تحقیق مقاله رایگان کشاورزی ایذه

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: word کد فایل: 16218
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان کشاورزی ایذه

    مقدمه

    افزایش رشد زیاد جمعیت در سالهای گذشته و مشکلات تامین مواد غذایی و مسائل زیست محیطی از یک سو و عدم موفقیت فن آوری انتقالی و ترویجی از سوی دیگر اهمیت نقش کشاورزی را بعنوان یک بخش از اقتصاد با استفاده از دانش های بومی بیشتر از گذشته نمایان می کند . کشور چهار فصل و اقلیمی ایران نیز از یک سو با کاستن هایی مثل کم بارشی گسترش کویر نابودی منابع طبیعی روبروست .و از سوی دیگر از نعمت های خدادای طبیعی مثل خاک و آب و جنگل های و معادن گوناگون و چراگاههای زیادی برخوردار است .

    استان خوزستان نیز در نقشه جغرافیایی کشور با برخورداری از نعمت هایی مثل رودخانه و دریا ،جنگل و مرتع ، و معادن زیاد نفت و کاز موقعیت بسیار مناسبی دارد و بسیاری از محصولات کشاورزی را تامین می کند .

    کشاورزی در روزگار امروز بعنوان یکی از پایه های مهم اقتصاد به حساب می آید و از طریق کشاورزی و فروش محصولات کشاورزی سالانه نه سودی نصیب کشور شده بسیاری از محصولات کشاورزی ایران مثل چای ، خرما پنبه دانه و .... به کشورهای دیگر صادر می شود .

     

    کشاورزی امروز در حال پیشرفت است و کشور ایران در رابطه با کشاورزی یکی از کشورهای مهم دنیا به حساب می آید . بسیاری از امامان و پیامبران ما نیز در گذشته با توجه به روایت کار کشاورزی را انجام می دادند و کار کشاورزی از زمان های گذشته نیز وجود داشت .

    کشت و پرورش سبزی و صیفی جات در ایذه     

    میزان مصرف سبزی ، در ایذه پس از گندم و برنج در رتبه سوم قرار دارد . سبزی و صیفی جات منبع خوبی برای انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن انسان به حساب می آید . و در سلامتی انسان نقش زیادی دارند . معمولا" باید همراه با غذا سازی سبزی وجود داشته باشند . پرورش سبزی نسبتا" آسان بوده و زمان کمتری نسبتا" به بقیه محصولات احتیاج دارد . ویتامین D در تمام سبزی ها وجود دارد .این ویتامین باعث استحکام استخوان ها میشود . این ویتامین در درمان بیماریهای داندان نیز موثر است تمام سبزی ها بویژه ویتامین E دارند و ویتامین E نازایی در زنان را برطرف میکند . سبزیهایی مثل هویج ، پیاز ، کدو ، گوجه فرنگی و انجیر دارای مقدار زیادی آهن میباشد .

     

    تولید سبزی در خانه:

    در این روش سبزی های مورد نیاز را به مقدار کم در باغچه ها یا باغ های خانگی پرورش می دهند ، زمین سبزی کاری شده باید خاک خوب و مناسب داشته باشد بعلاوه زمینی که سبزی در آن کاشته میشود باید زیر نور خورشید باشد تا سبزی ها به اندازه کافی و خوب رشد کنند .

    تاثیر آب در سبزی :

    بیشتر مواد تشکیل دهنده سبزی آب است ، بیش از 90 درصد وزن سبزی برگی مثل کلم، کاهو ، جعفری آب است و بیش از 95 درصد سبزی هایی مثل هندوانه ، خربزه و طالبی آب است . سبزی ها در مقایسه با سایر گیاهان به آب احتیاج دارند .

     تاثیر خاک در سبزی :

    سبزی باید در خاک خوبی کاشته شود تا خوب رشد کند و سبزی های تازه ای بدست بیاوریم . انسان باید از سبزی استفاده کند . که تازه و سالم باشد تا انسان را مریض نکند .

    آب و هوا :

    بعضی از سبزی  ها در آب و هوای گرم و بعضی در آب و هوای سرد رشد میکنند و بعضی از سبزی ها در آبو هوای معتدل رشد میکنند . بنابراین باید توجه به آب و هوای شهر سبزی پرورش داده شود .

    کشاورزی در شهرستان ایذه به صورت بسیار خوبی انجام میشود و شهرستان ایذه دارای زمینهای کشاورزی مثل گندم ، جو، برنج میباشد . در اطرافشهرستان ایذه زمینهای خالی زیادی وجود دارد که بیشتر کشاورزان محصولات را در آن میکارند .

    تهیه ی نان ، گوشت ، برنج ، گندم ، جو ، تخم مرغ و شیر بسیاری دیگر از محصولات توسط کشاورزی انجام می شود . بسیاری از کشورهای جهان نیز کار کشاورزی را انجام میدهند .یکی از شغلهایی که درآمد زیادی برای انسان دارد کار کشاورزی است و از طریق کشاورزی انسان می تواند کارهای مهم زیادی را انجام دهد .

    کارهای کشاورزی بیشتر به وسیله ی تراکتور انجام میشود و کارهایی مثل شخم زدن زمین از طریق تراکتور انجام میشود . کشاورزی روز به روز در حال پیشرفت است و محصولات زیادی را تولید می کند .

    میوه های زیادی نیز  توسط کار کشاورزی بوجود می آید . میوه هایی مثل انار ، سیب ، هلو ، زردآلو و دیگر میوه ها نیز از طریق باغ های کشاورزی بوجود می آید . این میو ه ها به  بازار می آیند و مردم آنها را از بازار می خرند و به مصرف میرسانند .

     

    بررسی خاک های شهرستان ایذه :

    طبق آخرین آمار که گرفته شده به میزان 3/1 از خاکهای موجود در شهر مورد استفاده کارهای کشاورزی میشود یعنی 3/1 از زمین های شهرستان ایذه مصرف کارهای کشاورزی میشود.

    خاکها بطور کلی به دو دسته معدنی و آلی تقسیم میشوند .

    خاکهای معدنی:

    خاکهای معدنی شامل خاکهای رسی و خاکهای شنی هستند .

     خاکهای رسی :

     خاکهای رسی که به آنها خاکهای سنگین هم گفته میشود فاصله بین ذره های آن کم است و در نتیجه حرکت آب و هوا در آنها کند است . خاکهای رسی برای سبزیهایی که دیر تولید میشوند مناسب هستند.

    خاکهای شنی :

    خاکهای شنی چون فاصله ذرات آن زیاد است ، جابجایی هوا خوب در آنها صورت میگیرد . خاکهای شنی برای سبزیهایی که زود رشد میکنند و بزرگ میشوند مناسب است . چون این خاکها در بهار زودتر گرم میشوند و به ویژه  عصرها زود تر سرد میشوند . خاک باید از نظر مولد غذایی قوی باشد .

    استفاده از کودهای حیوانی و شیمیایی در کامل کردن  مواد غذایی  خاک لازم است.

    قبل از کاشتن سبزی خاک را باید آزمایش کرد و بافت آن ، در صد املاح و عناصر  آن ها را به دقت بررسی کرد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان کشاورزی ایذه

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان کشاورزی ایذه , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان کشاورزی ایذه , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان کشاورزی ایذه , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان کشاورزی ایذه , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان کشاورزی ایذه , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان کشاورزی ایذه , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان کشاورزی ایذه , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان کشاورزی ایذه ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان کشاورزی ایذه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت