تحقیق مقاله آشنایی با DHCP Server

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: word کد فایل: 14585
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله آشنایی با DHCP Server

    در محدوده خود فرمانروایی کنید   در شماره گذشته نحوه راه اندازی ابتدایی یک DHCP Server را مرور کردیم. در این شماره نیز با جزییات کنسول DHCP آشنا می شویم تا بتوانیم مدیریت بهتری بر سرور DHCP داشته باشیم.

    راه اندازی اسکوپ
    همان طور که در شکل زیر می بینید، بعد از راه اندازی یک اسکوپ، تعدادی گزینه در دسترس قرار خواهند گرفت. اما هر کدام از این گزینه ها چه کارهایی انجام می دهند؟

    Address Pool
    در این بخش همه اسکوپ های تعریف شده، به همراه IPهایی استثنا، داده می شوند. در این بخش شما این توانایی را خواهید داشت که اگر مایل به افزودن یک یا تعدادی IP استثنا بودید، با راست کلیک بر Address Pool و انتخاب گزینه New Exclusion Range یک محدوده (Range) را تعریف کنید تا DHCP از آن IPها استفاده نکند.

    Address Leases
    در این بخش IPهایی که توسط سرور DHCP به کلاینت ها تخصیص یافته، نمایان می شود. می توانید هر کدام که بخواهید را پاک کنید.

    در شکل بالا تعدادی IP که در اجاره هستند را مشاهده می کنید. همان طور که می بینید، 10 تا IP اول به صورت خودکار توسط RAS اجاره شده اند.

    Reservation
    در این قسمت می توانید برای یک کلاینت یک آدرس IP ثابت رزرو کنید. روی آن راست کلیک کنید و New Reservation را برگزینید. برای این کار باید آدرس Mac کارت شبکه را داشته باشید که با استفاده از دستور arp –g این مورد دست یافتنی است.

    DHCP Option
    تنظیماتی که تا اینجا وارد کرده ایم، بیشتر برای کلاینت های خاص بودند. در حالت کلی 3 تنظیم مختلف داریم که عبارتند از:

    Client Option ،Scope Option و Server Option.

    ترتیب اعمال این تنظیمات هم درست به همین صورتی است که در بالا آمده. یعنی اگر تنظیمی مشابه، هم در اسکوپ و هم در سرور، ست شده باشد، تنظیم اسکوپ ارجعیت دارد. بنابراین هر چه تنظیمات جزیی تر باشند، قدرت بالاتری دارند.

    Client Option : به جز موارد بالا، Scope و Server Option دارای تنظیماتی یکسان هستند. تنها تفاوت این دو در این است که تنظیمات اسکوپ فقط بر اسکوپ جاری اعمال می شود، اما تنظیمات سرور روی تمامی اسکوپ های موجود.

    اما این تنظیمات چه کاری می کنند؟
    این دو قسمت به واقع دارای اهمیت بسیار زیادی هستند. اگر توجه کرده باشید تا الان ما به کلاینت ها فقط آدرس IP داده ایم.

    اما آیا کلاینت ها آدرس DNS GateWay یا WINS نمی خواهند؟ برای تنظیم این موارد باید بنا برحسب نیازتان، از Scope و یا Server Option استفاده کنید.

    برای ست کردن این تنظیمات، در Side bar سمت چپ، روی یکی از دو گزینه Scope Option یا Server Option بنابر نیاز خودتان، راست کلیک کنید و گزینه Configure Options را برگزینید.

     

    Configure Options

    در پنجره باز شده، شما تمامی تنظیماتی که می توانید به کلاینت هایی که از سرور DHCP شما آدرسIP دریافت کردند را ببینید. تنظیماتی مانند آدرس DNS ،Gateway ،Time-to-live و خیلی از موارد دیگر که در RFC 2132تعریف شده اند.

    مثلا برای ست کردن آدرسDNS، بر DNS Server که شماره آن 006است، کلیک کنید و اطلاعات لازم را وارد کنید. همان طور که می بینید، این قسمت دارای گزینه های زیادی است و شما می توانید جزء به جزء تنظیمات کلاینت را تغییر دهید.

    اکنون اجازه دهید بحث را کمی تخصصی تر کنیم. برای شروع نیز، از همین بخش Scope Option آغاز می کنیم.

    Class: تنظیماتی که در بالا اعمال شد، به تمامی کلاینت های موجود در یک اسکوپ اعمال می شود. اما اگر بخواهید کلاینت های یک اسکوپ نیز تنظیمات متفاوتی را دریافت کنند چه می کنید؟

    انواع کلاس ها: در این حالت، باید اقدام به تعریف کلاس کنیم. در مجموع ما دو کلاس با نام های Vendor Class و User Class داریم.

    تنظیمات Vendor Class مربوط به فروشندگان سیستم عامل مانند مایکروسافت می شود و می توان یک سری از ویژگی ها را در کامپیوترهای کلاینت به وسیله آن تغییر داد. به صورت پیش فرض، مایکروسافت تعدادی تنظیمات Vendor Classتعریف کرده است. مانند فعال یا غیرفعال کردن NetBIOS بر TCP/IP در کلاینت هایی با سیستم عامل XP و 2000 .

    اما نوع دیگر کلاس که به نام User Class شناخته می شود، بیشتر برای جنبه های مدیریتی کاربرد دارد و البته بیشترین تاکید ما نیز بر همین قسمت است. شما می توانید به تعداد دلخواه User Class بسازید، تنظیمات خود را روی آن ست کنید و در نهایت به کلاینت هایی که مایل هستید، اعمال کنید.

    برای ساخت یک User Class در کنسولDHCP، روی سرور راست کلیک کنید و Define User Classes را انتخاب کنید. در پنجره باز شده، روی Add کلیک کنید و نامی را برای کلاس خود در نظر بگیرید. فراموش نکنید قسمت ASCII را نیز با نام مورد نظرتان پر کنید.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله آشنایی با DHCP Server

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله آشنایی با DHCP Server , مقاله در مورد تحقیق مقاله آشنایی با DHCP Server , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آشنایی با DHCP Server , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آشنایی با DHCP Server , تحقیق درباره تحقیق مقاله آشنایی با DHCP Server , مقاله درباره تحقیق مقاله آشنایی با DHCP Server , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آشنایی با DHCP Server , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آشنایی با DHCP Server ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله آشنایی با DHCP Server
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت