تحقیق مقاله سرطان ریه

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: word کد فایل: 16546
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: بهداشت
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله سرطان ریه

    سرطان ریه

     

    آیا سرفه های پی در پی می کنید؟ و یا به همراه سرفه خون بالا می آورید؟ آیا از درد دائمی قفسه سینه رنجمی برید؟ سینه شما خس خس می کند و دچار تنگی نفس هستید؟ وزن بدنتان بدون وجود هیچ دلیلی رو به کاهش است؟ اگر چنین است حتما با پزشک خود درمورد آزمایشات سرطان ریه مشورت کنید. سرطان ریه از انواع سرطان های مرگ آور می باشد که هرساله تعداد زیادی را به کام مرگ می برد. آمار نشان میدهد که قربانیان سرطان های سینه، پروستات و رودهروی هم کمتر از تعداد قربانیان سرطان ریه هستند. تقریبا

    60 درصد بیماران را مردها تشکیل می دهند و 33 درصد ازکل دلایل مرگ و میر مردها از سرطان، سرطان ریه می باشد.

    در این مقاله دلایل، نشانه ها، درمان و طریق پیشگیری از ابتلا به این بیماری را برای شما شرح می دهیم.

     

    دلایل بروز سرطان ریه

     

    استعمال دخانیات

    هیچ شکی وجود ندارد که مصرف تنباکو از اصول بنیادین ابتلا به سرطان ریه است. در حقیقت حدود 80 تا 90 درصد کل بیماری های ریوی به دلیل مصرف تنباکو بروز می کنند. مدت زمان سیگار کشیدن هر چه بیشتر و طولانی تر باشد، ریسک ابتلا به سرطان ریه نیز افزایش پیدا می کند. که البته این ریسک در مردان بالاتر می باشد: مردهایی که در طول روز یک پاکت سیگار می کشند 22 مرتبه بیشتر از افراد غیر سیگاری در معرض ابتلا به این سرطان قرار دارند. از سوی دیگر زنانی که همین مقدار سیگار را مصرف می کنند، ریسک ابتلا در آنان تنها 12 مرتبه افزایش پیدا می کند. مصرف سیگار برگ و پیپ نیز کاری بدور از خطر به شمار نمی رود و درصد ریسک ابتلا به بیماری را در حدود 2 تا 6 درصد افزایش می دهد.

    همیشه در مورد خطرات دود سیگار برای افراد غیر سیگاری مطالب بسیاری می شنوید و حتی پیش بینی شده است که خطرات آن در افراد غیر سیگاری نسبت به افرادی که سیگار می کشند بیشتر است. با توجه به میزان قرار گرفتن در معرض دود سیگار میزان ریسک ابتلا به سرطان متفاوت است. برای پژوهشگران یافتن گروهی که به هیچ وجه در معرض دود سیگار نبوده اند کار دشواری است و پیدا کردن مضرات واقعی دود سیگار برای افراد غیر سیگاری کمی با مشکل بر خورد می کند. اگرچه اطلاعات موجود در این زمینه حاکی از آن است که در این افراد ریسک ابتلا به سرطان 25/0 تا 45/0 درصد افزایش می یابد.

     

    عوامل شغلی

    عوامل معینی در خانه و یا محل کار مثل استفاده از پنبه های نسوز و یا تشعشعات رادیواکتیویته می توانند عوامل ایجاد سرطان ریه در فرد باشند. در حقیقت اگر در معرض این عوامل قرار گیرید ریسک ابتلا به بیماری در حدود 2 تا 3 درصد افزایش پیدا می کند. این رقم زمانیکه که شما خودتان هم سیگاری باشید بالاتر خواهد رفت.

    پنبه نسوز: یک ماده طبیعی است که از الیاف بسیار ریزی تشکیل شده است که می تواند باعث ایجاد بیماری های مختلفی در فرد شوند. این ماده معمولا در ساختمان خانه ها، مواد عایق کاری و همچنین به عنوان بازدارنده آتش مورد استفاده قرار می گیرد. چندی پیش سازمان محافظت از محیط زیست استفاده از چند فراورده پنبه نسوز را ممنوع اعلام کرد، اما این در حالی است که هنوز در ساختمان خانه های قدیمی، لوله های آب، مواد عایق کاری، مقواهای قطور، رنگ های با فندگی و سایر مواد پوششی و همچنین برخی کاشی ها و موزاییک ها از این ماده استفاده می شود.

    در افراد سیگاری استفاده از این ماده ریسک ابتلا به بیماری را 25/1 تا 5 بار نسبت به افراد عادی افزایش می دهد. این رقم بر اساس میزان و مدت زمان قرار گرفتن در معرض ماده فوق الذکر تغییر خواهد کرد.

    رادون نوعی گاز می باشد که از طریق شکست اورانیوم آزاد می شود. معمولا در خاک، سنگ های زیر زمینی، چاه ها و مصالح ساختمانی یافت می شود. در امریکا تقریبا 1 خانه از هر 15 خانه سطوح مختلفی از این گاز را دارا هستند. به همین دلیل وزیر بهداشت و درمان و سازمان حفاظت از محیط زیست دستور آزمایش کل خانه ها را صادر کردند. آمار بدست آمده باورنکردنی بود. در تمام خانه ها مقادیر مختلفی از این گاز کشف شد. دومین عامل ابتلا به سرطان ریه بعد از سیگار چنین عواملی هستند که در حدود 5 تا 15 درصد از کل سرطان های ریه از این طریق ایجاد می شوند.

    تشخیص سرطان ریه

     

     

     

    سرطان ریه سالانه بیش از ۳۰ هزار انگلیسی

    را به کام مرگ می فرستد.

    محققان به این نتیجه رسیده اند که با انجام آزمایش بر روی نمونه هایی از سلولهای گونه انسان می توان خیلی زود نسبت به بروز سرطان ریه هشدار داد.

    یکی از سازمانهای پزشکی کانادایی بنام Perceptronix که بر روی سرطان تحقیق می کند ادعا می کند که با این روش می توان تا ۶۶ درصد سرطانهای ریه را پیشگویی کرد.

    نتایج این تحقیقات چندی پیش در کنفرانسی در کالج آمریکایی پزشکان ارائه شد.

    اما پزشکان انگلیسی معتقد هستند که به تحقیق بیشتری راجع به صحت این موضوع نیاز است که باید صورت بگیرد.

    سرطان ریه در انگلستان سالانه بیش از ۳۰ هزار نفر را به هلاکت می رساند و نوع این بیماری به گونه ای است که اغلب دیر تشخیص داده می شود. چنانچه تشخیص این

    بیماری به سرعت انجام بگیرد احتمال اتخاذ درمان مناسب و موثر برای آن بسیار است.

    در این روش تشخیص محققان با برداشتن سلولها از بخش داخلی گونه توسط یک قاشق مخصوص، آزمایشهای لازم را روی این سلول ها انجام می دهند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله سرطان ریه

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله سرطان ریه , مقاله در مورد تحقیق مقاله سرطان ریه , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سرطان ریه , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سرطان ریه , تحقیق درباره تحقیق مقاله سرطان ریه , مقاله درباره تحقیق مقاله سرطان ریه , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سرطان ریه , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سرطان ریه ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله سرطان ریه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت