تحقیق مقاله رایگان ریشه کلمه اسلام در زبان عربی

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: word کد فایل: 15425
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان ریشه کلمه اسلام در زبان عربی

    اسلام در زبان عربی از ریشه (س-ل-م) که به معنای «تسلیم صلح‌آمیز؛ تسلیم‌شدن؛ اطاعت؛ صلح» است مشتق شده‌است. از دیگر مشتقات سه حرف (س-ل-م) می‌توان موارد زیر را نام برد:

    سلام به معنای «صلح»[۳] که همچنین به عنوان درود هم است.

    السلام (آرامش و سلامت) یکی از ۹۹ نام خدا در قرآن. [۴]

    مسلمان، کسی که از اسلام تبعیت می‌کند؛ کسی خود را به خداوند تسلیم می‌کند.[۵]

    اسلام، اسلام یعنی سلامت نفس، پس مسلمان در درجه اول سلامت نفس باید داشته باشد.[۶]

    دین اسلام آخرین دینی است که خداوند پاک و منزه بوسیله آن تمامی رسالت های آسمانی را از جانب ذات اقدسش برای هدایت آفریده هایش کامل نمود. خداوند این دین را توسط محمد، خاتم پیامبران و فرستاده شدگان، برترین ثنا و کاملترین سلام بر او و سایر پیامبران باد، نازل نمود.

    اسلام از زمان بعثت پیامبر -ثنا وسلام خدا بر وی باد- تا روز قیامت بر تمام مکلفین اعم از انسان و جن لازم است. خداوند بلند مرتبه می فرماید: (ما تو را برای جملگی مردمان فرستادیم تا مژده رسان و بیم دهنده باشی) [۷]. و خداوند بلند مرتبه می فرماید: (بگو من فرستاده خدا بسوی جملگی شما مردمان هستم) [۸]. و رسول خدا در حدیث صحیح می فرماید: "و پیامبر بطور خاص بسوی قومش فرستاده شد و بطور عام بسوی مردم فرستاده شد" [۹]. و کل بشر از زمان بعثت پیامبر و تا روز قیامت امت دعوت هستند، یعنی دعوت شدگان برای در آغوش گرفتن دین اسلام، و آنها مخاطبان کلام خداوند بلند مرتبه در قرآن هستند که میفرماید (یا ایها الناس) یعنی (ای مردم)، پس کسانی از آنها که آن را اجابت کنند امت اجابت هستند، یعنی مسلمانان مخاطب آن کلام خداوند بلند مرتبه در قرآن که میفرمایند (یا ایها الذین ءامنوا) یعنی (ای کسانی که ایمان آورده اید).

    و این در مورد انسان است، اما بعثت پیامبر بسوی جن در آخر سوره احقاف و اول سوره جن ثابت است.

     

    معنی دین اسلام

    تسلیم شدن یا گردن نهادن کامل برای آئین خداوند پاک و منزه، و این حقیقت بندگی و عبودیت خداوند یکتای بی همتاست همانگونه که می فرماید: (آنگاه که پروردگارش بدو گفت تسلیم شو گفت تسلیم پروردگار جهانیان گشتم) [۱۲].

    و این تسلیم شدن و گردن نهادن و بندگی زمانی تحقق پیدا میکند که ما خداوند پاک و منزه را آنگونه که او می خواهد پرستش کنیم نه آنطور که خودمان می خواهیم. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان ریشه کلمه اسلام در زبان عربی

    فهرست:

    ندارد.
     

     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان ریشه کلمه اسلام در زبان عربی, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان ریشه کلمه اسلام در زبان عربی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ریشه کلمه اسلام در زبان عربی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ریشه کلمه اسلام در زبان عربی, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان ریشه کلمه اسلام در زبان عربی, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان ریشه کلمه اسلام در زبان عربی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ریشه کلمه اسلام در زبان عربی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ریشه کلمه اسلام در زبان عربی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان ریشه کلمه اسلام در زبان عربی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت