تحقیق مقاله اینترنت چیست ؟

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18137
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله اینترنت چیست ؟

     اینترنت، در ساده ترین تعریف، عبارتست از کامپیوتر هایی که در سراسر دنیا به هم متصل هستند، شبکه ای که این کامپیوترها را به یکدیگر متصل می سازد، و متدهای انتقال اطلاعات روی این شبکه.

    منشاء اینترنت را می توان در سالهای جنگ سرد یافت، زمانی که احتمال شروع یک جنگ  هسته ای بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی کاملا وجود داشت. در آن سالها وزارت دفاع آمریکا بدنبال یک سیستم مخابراتی  بود که بتواند حتی در مقابل ضربات یک جنگ اتمی دوام آورد و از هم نپاشد.

    این پروژه که Arpanet نام گرفت، در سال 1968 شروع شد. این شبکه در اولین قدم (محکم) خود چهار کامپیوتر را در نقاط مختلف آمریکا به هم متصل کرد. خوب، این اقدام در آن سال ها بسیار فوق العاده بود .

    بزودی معلوم شد که چنین شبکه ای بطور بالقوه دارای توانائیهای بسیار بیشتری از آنچه مسئولان وزارت دفاع در تصور داشتند، است. تبادل اطلاعات علمی و مهندسی از این نمونه بود.

    همچنین معلوم شد که یک شبکه واحد هرگز نمی تواند به هدفی که برای آن در نظر گرفته شده بود (توانایی مقاومت در مقابل ضربه هسته ای) دست یابد. به جای آن تصمیم گرفته شد تا شبکه های موجود به هم متصل شوند و به عبارت دیگر شبکه ای از شبکه ها ساخت شود. نام اینترنت هم از همین جا نشات گرفت. اینترنت اولیه فقط دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی را به هم متصل می کرد و چون تحت کنترل دولت قرار داشت افراد و شرکتهای خصوصی راهی به آن نداشتند.

    این وضع تا سال 1991 ادامه داشت، اما از این تاریخ اوضاع بسرعت دگرگون شد. در این سال بنیاد ملی علوم (NSF)، که بزرگترین تامین کننده مالی  اینترنت بود، سرمایه خود را از آن خارج کرد و اینترنت را بر روی شرکتهای تجاری گشود. و بزودی سیل خروشانی ، که امروز آنرا می شناسیم تبدیل شد، و شروع این رشد انفجاری با شبکه تارعنکبوتی جهانی (وب) همراه بود.

    اینترنت یک چیز مستقل نیست که دیگران کامپیوترهایشان را به آن متصل کنند. بلکه اینترنت خود حاصل بهم پیوستن این کامپیوترهاست. در واقع وقتی به کامپیوترهای یک سرویس دهنده اینترنت (ISP) متصل می شوید، کامپیوتر شما هم جزئی از اینترنت می شود.

    اینترنت به انواع بسیار گوناگونی از سرویس های مخابراتی ، از خطوط ساده تلفنی گرفته تا کابل های نوری پر سرعت و کانال های ماهواره ای، متکی  است. اگر این کانال های مخابراتی را بزرگراه اینترنت بدانیم، مسیریاب ها (routers )  کامپیوترهایی که بر انتقال اطلاعات بین نقاط مختلف نظارت می  کنند، پلیس های راهنمایی آن هستند.

     

    الف- وب  (Web) چیست ؟

    وب عبارتست از تمام اطلاعات بهم پیوسته روی اینترنت.

    شبکه تار عنکبوتی جهانی (وب) مدتها پس از اینترنت پا به عرصه وجود گذاشت. کاربرد اولیه اینترنت اساساً برای تبادل اطلاعات و پست الکترونیک بود. تولد وب به سالهای 1989 تا 1991 و به کارهای دانشمندی به نام تیم برنزی - لی در آزمایشگاه اروپایی فیزیک ذرات (CERN)  در سوئیس بر می گردد.

    انگیزه وی برای طراحی این استاندارد این بود که اطلاعاتی که افراد نیاز دارند در سندها و فایل هایی در کامپیوترهای مختلف ذخیره شده است تقریباً در تمام این اسناد ارجاعاتی به سندهای دیگر وجود دارد، در آن سند هم ارجاعاتی به سندهای دیگر هست و الی آخر...

    این مفهوم که به ابر لینک (Hyper Link) معروف شد، سنگ بنای شبکه تار عنکبوتی جهانی یا وب است.

      

    ب- تاریخچه اینترنت در جهان

    1958- آیزنهاور رئیس جمهور وقت آمریکا دستور اختصاص ردیفی در بودجه نیروی هوایی آمریکا جهت تاسیس ARPA (آژانس تحقیقاتی پیشرفته) را صادر نمود.

    1961 - کلینراک پروفسور علوم کامپیوتر در دانشگاه  UCLA، اولین مقاله را تحت عنوان "جریان اطلاعات در شبکه های بزرگ ارتباطی"  نوشت.

    1962- اولین مقاله در مورد مفهوم اینترنت تحت عنوان ارتباط کامپیوترهای روی شبکه توسط کلارک و لیکلایدر نوشه شد.

    1964- باران اولین مقاله را تحت عنوان شبکه های ارتباطی توزیع شده نوشت.

    1965- آزمایش اولین شبکه ساخته شده بوسیله Larry Roberts در آزمایشگاه ایالتی MIT: دو کامپیوتر با استفاده از تکنولوژی Packet switching با یکدیگر ارتباط برقرار کردند.

    1966- پروژه ARPA به سرپرستی لاری رابرتز آغاز شد.

    1972- اولین برنامه های استفاده از e-mail بوسیله رای تامیلسون برای ARPA نوشته شد و علامت @ (at) به معنای در  انتخاب شد.

    1974- اولین طراحی های پروتکل TCP توسط کرف و کان منتشر گردید.

    1976- ملکه الیزابت دوم یک e-mail فرستاد.

    1978-  به TCP و TCP/ IP تقسیم شد.

    1979- کمیته کنترل پیکره بندی اینترنت (ICCB) را تاسیس نمود.

    1980- سیستم های ARPANET به دلیل وجود یک ویروس در پیام های الکترونیکی از کار افتاد.

    1982- پروتکل TCP/IP، بعنوان استاندارد مورد استفاده وزارت دفاع آمریکا تعیین شد.

    1983- Domain Name System) DNS ) ابداع گرید و پسوندهای net,.org,.mil,.com,.gov .edu,.int بوجود آمدند.

    1985- "Symbolic.com"بعنوان اولین Domain ثبت شد.

    1986- 50000 میزبان در اینترنت حضور دارند. ارتباط e-mail بین آلمان و چین برقرار شد.

    1988- گفتگوی مبتنی بر اینترنت (IRC ) تعریف و تدوین گردید.

    1989- در این سال 000 /100 میزبان در اینترنت قرار دارند.

    1990- اولین سرویس تجاری اینترنت از طریق خطوط تلفن راه اندازی شد. شبکه ARPAnet به کار خود خاتمه داد- تیم برنرزلی سیستم جهانی web) www) را ابداع نمود. سیستم Gopher ارایه شد.

    1992 - جستجو در اینترنت بوسیله آرمورپولی ابداع گردید- جامعه اینترنت در ژانویه این سال آغاز به کار کرد- تعداد میزبانها به یک میلیون افزایش یافت.

    1993- مرورگر موزاییک در دانشگاه Illinois ایجاد شد که بعدها نت اسکیپ بر اساس آن طراحی شد- کرم های جدید اینترنتی شیوع بیشتری پیدا کرد.

    1994- اینترنت 25 ساله شد- میکروسافت شروع به طراحی یک مرورگر Web برای ویندوز 95 نمود. فروشگاهها نیز به اینترنت متصل شدند. در این سال FTP و www به ترتیب به کاربردترین پروتکل های اینترنت بودند.

    1995- شرکت Microsystems Sun، جاوا را ارایه کرد- در این سال Real Audio گسترش پیدا کرد- ثبت نام Domain از حالت رایگان خارج شد و 50 دلار هزینه ثبت سالیانه تعیین گرید- دایره مبارزه با مواد مخدر آمریکا برای اولین بار در اینترنت استراق سمع نمود.

    1996- نام "TV.com" به مبلغ 000 /15 دلار به CNET فروخته شد. میکروسافت و نت اسکیپ دو رقیب اصلی در عرصه تولید مرورگر شدند- تلفن اینترنتی جهانی شد- نخست وزیر مالزی، ماهاتیر محمد به مدت 10 دقیقه از طریق اینترنت با یاسر عرفات و رئیس جمهور فیلیپین گفتگو کرد- کلیه Domain هایی که بدون پرداخت هزینه قبلا ثبت گردیده بودند، حذف شدند.

    1997- نام "business.com" به مبلغ 000 /150 دلار فروخته شد. تعداد نام سایت ها در پایگاه جستجوی whois از مرز 000 /100 گذشت.

    1998- 2میلیون نام در Network Soloutions ثبت گردید- وزارت اقتصاد آمریکا پیشنهاد داد DNS از مالکیت دولتی خارج شده و به بخش خصوصی واگذار شود.

    1999- شرکت American On Line) AOL)، نت اسکیپ را خرید- مایکروسافت و نت اسکیپ تقریبا 100% بازار مرورگرها را در اختیار گرفتند- Napster بوجود آمد- بدین ترتیب و با ایجاد امکان Share کردن فایلها، جنگ کپی رایت در جهان موسیقی بالا گرفت- در این سال برخی شرکتهای سرویس دهنده اینترنت به کاربری که قرارداد اشتراک طولانی مدت امضا می کرد، کامپیوتر مجانی هدیه می کردند.

     

    پ- تاریخچه اینترنت در ایران

     بدون شک آغاز ارتباط با شبکه اینترنت در ایران همواره نام مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات را به یاد می آورد. مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات که در سال 1369 بعنوان نماینده ایران در شبکه آموزش و پژوهش اروپا پذیرفته شده بود، در سال 1370 ارتباط ایران را بصورت e-mail و از طریق گره اتریش با شبکه اینترنت برقرار نمود.

    پس از ارتباط مطمئن و دائمی تر با اینترنت در سال 1371، مرکز تحقیقات فیزیک نظری سرویس دهی به دانشگاهها را آغاز نمود. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله اینترنت چیست ؟

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله اینترنت چیست ؟ , مقاله در مورد تحقیق مقاله اینترنت چیست ؟ , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله اینترنت چیست ؟ , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله اینترنت چیست ؟ , تحقیق درباره تحقیق مقاله اینترنت چیست ؟ , مقاله درباره تحقیق مقاله اینترنت چیست ؟ , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله اینترنت چیست ؟ , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله اینترنت چیست ؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله اینترنت چیست ؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت