو های تبلیغاتی ( بیلبرد ), مقاله درباره تحقیق مقاله تابلو های تبلیغاتی ( بیلبرد ), تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تابلو های تبلیغاتی ( بیلبرد ), مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تابلو های تبلیغاتی ( بیلبرد ) ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله تابلو های تبلیغاتی ( بیلبرد )
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت