تحقیق مقاله برق و فناوری های جدید - فناوری جدید در سیستم برق خودرو

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: word کد فایل: 15174
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی الکترونیک
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله برق و فناوری های جدید - فناوری جدید در سیستم برق خودرو

    دنیای‌خودرو: شرکت Delphi، یکی از بزرگترین و با سابقه‌ترین شرکت‌های فناوری و قطعه‌سازی در آمریکا است و بسیاری از خودروسازان آمریکایی و اروپایی از محصولات آن استفاده می‌کنند. حدود 100 سال است که این شرکت به نوآوری در زمینه صنعت خودرو می‌پردازد و مرسدس‌بنز یکی از مشتریان پرآوازه آن به حساب می‌آید.

    مرسدس‌بنز این بار هم پیش قدم شده و در استفاده از سیستم جدید قطع مدار برق (BDSD) دلفی، یکی از نخستین خودروسازان جهان است که قرار است این محصول در خودروهای کلاسC و اتومبیل‌های شاسی‌بلند و لوکس کلاس M این شرکت مورد استفاده قرار بگیرند.

    شرکت مرسدس‌بنز همیشه اهمیت زیادی به امنیت سرنشینان خودروهای خود ‌می‌دهد و به همین دلیل از تمام فناوری‌های نوینی که به این امر کمک کنند استقبال ‌می‌نماید.

    اما بپردازیم به سیستم جدید شرکت دلفی. فناوری جدید به کار رفته در BDSD طوری است که ‌می‌تواند سیستم برق خودرو را در شرایط اضطراری قطع کرده و باعث جلوگیری از آتش گرفتن خودرو شود.

    این سیستم با دریافت یک سیگنال از سوی ایربگ‌ها که به هنگام تصادفات باز ‌می‌شوند در زمانی کمتر از یک میلی ثانیه ارتباط باطری و استارت را با سایر بخش‌های خودرو قطع ‌می‌کند.

    هر چند ممکن است فیوزها تا حدی به جلوگیری از ایجاد «اتصالی» در اجزای الکترونیکی خودرو کمک کنند، اما در شرایط اضطراری مانند تصادفات، استفاده از سیستم فوق باعث ‌می‌شود تا امکان آتش‌سوزی خودرو بر اثر جرقه‌های ناشی از برق باطری تقریباً به صفر برسد.

    وجود ولتاژ بالا در سیستم دلکو و سایر بخش‌های جرقه‌زنی خودرو این امکان را به وجود ‌می‌آورد تا در هنگام تصادفات، تماس بنزین ریخته شده بر روی زمین و یا سایر بخش‌های خودرو با یک جرقه کوچک، آتش‌سوزی بزرگی به وجود بیاورد.

    از سوی دیگر باید گفت استفاده از این سیستم جدید نه تنها هزینه بیشتری به خودروسازان تحمیل نمی‌‌کند بلکه نسبت به سایر محصولات مشابه تا 20درصد قیمت کمتری دارد.

    نکته جالب توجه دیگر در این سیستم آن است که با وجود قطع جریان برق از باطری به سیستم‌های جرقه‌زنی، BDSD برق تجهیزات ایمنی و ضروری مانند قفل درها، چراغ‌های خطر، چراغ‌های روشنایی و سیستم خودکار تماس‌های اورژانسی را قطع نمی‌‌کند.

    سیستم BDSD در کنار باطری خودرو و تنها با دو پیچ نصب ‌می‌شود و به این ترتیب تعویض آن به راحتی صورت ‌می‌گیرد.

    قطعات الکترونیکی کوچک و زیادی در ساخت این سیستم به کار رفته اما برای جلوگیری از ایجاد هرگونه مزاحمت، همه آنها در یک محفظه پلاستیکی محکم قرار گرفته‌اند. از سوی دیگر برای دفع الکتریسیته ساکن جمع شده بر روی این دستگاه،  یک رابط محافظ الکترواستاتیک نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

    از آنجا که تمام عملیات این سیستم در محفظه پلاستیکی و عایق آن صورت ‌می‌گیرد، هیچ خطری نصب‌کنندگان و تعمیرکاران را تهدید نمی‌‌کند. در ساخت این محصول تمام استانداردهای حال حاضر صنعت خودروسازی جهان لحاظ شده و هیچ فلز سنگینی در آن به کار نرفته است.

    فناوری به کار رفته در این دستگاه را ‌می‌توان در سیستم‌های ولتاژ بالای خودروهای هیبریدی، سوییچ‌ها و کابل‌های ولتاژ بالا در قطارها، کشتی‌ها، خودروهای تجاری و حتی تجهیزات صنعتی به کار برد.

    مهندسان شرکت دلفی پیش از طراحی هر محصولی ابتدا نقشه معماری سیستم‌های الکتریکی و الکترونیکی خودرو را تهیه ‌می‌کنند و سپس به طور دقیق اجزای محصول را با توجه به اطلاعات موجود، بهینه ‌می‌سازند. 

    گفتنی است دلفی هم‌اکنون در 31 کشور دنیا به طراحی و تولید فناوری‌های جدید ‌می‌پردازد و هر روز نیز محصولی جدید به بازار دنیا عرضه ‌می‌کند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله برق و فناوری های جدید - فناوری جدید در سیستم برق خودرو

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله برق و فناوری های جدید - فناوری جدید در سیستم برق خودرو, مقاله در مورد تحقیق مقاله برق و فناوری های جدید - فناوری جدید در سیستم برق خودرو, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله برق و فناوری های جدید - فناوری جدید در سیستم برق خودرو, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله برق و فناوری های جدید - فناوری جدید در سیستم برق خودرو, تحقیق درباره تحقیق مقاله برق و فناوری های جدید - فناوری جدید در سیستم برق خودرو, مقاله درباره تحقیق مقاله برق و فناوری های جدید - فناوری جدید در سیستم برق خودرو, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله برق و فناوری های جدید - فناوری جدید در سیستم برق خودرو, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله برق و فناوری های جدید - فناوری جدید در سیستم برق خودرو ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله برق و فناوری های جدید - فناوری جدید در سیستم برق خودرو
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت