تحقیق مقاله رایگان ارائه دستورالعمل تعیین مشخصات فنی و روش گونه‌ بندی عایق های حرارتی

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: word کد فایل: 15101
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: محیط زیست و انرژی
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان ارائه دستورالعمل تعیین مشخصات فنی و روش گونه‌ بندی عایق های حرارتی

    در زمینه صرفه‌ جویی در مصرف انرژی، با توجه به تنوعی که در عایقهای حرارتی وجود دارد، لازم است الگویی برای تعیین مشخصات فنی محصولات مختلف تعیین گردد تا استفاده‌کنندگان امکان انتخاب عایق مناسب برای شرایط مختلف را داشته باشندک عایقهای حرارتی مورد استفاده در ساختمان باید مطابق مقررات ملی ساختمان دارای مشخصات حرارتی حداقلی باشند. علاوه بر آن عایق‌های حرارتی باید از دوام و کارآیی کافی در برابر عوام محیطی برخوردار باشند. در این پروژه عایقهای حرارتی از نظر مقاومت حرارتی واقعیک مشخصات مکانیکی، دوام و عملکرد در شرایط محیطی مختلف ارزیابی شده و طبق ضوابط این استاندارد درجه‌بندی می‌شوند. بدین‌ترتیب انتخاب نوع بهینه عایق حرارتی به راحتی امکان‌‌پذیر بوده و زمینه برای رقابت سالم بین تولیدکنندگان عایق حرارتی فراهم می‌گردد.

    طراحی و تکمیل آزمایشگاه تعیین مشخصات فنی شیشه‌ های یک یا چندجداره

    در این پروژه تجهیزات و دستگاه‌های لازم برای انجام آزمایش‌های ضروری به منظور ارزیابی کیفیت و دوام شیشه‌ دوجداره طراحی و ساخته می‌شود. دستگاه‌های آزمایش عبارتند از دستگاه مه‌گرفتگی شیمیایی، آزمایش نقطه بیفک، محفظه رطوبت بالا، چرخه آب و هوایی تسریع شده.

    تجهیز ازمایشگاه کنترل کیفیت قابهای جداره‌ های شفاف ساختمانی

    تعیین میزان نفوذپذیری درب و پنجره‌های خارجی ساختمان‌ها به منظور کنترل کیفیت از نظر تطبیق با استانداردها و محاسبه بار حرارتی ساختمان و صرفه‌جویی انرژی ضروروتی دارد. نفوذ آب علاوه بر اثر تخریبی بر روی خود درب یا پنجره، موجب کثیفی جداره‌های داخلی و تخریب مصالح حواشی می‌شود. با استفاده از اطلاعات استانداردهای مختلفی همچون ASTM و BS و ISO ، طراحی دستگاه آزمایش انجام شده و عملیات ساخت و نصب تجهیزات ادامه دارد.

    بلوک‌ های سیمانی سبک

    بلوک‌های سیمانی نوع قطعات پیش‌ساخته بتنی با عیار سیمان کم هستند که طرح اختلاط بتن آنها بر اساس مقاومت مورد نیاز بدست می‌آید. وزن بلوک بستگی به وزن بتنی دارد که با آن ساخته می‌شود. بلوک‌های ساخته شده از شن و ماسه رودخانه‌ای یا شکسته، وزن ویژه معمولی و در حدود 2000 کیلوگرم بر متر مکعب دارند. موضوع ازدیاد وزن بلوک‌ها برای ساخت و ساز در کشوری مثل ایران که در ناحیه زلزله‌خیز واقع شده، نامطلوب است. با این توجیه و هدف بلوک‌ها که اهمیت بسیار زیادی در ساخت و ساز دارند، نیاز به تحقیق همه‌جانبه داشته و لازم است در خصوص سبک‌سازی، افزایش کیفیت و دوام، شرایط بهینه مصرف آنها و ... رهنمودهایی تعیین گردد.

     

    اصلاح خواص گچ و دوام گچ به وسیله مواد افزودنی

    گچ ماده‌ای است که در ساختمان مورد مصرف فراوان دارد. امروزه در کشور ما، مصرف عمده گچ در ساختمانسازی بیشتر در اندود گچ و خاک و سفید کاری دیوارها و سقف‌ها و همچنین به عنوان ملات در اجرای سقف‌های طاق ضربی است. از آنجایی که ملات گچ هوایی است، بنابراین نمی‌توان آن را در محلهای نمناک و یا در ساختمانهای زیر آبی مصرف کرد. استفاده از فرآورده‌های گچی مانند تیغه‌ها و تخته‌های گچی و دیواره‌های خشک (dry wall) و غیره در بخش‌هایی از ساختمان که در معرض شرایط رطوبت قرار دارند، عملاٌ با مشکل مواجه است. استفاده از مواد افزودنی مناسب مانند پلیمرها در جهت ارتقای کیفیت گچ اعم از خواص فیزیکی، مکانیکی و دوام آن می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد و استفاده از فرآورده‌های گچی را گسترش دهد. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان ارائه دستورالعمل تعیین مشخصات فنی و روش گونه‌ بندی عایق های حرارتی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان ارائه دستورالعمل تعیین مشخصات فنی و روش گونه‌ بندی عایق های حرارتی , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان ارائه دستورالعمل تعیین مشخصات فنی و روش گونه‌ بندی عایق های حرارتی , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ارائه دستورالعمل تعیین مشخصات فنی و روش گونه‌ بندی عایق های حرارتی , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ارائه دستورالعمل تعیین مشخصات فنی و روش گونه‌ بندی عایق های حرارتی , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان ارائه دستورالعمل تعیین مشخصات فنی و روش گونه‌ بندی عایق های حرارتی , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان ارائه دستورالعمل تعیین مشخصات فنی و روش گونه‌ بندی عایق های حرارتی , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ارائه دستورالعمل تعیین مشخصات فنی و روش گونه‌ بندی عایق های حرارتی , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ارائه دستورالعمل تعیین مشخصات فنی و روش گونه‌ بندی عایق های حرارتی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان ارائه دستورالعمل تعیین مشخصات فنی و روش گونه‌ بندی عایق های حرارتی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت