تحقیق مقاله نکات ایمنی در زلزله

تعداد صفحات: 10 فرمت فایل: word کد فایل: 14613
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: سایر موضوعات
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله نکات ایمنی در زلزله

     

    آیا باید در طول مدت زمین لرزه در کنار ستون یا چار چوب های ورودی ایستاد ؟
     
    تنها در صورتی که در منازل قدیمی و خشتی و نا مستحکم زندگی می کنید . در منازل جدید و نوساز درگاهها نسبت به قسمتهای دیگر خانه از لحاظ استقامت تفاوت زیادی ندارند و حتی در این منازل چون معمولا درها به صورت چرخشی باز می شوند ممکن است ایستادن در کنار آنها سبب زخمی شدن شما شود . با خم شدن، ‏‏پوشاندن و قرار گرفتن به زیر قسمتهای مستحکم اشیا ایمنی بیشتری خواهید داشت .

     

      به چه ابزار و تدارکات اورژانسی نیاز داریم ؟

     

    1- کپسول آتش نشانی
    2- مقدار کافی از داروهایی که شما یا افراد خانواده از آنها استفاده می کنند
    3- آچار فرانسه ، پیچ گشتی برای بستن آب و گاز
    4- لوازم ضروری برای کمکهای اولیه و کتاب آموزشی در این خصوص .
    5- چراغ قوه با لامپ و باطری اضافه
    6- رادیو کوچک و قابل حمل با باطری اضافی
    7- آب برای تمام افراد خانواده و برای استفاده به مدت حد اقل 3 روز ( 1 بطری برای هر نفر در هر روز )
    8- قرص ها و مواد تصفیه کننده آب برای تصفیه کردن آب آشامید نی تامین شده از منابع دیگر
    9- غذاهای قوطی ای و کنسرو شده . ( در صورت لزوم غذای اضافی برای حیوانات اهلی )
    10- گاز پیک نیکی یا کباب پز که برای پخت و پز در صحرا استفاده می شود .
    11- کیسه های زباله ضد آب و ضخیم برای ریختن مواد زائد مصرفی و زباله ها  

     

      چطور من یک طرح و نقشه پیس بینی شده برای زلزله طراحی کنم ؟

     

    1- مطمئن شوید که تک تک افراد خانواده می دانند که هنگامی که زلزله رخ می دهد در جایی که هستند چه کاری باید انجام دهند تا اتفاقی نیفتد .
    *- یک محل مشخص را تعیین کنید که شما بتوانید بعد از واقعه در آن محل به هم بپیوندد .
    *- طرحها و تصمیمات اتخاذ شده را با مدرسه بچه ها و یا سرویس روزانه آنها در میان بگذارید .
    *- به خاطر داشته باشید که ممکن است سرویس ها و خدمات شهری از هم گسیخته شود .پس مقداری لوازم ضروری مانند غذا مایعات کفشهای راحت و ... در محل کار خود نگه دارید .
    2- حتما محل قرار گرفتن شیرهای اصلی گاز و آب و کنتور برق را شناسایی کنید و طریقه چگونگی خاموش کردن و بستن آنها را در صورت احساس وجود نشت گاز و یا اتصالی کردن برق فرا بگیرد .مطمئن شوید که افراد مسن خانواده هم توانایی کار با این وسائل و خاموش کردن آنها را بلدند .
    3- نزدیک ترین ایستگاه پلیس و آتش نشانی و اورژانس و فوریتهای پزشکی به محل زندگی خود را تعیین کنید .
    4- با همسایگان خود در این مورد که چگونه می توانند به شما کمک کنند و یا شما به آنها یاری برسانید صحبت کنید
    5- سعی کنید نحوه اجرای کمکهای اولیه ، CPR و فوریتهای پزشکی را فرا بگیرید.  

     

      در طول مدت زمین لرزه باید چه کاری انجام دهم ؟

     

    اگر شما در داخل ساختمان هستید : همان جا بمانید . ( زیر یک میز یا نیمکت بروید، به آن آویزان شوید یا به سمت کریدور رفته و یا در گوشه ای از دیوار بایستید . از پنجره ها شومینه ها و اسباب و وسایل سنگین فاصله بگیرید .از آآشپزخانه خارج شوید زیرا محل بسیار خطرناکی است .( ممکن است اشیا بر روی شما سقوط کنند .) هنگامی که ساختمان در حال لرزش است به سمت راه پله ها نروید و به سمت خارج هجوم نبرید زیرا خطر سقوط و آسیب رساندن به خودتان را در پی خواهد داشت ویا ممکن است سقوط تکه های شیشه و یا آوار به شما ضربه ای وارد نماید .
    اگر خارج از ساختمان هستید : به یک فضای باز بروید . از ساختمانها ، خطوط و لوله های فشار قوی ، کوره ها و یا هر چیز دیگری که ممکن است در اثر لرزش بر روی شما بیفتد ، فاصله بگیرید .
    اگر در حال رانندگی هستید : بایستید اما با دقت !!. اتومبیل خود را تا حد امکان از ترافیک خارج کنید . هرگز بر رو یا زیر یک پل یا پلهای هوایی و یا زیر درختان ، تیرهای چراغ برق، خطوط فشار قوی و یا تابلوها توقف نکنید . تا زمانی که لرزش ادامه دارد در داخل اتومبیل خود بمانید . هنگامی که مجددا رانندگی را از سر گرفتید حتما به شکستگی های ایجاد شده در کف خیابان ، سنگهای افتاده و دست اندازهای جاده در مسیر حرکت خود دقت کنید .
    گر در مکانهای کوهستانی هستید . مواظب سقوط سنگها، زمین لغزه ها ، درختان و آوارهای دیگری که می توانند بر اثر لرزش ، سست و رها شوند باشید .  

     

      کارهایی که نباید در طول زمین لرزه انجام داد ؟

     

    اگر شیر گاز را بسته اید هرگز دوباره آن را باز نکنید . اجازه بدهید که شرکت گاز این کار را انجام دهد .
    هرگز از کبریت، فندک ، گاز پیک نیک یا باربی کیو و وسایل و ابزار برقی تا زمانی که از عدم نشتی گاز مطمئن نشده اید استفاده نکنید ممکن است استفاده از آنها با ایجاد جرقه سبب اشتغال نشتی گاز و در نهایت ایجاد انفجار و اتش سوزی شود.
    از تلفن استفاده نکنید مگر برای امداد پزشکی و یا اطلاع آتش سوزی . شما می توانید شماره های مورد نیازتان را برای جوابگویی در مواقع ضروری بایگانی کنید . اگر تلفن شما کار نمی کند ، یک نفر را برای درخواست و آوردن کمک بفرستید اما هرگز منتظر این نباشید که حتماً ماموران آتش نشانی ، پلیس و یا ماموران امداد برای کمک به شما بیایند آنها ممکن است در دسترس نباشند .  

     

      وقتی که زمین لرزه رخ می دهد من میتوانم منتظر چه خطراتی در منزلم باشم ؟ چگونه می توانم آنها را بشناسم ؟ و برای مقابله با آنها چه می توانم بکنم ؟

     

    لرزش می تواند باعث سقوط اثاثیه سبک وزن حرکت و سر خوردن یخچا ل و دیگر وسایل بزرگ بر روی زمین و وا ژگون شدن قفسه های کتاب یا دستگاههای تلویزیون شود . کاری که شما باید انجام دهید : به اطراف منزلتان نگاه کنید و دنبال وسایلی بگردید که می توانند بیفتند یا حرکت کنند .
    از خودتان در مورد اتفاقی که ممکن است بر اثر باز شدن درهای لولایی کابینت ها و بوفه هابیفتد سوال کنید . ( باز شدن این درها اجازه میدهد ظروف به راحتی بر کف زمین افتاد و خرد شوند . )
    از خود بپرسید آیا تلویزیون و ضبط صوت در جای خود محکم هستند و آیا به وسیله پیچ به دیوار محکم شده اند ؟ ببینید آیا گیاهان تزئینی که به صورت آویز در منازل استفاده می شوند و یا لوسترهای روشنایی و اشیایی که ممکن است سقوط کنند در منزلتان دارید ؟ آیا در اتاق خوابتان ، از عکسهای سنگین و یا آیینه بر روی دیوار بالای تخت استفاده کرده اید ؟
    چه کار می توانید انجام دهید؟ : شما می توانید با نصب درهای زبانه دار و مقاوم در برابر فشار و بستن قفلها ، بسیاری از این خطرات را برای خود کاهش دهید .  

     

      بعد از زمین لرزه چه کاری می توانم انجام دهم ؟

     

    کفشهای رو بسته بپوشید تا از زخمی شدن با شیشه های شکسته شده و آوارها در امان باشید . منتظر پس لرزه ها باشید .
    دنبال زخمیها بگردید : اگر شخصی خون ریزی دارد محل خون ریزی را با استفاده از گاز استریل یا تمیز ترین پارچه ممکنه پوشانده و بر روی محل جراحت فشار دهید . اگر شخصی نیازمند تنفس مصنوعی است عملیات CPR را برایش اجرا کنید. هرگز سعی نکنید اشخاص با جراحتهای وخیم را حرکت دهید مگر اینکه آنها در معرض خطری نزدیک برای زخمی شدن باشند . با پوشاندن زخمیها با پتو آنها را گرم نگه دارید . برای اشخاص زخمی به دنبال پزشک و امدادگر بگردید .
    دنبال خطرات تهدید کننده دیگر بگردید :
     
    *- خطر آتش سوزی : از محدوده محل آتش سوزی ( که در منزل شما یا منزل همسایه پهلویی اتفاق افتاده ) خارج و طلب کمک نمایید .
    *- خطر نشت گاز : در صورت احساس بوی گاز بلافاصله شیر اصلی گاز را ببندید ، زیرا ممکن است لوله ها شکسته باشند .
    *- خطر سیم کشیهای برق : در صورتی که خاموشی مطلق خطری در خانه ایجاد نمی کند فیوز را در جعبه کنتور برق قطع کنید .
    *- خطر سیمهای لخت و آویزان : هرگز این سیمها و اشیاء دگری را که با آنها در تماسند را لمس نکنید .
    *- خطر مواد شیمیایی و پاک کندده ها : درب کلیه مواد پاک کندده و سفید کننده ها و سایر مواد شیمیایی که بر اثر باز ماندن درب ظروف تبدیل به بخارات سمی و مضر می شوند ، بسته و آنها را در فضای باز قرار دهید . از مواد شیمیایی که استفاده از آنها می تواند خطر تولید گاز و آتش سوزی را در پی داشته باشد استفاده نکنید .
    *- خطر سقوط اشیاء : مواظب اشیائی که می توانند بر اثر لرزش جابجا شده و خطر سقوط آنها بر اثر باز و بسته شدن درهای قفسه ها و یا کابینت ها وجود دارد ، باشید.
    *- خطر مصرف غذاها و نوشیدنیها : هرگز از غذاها و نوشیدنیهایی که در قوطیهای در باز و یا تاریخ گذشته قرار دارند ،‌ استفاده نکنید . حتی اگر برق نیست ، گوشت و سایر مواد خوراکی خود را در فریزر و یخچال باقی بگذارید زیرا سرمای درون فریز می تواند مواد غذایی را برای چند روز سالم نگه دارد . برای گرم کردن غذاها هرگز از اجاق گاز استفاده نکنید .( به خاطر خطر نشت گاز). آب و مواد نوشیدنی خود را در صورت مشکوک بودن به آلودگی حتماً پیش از مصرف با قرص های مخصوص تصفیه نمایید .  

    تدارکات و پشتیبانی را تعریف کنید؟

    فراهم آوردن امکانات و تجهیزات مورد نیاز،برقراری دوریه های آموزشی و پشتیبانی های مناسب تلفات و خسارت های ناشی از زلزله را کاهش میدهد.

     

    .وظایف گروه تدارکات و پشتیبانی را بیان کنید؟

    تقسیم وسایل بین گروه های چهار گانه شورای ایمنی- تهیه مواد غذایی و آب و وسایل ضروری- تهیه فهرستی از مراکز درمانی نزدیک به محل سکونت-اعضای این گروه باید پس از وقوع زلزله به محل نگه داری وسایل ضروری زمان وقوع حادثه رفته و آن ها را بین اعضای گروه خود تقسیم کند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله نکات ایمنی در زلزله

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله نکات ایمنی در زلزله , مقاله در مورد تحقیق مقاله نکات ایمنی در زلزله , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نکات ایمنی در زلزله , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نکات ایمنی در زلزله , تحقیق درباره تحقیق مقاله نکات ایمنی در زلزله , مقاله درباره تحقیق مقاله نکات ایمنی در زلزله , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نکات ایمنی در زلزله , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نکات ایمنی در زلزله ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله نکات ایمنی در زلزله
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت