تحقیق مقاله رایگان ساختار پمپ های گریز از مرکز

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 17908
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی مکانیک
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان ساختار پمپ های گریز از مرکز

     

    ساختار پمپ های گریز از مرکز (Centrifuge Pump Construction ):
     
    در اوایل صنعت پمپ سازی شروع به ساخت پمپ هایی کردند که فقط قادر بودند آب را پمپاژ کند آن هم نه برای ارتفاع های زیاد به همین دلیل این پمپ بازده چندان خوبی نمی تواند داشته باشد. ولی برای شروع بد نبود. اما امروزه صنعت پمپ سازی پیشرفت های چشمگیری کرده و پمپ هایی برای مصارف مختلف و حتی برای کارهای خیلی حساس مثل پزشکی و حتی برای یک آکواریوم هم پمپ های متنوعی طراحی شده است. اما همگی این پمپ ها دارای ساختار و پوسته (Case) متفاوتی هستند که هریک برای شرایطی خاص طراحی شده اند.
    در صنعت یک پمپ باید از پوسته (Case) یا بدنه محکم و مناسب با شرایطی که در آن قرار می گیرد باید داشته باشد تا بتواند کارایی مطلوب را بدهد. شرایط اینکه یک پمپ خوب باشد به چند چیز بستگی دارد:
     
    پوسته (Case)
    پروانه (Impeller )
    کاسه نمد( Stuffing Box )
    یاتاقان(Bearing )
    محور(Shaft )
    محرک
     
     
    پوسته (Case)
    پوسته که قسمت روی پمپ و باعث شکل دهی به پمپ می شود. در بیشتر مواقع پوسته های پمپ های گریزاز مرکز را دو پارچه درست می کنند. این حالت باعث می شود که در هنگام تعمیر پمپ دیگر کلیه قسمت ها و قسمت لوله کشی پمپ باز نشود و بهم نخورد. معمولا در این نوع پمپ ها مجرای خروجی با ورودی در یک سطح نبوده و این امر باعث می شود که روتور به صورت از پیش تعیی شده فشار خروجی و ورودی پمپ را با همدیگر یکسان کرده.
    دوپارچه بودن پوسته به دو شکل اتفاق می افتد:
    قطری
    افقی
    در نوع قطری بدون بهم زدن فرم لوله کشی می توان قطعات داخلی را تعمیر کرد.
     
    در نوع افقی باعث می شود که بعد از تعمیر پمپ به صورت خودکار خود را هواگیری می کند.
     
     
    پروانه (Impeller )
    این مبحث را در پمپ ها (7) توضیح داده ام اما فقط می گویم که استفاده از هر نوع پروانه برای کاری خاص می تواند بازده بهتری داشته باشد. به عنوان مثال از پره های باز برای مقاصدی مثل آبیاری و جایی که ارتفاع پمپاژ کم باشد. ولی پروانه های پوشیده بازده بیشتری برای پمپ دارد زیرا کمتر سائیده می شوند و معمولا از جنس کروم و نیکل و مولیبدن مورد استفاده قرار می گیرد زیرا وقتی این فلزات با همدیگر ترکیب شوند آلیاژ سختی حاصل می شود.
     
     
    کاسه نمد( Stuffing Box )
    کاسه نمد یا همان مجموعه آب بندی که برای پمپ طراحی شده است. معمولا جنس اجزای کاسه نمد از تفلون می باشد تا از خورندگی این اجزا جلوگیری کرد.
     
     
     
    یاتاقان(Bearing )
    امروزه در اکثر پمپ ها به جای یاتاقان ها از بلبرینگ ها استفاده می کنند. که همگی آن ها دارای بلبرینگ های یک شکل می باشند که دارای اندازه های متغییر می باشند. و معمولا از گونه ای انتخاب می شوند که تحمل نیروهایی که به آن ها وارد می شود رو داشته باشد و بتوانند بدون بهم زدن سایر قسمت های پمپ در هنگام تعمیر ورداشته شوند و اگر بر روی آن ها آلودگی وجود دارد پاک شوند. زمانی که می خواهند یک بلبرینگ را از روی محور متصل به آن جدا کنند باید بسیار دقت شود تا به بدنه محور آسیب وارد نشود.
     
     
    محور(Shaft )
    محور که قسمت اصلی پمپ را تشکیل می دهد زیرا سایر اجزا از جمله بلبرینگ و چرخ تسمه بر روی آن سوار می شوند حال باید روی سطح آن بسیار صیقلی باشد تا از ایجاد لقی (Clearance ) بر روی بکاهد. در بسیاری از پمپ های گریزاز مرکز معمولا بر روی پوسته محور یک جداره از جنس برنز قرار می دهند تا از خورندگی یا در هنگام تعمیر از سائیدگی بر روی آن جلوگیری شود.
     
     
     
    محرک
    پمپ های گریز از مرکز به دو صورت کار می کنند یکی اینکه توسط یک تسمه و چرخ شروع به کار کرده یا اینکه توسط یک موتور به صورت مستقیم شروع به کار کرده و به گردش در می آید. ولی توجه شود که موتور و پمپ توسط یک کوپلینگ (Coupling ) به همدیگر مرتبط می شوند.

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان ساختار پمپ های گریز از مرکز

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان ساختار پمپ های گریز از مرکز, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان ساختار پمپ های گریز از مرکز, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ساختار پمپ های گریز از مرکز, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ساختار پمپ های گریز از مرکز, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان ساختار پمپ های گریز از مرکز, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان ساختار پمپ های گریز از مرکز, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ساختار پمپ های گریز از مرکز, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ساختار پمپ های گریز از مرکز ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان ساختار پمپ های گریز از مرکز
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت