تحقیق مقاله رایگان چرا جنس شیر های آب را از آلیاژ برنز می سازند؟

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 17947
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی تاسیسات
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان چرا جنس شیر های آب را از آلیاژ برنز می سازند؟

    چرا جنس شیر های آب را از آلیاژ برنز می سازند؟

     

    شیر وسیله‌ای معمولاً فلزی است که برای بازوبست، تنظیم و کنترل جریان مایعات یا گازها در لوله‌ کشی به کار می‌رود. امروزه انواع بسیاری از شیرها طراحی، ساخته و تولید می‌شوند که در صنعت و خانه به کار می‌روند. شیرآلات به گروه شیرهایی گفته مشود که خود بنا به کاربرد، نحوه کارکرد یا شکل آن به زیرگروهای مختلف دسته بندی می‌شود.

    اولین شیرهایی که به‌وسیله انسان اختراع شد، همان چیزی است که اکنون به عنوان (دریچه) آب‌بند میشناسیم. دریچه‌ای که با گذاشتن یا برداشتن آن در مسیر آب، جریان را بسته، باز یا نیمه باز می گذاشتند. شیرهای دروازه‌ای امروزی در واقع همان آب بند های قدیمی هستند.

    انواع شیرآلات بنا به کاربرد

    شیر آلات خانگی و حمام که در انگلیسی به آن Faucet می‌گویند. شیرآلات صنعتی که در ایران آنرا والو میخوانند. (Industrial Valve).

    انواع شیرآلات بنا به کارکرد

    شیرها یا برای باز و بست (قطع و وصل) جریان سیال استفاده می‌شوند، مانند:شیرهای توپی (Ball Valve)، شیر های پروانه‌ ای (Butterfly Valve)، شیرهای دروازه‌ای (Gate Valve)، شیر مخروطی (Plug Valve)یا برای تنظیم و کنترل جریان بکار می‌روند، مانند: شیرهای کره‌ای (Globe Valve)، شیر یکطرفه (Check Valve)، شیر سوزنی (Needle Valve) غیر از موارد بالا می‌توان از شیرهای دیافراگمی-صفحه‌ای (Diaphragm Valve) نام برد. برخی از شیرهای فوق الذکر ممکن است برای هر دو کاربرد استفاده شود مانند شیر توپی یا شیر پروانه ای.

    ساختمان شیر

    اغلب شیرها در ساختمان دارای اجزایی هستند که بین آنها مشترک است:

    بدنه (Body)

    دیسک (Disc) که در شیرهای توپی و مخروطی همان توپ یا استوانه مخروطی است.

    نشیمنگاه (Seat) محل نشستن دیسک و یا واسط بدنه و دیسک است. اغلب از جنس نرمی ساخته می‌شود تا کار آب بندی را انجام دهد.

    دسته (Stem) و فلکه (Handwheel)، فلکه با دسته به دیسک وصل می‌شود، معمولاً با چرخاندن فلکه شیر باز یا بسته می‌شود.

    شیر یکطرفه که بطور خودکار تنها اجازه جریان در یک سو را می‌دهد، اجزای دسته و فلکه را ندارد.

    جنس و مواد

    بنا به کاربرد، مصالحی که در ساخت شیر بکار برده می‌شود، مختلف است. در کارهای ساختمانی شیرهای چدنی، برنزی، برنجی و گاهی استیل (SS) استفاده می‌شود. در کارهای صنعتی مانند، نیروگاهها، کارخانه‌های پتروشیمی، پالایشگاهها، کشتی سازی و صنایع دارویی / غذایی، بسته به نوع سیالی که از شیر عبور می‌کند ویا محیطی که شیر در آن قرار دارد، بدنه و دیگر اجزای آنرا از فولاد کربنی، فولاد آلیاژی، فولاد زنگ نزن(Stainless Steel) میسازند.

    شیرها یا به‌وسیله دست یا عملگر خودکار (Actuator) باز و بست می‌شوند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان چرا جنس شیر های آب را از آلیاژ برنز می سازند؟

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان چرا جنس شیر های آب را از آلیاژ برنز می سازند؟, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان چرا جنس شیر های آب را از آلیاژ برنز می سازند؟, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان چرا جنس شیر های آب را از آلیاژ برنز می سازند؟, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان چرا جنس شیر های آب را از آلیاژ برنز می سازند؟, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان چرا جنس شیر های آب را از آلیاژ برنز می سازند؟, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان چرا جنس شیر های آب را از آلیاژ برنز می سازند؟, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان چرا جنس شیر های آب را از آلیاژ برنز می سازند؟, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان چرا جنس شیر های آب را از آلیاژ برنز می سازند؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان چرا جنس شیر های آب را از آلیاژ برنز می سازند؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت