تحقیق مقاله رایگان گل ناز

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18703
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان گل ناز

    گل ناز

     

    تیره گل ناز شامل متجاوز از 1000 گونه در 20 جنس است. پراکندگی گیاهان آن بنحوی است که در نواحی مختلف کره زمین یافت می شوند بطوریکه همه جا به استثنای استرالیا و جزایر اقیانوسیه مشاهده می گردند. گونه های از آنها که در نواحی خشک بسر می برند به علت سازش با محیط ، اختصاصاتی کسب نموده اند که آنها را از سایرین متمایز می سازد مانند آنکه ساقه و برگ گوشتدار و شیره سلولی سرشار از اسیدهای آلی نظیر اسید اکسالیک پیدا می کنند.
    این حالت در بعضی از آنها که در نواحی مختلف مخصوصاً مناطق کوهستانی بسر می برند نیز مشاهده می گردد.
    از اختصاصات دیگر این گیاهان آن است که دارای روزنه هایی به تعداد کم ولی واقع در یک لایه نازک مویی می باشند تکثیر غالب این گیاهان به سهولت از طریق تماس جوانه های بغل برگها و یا اعضای هوائی آنها با زمین صورت میگیرد بطوریکه حتی اگر قطعه ای از برگ آنها را در داخل خاک قرار دهند بسرعت ریشه های نابجای فراوان تولید می کند و گیاه جداگانه ای بوجود می آورد.در مناطق کوهستانی عده ای از آنها اختصاصاً در سنگلاخها و شکافهای عمیق تخته سنگها دیده می شوند. از بین گیاهان دسته اخیر بعضی از انواع که ظاهری گوشتدار دارند در مناطق مختلف رشته جبال البرز مشاهده می گردند. گیاهان این تیره عموماً علفی یا کم و بیش چوبی و غالباً گوشتدار هستند برگ های متناوب یا متقابل گوشتدار و ساده دارند. گلهای آنها منظم و منفرد و یا مجتمع به صورت گرزن است.تعداد قطعات اجزای گل آنها متغیر ولی منطبق با فرمول زیر است:
    n کاسبرگ + n گلبرگ + (n+n) پرچم + n برچه
    n در فرمول مذکور به تفاوت از 3 تا 30 و حتی در گونه های مختلف یک جنس معین نیز تغییر می کنند.مادگی این گیاهان شامل برچه های آزاد و جدا از یکدیگر است و فقط در بین آنها معدودی یافت می شود که برچه های کم و بیش پیوسته به هم دارند. تخمدان آنها فوقانی محتوی تخمک های فراوان و میوه آنها فولیکول و محتوی دانه های ریز است بطوریکه به سهولت توسط باد پراکندگی وسیع پیدا می کنند.
    جنس های مهم این تیره از نظر تعداد گونه ها عبارتند از :
    Sedum (در حدود 600 گونه)
    Crassula ( گونه400)
    Semperivum ( گونه5)
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان گل ناز

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان گل ناز, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان گل ناز, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان گل ناز, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان گل ناز, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان گل ناز, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان گل ناز, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان گل ناز, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان گل ناز ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان گل ناز
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت