تحقیق مقاله رایگان درباره چند نوع درخت

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: word کد فایل: 16195
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان درباره چند نوع درخت

    درخت گردو

    گردو یا جوز (فارسی دری: چهارمغز، نام علمی: Juglans regia) میوه‌ای گرد با دو پوسته، یکی نرم و سبزرنگ که به تدریج خشک می‌شود و از بین می‌رود و دیگری سخت و چوبی است. مغز آن خوراکی است و روغن فراوان دارد.

    درخت این میوه بسیار بلند است و چوب سخت آن از بهترین و معروف‌ترین چوب‌ها است. ارتفاع درخت گردو بین ۱۰ تا ۴۰ متر است.

    درخت گردو بیشتر به روش پیوندزدن (پیوند اسکنه‌ای. پیوند شکمی با T معکوس به دلیل وجود شیرابه) تکثیر می‌شود.

     گردو در ایران

    بزرگترین شهرستان تولید کننده گردو در ایران شهرستان اقلید است.

    یکی از بزرگترین باغ‌های گردوی جهان (با تایید فائو)با مساحت حدود ۷۵۰ هکتار در شهمیرزاد از توابع شهرستان مهدیشهر در استان سمنان واقع است.

    تویسرکان از عمده‌ترین مناطق تولید کننده گردو در ایران است. محصولات این شهرستان غالباً به خارج از کشور صادر می‌شود و از کیفیت بالایی برخوردار است[نیازمند منبع].

    باغ‌های بزرگ گردو در کردستان منطقه اورامان و تیلکو در سقز فراوان هستند. دارای درختانی کهنسال و قدیمی سازگار به اب وهوای سردسیر است

     

    درخت نارگیل

    نارگیل در حدود سه هزار سال پیش در جنوب آُسیا کشت می شده است . در حال حاضر درخت نارگیل در تمام مناطق استوائی وجود دارد .

    مردم اقیانس آرام نارگیل را بعنوان یک غذای اصلی مصرف می کنند و از تمام قسمت های این درخت استفاده می برند . ضرب المثلی در این مناطق وجود دارد که می گوید هر کس که درخت نارگیل می کارد برای خودش و برای بچه هایش ،‌لباس ،‌ظرف ،‌نوشابه ،‌غذا و خانه درست می کند .

    نارگیل معمولا از هندوراس ، پاناما و جمهوری دومینیکین به کانادا وارد می شود .مقدر بسیار کمی نارگیل در فلوریدا تولید می شود که به مصرف داخلی می رسد

     

    نارگیل درختی است که بطور قائم بالا می رود . ارتفاع آن به 30 متر و قطر تنه آن تا یک متر می رسد
    برگهای آن دراز و بطول 4 تا 5 متر و مرکب از چند برگچه باریک و دراز است . طول برگچه ها حدود یک متر می باشد . رنگ ها سبز روشن است

    درخت نارگیل در هر سال حدود پنجاه عدد نارگیل می دهد . نارگیل هنگامیکه نارس است مقدر یبشتری شیر دردولی بتدریج میوه می رسد مقدرشیر آن کمتر می شود .

     

     
    میوه نارگیل

    با بیان گیاه شناسی، نارگیل عبارت از یک میوه یکپارچه و خشک است که بصورت یک شفت لیف دار شناخته (نه مغز) شناخته می‌‌شود. پوسته (میان بر) نارگیل لیفی است و دارای یک هسته داخلی (درون بر) می‌‌باشد. این درون بر سخت سه روزنه جوانه زنی دارد که اگر پوسته برداشته شود به آسانی بر روی سطح خارجی قابل رویت است. ریشه اولیه هنگام روییدن رویان از یکی از این روزنه‌ها بیرون می‌‌آیند. با بررسی زیاد متوجه می‌‌شوید درون بر و روزنه‌های جوانه زنی به شکل صورت میمون هستند و نام پرتغالی آن coco است. مردم اقیانس آرام نارگیل را بعنوان یک غذای اصلی مصرف می کنند و از تمام قسمت های این درخت استفاده می برند . ضرب المثلی در این مناطق وجود دارد که می گوید هر کس که درخت نارگیل می کارد برای خودش و برای بچه هایش ،‌لباس ،‌ظرف ،‌نوشابه ،‌غذا و خانه درست می کند . میوه نارگیل مانند خوشه ، شامل چندین نارگیل با اندازه های مختلف است . میوه نارگیل کروی شکل است که قسمت خارجی آن ضخیم و سفت و متشکل از الیاف نباتی و داخل آن نیز صاف و سخت می باشد . در قاعده نارگیل سه سوراخ دیده می شود که چشم های نارگیل نامیده می شود . برای استفاده از مایع داخل نارگیل که شیر نارگیل نامیده می شود این سوراخها را باید با جسم نوک تیزی باز کرد و مایع دارون آنرا بیرون آورد . سپس با چکش آنرا بشکنید و ا گوشت داخل آن استفاده کنید . البته می توانید بعد از بیرون کشیدن شیر ، نارگیل را در داخل فر در درجه حرارت 350 درجه فارنهایت بمدت نیمساعت قرار دهید تا نارگیل خود را بشکند .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان درباره چند نوع درخت

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان درباره چند نوع درخت, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان درباره چند نوع درخت, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان درباره چند نوع درخت, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان درباره چند نوع درخت, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان درباره چند نوع درخت, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان درباره چند نوع درخت, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان درباره چند نوع درخت, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان درباره چند نوع درخت ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان درباره چند نوع درخت
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت