تحقیق مقاله حمله قلبی

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 17827
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پیراپزشکی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله حمله قلبی

    سکته قلبی با چه نشانه هائی بروز می کند؟

     

    سکته قلبی ممکن است با یکی از موارد زیر خود را نشان دهد:
     
    * ناراحتی سینه ( بیشتر ناحیه پشت جناغ) که به صورت درد، احساس سوزش، احساس خفقان و سنگینی بروز می کند و ممکن است به فک تحتانی، ناحیه پشت، کتف و یا هر دو دست انتشار یابد. شدت این علامت در افراد مختلف متفاوت است و ممکن است از یک سوزش یا درد خفیف تا درد شدید و غیر قابل تحمل بروز کند ( فراموش نکنیم سکته قلبی همیشه با درد شدید همراه نیست ، بلکه ممکن است حتی یک سوزش خفیف پشت جناغ که بیش از چند دقیقه طول بکشد، حاکی از بروز سکته قلبی در فرد باشد.

     

    * تهوع ، استفراغ یا تعریق سرد می تواند با این درد همراه باشد.
    * احساس تنگی نفس ناگهانی
    * احساس ضعف مفرط، تپش قلب، سنکوپ( از دست دادن هوشیاری و سقوط فرد) به خصوص در افراد مسن، از علائم هشدار دهنده است.

     

    هرگاه یکی از نشانه های بالا را به ویژه در افراد میانسال و مسن مشاهده کردید موضوع را جدی بگیرید.
     

     

    چرا بیمار دچار انفارکتوس قلبی ( سکته یا حمله قلبی) نیاز به کمک دارد؟

    سکته قلبی در اثر انسداد رگ های تغذیه کننده ماهیچه قلب اتفاق می افتد. به دنبال این انسداد ، ماهیچه قلب دچار کمبود خون و در نتیجه کمبود اکسیژن می شود و زندگی را به خطر می اندازد.

    چرا بسیاری از بیماران دچار حمله قلبی در همان دقایق یا ساعت های اول پس از بروز نشانه های هشدار دهنده فوت می کنند؟

     

    * یکی از عوارض بسیار مهم سکته قلبی که عمدتا در دقایق اولیه روی می دهد، اختلال در ریتم طبیعی قلب و بروز ایست قلبی است. ایست قلبی معمولا به دنبال مسدود شدن رگ تغذیه کننده قلب اتفاق میافتد. در صورتی که در مدت 3 تا 5 دقیقه ، اقدامات احیای قلبی - ریوی شروع نشود، بیمار دچار مرگ خواهد شد. تعجب نکنیم که بسیاری از مبتلایان ، تنها پس از چند دقیقه درد یا سوزش قفسه سینه ، دچار ایست قلبی می شوند.
     
    * یکی دیگر از عوارض بسیار مهم سکته قلبی ، از بین رفتن قسمت وسیعی از عضله قلب و بروز نارسایی است.در نارسایی ، قلب عمل تلمبه ای خود را به سختی انجام می دهد که این حالت می تواند طی روزها ، ماه ها ، یا سال های بعد باعث مرگ بیماران شود.

     

    با فرد دچار حمله قلبی چگونه برخورد کنیم؟

    در صورتی که اولین تظاهر حمله قلبی، ایست قلبی - تنفسی باشد، با رسیدن بر بالین بیمار ، دو اقدام اساسی را باید به سرعت شروع کرد:

     

    * شروع احیای قلبی - ریوی
    بر اساس برنامه مشخص آن ( برای یادگیری این عملیات می توانید به بروشورها یا فیلم هایی که توسط اورژانس کشور تهیه شده است مراجعه نمایید.)

     

    * کمک خواستن از اورژانس از طریق تلفن 115
    در صورت برخورد با  فرد دچار علایم هشداردهنده قلبی نظیر درد قفسه سینه و .... ( که در ابتدای جزوه حاضر شرح داده شد) ، اقدامات اولیه زیر را انجام دهید و از اورژانس 115 تقاضای کمک نمائید:

    الف: حتی المقدور بیمار را از هرگونه فعالیت اضافی مانند راه رفتن، دویدن، صعود از پلکان و ... باز دارید و وی را در وضعیت استراحت کامل قرار دهید.

    ب: سعی کنید بر روحیه خود مسلط باشید و تمامی تلاش خود را برای کاهش اضطراب بیمار بکار ببندید.از سر و صدا کردن، گریه و سایر مواردی که باعث اضطراب بیشتر بیمار می شود خودداری کنید.

     

    ج: در موارد درد شدید قفسه سینه ، د صورتی که قرص های زیر زبانی نیترو گلیسیرین در دسترس هست ، می توانید از آن استفاده کنید.توجه داشته باشید که استفاده از این قرص در بیماران دچار افت فشار خون ممنوع است، بنابراین در صورت امکان ابتدا فشار خون بیمار را اندازه گیری نمائید. اگر فشار بیمار بیش از 90mmHg بود از قرص زیر زبانی استفاده کنید.
     
     

     

    د: دادن انواع خوراکی یا مایعات نه تنها کمکی به بیمار نمیکندبلکه در بعضی از بیماران می تواند مضر نیز باشد، بنابراین سعی کنید از دادن خوراکی و آشامیدنی به بیمار اجتناب کنید.

    ه - در صورتی که بیمار ، دچار تنگی تنفس است، وی را در وضعیت نشسته قرار دهید و پاهایش را از تخت آویزان کنید.

    و- در صورتی که بیمار ، دچار افت فشار خون است وی را در وضعیت خوابیده قرار دهید و پاهایش را بالاتر از سطح بدن نگهدارید.

     

    ز- انتقال هر چه سریع تر بیمار به مراکز درمانی با آمبولانس های ویژه اورژانس ، نکته بسیار مهمی است، بنابراین سعی کنید در این موارد، زمان را از دست ندهید.
     

     

    عوامل خطر ساز سکته قلبی

     

    عوامل خطر سازی که نمی توانید تغییری در آنها ایجاد کنید:
     

    افزایش سن: تقریبا 4 نفر از 5 نفری که بیماریهای عروقی فوت می نمایند، 65 سال یا بیشتر سن دارند. در سنین بالاتر ، زنانی که حمله قلبی دارند، دو برابر بیشتر از مردان دچار مرگ می شوند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله حمله قلبی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله حمله قلبی , مقاله در مورد تحقیق مقاله حمله قلبی , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله حمله قلبی , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله حمله قلبی , تحقیق درباره تحقیق مقاله حمله قلبی , مقاله درباره تحقیق مقاله حمله قلبی , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله حمله قلبی , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله حمله قلبی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله حمله قلبی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت